1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480545 inlägg · 4078 ämnen

MoDo-Kristianstad 2:7

« · 2317732 · » Till forumet


Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Helvete Karlin, du måste få alla att spela som du vill så du blir nöjd nån match;)
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
AddMan: Var samma visa förra matchen. Satt precis bakom deras bås och han skrek och gapade konstant. Även på Modospelare. Holmström gav svar på tal ett par gånger😆 lite komiskt.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
modomille:
Gath gapade efter i stort sett varje avblåsning ikväll.
Han suger nog ut en del energi ur sina egna spelare.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Clay.2: Kul att vi vann Clay ..man tackar så mycket.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Gavelo: vet inte om Kik drog ned tempot de fick fast oss rejält i vår zon många gånger där vi backar hem alldeles för långt mot Tex, känns inte som vi har orken att ligga på riktigt, dessutom hade vi svårt komma ur egen zon och få till snabba omställningar blev mest rensningar utan adress
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Trilske: spelar ÖHF nu, vet de ska kvala men varför plockar man inte in Lindevall då vi inte har full trupp tro?
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Ben Perrault: Jag saknar OP i dessa matcher, det är ju här han skall vara som bäst med sitt griseri och fysiska spel, men han har varit helt osynlig dessa 2 matcher.

Övrigt en jämn match där kik hittar många nycklar på oss, i 3:e faller dom på deras eget begrepp med att snacka bort matchen, vi ska vara väldigt glada över att vi tog en seger för detta hade kunnat sluta helt annorlunda.

Modo är skickligare över hela banan men framförallt offensivt och här måste vi spela efter dom förmånerna, går vi in i deras grisiga tempo så spelar vi Kristianstad i händerna och det skall vi inte göra för det är deras chans.

Vi får se nu hur Kristianstad agerar på hemmaplan nu när dom kommer tvingas styra spelet.
Antingen lyckas dom och vinner med någon puck eller så straffar vi dom när dom minst anar det och vinner med 4-5 puckar.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Bad_Brett: ja fast nu glömmer du att kristianstad inte börjar köra än, dom har medvetet hållt igen och satt sig i en svår sits men när dom börjar köra, då jävlar kör dom
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Sebbe Ohlsson har växt ut till en gigant, spelar inte bara uppoffrande i egen zon utan skapar mycket offensivt också. En slutspelsjoker, vad det verkar.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
S-vikaren: haha ja skrattade då jag såg dem! Starkt av Nordin att ha en ny variant på straffen bra gjort!
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
DrCox: Gath kan gapa hur mycket han vill det förändrar inte att dom är klappkassa
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Bad_Brett: Nog för att MoDos spel lämnar en del i övrigt att önska men att säga att Kristianstad var klasser bättre är väl att ta i.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Bad_Brett: svart humor
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Bad_Brett: tror tyvärr hela matchserien kommer se ut såhär. Vi har svårt med dessa grislag. Bara vi städar bort detta skitlag så blir det bättre
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
RedNek:
Tror han är medveten om att de är aningen sämre så det är han uppgift att gjuta mod i styrkorna.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
J F K: Gath är humor.

Skönt att vi har gjort två pissmatcher och ändå leder med 2-0. Bra egenskap att hitta sätt att vinna även när vi suger.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Sven Tuta: Ja, det är lite för lätt att störa Vigge, tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
RedNek: Gnällspik
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Tyler Durden: Kristianstad är klasser bättre om du frågar Gath.

Visst att man kan vara enögd, men detta tar ju ändå priset på något sätt.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Tyler Durden: Jag kan gnälla på domare, men är inte ens i närheten av Gath. Han måste nu sprida en massa dåliga vibbar till spelarna. Inte konstigt att man inte kan fokusera.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Klasser bättre än Modo, säger Gath
Ja du
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
RedNek: Gath, rätt villkor, buhu de blev ju ruskigt förfördelade
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Gavelo: Skönt med 2-0 i matcher. Men nu måste vi våga släppa loss. Kristianstad ska ju inte behöva vara spelförande.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Sven Tuta:
Vi vinner ändå, fast det går halvtaskigt. Starkt!
KIK förlorar för att de focuserar på grisandet istället för spelet. Sen deras tränare, stöön... Loosermentalitet.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Woody:
Ja. Fö känns det som ni klarar er kvar tycker ni samlat ihop till det.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Gavelo: Skönt att man lyckades vinna. att jinxa funkade tydligen.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Gavelo: 5 MoDo 52 1502 1478 50.40

Minns att jag blev förvånad när jag såg det. Blev tvungen att kolla att inte minnet svek mig.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Ny generation pinnpojkar på ståplats! Jag älskar det!
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
MorganaLefaey:

Ja, måste sno en match där nere.

Karlin är INTE nöjd
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Snyggt stil av KiK och avluta matchen med en Abuse of Officials :)
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
J F K: När Modo har mött lag som spelar grishockey (Karlskoga) då är vi inte med.
Två vinster som inte övertygar
Kan bli problem nere i Kristianstad
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Heyerdal: Seger men handen på hjärtat, vi är verkligen inte bra idag heller!
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Trilske: tycker modo ska vara glada att de kommer undan med wn vinst. Den här matchen hade kunnat sluta hur som helst. Tom med storslagsmål eller domarpåhopp.

Ska laget gå upp får de inte falla in i motståndarnas fällor så lätt. Men skönt att få gå ifrån dessa matcher med 2 vinster. Där nere kanske vi kan sno en och öppna upp för semi.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
jonsson: skitnervös minst sagt frossa. tror jag men väldigt glad jag hade fel, men visst flyt har vi!
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
J F K: Hade våra lag var brottare så hade motståndarna jäkligt ont i nacken och nästan varit i brygga .
Heder till killarna !
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Gavelo: Tjusigt Modo! Hoppas vi ses nästa år igen. :)
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
J F K: Sedär, nä jag förstår inte riktigt heller, tycker vi förlorar majoriteten av tekningarna.
Kanske fokuserar man mer på dom viktigare tekningarna och sitter och retar upp sig?!
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Ena domaren har väl spelat på hög nivå, känns inte som att han har rutinen för att döma denna typ av matcher, dock.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Nässse 5-2

Men jag va orolig vid 3-2
Har aldrig varit med om så mycke utvisningar
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
MODOJohan: titta Sam, håll huvudet kallt så får vi pp...
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Gavelo: Vi kom märkligt nog femma under grundserien med lite över 50%. Förstår inte hur.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Vi får tacka domarna för dom sista två tvåminutarna
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Hakning-Henrik: Såg att vi hade ungefär 45% i tekningsstatistiken, när fan har vi vunnit dom tekningarna undrar jag?
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Hakning-Henrik: Flood, patetiskt
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Hakning-Henrik:

Tänk på Flood?
Gath får väl nämna det han sa igår, ”För guds skull överdriv inte”
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Hakning-Henrik: Eller inte att filma, men han låg kvar och sökte utvisningen, tveksamt vad modospelaren gjorde
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Hakning-Henrik: Flood verkar vara en riktig liten stjärt.
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Hakning-Henrik: måste säga att LP har utvecklats mycket
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Trilske: Oslipat av Sylle
Kommentera

Sv: MoDo-Kristianstad 2:7
Tarasov: på tal om att filma och söka utvisning. Hahahahaha
Kommentera

« · 2317732 · »