1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474682 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Leksand 11/11

« · 1850239 · » Till forumet


Sv: Modo - Leksand 11/11
J F K: Leksand är inte bara fjollor, de är ett betydligt bättre hockeylag. Accepterar inte ursäkter av att vi saknar spelare. Det är så undermåligt att bara lägga sig platt.. meeeh vi är för veka i år igen. Dessa matcher laget får bekänna färg.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
atomragnar: Det tråkiga är att Modo har soppatorsk efter 20 minuter, hur är det möjligt att vara så dåligt tränade eller ha så fantastisk svag inställning att man faller ihop och inte orkar efter 20 minuter?!?

Juniorer eller ej, inställningen ska fan finnas även om man är utspelade!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Eller: det är alldeles för många borta. Sedan är nog Leksand allsvenskans svar på Italien. Fjollor.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
J F K: undrar om de kollar upp huvudtacklingen som leksingarna gjorde i första perioden. Om man tittar noga så är det en uppåtgående rörelse av leksingen när han tacklar.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Det tråkiga är att det verkligen känns som vi är klasser lägre
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
hk:

Absolut inte hanses fel att vi släpper 4. Vi har ju tappat allt spel från första perioden som var riktigt bra.

Där försvann poängen definitivt. jaja förlora på bortaplan mot Leksand är inte det värsta.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Leksands IF - MODO Hockey 4-2
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
hk: Han är riktigt svag idag!
Enklare att byta ut målvakten än att byta ut en hel backlinje
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: Vem faan är det som inte kan få bprt pucken,under kontroll???
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Gavelo: Inte Hansen som är dålig..
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
J F K: Plocka ut Hanses nu, han är usel ikväll
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Gusse: "Fullt lag med rätt inställning " . Måhända att vi har spelare borta men inställning fattas idag och det är inte ok enligt mig.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Nucky:

Nej jag syftar på junior Aronsson. Inlånet har inte synts så mycket så det är väl ok från hans sida.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Dundee: så korkat att vända ryggen emot. Visst är det utvisning, men man undrar hur Lindgren kan ha spelat i shl så långe.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Dundee: 2+ 10 för något som knappt är en utv.
Men att man sen kan crosschecka Öhman i momentet efteråt och klara sig från utv helt, väldigt konsekvent... eller inte!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Leksands IF - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Zource: Ehh det är i med och motgång som gäller 😁. Fan onödig utvisning nu suck.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Zource: Vi är någon nivå lägre
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Dundee: Sådär, då kan man stänga av matchen och kolla NHL istället!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Jaha så gör vi världens misstag och 2-3 I arslet.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Zource: Bra start på 3:e, herrejävlar vilket jävla försvar.

Klass!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Gusse: Kan man vinna hemma och ta poäng borta då går det riktigt bra. Får vi poäng med oss från denna match ska man vara väldigt nöjda. Visst vi hade 2-0 Men tycker verkligen inte det speglade matchen. Känns som att vi ska vara glada med 2-2 inför 3e.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Dundee: Får ju vara glada med oavgjort efter andra. Synd att man inte kunde utnyttja 4 min pp, inte ens ett läge. Speciellt då jag stör mig på Ritola som i första inte tyckte hans knätackling var utvisning, och i andra protesterade han mot sin utvisning igen trots att Karlkvist började blöda.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Nucky: Nä inte han som är inlånad utan junioren han hänger ej med men han som är inlånad är väl heller inte nån man skulle sakna. Saknas nån riktigt bra back tycker annars det ser helt ok ut.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Dundee: Precis. Vad har vi? Nio man borta? Poäng och vi ska vara väldigt nöjda. Full lag med rätt inställning så kan vi bli väldigt farliga till våren.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Dundee: Måste passa på att berömma Ekarv som kommit in med lite energi samma med Jakobsson. Inge super spelare men spelare som kommer till jobbet varje dag.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Dundee: visst är det den inlånade Aronsson ni syftar på?
Ser inte matchen
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tycker vi gör en bra bortamatch med tanke på hur många spelare vi saknar. Sedan möter vi ett väldigt bra lag med. Men får man önska en julklapp så är det att nån annan junior kan kliva in och ersätta han Aronsson som tyvärr ej hänger med i tempot riktigt.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: Helt i linje med Modo som organisation det senaste åren, bra prestationer blandas med fritt fall.
Man skulle kunna säga att Modo är så ojämna att det blir än jämn nivå på det ojämna
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: håller med, Aronsson gör inte många rätt just nu
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey:

Vi tappade verkligen mycket i andra. Gäller att komma upp i tredje om vi vill ha poäng. Leksand har växt in i matchen och när dom började spela rakare så skapar dom en hel del.

Skönt att vi snart har Sellgren och Oscarsson tillbaka så vi kan minska speltid på vissa backar.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: att det kan bli så olika perioder. Från att ha styrt matchen är vi steget efter helt plötsligt
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Hur kan man sjunka så lågt som modo gjorde i 2:a perioden?
Leksand kunde gjort 5 mål med chanserna dom fick.
Man ska vara glada att Leksand inte stänger matchen i 2:a perioden
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: Modo visar hur man absolut inte ska göra i PP. Men nu när jag ska iväg så lär Modo styra upp allt igen
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: fortsätter det på detta vis blir det svårt med poäng
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: Det här var bland de sämre pp:n man sett. Fortsättningsvis väldigt oroliga och dålig aggressivitet.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: men så kopiöst dåligt pp, skärpning
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ritola först ut 2min för kneeing och sen 2+2 hög klubba. Börjar tro att han vill skada Modospelarna.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: 4 min i pp nu, kom igen nu pöjka
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: och till den som snackade om offside vid målet. Du tänkte vid den tänkta interferencen? Jag hinner inte se
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: Alltså jag är fasiken beredd att hålla med Boorken att det inte finns något värre än att leda med 2- eller 3-0. Främst tidigt i matchen. Vi tappar ALLTID!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: Modo väldigt oroliga och ber nästan om ursäkt att de ledde med 2-0. Nej upp i ringarna igen!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Leksands IF - MODO Hockey 2-2
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: måste erkänna att jag bara tittade på vår söndagseglare och Johan E's uttryck.

Nu 2-2 och nu blir det nog svårt.
Bäst att gå i radioskugga så man inte blir oförskämd
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: Suck var passiva vi är, dags för Molin att skina..
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Aronsson har då inget flyt och där satt 2-2
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Leksands IF - MODO Hockey 1-2
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: sen undrar jag vad Eriksson's uttryck betyder efter 2-1 målet
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey:

Där blir Aronsson rundad som en kon sedan har vi 1-2.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: var det inte misstänkt offside vid målet där
Kommentera

« · 1850239 · »