1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527830 inlägg · 4121 ämnen

MODO - HV71...

Sv: MODO - HV71...
poffa:

Och vad vill du ha för leksak i boxen?

F.ö. lyssnade jag på Radio Fives telefonväkteri igår, de (United-fansen) som ringde in sa att Sir Rö-näsas regim måste komma till sin ända så fort som möjligt, pga att Man Ure numera bara står och trampar vatten.

Tråkigt att höra, det ligger ju liksom i klubbens natur att köra allt i botten, gångpågångpågång.

Lumber Jack:

Det finns bara ett United värt namnet och de spelar på Old Trafford.

poffa:

Och förlorar mot Arsenal.

poffa:

Förvisso, men endast EN gång per säsong, vanligare är det att laget vars själ ligger i en flygkrasch spelar där.

poffa: Bifoga gärna en fil i stället för att lägga ut hela sångtexter, noveller, romaner etc. Om det inte är korta utdrag där ur för att lägga in in något sammanhang.

NuMountain:

Om man plockar dem från tre olika ställen är det liksom lättare både för mig och för er att jag klipper in dem i själva meddelandet, eller hur?

poffa: Och vad var meddelandet nu igen?

poffa, NuM, LJ, Frisco, Björn och övriga: Har ni tänkt på att det här nog är den enda diskussionen hittills här i modoboken där knas varit helt tyst?

NuMountain:

"Låtom oss alla älska Manchester United!"

scim:

Jo, hon har gått och blivit Lulekamilla tror jag. Smittsamt, det där.

poffa: Skall man läsa det mellan raderna då? Det är inta bara den tänkta innebörden som är tvivelaktig. Nä, frågan är om det inte är dags för Modorering. scim: ta över.

Björn VII:

Då är det tur att vi har Modowesterlind!

scim:

Helt klart användbar och manipulerbar, men jag tycker inte vi skall nöja oss med detta - skall vårt budskap behöva revideras eller är fångsten av Westerlind ett bevis i sig på vår förmåga att förföra, och det är bara det att vi inte tar i tillräckligt bara?

Utredning föreslås.

scim:

Jag skrev "usch" i ett snabbmeddelande till Björn, har jag för mig, men jag kan väl skriva här också då:
Varför förstör ni en fin hockeytråd med fotbollsäckelsnack?

(För övrigt var jag rätt tyst i somras, har jag för mig.)

Björn VII:

Fångsten av westerlind kan nog inte räknas som ett bevis då jag misstänker att han varit modoit i smyg under större delen av sin levnadstid, men det är först nu han har vågat komma ut ur garderoben.

knaskamilla:

Baktanken är nog att vi alla försöker komma ikapp dig i antalet inlägg. Enda chansen är väl att prata om något för dig totalt ointressant. Vi valde fotboll...

scim, Björn VII m fl:

Äsch, att bli trakasserad av barbarer och banjospelare ingår när man sprider Brynäs glada budskap.

scim:

Hmm, så det är alltså så att "andra böcker" har haft en klart mer förförisk inverkan på amfibier och 80-talistflickor. Vi måste nog alltså ta och bli lite mer sockersliskiga här alltså, jag är på!

(Måste bara ta en liten paus först (ducka?), gomidda!)

NuMountain: Angående din efterlysning efter ologiska regler så hittade jag ett par helt logiska som skulle förbättra all hockey.

1. Om målvakten får en puck i huvudet så blåses spelet av så att han kan gå utefter defensiva blå tills han återfått balansen.

2a. Den spelare som skjuter ut pucken över sargen får själv gå och hämta den.
b. Detta gäller inte målvakten med tanke på alla skydd utan då övergår det ansvaret till målvaktstränaren.

3a. Den spelare som puttar till "Bulan" så att han åker i isen får själv stå för ambulans och sjukhuskostnader.
b. Detta gäller naturligtvis även lagkamraterna.

4. Man får endast tacklas om man har samma färdriktning annars skall ett lagstraff på 2+5 min tilldelas.
=)

Nenne71: Mycket bra.;)

Nenne71: Haha :-)

scim: Kolla in denna film. När målskytten jublar så följer feg-limpan honom med beundrande blick, HÄRLIGT. Ett av de snyggaste målen nånsin på det numera rivna Wembley.

« · 219344