1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530794 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-10-10 Hemma

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-10-10 Hemma
Sigge: Nu är Åhman "bättre" rent statistiskt jämfört med Larmi såhär långt i serien. I matchen mot Timrå t.ex byttes Larmi ut efter fyra insläppta där han såg riktigt svag ut med "Larmi-mått" mätt, så det blir svårt att sätta betyg på Åhman där.

{10015}: Ingen Larmi eller Lowe bland annat. Det behöver inte betyda så mycket dock eftersom Åhman alltid gör sina bästa matcher mot MoDo.

{10015}: Vinner vi ikväll kommer ett ton släppa från spelarnas axlar.

Nucky: Sägs från Växjöhåll att de kan komma att spela med 6-7 juniorer ikväll. Kan ge oss en viss bonus

SuneMangs: Dom är jävulskt skicklig på att ligga i gråzonen helt enkelt. Screening, fasthållning och hakning för att bromsa ner farten är deras paradgren

{10015}: Om det är i nån match offensiven ska lossna lär det inte bli mot Växjö. Jag tror att vi blir nollade igen eller får in ett tröstmål i slutet.

Framnäs: Vet hur det är. Domarna släppte oerhört mycket uppenbara slag och hakningar för Växjö i lördags också, men plockade direkt brynäsare för liknande saker. Ska inte starta någon domardebatt nu dock, men jag förstår vad du menar.

SuneMangs: Vi spelade ut dem i några matcher förra säsongen, likväl vann de med typ 1-0 eller liknande... Det jag avskyr mest är inte den parkerade bussen, utan att de ofta sticker på kontring iom tydliga hakningar/holdings som domarna tillåtit. Någon variant av ryggsäckshockey som inte ska vara för uppenbar, och tyvärr lönar sig.

Sigge: Det gör ont i hela mitt väsen att behöva se Växjö spela hockey, oavsett hur framgångsrik den än må vara.

Ludde Persson, som klev in istället för Källgren, fick i andra perioden hela två skott på sig resten av matchen. Ändå vinner dom med 3-0. Äckligt effektiva, men så oerhört tråkiga.

Sigge: Tyvärr viktigt att vi gör första målet här, annars blir vi väl nollade ännu en gång. Man känner nog av hur det går efter bara någon minut.

SuneMangs: Vi förlorade mot dem med 1-0 förra säongen. Det var några timmar i livet man aldrig får tillbaka. Ville slita av mig allt hår på grund av den dödgrävarhockeyn.

{7426}: Matchen i lördags var den tråkigaste och mest händelsefattiga jag har sett i Brynässammanhang sedan vi mötte Växjö i förra SHL-svängen.

Hockeyn Lakers spelar och står för måste förgöras till varje pris, för allas mentala välbefinnande. Därför hoppas jag att ni hittar en väg att krossa dom ikväll. Stort lycka till! (somnar någon under match är ni förlåtna)

{7426}: Skjuter man 13 skott hemma och vinner med 3-0 då vet man att, upp och gör mål på en kontring sen så är det försvar som gäller resten av matchen. Växjö i ett nötskal.

Kör skiten ur den parkerade bussen idag. Jag tror på er MoDo!

Tarasov: Griseri Grisera..

Tarasov: - Skapa trafik framför mål.

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-10-10 Hemma
- Spela enkelt
- Forsätt skjuta

Då kommer poängen trilla in.

« · 2745234