1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481564 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

1545803 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
arnio: Hedman som ändå tacklades väldigt mycket ifjol fick inte en enda utvisning ens för att tacklas. Det är rent skitsnack att man måste undvika att tacklas om man vill slippa avstängninar. Man måste undvika att ta vårdslösa tacklingar. Hade bara Berglund bromsat litegrand hade det inte blivit avstängning, men nu tog han chansen att ta i vad han kunde.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Berka: Otroligt svårbedömt men i och med att Öberg blev skadad och tacklingen tog mot huvudet så känns avstängningen ok. Även om Öberg blir låg så är man ansvarig för konsekvenserna om man satsar i en tackling. Vill man slippa riskera avstängning så får man ge sjutton i att tacklas och vill man undvika hjärnskakningar så får man hålla huvudet högt, så ser verkligheten ut i Elitserien.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
J F K: Har sett några påstå att han hoppar. Dock svårt som fan att se. Ena skridskon är klart över issn, men andra är väldigt svårt å se om den lämnar isen. Han gör då inget jätte skutt men har helt klart en uppåt rörelse.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

Monno: Han fick ju en förlängd avstängning. Då han slapp avstängning för ryggtacklingen som gav Svartvadet hjärnskakning för några år sedan så anses han tydligen inte som återfallsförbrytare. Då tycker jag att avstängningen är helt ok.

Är det så att han hoppar bör han stängas av längre.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
J F K: Frågan är ju om skridskorna lämnar isen? Jag tycker dom gör det, vilket innebär att han hoppar in i tacklingen. Och det är fullt så det föreslår.

Öberg kan skydda sig bättre. Men den är jävlar klockrent i huvudet. Inte lite på hakan eller snett på axel, helt klockren huvudtackling. Köper inte helt att Berglund inte ska duga till åtminstone försöka undvika huvudet delvis.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
J F K: tacklingen är inte direkt jätteful, han satsar lite för våldsamt och så tar de ganska illa. Öberg måste naturligtvis hålla upp huvudet och inte stirra puck men ja 2 matcher är klart ett lagomt straff.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

Dream Team: Tack.

Lämpligt straff tycker jag. Öberg bör skydda sig själv bättre, men Berglund har givetvis ett stort ansvar att inte sätta in den tacklingen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Bad_Brett: Berglund får två matchers avstängning för tacklingen på Peter Öberg.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Gusse: ja den borde vi damma av ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Berka:Du kanske skulle ha hållit dig till den härliga ,men klassiska fylletråden?
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
arnio: ja va fan jag höll på att förbereda kvällens efterrätter och lite annat, samtidigt som man såg hockeyn och smutta kraftigt på den mörka romen ;)

Aa de e sånt som händer ibland :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Berka: haha ja dina inläg var något röriga igår kväll, sånt som händer :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Monno: får väl passa på att ta tillbaka en del kraffs jag skrev här igår, spänning och frustrationen efter nån grogg för mycket gjorde väl att man inte direkt är världens mest nyanserade när det kom till matchanalysen!

Shit happens when you party naked ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Bad_Brett: Riktigt vettigt inlägg!
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

Peja:

Jag tror att vissa spelare helt enkelt inte kan kontrollera sig när adrenalinet börjar pumpa. Det hade blivit en rätt tuff och intensiv match, och då är det ofta en tidsfråga innan något basketcase går över gränsen. De är så fokuserade på att vinna matchen att de glömmer bort att det faktiskt är människor de spelar mot.

Sedan tycker jag mycket handlar om hur man beter sig efteråt. Per Svartvadet tacklade en Fredrik Warg i ryggan i slutspelet 2007 och fick matchstraff, men han åkte inte runt och skakade på huvudet efteråt, utan kollade direkt hur det var med Warg. Det hade för övrigt säkerligen Jörgen Jönsson gjort också.

Bastiansen visade också klass som direkt åkte fram med läkare.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
arnio: Det finns många spelare som går in för att skada. När spelare använder specialskydd på t.ex händer får de genast massa slashingar just där av vissa spelare...
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
arnio: Till ditt försvar tror jag inte heller Berglund vill skada. Han är vårdslös och en osympatisk spelare, men jag kan inte tänka mig att han menar att skada.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Dream Team: Kom igen, gissar du mindre när du hävdar att Berglund har uppsåt att skada? Kom igen!!! Jag är bara tveksam till att någon spelare i Elitserien går in för att skada....kanske jag har fel som sagt men jag tror inte att någon är så ond..God natt igen.. (-:
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
arnio: Du "gissar bara"??? Men varför kommer du ens med en åsikt i frågan baserad på hur du gissar att nått gått till?? Patetisk är vad du är och jag vet att jag borde hålla igen käften men det kan jag inte. 
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Nine: Självklart en ful tackling men jag menar att det var olyckligt att det tog på huvudet...(fast jag vet ju förstås inte helt säkert vilken avsikt Beglund hade utan gissar bara). Grym match i alla fall och en smärre stöld från FBKs sida att åka hem med två poäng. Salak är grym måste jag säga...jaja god natt då.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

Dream Team:

arnio har aldrig någonsin skrivit någonting av någon annan anledning än att trolla. Ingen idé.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
arnio: Du måste skämta?? Vad sjutton idioten Berglund ska lägga hela sin kroppsvikt med fokus att träffa Öbergs huvud är väl en rimligare fråga än att hävda att det hela är en "olycklig tackling"! Så mycket mer uppsåt att skada än det där är det lyckligtvis sällan man ser på en ishockeyplan. Kamma dig nu för h-vete!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
arnio: För några år sedan hade jag hållit med dig, men för de som inte hängt med i dagens hockey så måste tacklaren numera se till att inte gå mot huvudet. Det är solklart matchstraff och förhoppningsvis en avstängning.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

arnio:

Du får gärna göra det.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Dream Team: Tacklingen tog olyckligt men skadan uppstod ju pga. att Öberg sträckte sig efter pucken och blev låg i sin position. Ingen armbåge eller blind side utan en ren olyckshändelse. Vad sjutton ska Berglund göra när Öberg duckar, försvinna?
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Gustafsson: En mycket fulare tackling än den som Lavander fick flera matchers avstängning för.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Gustafsson: Mongot Berglund ska inte ha på en is att göra igen. Och han har t.o.m fräckheten att ruska på huvet när han åker av som om han inte begriper vad han nyss gjort. Pinsamt!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

J F K:

Poäng? Det är Christian Berglund vi pratar om. Han behöver ingen poäng för att skada motståndare. Du ser ju efteråt hur oberörd han ser ut. En mer normal reaktion vore att se efter hur det gick och vinka på sjukvårdare.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Bad_Brett: Även om tacklingen var väldigt ful så ser jag inte poängen med att ta ut just Peter Öberg. Hade man givit sig på Cumiskey eller Sundström, men Öberg kan ingen kalla en stjärna även om han varit väldigt nyttigt den senaste månaden.
Kommentera


Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Ajja en bra match:)


Nya tag på de nya året

Gott nytt år grabbar
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Nine: som lag är Modo bättre, man spelar bättre, man har bättre spelar och man spelade bättre som lag idag.
Oförtjänt eller ej, dagens resultat är ingen utgång från de lag som var bäst!!

Frågan är väl hur fan vi ska kunna slå Färjestad ??!, idag är vi klasser bättre och skapar otroliga chanser, precis som senast utan att vi går segrande ur striden?!
Kommentera


Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

Berka:

Färjestad skickar ju bara in ett gäng blåbär som får skada MoDos stjärnor. Sedan sätter Loob press på Disciplinnämnden och får kortare straff. Rickard Walling gnäller sig till förmånen att bli serverad ost i periodpauserna.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Bad_Brett: Länk till idiotens uttalande?
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

Berka:

Äh, börja inte babbla om att förtjäna hit och förtjäna dit. Man förtjänar att vinna när man gör fler mål än motståndarna.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

J F K:

Fruktansvärt ful tackling. Enligt mig är den 10 gånger värre än den Camara satte in. Camara träffar med hela kroppen, medan Berglund satsar till 100% mot huvudet.

Spärrmongot Jörgen Kalitzki var inte sen med att basunera ut vilken härlig tackling det var. Tragiskt att en person i hans position får hålla på som han gör.

Berglund bör naturligtvis få en lång avstängning. Det man måste ta hänsyn till här är två faktorer:

För det första har han möjligheten att sätta in en juste tacklingen. Den kanske fortfarande hade orsakat en skada, men det stora felet han gör är att han satsar stenhårt mot huvudet och enbart huvudet.

För det andra är Berglund en återfallsförbrytare. Ni minns säkert hans fula överfall på Svartsvartet i slutspelet 04/05. Stenhårt tackling rätt i ryggen. Och han har såklart varit inblandad i en rad incidenter sedan dess.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Nine: tung förlust, finns inget att skylla på, Modo dominerar allt och borde haft 5-6 mål till, salak gör sina onaturliga räddningar och säckgänget vinner på straffar , YTTERST oförtjänt!
Men sån är hockeyn, rättvisa är inte de främsta, hoppas vi får fbk i slutspelet för jag kan inte bärga mig tills vi kör över dom.

Xx
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

Det svider i själen att veta att vi aldrig verkar kunna slå Färjestad. Inte ens under lockoutsäsongen med alla våra proffs kunde vi slå Färjestad. Uuugh, tror jag ger upp.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

J F K:

Kempe borde alltid lägga första straffen, Madsen andra och Ritola tredje. 

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40

Berka:

FBK är jävligt bra på att stoppa uppspelen och ligga tight som fan, men idag är det såklart Salak som är tungan på vågen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Monno: Skröder och Nagy är och har aldrig varit straffläggare. Mycket märkligt att de fick chansen. Speciellt Nagy för han kan väl aldrig gjort mål på straff för modo någonsin.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Monno: hur kan man välja nagy framför madsen på straffar? K-fop är tom han ett bättre alternativ än slovaken.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Patrik Källstr: Konstigt agerande av Starkbaum på straffen där. Hoppas på en riktigt lång avstängning på Berglund, för han hade lätt kunnat undvika att dra axeln i huvudet.
För övrigt hoppas jag att Wallin blir hockeyinvalid. Den gnälligaste och vidrigaste jag vet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Berka: Varför varför varför får Nagy lägga en straff?!?!
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Berka: Jag säger fan inget...
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Kula, Färjestad kommer undan med 2-2, tråkigt.

Jobba nu Modo, så mycke starkare !!
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Dexter : åldermannen Sundström är ju sjukt bra ?!?!?!?!!!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Finns inget jag finner lika jobbigt som tighta matcher mot Färjestad. Snälla vinn detta...
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Warulfven F.C. 2012-12-30 18:40
Domaren tar grundel för 2, och släpper okt's klubba i ansiktet på Öberg som däckar... Uj uj
Kommentera

1545803 · »