1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527730 inlägg · 4121 ämnen

MODO - HV71...

Sv: MODO - HV71...
Dream Team:

Jag kan tyvärr inte öppna det bifogade dokumentet...

poffa, NuMo & Lumber Jack:

Naturligtvis borde det vara som ni säger. Vi antar att buslaget - för enkelhetens skull här kallat MoDo - gjort något fulknep och spelar 4 mot 5. Sedan är Werner tio sekunder senare där och hakar en fri Molin. Då skulle alltså två saker kunna hända enligt den diskuterade regeltolkningen:

1) Werner åker ut, och MoDo spelar 3 mot 5. Brynäs stänker självklart in 8-2 halvminuten senare.
MoDo är då åter 4 MOT 5

2) Brynäs får en straff som Anger elegant skickar in bakom en hjälplös Hirsch 8-2.
MoDo blir då 5 MOT 5. Varför det?

Mycket underlig logik. I så fall kanske en del lag i framtiden hellre väljer att se motståndaren utvisad än att slå straffen.

westerlind: Pratar du om någon träningsmatch inför nästa säsong?

NuMountain:

Hitta på - Nä, så kan man väl inte göra? Jag tog slumpvis en match från Elitserien bara. Nu hade jag inte några såna här exempel från årets matcher, så de fanns inte med i urvalet.

NuMountain:

Du tror inte att Anger har en såndär "när råttorna lämnar fartyget" klausul inskrivet i sitt kontrakt ? Eller så kanske lillprinsen i gamal god despotisk stil ordnar det hela...

westerlind: dåligt exempel

NuMountain:
Ajdå, där ser man hur bra koll på läget jag hade! Var alldeles för konfunderad för att riktigt förstå vad som hände i hela den där situationen när den utvisade HV-spelaren lämnade utvisningsbåset.
I och för sig så var det väl inte ovanligt att det "resonerades" med Rådbjer igår. Nästan varenda domslut ifrågasattes ju av, i första hand, HV-spelarna.

Paddan: Ingen fara, men om det var något domslut som var ifrågasatt under matchen så var det just det. I övrigt var matchen ganska mesig och det var Modo som stod för mesigheten. Några andra domslut behövde således inte ifrågasättas. Hoppas att laget har tränat bröstvärmare till nästa match.

Lumber Jack: Jag tror Anger har en råttorna lämnar skeppetklasul i kontraktet. Han lämnade just Råttorna förra året efter att varit med och sänkt dem en division. Efter att fått ner Brynäs en division nu i vår drar han vidare till ett nytt lag att göra sämst.

Hur ser ni på livet i Ö-vik en dag som denna? Det är faktiskt ganska stor chans att ni får äran att bli Frölundas kvartsfinalmotståndare. men jag hoppas på att det blir Södertälje.

Frisco:

Kanske något för Södertälje eller Luleå?

gustavoc:
blir perfekt.. Frölunda darrar mot modo i slutspelet, igen

gustavoc:

Frölunda känns bra, vi har ju fin statistik mot er, men helst vill vi skicka iväg Timrå till de sälla jaktmarkerna. Rent sportsligt antar jag att du heller ser MoDo, SSK är ju inte direkt något underhållande lag. På samma premisser ser jag helst Juvrgåårn då det alltid brukar vara bra matcher i Kempis då.

Fast jag bor ju i Sollefteå så jag räknas kanske inte.

Frisco:

Jaha, där ser man - när tigern är borta dansar modoiterna på bordet. Jag tror det är som du säger: Anger har som många spelare en klausul att han kan bryta kontraktet om laget åker ur Elitserien. Så därför kan han alltså inte byta klubb förrän efter nästa säsong.

Jag anar en viss kritik mot spelare som byter klubb för att komma i en bättre serie. Själv missunnar jag inte spelarna att tjäna pengar, men visst är det tråkigt att en del spelare verkar byta klubb så fort någon viftar med en sedelbunt:

Tänk hur det skulle vara om MoDo plötsligt bestod av en massa Lego-soldater...

radiosaigon:
Med den inställningen kan ni pysa rätt fort:)

Lumber Jack: Sicken ångest MoDo skulle få om det blev Timrå på lotten.

westerlind: Då kanske det skulle kunna se ut såhär?

NuMountain:

Apropå Rådbjer så fick han tre plus i AB, såg jag. Så är det - om man räknas som Sveriges bästa domare så har man chans på medelbetyget i AB efter match i Kempis. Yeah.

mike66:

Hmm, en modoit som spelar fotboll med Village People? Är du inte lite väl stygg nu miiike?

mike66: Eller så här.

Frisco: Eller så här:

Dream Team:

Snälla Dream Team, kan du inte bifoga dina bilder i ett civiliserat format? Alla kan inte se word-dokument, och för min Texas TravelMate Turbo tar det ca en halvminut - minut att öppna eländet.

Varför göra det enkelt när man kan krångla till det?

westerlind: Vilket format önskas? Ärligt alltså, det vore ju bra om alla kunde se...

westerlind:

Jag lyckades inte öppna filen alls. Yeah.

knaskamilla: Då är vi två, men jag har iofs inte Office heller.

knaskamilla: Nämn ett format som passar bättre...

Dream Team: Något så exotiskt som gif eller jpeg kanske?

Dream Team:

Om det är en bild så vore ju jpeg eller gif att föredra.

scim: Hur bär man sig åt om man vill sätta ihop ett bildmontage då?

Dream Team:

Det går säkert att spara som bild i Word...annars är ju Photoshop ett väldigt bra verktyg.

Dream Team:

Något bildredigeringsprogram t ex Photoshop, Paintshop Pro eller till och med Paint går nog.

westerlind: Tack för hjälpen!

Nenne71:

Så har då svaret kommit från Peter Andersson. Det lyder som följer:

Hej Per!
Såg själv matchen på Canal+. Rådbjer gjorde rätt. Det du hela tiden skall ha som grundregel när mål göres är hur många straff som finns på klockan och om det är 2 minuters straff. Om mål göres faller alltid det först utdömda mindre straffet som finns på klockan. Undantaget är när domaren har en avvaktande utvisning (2 min), då faller avvaktningen om mål göres under avvaktningen. Reglerna kan ibland kännas lite ologiska men så är det.

M V H
Peter Andersson - domarchef

poffa: Tack för det poffa=) Det vore konstigt om Rådbjer hade gjort en sån grov miss även om basen också verkar tycka att regeln är ologisk.

poffa: Jaha, så var det med det. Vi kör efter ologiska regler. Hoppas på fler ologiska regeländringar till nästa säsong. Finns det några förslag?

NuMountain:

Ologisk eller inte men jag VILL ha tillbaka touchicing till nästa säsong. Snacket om att det skulle vara farligt är bara en massa bullshit (spelare och ledare säger ju samma sak). Under alla år i NHL har det hänt skador ett par gånger, i Europa togs touchicing bort efter EN händelse.

Hockeyförbundet vill ju ha snabbare matcher, med touchicing slipper man en massa onödiga avblåsningar. Man kommer också ifrån tveksama insatser från linjedomarna och man kommer att få ett mer öppet och offensivt spel.

poffa: Så olämpligt med en datorkrasch just när man skulle skriva något för en gångs skull.

Här:

Touchicing är ju bara farligt när man slår, eller nästan slår ihjäl sig. Värre då med de fotetyg som spelarna tvingas åka omkring med. Livsfarligt var ordet. Det finns det bevis på. En av de farligaste sakerna med hockey har visat sig vara sargen. Bort med den, eller utveckla en som kan inveckla sig vid, en för människor, farligt hårt tryck, och som sedan kan veckla ut sig igen. En självutvecklande sarg alltså, för att inte falla in i för invecklande resonemang. Spelarna i sig har visat sig kunna vara farliga. In med Bulan, Lusth, Rydmark, Wikegård, Djoos och Sundlöv samtidigt så får ni se. Jag tvivlar på om de skulle bry sig om om de spelade i samma femma ens. Rydmark skulle utan tvekan crosschecka Wikegård som intet ont anande står där med sin vattenflaska, men utan hjälm. Lyckligtvis hinner han kasta flaskan på Djoos som yrar omkring med pucken varvid Djoos blir så förbannad att han sparkar in båsdörren och sedan slashar av närmaste oegna arm, som i sin tur lyckligtvis, råkar vara Lusths, i full färd med att hugga huvudet av Pierré Hedin som kommit fel i en situation. Avbruten i både arm och gärning kommer Lusth på att han egentligen borde ha lagt av för länge sen, och efter det funderar han på om inte allt är en déjà vu känsla från någon gång i förra seklet. Sundlöv ser allt detta och blir naturligtvis totalt rasande. Det finns inte mycket annat att göra än att stå och hoppa upp och ner på isen i målområdet ända till Bulan turligt dyker upp med munnen på vid gavel. Sundlöv griper chansen och försöker stänga munnen på Bulan, genom att ge honom ett antal för tillfället ovälkomna hjärnskakningar på huvudet med målvaktsklubban. Efter ett tag dyker det upp läkare som direkt tar beslutet att bära Bulan till utvisningsbåset där han får hämta sig en stund.

- Hockey kan vara livsfarligt.

NuMountain:

*LOL*

Ibland undrar jag om du inte har för mycket fritid...:)

NuMountain: Touchicing är ett fördärv.

poffa, scim, westerlind, Björn VV: Glory glory Tottenham Hotspur.

Frisco:

Äh, far tillbaka till Dekarsön och vakta katter. Komma med sådana däringa inlägg förstör bara för oss seriösa här på forumet...:)

Lumber Jack: Im forever blowing bubbles.

Frisco: Ahh! Nio Liverpoolare anfaller men tvingas till reträtt när de upptäcker att en egen råkat hamna i en offsidefälla.

poffa: Glory Glory Tottenham Hotspur, Glory Glory Tottenham Hotspur, Glory Glory Tottenham Hotspur and the Spurs go marching on.

Det finns många vackra sånger som sjungs i Norra London. En av dem är denna:
Vieira ooohhh
Vieira ooohhh
He wants to leave the Scum,
Cos Campbell wants his bum

Frisco: Inte så att du diggar Tottenham för att Foppa gör det?

FreddanVF: Du kan fråga Foppa samma fråga men byta ut Foppa till Frisco.

FreddanVF: Ingen människa är perfekt. Där är Foppas skupel.

Frisco: Härmisar båda två!

Lilje-Frisco:

In the ghettooooo...:-)

poffa:

Eeh, nu är det ju så att United spelar på Upton Park så visan verkar lite konstig.

poffa: Hoddle!!!!!

« · 218558 · »