1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479860 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Kristianstad 2021-10-01

« · 2232397 Till forumet


MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Matchdags igen då! Säsongens andra hemmamatch och blir det säsongens andra trepoängare?😁 hoppas på bra tryck i arenan! Gooo MoDo!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
wolper: VINN
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
KB65: precis, fredagskväll hemma mot kik "ska" vara 3 pinnar :)
Mycket viktigt att Svenningson fick näta sist, såg ut som på hans kroppsspråk att det ramlade av 250 kg
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
wolper: Man bör vara aktsam med kritik när man vinner med 4-0, men nog finns det mycket övrigt att önska i spelet för Karlin.

Wallin var fantastiskt bra och jag tycker han är den enskilt största anledningen till att vi tog poäng i onsdags även om Västerviks avslut inte alltid höll högsta klass så är Wallin där och motar puckarna, bra för honom och Modo.

Ikväll hoppas jag man inte har för långt avstånd mellan högt och lågt utan att man värderar situationerna lite bättre och är jämnare över 60 minuter då jag tycker att man tappade lite av koncentrationen när man gör 3-0 och faktiskt släpper in Västervik onödigt mycket i matchen efter det.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo: Det flyt vi hade förra matchen kommer inte hålla i sig, så det är definitivt läge att steppa upp i egen zon. Tycker det slarvades enormt stundtals och mot ett bättre lag hade vi straffats mycket hårdare.
Tycker f.ö Sven var RIKTIGT bra i Onsdags. Tror han passar betydligt bättre med att sätta upp lägen till Aagard och hålla i pucken istället för att vara den som ska nypa dit den
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo:
Jag tycker man ser styrkan i laget, men att allt inte är där. Båda matcherna påminner om varann men i andra så får vi två mål tidigt och Västervik är inte tillräckligt starka för att trycka tillbaka.

Skönast är att Wallin höll nollan. Noterbart är att vi är bra på att skydda vårt skott från avslut, nu har vi visserligen vara mot Västervik men släppt till minst avslut från slottet av alla lag. Avslut framåt från slott är redan fler är på förra säsongens 6-7 första matcher om jag får gissa!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Costanza:
Renlevnad?
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Costanza: Paprika chips över hela världen pustar ut i lättnad.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Costanza: Var vi kollegor måntro?
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
hk: Provar ut progressiva linser nu och ser fan ingenting två meter och framåt. Total dimma. Man ska hålla ut i 12-15 dar så här. Vill fan inte bli Timråit....
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Costanza: Visas matchen endast på nätet?
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Lycka till ikväll, kommer vara på plats ikväll lovat min bättre halva att följa med henne på en match.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Confusius: Det verkar så tyvärr, gör er redo på en riktig b-sändning.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Costanza: Har du prövat med raklödder på linserna ,den tar bor imman !
Å var det dimma då bli det inge med starkt för dig på två veckor om det är problemet .
Ps : om du sett matchen igår då vet fan om du inte har blivit en tik smygis .
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Confusius: Tycker förresten Wallin får för lite cred med tanke på hur uträknad han varit. Nu är en match nada och ingenting, men ändå!
Tycker han verkar mer upprätt i målet nu motför hans förra sejour i Modo. Bör tyda på starkare bål. Hans reaktionssnabbhet är brutal, liknar Krizan på det sättet.
Finns grym potential i den pojken!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Nucky: Med tanke på hur han såg ut på försäsongen så har han gjort enorma framsteg.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Confusius: Ska läsa igenom det finstilta i mitt Allente-abonnemang, minns att alla matcher från hockeyallsvenskan skulle visas på TV, Vem kan man lita på?

Men bara vi får vinst och kommentatorn inte kallar Kristianstad för Krichangsta är jag nöjd, trots att mitt bonn-bredband kommer att lagga rejält i kväll
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Bad_Brett dont worry.. Im a matchkeeper.... (karol krizan) :)
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Sådärja Macmaster 1-1!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
modomille: Sopgubben är tillbaka!!
Vad kollar det ens på? Flög över målet..
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Nooky: lyckost. Min bättre halva håller på Frölunda.. [sic!]
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
M Horava:

Däänskeeen
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
jonsson: Theo med sitt första!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
jonsson: MÅL

Bra att man ringde på det men när man ser reprisen så är det uppenbart att det är mål.

Men bra av domarna iaf.


MMMÅÅÅÅÅÅLLLLL
Jacobsson 3-1
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
M Horava: Skitmål och helt oförtjänt 3-1. Theo
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
M Horava: Vad har de hittat för jäkla kretin till bildproducent??? Lägger fokus på en påse Ahlgrens Bilar och snabbspolar repriserna istället för slow-motion.

Haha Horava 2.0!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo:
Vilken talang han är Teo 😁👍
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo: hoppsan lite flyt Hotavavibbar
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
modomille: Första är alltid snyggast!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo:

3-1, kul för Jakobsson
Är det 3000 pers ikväll oxå?
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
J F K: Karlin style heheh
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
hk: Snyggare än Blatnys lobb mot 2 tallar 07
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
jonsson: Horava ska det stå
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
7 powerplay 0 mål
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo: Ja, den där utvisningen hade nog inte ens Timråsupportrarna kunnat gnälla på.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo: nära 4-1, istället 3-2 med 8s kvar. Onödigt..
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
dempa: Nog kan man önska mer av Wallin på sista målet, men sen är ju backspelet div3 mässigt minst sagt.
Tycker hela perioden varit skitdålig faktiskt, 2 lag som helt släppt defensiven och bara satsar på kontring, mittzonen är som en öppen savann och målvaktsspelet åt båda håll tävlar i dåliga returer.

Men 3-2 är bättre än 2-3, dock behöver Modos defensiv steppa upp 2 snäpp om vi skall kunna kontrollera matchen, för nu är det helt öppet.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo: Så blir det när man inte har någon vettig rightare och insisterar på att spela ett system som inte funkar.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
dempa: Tycker det är kul att nr 15 är så pigg denna säsong, men innan 3-1målet ger han bort pucken i egen zon och skapar en målchans för snapphanarna. Varför spelar vi så jäkla mesigt i egen zon , ännu en gång? Hoppas Karlin kör lite hårtork nu, vi ska väl vara stabila bakåt, framåt är det ganska bra
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
modomille: Rightare kan varken spela hockey eller skriva skrivstil.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
puffe: Man skäms ibland för domarkåren. Killen åker in i Vigge, som inte ens såg honom. Snubben ramlar och Vigge åker ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
puffe: Men grattis interference..
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo: Ha ha... Vilken utvisning ni åker på! Patetiskt hur det där kan bli PP för Kristianstad.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
J F K:
Helt otroligt. Domaren måste ha chansat på att det var utvisning utan att ha sett situationen.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Hahl Bundy 2.0: Riley!!! Snyggt.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
J F K: Den var i billigaste laget.
Sen öppnar man båsdörren 5 sekunder senare för att det skall se ut som att han var på väg att byta.

4-2
Helvetes Woods vilken jäkla fart…
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
J F K:
Viktigt att han också får börja leverera.
Att vi får igång honom är ett måste.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Silly: Tycker nordamerikanerna visar glimtar av klass idag, blir nog bra tillslut.

Aj fan 4-3.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Silly: Sven växer och växer i mina ögon!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
modomille:
Isaks mål skulle jag vilja påstå!

1skridsko i målområdet är det väl🤔
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Silly: Dags att ta timeout? Tycker ingenting stämmer. Varför ska exempelvis Sylwander som fjärde(!) spelare åka ned till eget mål? Det är ju hans kille som sedan får fritt skottläge.

Vi måste ut på deras backar för precis som ifjol får de alldeles för mycket tid och utrymme.
Kommentera

« · 2232397