1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479946 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Hv71 2021-10-13

« · 2237474 · » Till forumet


Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Rytter: såg Vvik- AIK , inte bokat cmore ännu, de var riktigt bra o deras transatlanter bildade en kedja som var klart bäst på plan!
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
bengt88:

Det hade kunnat vara värre.

Man hade kunnat heja på ett lag som blir utspelade hemma mot Troja t.ex och där spelet har hackat i många matcher men man vunnit på en sjuk effektivitet. Man hade kunnat heja på ett lag som är topptippat som Västerås och ligger 9:a i serien. Man hade kunnat heja på Mora, AIK eller SSK som också var givna i toppen men ligger på ungefär samma poäng och planering som oss.

Tycker inledningen på serien med 1.5p/match är helt ok, visst att man gärna hade sett en seger till mot t.ex Tingsryd för att det skulle vara VG/MVG. ATt förlora borta mot Västervik ser jag ingen skam i.

För mig är det viktiga att vi smyger med och inte tappar kontakten medan vi letar värvningar och får ihop spelet och laget.

Men väldigt viktigt att vi studsar tillbaka mot Troja redan i nästa match.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Rytter: (Karlqvist och Björklund) 👍🏼
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Nucky:

Ja bra poäng, Modigs är en större besvikelse än Woods/MacMaster än så länge. Speciellt när man vet att han spelat i ligan och SHL tidigare och inte behöver en period av anpassning. Hade förväntat mig en hel del mer av honom, men man får hoppas att det kommer.

Har ju bra skott men kommer inte riktigt till läge i 5 mot 5 för att använda det.

Skulle också kunna tänka mig att testa Nordin som center i tredje och köra MacMaster på en kant för att se vad som händer.

Drömmen vore ju en ny ytter till första (högerfattad) sedan en högerfattad center till tredje och skicka ut MacMaster på en kant. Ohlsson/MacMaster skulle kunna bli farliga med en klok center som sätter puckar på dem när de fått upp farten och tar ansvar hemåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
bengt88: Det första jag skrev var mer en snabb sammanställning av vad som många uttryckt ikväll. Om du läser under ser du vad jag personligen tycker. 👍🙂.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Dundee: Kan ju även vara så att vi gör att HV ser sämre ut?
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Vi gör en bra match mot.ett hv som ej gör någon av sina bättre matcher. Ni hör ju hur det rimmar när hv är dåliga är vi ungefär på samma nivå.

Personligen tycker jag vi står upp bra och har otur vi var helt klart värd poäng idag men så är det med lag i medgång då studsar pucken rätt.

Över till spelarmatrialet så kan vi ej mäta oss med Hv dom var ett av dom rikaste lagen i shl och har fått hela Jönköping med sig som skickar in pengar, dom kommer fylla på med ännu fler spelare av fin kaliber dom ska upp i år det är en tydlig målsättning kosta vad det vill dom har ju pengar. Såg nån skrev vi ej hade ambitionen att gå upp nog tror jag klubben har som mål att vara med och slåss om en plats men vi kan ej konkurrera med ett lag som hv dom plockar vad dom vill ha och tyvärr finns ej ekonomin eller sponsringen och uppslutningen som hv har. För att kunna ha sådana tydliga mål och skicka sådana signaler.

Vad har hv haft för snitt tex på sina hemmamatcher 6000+ det generar stålar.

Nya tag på lördag ny match nya möjligheter.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Robin Ztorken L: HAHA he’s back!!😆

Du glömmer att MoDo räddades av privata finansiärer det första året. Utrymmet att satsa fanns helt enkelt inte. Efter det hade vi nåt hundår där man egentligen snålade sig igenom för att bygga upp ekonomin, vilket såklart var ytterst klokt såhär i efterhand.

Vår trupp är rätt tunn som sagt, men vi ska inte glömma vad Karlin kokat ihop på bara några månader, vi kommer inte bli sämre..
Vill ändock ha in 3 starka nyförvärv, 2 forwards och en ersättare till Viklund. Då kommer vi utmana på allvar redan i år.

Många kritiserar the yanks, men har nån sett Modigs? Var väl han om skulle VRÄKA in mål, tippats att vinna interna målligan osv.
Tycker inte han håller för en topplina(av det han visat ännu) men han får gärna spetsa vår 3/4:e.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
JonteD: Är ni inte lite sugna på att se Dahlroth i Timråtröjan igen? Ni kan få ett bra pris.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Monno: Så är det säkert, men bara att offra sig så för ett lag man tillhört en vecka är beundransvärt, den enda jag sett täcka skott aktivt är väl Olsson även om Sveningsson hamnat i skottlinjen vid något tillfälle.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Fast täcka skott ingår väl lite i "arbetsbeskrivningen" för honom också? Framförallt för en spelartyp som Hutala. Det är ju ingen Nylander dom värvat precis.

Hutala är väl egentligen en jävligt lyxig 3-4line spelare på HA nivå?
Lite som att Sylle kan spela på många olika nivåer men kommer alltid vara 3-4line typen.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Frontschwein: Väldigt sunda tankar motspelare o hur man spelar hockey!!!!!😈😈😈
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
KRB: Jag håller med, jag är sjukt skeptisk, men jag vill ändå ge dom lite tid för ovanlighetens skull, det syns att både Woods och Macmaster har en del skills men man visar det för sällan, jag hoppas det kommer.

För övrigt är det imponerande att se en ”stjärna” som Hutala göra sin andra match där han slänger sig och täcker skott, HV verkar ha fått laget att göra allt för att vinna.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Sven Tuta: Ni borde ha vunnit matchen såklart.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
KRB:

Ja de har inte dominerat på något sätt, men vi bör ju ge de 10-15 matcher att komma igång på stor rink, nytt land, ny liga osv.

Märks att Sam spelade förra året i Europa då han är van den stora rinken på ett bättre sätt.

Woods känns som en för skicklig spelare för att inte lyckas på denna nivå, han tror jag på bara han hamnar i rätt kedja och får kemi. Han skulle må bra av att få den där spetsforwarden med högerfattning i sin kedja tillsammans med Sam.

Vad jag minns hade Hepponiemi det tufft i början men sedan i slutet av oktober och i november så var han ju ledande. Tror på samma utveckling på Woods, han kanske inte når samma höjd som Heppo men han borde ta steg.

MacMaster är svårare, han känns inte riktigt som lika given att ta kliv, kanske man skulle köra honom som ytter istället för center och se om man kan få ut mer av honom där istället. Tror man skulle kunna få en rätt rivig ytterforward med näsa för mål som jobbar hårt i honom. Nästan lite Aagaard vibbar att han skulle må bättre av att vara ytter istället för center.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
KRB: Jag tror när Sam är tillbaka ska han in i "sin" kedja igen sen hittar vi en rightar kompis åt Mackan och Skogs.

Dom har ju ofta fått lira med junis som support och det blir lite ihåligt.

För övrigt så börjar OP dra på sig titeln årets chanssumpare snart. Känns som han haft en hel del lägen som han inte förvaltat.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
MorganaLefaey: "ta in nån riktigt stor gris utan spelsinne som inte spelar någon roll om denne blir avstängd. Kör sönder stjärnorna i topplagen. Gärna nåt knä, nyckelben eller liknande. Skrämma, skada söndra. Splittra moralen hos fienden. Verkar fungera i dåliga ryska klubbar. Detta är nog enda sättet att stoppa toppen."

Eller så spelar vi fair och satsar på minst tre spetsspelare till och skeppar iväg dom nonchalanta småkillarna som bara drömmer om ahl.

Jag skiter fullständigt i hur det görs. Hockey är krig och inget fair game.

Nej, jag önskar inte skador, men många gamla gubbar i min omnejd tänker verkligen så. Dom hatar nederlag och mördarinstinkten verkar ha försvunnit när kempis försvann.

Tycker vi kämpade väl. Jävla surt bara
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gäsp: I beg to agree. Mina kamrater det vi såg ikväll är början på Hv's fall. På fredag kommer Hv att bli dängda av Löven. Sedan dalar deras resa, och deras framtida spel i Hockeyallsvenskan kommer att vara ett faktum. Eller rättare sagt, så fort dom får stryk, så kommer dom att vara som vilket annat lag som helst, och vägen till SHL var tuffare än dom hade förväntat sig. Nästa säsong är dom som vilket annat HA lag som helst, förutom den massiva spelarflykten dvs.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: ja kanske, jag tycker ändå inte jag ser någon “MoDo-glöd” i deras driv...
Vi har genom åren sett för många importer som är duktiga emellanåt men saknar ”glöd” för laget, offrar sig inte som tex HVs backar gjorde Idag
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gäsp: Svag… va fan, där drar vi fan gränsen!!!


;)
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Tarasov:Haha tack. Men inte fan var det ojämnt i 60 min den som säger det vet jag inte vad dom har tittat på.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Tarasov: Gillar modochannels sändningar efter match, roligt att höra från Holmström om matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gäsp:
Fin metafor!
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
MorganaLefaey: Jag tycker att MoDo var bra minst lika bra som hv stundtals. HV var effektivare så klart men 1p varMoDo värda. Groggen var god iaf kanske lite svag.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
KRB: Woods hade några småglimtar, men Macmaster kom verkligen bort helt i sin kedja.
Men vi får ge dom 4-5 matcher till att acklimatisera sig innan vi startar sågen.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Modo är som en påse Gott & Blandat
Vi var fan värda poäng idag, en av få matcher man sett utan inverkan av ngt lugnande
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
MorganaLefaey:
Instämmer
Jag gillar dock inte att importerna från Canada inte syns mera.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Bad_Brett: tycker modo dock gör en ganska bra match utifrån vad vi har.
Vi har osynliga kanadicker,
Vi har 2 backar vi önskar skeppa iväg.
Vi har en checking line som bara kan checka men inte lira defensivt.
Vi har inga högersnipers.
Vi har en målvakt med covid symptom
Vi har vår bästa spelare avstängd
Osv osv.

Tänker man på dessa saker och att vi var 23s från oavgjort mot suveräna HV. Ja då kan jag anse att vi gjort en OK match utifrån materialet.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Laban:

Bra tecken att man är sömniga mot en av de större klubbarna och utmanarna i serien, lovar gott för slutspelet för HV. Hur kan man inte tagga till för en match som denna?

Tycker att HV är starka, men inte på något sätt överdrivet imponerad av dem idag. De hade väldigt få långa anfall och tryck mot målet, flesta lägena och skotten kom efter kontring eller ett enkelt back - back spel och skott eller nedlägg mot mål.

Är nöjd med att det är helt jämnt in i slutet mot laget som alla målat upp som stora favoriter och ska leka hem serien, men lite medstuds så hade vi tagit 3p i denna match. De lägen vi bjuder på målar HV på.

Nej vi skulle behöva förstärka med minst 1 fw (gärna två) samt en back, med detta plus Sam i laguppställningen så kommer vi vara väldigt starka.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Axle San:
HV71 har en plånbok som är större än alla Allsvenska lagens samlade kapital så går det troll i deras spel senare i vinter så tror jag vi får se 2-3 nyförvärv av klass i HV71 efter jul.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
bengt88: dahlroth o styf, vem behöver motståndare när man har sånna medspelare
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
bengt88: Saken med Dallas är ju att så länge han inte har pucken är han en rätt stabil back.
Med puck är han dock ett mörker.

Men det vore nog skönt med en back till. För om nån blir skadad står vi där med 20min på Styf och Dallas, och det tror jag blir jobbigt.

Gillar verkligen Bernhardt dock.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Det blir intressant att se hur det ser ut efter jul för HVs del, orkar de hålla sig en nivå över de övriga eller anpassar de sig till motståndet med tiden?
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
J F K: ja med erat impotenta PP är det inte konstigt ser ut som det gör..
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
J F K: hv är ju världsmästare, os-favoriter och bättre än självaste tampa bay. Iallafall om du frågar ab/expressen.

Knappast bästa laget i HA någonsin.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Monno: Dahlroth är katastrofal i år igen, skeppa honom så fort vi bara kan
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Robin Ztorken L: Denna säsong har vi ju varit bra, och kommer bli mycket bättre när laget kommer ihop sig.

Hv har fått behålla flera spelare från Shl säsongen som faktiskt tillför, vi fick behålla spelare när vi ramlade ur som blev en belastning nästan.

Hv har helt klart varit ödmjuka, något Modo inte var.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Dexter : Att Modo inte har några ambitioner att gå upp tycker jag att lagbygget signalerar tydligt och det tror jag är en av anledningarna till att publikintresset är lite svalt.har vi nån av nycklarna till ett långt och lyckat slutspel vårt lagbygge jag ser inte det.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Monno: Det är uppenbart att han är en av de där spelarna som inte håller på någon högre nivå. Tyckte matchen var ruskigt intressant på så sätt att det blev tydligt vilka spelare som har vad som krävs för att utmana.

Sebastian Ohlsson är säsongs utropstecken såhär långt, har tagit enormt kliv från förra säsongen och gynnas nog av att få Karlin som tränare. Är även riktigt imponerad av EJK. Sedan har vi Sylwander och OP som är grymt värdefulla i forecheckingen, men som tyvärr har lite mer problem defensivt. Slutligen har vi Aagaard, som har uppträtt som ...Aagaard. Han blixtrar till och göra några briljanta saker varje match, men är tyvärr helt horribel i defensiven. Hade varit intressant att se hur Vigneault hade klarat tempot mot bättre motstånd.

Kanadensarna är en stor besvikelse såhär långt och många av de yngre killarna är inte mogna för uppgiften.

Sur förlust, men ändå kul att vi kunde utmana. Får vi in några riktigt starka nyförvärv kan vi nog ha viss skrällchans.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Intressant att se HV agera som vi borde gjort året efter vi ramlade ut.
Dom går fram som en slåttermaskin, vi har hackat som en trasig robot sedan urträdet.
En godkänd säsong och resten på snöret att ramla ner i hockeyetten.
Tragiskt!!
Kan kanske Karlin rädda det sjunkande skeppet, nja....
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Laban: Modo gjorde sin sämsta match tillsammans med med mot KIK.

HVs spel är fruktansvärt dåligt. Jämför vi med Timrå ifjol så inser jag att HV är långt ifrån.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Tarasov: Ja det är mycket snack om att HV vunnit 6 raka och det är så sjukt imponerande.
Men 6 raka har väl typ alla lag som slutat top 5 haft senaste säsongerna?

Av det jag såg idag kändes det inte som "max 5 förluster" utan då var peak Löven ett betydligt läskigare lag att möta.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Laban: En ganska bra match, bra fart (i omgångar) ganska fysiskt och en hel del målchanser, men 2 lag som inte ville riskera för mycket och det sundes att det var ganska Safe spel från båda håll.

Grattis
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Väl kämpat MoDo! Tycker 2-2 hade varit rättvist ikväll. Vi gör inte vår bästa match, den sämsta jag sett hittills denna säsong, men samtidigt gör ni det bra och stressar oss. Längtar redan till nästa batalj :)
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Randy Marsh: Ni gör en bra match trots allt och faller på målsnöret trots att ni inte hade strålande målvaktsspel. Bra prestation och HV skrämmer inte direkt.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Får väl anses godkänt att nästan ta poäng mot HV. MoDos ambition är ju att hamna topp 8. HV:s ambition är att gå upp.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Surt....men är ändå nöjd hur vi "stryper" HV uppspel många ggr, riktig Karlin hockey. Fortsätter vi så här så blir det bra. Upp med börsen och handla en back och forward så är vi med och leker med dom andra uppe i toppen.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
En riktigt dålig match även med HA mått. Hv var sömniga och Modo uddlösa. Hade hv varit sämre i BP hade nog Modo vunnit.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Ja håller helt med
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Tarasov:
Laget är lite omoget och HV starkt, vi får två psykologiska mål som vi inte klarar av att kapitalisera.
Kommentera

« · 2237474 · »