1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532435 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-11-23 Borta

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-11-23 Borta
Paninaro: ”och en mamma som jobbar (äger?) på Öviks bästa klädbutik- Ugglan”

Hänger inte med här!

Gavelo: Nä oväsentligt svar av mig egentligen. Berglunds mamma jobbar på enligt mig den bästa klädbutiken i Övik.

Paninaro: Ah 👍🏼☺️

Gavelo: Gameday Gänget! Heja MoDo

Silly: Varför ska man lasta en enda krona på en dassig back, när man skriker efter centrar?

Gavelo: jag har inte följt ungdomslaget, och nej. Jag minns honom inte ett jota från hellkvists tid heller, så han lär knappast haft någon större impact. Vi har väl haft 24 st olika Victor så det är rätt svårt att hålla isär. Bara hedman som sticker ut och Olofsson där.

Dom siffror han visat senaste säsongerna är ju inte imponerande , men självklart är väl en billig hemvändare alltid intressant om han duger på nivån och trivs.

Brukar fö gå hand i hand.

Nej, jag sitter inte och kollar in u16 eller andra björnligor. Så där kan ni gärna skälla på mig. Fö sticker jag ut hakan och tror att vi vinner med 4 mål mot 2 idag.

Trevlig tisdag på er.

Confusius: Vad tycker du förresten om Bernhardts utveckling under hösten?

Frontschwein: Spelade backpar med Tom Hedberg 19/20. Var som att spela med fem forwards

SPOODI: Det var Berglund som tog defensiven när han spelade med Hedberg, och han gjorde det djävligt bra. Men jag är ytterst tveksam till att ta in honom nu.

Confusius: låter rimligt. Men samtidigt verkar dom vilja ha upp konkurrensen på backsidan då försvarsspelet hackat. Finns ingen center så är väl det ett steg värt att ta för att vinna matcher.

Smurfen: Vart tog Viktor vägen eller vad han heter, redan slutat där alltså?

TickledDonkey: Ingen aning !

Den nya som har börjat nu kommer tydligen från VK och har special följt Löven I många år.

TickledDonkey: ledig kanske? Skrivit saker i förra veckan

TickledDonkey: Pelle har nog bråkat bort honom på grund av felstavningar och att han inte passade i podden

Sigge: inte passade i podden? Han fick väl bara ett avsnitt sen hörde vi aldrig mer från honom i podden.

JoJo2613: han verkar inte jobba alls med MoDos A-lag för herrar. Skriver om allt möjligt annat idrottsrelaterat

SPOODI: Jahapp, hoppas den nya killen blir bättre då :)

JoJo2613: Ja det var ju för att Pelle blev förbannad och inte ville ha med honom längre

Sigge: Inte för att han verkade bara en stjärna, men varför blev ”veteranen” förbannad på honom? Om man tar in någon utomstående tar det ju ett tag att komma in i tugget, kanske särskilt hos er lokaltidning.

Peja: Såvitt jag förstår är det väl bara vad Sigge tror.

Har sjukt svårt att se Pelle vara otrevlig mot nån faktiskt.

Nucky: Jag tror inte Pelle är superlätt att jobba med. Var ju flera gånger i det poddavsnittet det var påtagligt att Pelle var uppenbart irriterad.

{10015}:
Jag gissar att det är någon högre upp som insåg att den nya killen inte passade i etern, alternativt att han själv kastade in handduken.

Peja: Pelle är en gubbsur rackare har jag hört.

Nucky: Bra poängmässigt! Resten mindre bra. Inne på tok för många mål bakåt både i 5 mot 5 och i BP.

Kostar enormt mycket mer än han smakar.

Marrdin: Ja vi behöver absolut ett gäng backar med.

Men jag ser det som totalt meningslöst att lägga mer än en enda krona på en back som inte är bättre än dom vi redan har.

Vi behöver spendera varje litet korvöre på spelare som är bättre än dom vi redan har.

« · 2776235