1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480290 inlägg · 4078 ämnen

Modo-Kristianstad 2020-02-21

2037997 · » Till forumet


Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
NuMo:

Tror inte Dahlén spelar BP, tror knappt han vet vad det är. Så du kan räkna med minuterna jj, tambellini, Dahlén, karla har är liknande, det är i pp och offensiva situationer.

Frågan är ifall vår förstakedja är en av de vassaste i serien genom tiderna. Hade dom fått lira tillsammans hela säsongen hade alla haft bra chans på rekordet. Speciellt Tambellini som offensivt är för bra för denna serie.

Går vi upp så tycker jag detta är en given andrakedja i vårt shl lag. Lite sommarträning tillsammans och special träning för tambellini med fokus på explosivitet skulle göra en bra andra. Skulle tambellini bara bli lite kvickare så han kan ändra riktning och trampa runt motståndare så skulle han få ett vapen till. Just nu i en mot en känns det som han bara åker rakt fram och försöker någon svår dragning och försöker gå igenom på ren styrka.

Tycker kedjan känns mer på gång i fem mot fem, men det är en bit kvar tills dom når samma nivå som tidigare. Hoppas dom prickar formen nu inför slutspelet.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
NuMo:

Tänkte på det att vi saknar 2 viktiga pjäser därbak, kan det vara en del i att vi inte får igång andra kedjor?
Man saknar Norlinder kopiöst, inget ris på dom som spelar nu, men ändå.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
NuMo: Vill man kan man försöka tolka in andra saker i statistiken.

Dahlen skjuter dubbelt så många skott mot mål, jämfört med JJ och AT, vilket indikerar att endera är han egocentrisk, eller så har han fått uppgiften att ta skotten i t.ex. PP hos Timrå. (Svaghet eller styrka i ett lag?) Om vi skall bortse från att han inte är egocentrisk (rimligt nog) så har alltså inte nämnda Modoiter samma uppdrag. De göra bara mål, rent naturligt. (min tolkning.)

Dahlen spelar 19:56 minuter/match. Tambellini likaså. JJ spelar bara 18,27 minuter. En minut per match på en säsong gör 52 minuter. Dahlen spelar 1,5 minuter mer än JJ/match. Det innebär 78 minuter/säsong mindre för Johnson jämfört med Dahlen.

Nog finns det chans att Dahlen vinner poängligan. men inte är det för att statistiken talar för det.

Sen kan man säga andra saker. Dahlen kanske spelar mer BP är Johnson, men det kan inte statistiken ta hänsyn till. Man kan bara göra poäng så länge man är på isen.

+/- Dahlen +20, JJ +25, AT +22, Karla +22

Modo kanske är jätteberoende av bara en formation? Ja, kanske. Det kan ju vara ett minus.

Bra gjort oavsett vem som vinner. Hockey är ju inte bara statistik, som tur är. Tyvärr är det ibland också märklig bedömning som om det vore konståkning, som domarbedömningar, men så är det känsla vem som betyder mest för ett lag.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Trilske

Jonathan Johnson - 48 matcher - 71 poäng. - Knappt 1,48 poäng/match

Jonathan Dahlén - 46 matcher . 66 poäng - Drygt 1.43 poäng/ match

Adam Tambellini - 33 matcher 54 poäng - Knappt 1,64 poäng per match

Nu får vi akta oss eftersom Modos "enda" chans att vinna spelarnas poängliga är att målsnittet hos Modos spelare är så mycket lägre än Dahlens.

Tambellini har 12 poäng att beta av för att gå ikapp Dahlen. Omöjligt, ja, säkert, på bara fyra matcher. Men kanske kan Jonathan Johnsson hålla avståndet. ;)
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Dundee:

Ja, en totalt sönderblåst match som kunde ha slutat betydligt värre. Men det bör ju uppstå nån sorts diskussion efter Sylwanders bortdömda? Eller räddar målvakten den om Sylwander inte är i målgården? *sarkazm*

Måldomaren måste ha vevat reprisen så många gånger att han blev snurrig och tappade fattningen, eller så är det bara den här petiga jävla skitregeln som gör sig gällande, återigen. Whatever...

Men nu förstår jag varför jag hade svårt att uppfatta utvisningarna som KIK drog på sig initialt. De verkar ha åkt runt och slashat satan utanför bild. Även om det låter lite väl utstuderat att de skulle åkt runt och dra på sig tvåor (mot ett giftigt PP), för att senare bli kompenserade.

Nåja, förmodligen ville Gath att de skulle åka runt och slasha satan, åtminstone.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
DalleRalle: Så länge det handlar om ishockey är det bara roligt, tar man det ett steg längre gör man narr av sig själv.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
DalleRalle: Tror du övervärderar er egen betydelse en smula😂
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Gäsp: Läser med kärlek <3
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
DalleRalle: Skönt att du läser och självklart ett handhjärta till <3
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Jockz: ändå kommenterar du? Så nog lämnar jag ett litet avtryck hos dig (handhjärta)
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
DalleRalle: Tyvärr har jag ingenting att vara bitter på er över! Kan du påminna mig?
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Gäsp: Bra kämpat
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Gäsp: Egentligen du som bryr dig, med tanke på att du alltid har det i skallen, att använda J istället för R. Det är skapligt bittert haha.

Ett sånt beteende tenderar på att du väldigt ofta blir triggad, du blir liksom triggad om och om igen av samma motstånd. Därför använder du dig av det, att alltid ha någon slags comeback, en comeback som är otroligt dålig må jag säga.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Synct: Men du bryr dig och det gillar jag! Jag önskar att jag hade kunnat teckna ett handhjärta åt dig men det får bli ett enkelt <3
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Jockz: Jo.. jag ser det ofta, lite därför jag påpekade, det är inget nytt.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Jockz: Ni brukar även vara här inne när det går lite tungt men är väldigt tyst annars. Men ni knaprar väl i kapp på Lill Dahléns medicin!
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Dundee: Riktigt spännande match idag. Allt gick emot.

Dumma utvisningar
Två bortdömda mål
Två mål i baken när vi åker på boardings.
Mål bakåt med fyra sek kvar av andra.
Hägga missar läge med tre min kvar
osv

Skönt med två poäng.

Tambelini är fantastiskt, men utvisningarna är ju bara för dåliga att ta.

Bartosak, kung ju, alltså den första straffräddningen är underbar.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Synct: När man ser det. T-I-M-J-Å
Då vet man att de är otroligt triggad😆
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Synct: Han brukar ofta stava Timjå istället för Timrå.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Synct: du tog ju åt dig lille timjåååit
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Gäsp: Timjå istället för Timrå, den va bra, otroligt!
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Donald: hockey_21 Var inne i deras bok tidigare så inte oväntat att några kom hit.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Sven Tuta: Jo men det är lite roligt på samma gång
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Donald: Du måste förstå att timjåå ik ligger i timrå kommun som är granne med sundsvalls kommun. Redan där finns mindrevärdeskomplexet inbyggt sen att ha MoDo som den store starka och elaka storebror gör det inte lättare för stackarna.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Jockz: Det är ingen humor i det, utan fakta 😎
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Gäsp: Det du kan tänkas behöva är nog starka grejer, borde ta kontakt med någon expertkoll va?
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Gäsp: "snuttis", "puts väck". Jag måste medge att det är klockrent. Man kan inte ta ifrån att det är klockrena öknamn med en viss humoristisk touch.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Haha vad är det för fel i huvudet på timråiter?
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Starkt att vinna idag och hämta ikapp. Målvakts valet går att disskutera. Men 2 poäng är endå helt ok med tanke på hur matchen utspelade sig. Nu är det bara ladda om och samla ny energi för en svår bortamatch mot Vita hästen. Skål och trevlig helg.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Gäsp: Näää, men ”Puts Väck”, fungerar lika bra😎
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
DalleRalle: Tror du Dallis kan tipsa om en bra medicin?
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Gäsp: Hur överlever du? Köp ett helt lager, borde väl räcka under en kväll?
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Jockz: Är snuttis med imorgon?
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Rytter: Ser fan inte bra ut, blir en jävla eftermiddag imorgon!
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
DalleRalle:

Det är fortfarande ni som ska jaga och ta in poäng. Men det är klart Mora och Löven har ni ju lätt för så det är ju 6 säkra poäng, eller?

Sedan har ni Almtuna, Västervik och Kristanstad som alla har en del att spela för.

Fortsätt mys du och tyck att ni har ett schema som genererar 15p.

Lycka till imorgon, blir en bra eftermiddagsmatch att följa.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
modomille: Ja attityden är lite dålig ikväll
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Någon som har lusschampo?
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Rytter: Ni tappar 1 pinne på hemmaplan mot nykomlingen. Har du kollat ert schema? Du undrar varför man myser? Ehh, snälla nån.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Rytter: Plats 3, allt annat är bonus. Hade JFK dömt ikväll att ni sluppit BP och vunnit komfortabelt, grattis till vinsten!
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Jockz: Försök inte. Det var partaj i eran bok varenda gång vi låg under. Ni hoppades ändå in i det sista på en KIK vinst. Man märker nu på attityden i eran bok att ni gör allt annat än myser.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Bad_Brett: tycker jag med, Bartosak behöver träning i matchsituationer, han har ju inte stått på länge sen han kom till Modo , helt klart ska han stå resten av matcherna så länge det inte är klart förutsatt att han håller den klass han visat hittills , blir knappt tid för riktiga teäningar med tight spelschema och tre långresor, tror iofs de stannar kvar i Norrköping innan AIK-matchen om jag minns schemat rätt
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Rytter: Helt rätt domarnivån var urusel man kan tro att Löven Jesus betalat dom för detta var det sämsta jag sett på länge ,,,,,Men bra med 2 pinnar som vi tar med oss sen får vi hoppas på Västervik med många Modo spelare mm gör årets match ,,,,,,Heja Modo
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Jockz:

Det enda vi vet är att vi har våra 2p efter omgång 48. Era poäng i omgång 48 ska det spelas om, så det kan bli allt mellan 0 och 3.

Lite måste match för er, en 0p och det är kört. 3p och ni har inte krupit närmare än ni var för 2 omgångar sedan.
Så jag förstår inte riktigt varför ni myser.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Rytter:

Finns väl en risk att illka får en avstängning i efterhand.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Rytter: Fanns ingen tanke på någon skumpa, däremot så poppade ni den efter straffvinst mot Kristianstad, Timråiterna myser.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
jonsson:

Tycker nog man ska köra Barto nu i nästa match och låta honom stå beroende på hur vi ligger till mot Timrå, blir vi klar för finalen tidigare så ska han få en till vilomatch innan finalen. Idag fick han ju en lämplig matchning med 25 minuter och lite straffar.

Hade man kört honom idag hade man varit tvungen att vila honom senare.

Vi kan inte matcha sönder en målvakt som inte stått på länge ifall vi vill att han ska hålla hög nivå i slutspelet.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Kunglouie: Kangas har mer fart och mer otur i sin tackling då kikspelaren vänder upp hastigt och skapar mer distans till sargen. Samtidigt så ska kikspelaren i den situationen vara beredd att ta emot en tackling. Belov såg ingenting.

Kangas är något våldsammare men det är helt osannolikt dåligt att det blir nada åtgärd i belovsituationen.

Kangas skulle ut, två minuter boarding. Kikliraren skulle ut två minuter boarding. Med mina modoögon sett.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Rytter: tik vinner med 4-5 mål, de spelar tight o sätter sina chanser, de har väl bara spelat riktigt bra mot Bik men vunnit övriga senaste hemmamatcherna med klara siffror, men hoppas jag får fel...
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Gusse: Tycker Jellverts kedja förtjänar 2a kedje istid nästa match.
Olofsson måste igång men just nu spelar han för dåligt för den istid han får.
Det är lite frustrerande då han ju var så bra o början av säsongen.
Ska vi ta oss till SHL skulle det vara fantastisk fördel att ha en Olofsson som i början av säsongen.
Kommentera

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Rytter:

Ja du, känns som dom tog ut det där lite för tidigt😀
Nästan som man trodde dom hade vunnit nått för en gångs skull.
Kommentera

2037997 · »