1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527504 inlägg · 4121 ämnen

MODO - HV71...

Sv: MODO - HV71...
Wewillwintoday: Det skulle varit bra med en chatt i samband med matcherna så att man slapp lusa ner gästboken med en massa inlägg om matchen som spelas....

...plus diverse meddelanden om tekniska problem.

LIIITE tekniska problem :)

samjo: Sant. Fanns en emellanåt ifjol, men nu verkar den borat...

Det har då fanken inte börjat bra. Stolpen av Hult, och friläge... JEESH

samjo:

Det är lugnt, jag sms-ar till Räcket istället.

(Mitt inlägg #1022 i denna gästbok)

MEN FAA* då...

Kamma till er gubbar...

Wewillwintoday: Hedin...... snälla nån....

Wewillwintoday: Hirsch har räddat 3(!) frilägen efter drygt halva matchen. Jobba nu gubbar!

samjo: Känns absolut inte bra det här...

Wewillwintoday: Bara dom inte släpper in nåt mer mål innan paus så. Andra perioden på hemmaplan är väl MODO:s starkaste?

Vi ska nog vara tacksamma att det inte står 0-3. Nu får ni skärpa till er!

samjo: Pratar med kompis som ser på matchen.
Försvarsspelet är riktigt dåligt och han har inte sett en MODO spelare tacklas än...

Wewillwintoday: Vi får hoppas på bättring i andra perren.

samjo & Wewillwintoday:

In med er i tävlingen nu, så jag slipper vinna igen...pinsamt annars :-)

samjo: Det är kört. MODO tabbar sig igen. Wilde får ta på sig målet. 0-2...

Nu verkar vi vara i värsta megasvackan plötsligt...

samjo: Nu får la ni skärpa er, 0-2, ni verkar helt under isen, och på torsdag kommer Indianerna, då blir det inte lättare :-)

Wewillwintoday: Prupp!

Wilde totalt uppsnurrad.

samjo: Jag förstår inte hur man plötsligt kan börja spela så fruktansvärt dåligt?

Wewillwintoday:

Tja..."Nu är det femteplatsen vi siktar på, helt klart". Kanske blev det lite för klart med slutspel?

Även om jag inte tycker att det är något fel på inställningen iofs.

Björn VII:

Tommy P ger mig en välbehövlig örfil, tackar och tar emot :-)

Björn VII: Nästan 2-2 nyss!!

samjo: HÄRLIGT STAAL!!!! 2-2

Wewillwintoday: Äsch! 3-2 till HV 71. Slarvigt när man hade chansen vid 2-2. Nu blir det kniven på strupen i de sista matcherna.

Blä, Frölunda härnäst. Uppryckning ett måste.

samjo:

Vidhåller att det är tre poäng till som behövs för slutspelsplats, men sannolikheten för en svettmatch mot LHC i sista matchen ter sig allt mer större (man måste ju sälja lite biljetter, kan vi kalla det för).

Och så borde det väl vara garanterat utsålda hus i kvartsfinalen nu, vare sig det blir TIKar, gbg:are aller lilagulingar. Det är positivt, och det ska jag försöka ta med mig. Hoppas på så många TIK-poäng som möjligt på slutet nu bara.

Fussball på full effekt fr.o.m. nu, gonatt!

Goddag, goddag, MooDoo-sida!

Detta är ett testinlägg, för att kontrollera om man här kan kalla saker för dess rätta namn. Jag syftar naturligtvis till begrepp som MooDoo, Pölsan och Warulfven?

Sven Savage:

Detta går givetvis mycket bra, men det vore naturligtvis ännu bättre om du presenterade en lista med samtliga namn och deras normala namn, allt för att undvika pinsamma missförstånd.

Här är två: GroKo = Luleå
Modo = Modo

scim: he he. GroKo, en förkortning för grov-korrugerad plåt. Tycker det blev en alltför förkortad förkortning som borde förlängts. Ett bättre namn vore givetvis GrovKo!

Sven Savage:

Det låter definitivt som ett namn man borde behållit.

Sven Savage: GROKO-pall på bild...

Först tog jag på mig skulden för att HV gjorde 3-2, eftersom jag sade i början av sista perioden att "nu kommer säkert HV att göra mål med två minuter kvar, och så har man suttit och hoppats i en hel period i onödan", men nu vill jag ta tillbaka. Klockan stod ju faktiskt bara på 17.59 när de gjorde sitt mål! (Hör ni det, NuMo och LJ?)

Nu blir det alldeles för djävla spännande framöver. Usch.

Sven Savage: Här MoDoreras inget bort, bara för att det lag kallas vid...sitt rätta namn!! Tjurgården va bättre igår,tyvärr.Ett signum för MODO: Hålla oss fans på sträckbänken, in i det sista!
Dock fjärran från det lidande o grinande som är på de pölserliga sidorna just nu.

Alla: Är det nån som kan hockeyregler bättre än mig och vet om Rådbjer gjorde rätt som släppte in Hv´s femte spelare efter straffen?

Nenne71:

Jag har skickat ett mail till Peter Andersson och frågat. Jag bad dessutom om en redogörelse för hur man skall tolka reglerna (och vilka regler) i den här frågan. Förhoppningsvis får man väl svar.

poffa: Vad bra, hör gärna av dig igen om du får ett svar. Även om jag tror att Rådbjer har bättre koll på det där än dom flesta.

Nenne71:

Ett eventuellt svar kommer att postas i denna GB OCH läggas in i min profil.

poffa:
Kunde du inte ha skickat frågan till Tomas Andersson istället så kanske han hade kunnat komma upp och läsa regelboken i utvisningsbåset igen...

Väldigt märkligt det där med den utvisade HV-spelaren som fick komma in efter straffmålet. Men vad jag kunde se så var det ingen i MoDo som protesterade nämnvärt mot detta.

Paddan: Vad menar du med nämnvärt? Som jag såg det så var det en spelarklunga som "resonerade" med domaren om det i alla fall ett tag efteråt.

NuMountain: Ja och Kempehalls publiken protesterade, även den utvisade såg lite förvånad ut.

Paddan:

Njae, jag skickade det till den som är domarbas så får vi väl se vad han säger. Dessutom tror jag att jag får ett riktigt svar från Peter medans Tomas hade givit svaret: Vaddå? Straff, vad är det?

Nenne71: Om nu domaren gjorde rätt, vilket jag förutsätter, så anser jag regeln vara felaktig.

NuMountain: Ja lite underlig är den, händelserna har ju inte med varann att göra.

NuMountain:

Håller med dig där NuMo. Straffen borde räknas som ett separat straff och därför inte påverka övriga utvisningar.

poffa: Är det inte så att om straffen INTE gått i mål, då hade HV-spelaren fått sitta av sitt straff??

(OBS! Jag har INTE sett händelsen. Försöker bara tolka regeln...)

poffa:

Annars borde det rent logiskt innebära att vid ett mål i spel fem mot tre så släpps båda de utvisade spelarna in.

Dream Team:

Tror också att så är fallet, men det det blir en logisk kullerbytta i min värld. Ett mål på straffslag upphäver två ojustheter, inte direkt rättsskipande.

Lumber Jack: Fråga: Hade HV en spelare utvisad redan, när MoDo fick straff?

Dream Team: Japp.

Lumber Jack: DÅ ÄR DET SJUKT! Som du säger, straffmålet upphäver både straffet för den tidigare förseelsen OCH den som orsakade straffen... Underligt är ordet!

Dream Team:

Om straffen inte gått i mål hade det INTE blivit en ytterligare utvisning. Det är endera straff eller utvisning. Sedan om straffen renderar i ett mål eller inte spelar ingen roll. Men det är inte det som är grejen. Utan frågan rör om man inte bör se straffen som en separat händelse som oavsett mål eller inte, på intet sätt borde beröra andra utvisningar.

poffa: Insåg detta, i efterhand. Det är nog den här regeln du menar...

« · 217891 · »