1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474585 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Hv71 2021-10-13

2238602 · » Till forumet


Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
J F K: Tror ingen föredrar dom små arenorna där man ej ser övergripande. Men jag hade gillat om kameran kom något närmre spelet som det ser ut i många av SHL arenorna
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
7r1l5k3: Jag vill ha fågelperspektiv. Fullständigt hatar små arenor där man inte kan se åkvägar och linjer i spelet. I NHL är bland de dyraste biljetterna inte sällan närmast sargen. Fullständigt värdelöst anser jag
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Basti: När MoDo rattar sändningarna på försäsongen är väl kameran ett etage ner, tycker den vinkeln känns väldigt pigg. Sen om den är bättre eller sämre kan jag inte avgöra, men den nuvarande placeringen gör att det blir väldigt stor kontrast jämfört med många andra moderna arenor som har den förhållandevis högt, ej att förväxla med taif, västervik osv.

Känns ju som ett helt annat spel varje gång vi spelar borta i någon mindre bemedlad hall.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
MorganaLefaey: Jag menar ej div 2 hallarna som tex Västervik. Kolla SHL arenorna..övervägande mer snett uppifrån än taket som i Hägglunds..
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Basti: jag hatar hur de små arenorna har kameran. Jag vill ha överblick över banan så jag kan se linjer mm.
Nejtack från mig.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Silly: Vad säger ni om kamerans placering i Hägglunds Arena?? Tycker man bör flytta ner tv-kameran så bilden kommer mer från sidan än uppifrån.. Bättre upplevelse o komma lite närmre spelet. Få arenor som har kameran som MoDo har den. Färjestad ändrade detta för nåt år sedan..klart bättre o spelet kommer närmre!
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Silly: yes, han kan få input om en andra massa saker med. Forumet är så mycket större än dödliga människor
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
puffe:
Det skönt att veta om vi behöver en ny målvaktstränare till herrlaget så behöver bara hinken hoppa in här på forumet och välja och vraka bland alla målvaktsexperter som finns här inne, Så kommer det bli ordning och reda på våra målvakter. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
7r1l5k3: Jag tror att när vi spelar som bäst gör vi det väldigt svårt för motståndarna. De tycker att de spelar uselt, när det i stor omfattning handlar om att vi checkar fast dem så de inte kan bygga upp sitt spel som de vill. Så var Västervik ifjol också.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
7r1l5k3: efter försäsongsmatcherna, jag tror MoDo mår bra mot bra motstånd, Då spelar vi bra, Jag ser en stor framsida för oss framöver, och låt Tikkanen stå några matcher till
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gillar skarpt gårdagens arbetsinsats, bra energi genom hela matchen. Jag tycker det var tydligt att Karlin hade lyckats förmedla vad man behövde göra för att HV skulle få det jobbigt.

Som av en händelse sammanföll en av MoDos bättre matcher mot HVs sämsta... Har för mig att det lät likadant i Kristianstad. Slump eller mönster?

Till sist, Tikkanen ser fin ut och regeln om "avsiktlig offside" är en extremt godtycklig regel.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
jonsson: Lite less på 'offsiden' som föregick målet, men är vi inte bra på att släppa in puckar när visslan nästan tjuter?
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Nucky: 203 dessutom. Täcker målet även om han sitter ner.

Stabil var ordet
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Padrone78: Vore mumma om vi kunde behålla honom även nästa år. Han har väldigt mycket talang, och verkar förvånansvärt stabil trots att han bara är 19 år.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: tikkanen själv beskriver situationen:

– Jag såg skottet komma från blålinjen och att pucken fastnade på vägen fram. Sedan såg jag inte att deras spelare fick tag i den förrän det var försent och jag var helt ur position. Det är mycket tungt, säger han efteråt.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
puffe: 😂😂
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Axle San: Tikkanen lär stå nästa match igen, vem är alternativet idag?

Kul när Harald säger att Tikkanen är stabil, inga tv-räddningar där inte...
och kommentatorn (minns ej namnet) säger 'synd...eftersom matchen visas på TV'
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Riktigt surt igår
Påt igen på lördag när trojanerna kommer på besök.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Laban: Absolut, men jag tycker första är alldeles för billig och den andra är lite tveksam där jag tycker att han skulle kommit ut lite längre. (Dock är det Styfs agerande som gör det extra svårt). Jag tycker att er målvakt vann målvaktsmatchen helt enkelt och att Tikkanen kunde varit bättre, utan att han för den skull var dålig.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Förstår verkligen inte kritiken mot Tikkanen. Han gjorde några riktigt bra räddningar speciellt i Boxplay.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Blake: Nej tyvärr, det är en Modospelare.
Aja nog om detta, det var olyckligt kan man säga.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: klubban till vänster tillhör den en hv spelare? Han kanske försöker tjuva lite och förbereder sig för en pass över till andra sidan istället?
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Foppatofflan: Vevar man reprisen så ser man tydligt att Picka inte har en aning om vart pucken är.
Jag har tagit en screenshot och målat lite vart pucken är och vart Picka står och tittar.
Man skall veta att detta moment gick från en hög med spelare i en klunga till denna sekvens på en halv sekund.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Bra med konkurrens på målvaktssidan i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
J F K: det fanns TV-bilder där kameran satt bakom målet och där man tydligt kunde se att han helt och hållet var skymd av flera spelare. Han skulle ha behövt flytta sig ”för mkt” för att kunna se pucken.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Axle San: Det är ju det jag gör, jag skrev längre ner att han får 3+ av mig i betyg för hans insats, 3 mål där (enligt mig) 2 är svåra att göra något på.
En del returer och kanske lite fladdrig, men bra placerad och ser allmänt lugn ut.
En ung kille med potential.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Saleva: Nej såklart, men jag tror du missuppfattar mig?!
Han skall naturligtvis följa pucken, men då det var 4-5 spelare framför honom och pucken låg där någonstans så förstår jag att han har svårt att se pucken eller vad som händer bakom högen med spelare, därför han står där han står ifall någon får träff på pucken, rätt naturligt kan jag tycka.
Sen kan man spekulera i fall han bör ha lagt märke till Vessel och kunnat förflytta sig snabbare, men det blir svårt att diskutera när vi faktiskt inte vet hur Pickarambo uppfattar situationen från hans position.

Men som JFK skriver så är jag också väldigt nöjd med hur vi uppträder, att vi börjar matchen med massa misstag, men tar oss samman och spelar klokt och smart, inte felfritt men ändå stabilt.

Målskyttet är ett problem och PP är katastrof, Utöver det så ser det positivt ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Saleva: Jag svarade bara på Gavelos inlägg där han bara nämnde målen i bedömningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Axle San:
Vem har sagt att man bara bedömmer insläppta målen? Självklart är det helheten som bedöms.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo:
Du kan väl inte förneka att det är hans skyldighet att följa var pucken är på plan, som målvakt. Sen finns det alltid orsaker till att man tappar sikten ibland.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Jag tycker att vi inte bara skall väga in de insläppa målen i betyget. Han blandade och gav och förutom ett gäng fina räddningar så var det en del returer rakt ut som såg onödiga ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Man kan ha åsikter om att han bör röra sig så att han ser pucken. Krizan var sanslöst duktig på att alltid skaffa sig sikt över pucken, så visst kan man ha åsikter om Tikkarambo gjorde tillräckligt för att se den. Med tanke på hur många spelare som var nära pucken har jag svårt att säga om han gör tillräckligt för det eller inte. Kanske kan man också tycka att han rimligen borde sett Vesels agerande och kanske gissat att just Vesel fått tag på pucken. Jag tänker inte ge mig in i en sådan bedömning, utan hade behövt se några bilder bakifrån för att ha någon som helst aning vilken utmaning Tikkarambo ställdes inför.

Själv tycker jag såhär i efterhand att det var väldigt skönt att vi verkligen kunde stå upp mot HV. Det hade verkligen inte varit orättvist med en eller flera poäng. Då saknades ändå bästa centern och vi hoppas väl få in både en ersättare till Tobbe och en högerskjutande ytterforward. Visst kan HV också värva fler, men jag tror att det gör mycket större skillnad för oss oavsett. De har ju redan en komplett trupp med spelare redo för allsvenskan, medan Styf, Theo och Lindewall inte riktigt är där ännu.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Saleva: Går inte att resonera att det är någons skyldighet att veta något han inte fått vetskap om, det är ungefär som att kräva att en börsanalytiker skall veta om kursen går upp eller ner i framtiden.

Sen är det lätt att skylla på Tikkarambo eller Sveningsson för målet när Nr40 försöker stöta på pucken genom att gå runt på insidan och därmed lämna Vessel helt ren på utsidan.
Jag tycker det är några små olyckliga saker som leder fram till målet, lite tillfälligheter som straffar oss som så många gånger förr.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Saleva: Jag tycker att han är lite fladdrig än så länge. En av räddningarna när det kom ett direktspel genom slotet räddade han, men blev fullständigt ur balans och position efter sin förflyttning. Jag tror att det är saker som han kommer att förbättra hela tiden då han är väldigt ung fortfarande och så lång. Det är inte ovanligt att de som är lite längre, i regel behöver ett par år extra för att kunna hantera den stora kroppen.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo:
I grunden är det inte hans fel att det blev mål eftersom det föregicks av strul i anfallszon sen kan man tycka att det är hans skyldighet att veta var pucken är, om man ska vara hård. Det är det som skiljer mellan godkänd insats och mycket bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Saleva: Han var inte felplacerad, han var rätt placerad från där han trodde pucken var.
Det blir svårt att kräva att målvakten skall vara placerad i skottlinjen när han inte ens vet vart pucken är, eller vad tycker du?
Sista målet är det enda målet han inte kan lastas det minsta för anser jag, men 1:a och 2:a går att diskutera även om 2:a är ett avslut inte många målvakter skulle ta ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo:
Trean var lurig men han var helt felplacerad vilket han själv säger.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Saleva: Första målet är väldigt billigt, men det 2 sista är svåra, Davidssons avslut håller extremt hög klass, stolpe in, det sista är han chanslös på eftersom han inte ser pucken, HV71 var oerhört bra på att ha gubbar på kassen våran.
Betyget 3+ för Tikkanen känns rimligt
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Saleva:
Lustigt, ser att de ändrat betygsskalan.


5=Mycket bra

4=Bra

3=Godkänd

2=Har gjort betydligt bättre matcher

1=Underkänd

Tidigare var det
5=shl klass (jävligt luddigt)
4=Mycket bra
3=Bra
2=Godkänt
1=Underkänt

Tycker den nya betygsskalan är bättre
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
KB65:
3:a = bra, borde väl rimligen räcka. Han släppte ju trots allt två billiga mål, jag sätter en 2:a= godkänd, enligt deras betygsskala.
Detta är en bagatell men ändå, jag tycker att öa haft en förmåga att sätta väl höga betyg på målvaktsinsatserna i år.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
KB65: Tikkanen spelade verkligen upp sig efter att jag sågat honom i period ett. En trea är lämpligt betyg pga. Starten.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Saleva: Tycker han var väldigt stabil förutom ett billigare mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Saleva: Jag såg matchen och jag håller med, han ska ha en fyra.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Silly:

Jag vill få in en ny back i klass med Viklund bredvid Näsén och en högerfattad sniper med driv i allt bredvid Riley & Tanner.

Pretty please, with sugar on top.
Det måste väl gå att ordna?
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Rytter: Ja det kändes inget vidare igår. Löven har gjort många dåliga matcher men gårdagen var brutalt usel. Följer samma mönster som föregående två säsonger. Illavarslande.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Silly: Det jag konstaterar är att det är sjukt mycket roligare att se matcher när vi möter ”bättre” lag, som igår.
Dessutom tycker jag Modo under rådande förutsättningar gör en bra match, inte perfekt, men bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Silly:
Fattar inte hur öa kan ge Tikkanen en 4:a i betyg.
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Heyerdal: Kanske värt att prova?

1:a Woods--Vigneault- Modigs
2:a Sveningsson-EJK-Aagard
3:e Ohlsson-Nordin-MacMaster
4.:e Sylwander-Tjernström-OP
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Gavelo: Haha ok
Kommentera

Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
Dundee: Blir bra press på HV att lyckas i slutspelet 👍 Dom har ett bra lag, men kanske dom vinner lite i inledningen på en viss respekt i första rundan mot alla lag.. kan nog bli tuffare för dom ju längre serien går
Kommentera

2238602 · »