Matchdags igen! Spännande match idag! Enkronasmatch med mycket folk. Hoppas alla kommer som bokat plats och att det blir ett jäkla drag. Tror det blir en väldigt tuff match nu närvi har många backskador men hoppas Belov är redo och att vi kan få revansch sedan senast mot bik! Tre poäng skulle ju sitta oerhört fint idag så vi ökar gapet till bik. Gooooo Modo!!😀😀
Ja vi får hoppas att han inte är övertaggad idag. Dock så verkar han inte vara så mycket utvisad, 18 minuter på 32 matcher är ganska lite fören defensiv back och borde vara en indikation att han hänger med rätt bra. Annars borde det vara fler minuter med hakning, holding, tripping tycker jag.
Vi får försöka hjälpa er kring tredjeplatsen genom att slå BIK. För inte siktar ni väl upp mot andraplatsen ;-)
Costanza: troligtvis enl ÖA, hoppas de inte släpper till lika öppna målchanser som i de senaste 2-3 matcherna, Bik har vassare skyttar än de vi mött, fick vi uppleva förra matchen mot dem, inga tokrusningar med hela femmor tack !
Rytter: Vi kan väll få sikta i alla fall? ;-) Men med tanke på våra skador är tredjeplats det rimliga målet.
Jag tror inte heller han brukar åka för spelförstörande saker med klubban. Jag är orolig för att BIK kommer förstärka när de blir tacklade. Vill minnas att det drabbade Västerås senast...
Spock: Sant. SHL, Hockeyallsvenskan och domarkåren borde syna de båda lagen från Värmland lite närmare. De har satt fulspel i system och vet att de kommer undan med mycket skit då de har höga höns, host! Loob, host! som påverkar lite i det dolda. Den gången då 79 kilo Enström får nog och mördar Mathias Johansson med en open ice....ahh vilka minnen!
Costanza: Man verkar ju ha rätt kul i laget. Inför uppvärmningen så fick Belov gå först ut mot isen, när han gick ut så hade övriga kommit överens om att i smyg stannade i korridoren så Belov fick stå helt Solo i båset 😂🥳
Dundee: Bedrövligt PP ja men ingen snack om saken vilket lag som har varit bäst. Vi har varit väldigt het runt deras kasse. Det kommenterade till och med kommentatorerna.
NuMo: gillar inte när modo far som bålgetingar i pp mot puckhållare utan att kolla/ha känsla om motståndet har kontroll på pucken. Både mot bik o tik är det att be om att få bli överspelade.
NuMo: Mora har varit på G i några omgångar känns det som. Hål i klubban var något nytt, gissar vi åker på en tvåa för spel med trasig klubba och förlorar på det......
MorganaLefaey: Bra period av oss ändå tycker jag. Fina uppspel som har resulterat i flera bra chanser. Vi är också väldigt aggressiva vid deras mål. Lite slarvpass emellanåt och vi tappade positionen i försvaret några gånger. Men som sagt en bra period av oss!