1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479804 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Leksand 11/11

« · 1850115 Till forumet


Modo - Leksand 11/11
Hoppas både Molin-linan och Karlqvist-linan levererar idag. Förresten Victor Berglund har samlat ihop 5 ass utan att man tänkt på det, är han på väg att ta den 6 backplatsen.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tarasov: Att man som Junisback lyckas göra 5p. Spela näst mest av alla backar och ändå knappt märkas av måste ju vara ett ganska gott tecken?

Nä men seriöst så. Tycker Berglund gjort det bra. Han har gjort misstag han också men på en rimlig nivå och har många gånger visat prov på bra spelsinne och passningsläggare.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Monno:

"Han har gjort misstag han också men på en rimlig nivå"

Detta tycker jag är nyckeln för en juniorback, man kommer göra missar och i vissa matcher när det inte stämmer för laget eller för spelaren så måste man anpassa sig och spela med goda marginaler.

Berglund är väl det bästa exemplet av våra "nya" juniorer på backsidan och Aronsson det värsta, trots att laget var i en svacka och han hade det tufft så fortsatt han spela svårt och med svagt försvarsspel, där måste han hitta det enkla spelet och sköta defensiven och positioneringen först och främst, sedan kan man därifrån utveckla det kreativa beroende på matchbild och självförtroende.

Om man leder och känner att motståndarna börjar få tryck, då är det ju ingen ide att leta riskabla pass för spelvändningar, spela bara enkelt genom sarg ut eller lyft ut i mittzon eller dra en icing. Allt det är bättre än att under tryck ge bort pucken i försvarszon.

Med alla backar tillbaka så känns det som att sista platserna står mellan Walfridsson och Berglund. Aronsson får nog lira J20 ett tag till.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Monno:
Jo lite så, hakar iofs inte upp mig alltför mkt på poäng när det gäller backar. Vet att iaf två av assisten varit via Molin, men de ggr man sett honom live så har förmågan att hitta passningar stuckit ut.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tarasov: Jo han har ju flera fina öppnande passningar som inte blev mål också.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Monno:
Blir tufft ikväll, Victor Öhman/Alba borta utöver de som redan är borta :(.....
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tarasov:

Hmm Alba? han står ju uppställd i andrakedjan.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Hoppas ni kan ta någon eller några poäng ikväll. Kan bli en rolig match att se för en utomstående.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Det ser tunt vårt lag i afto. En pinne kanske?
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter:
Skönt! Nu kanske jag såg fel men har för mig att Wernblom var uppsatt där tidigare. Eller om allehanda förvirrade mig...
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tarasov:

Blir en tuff match idag. Leksand var ju rejält på gång ett tag men gått ner något snäpp, gäller att se upp med Friesen.

Hoppas vi kan spela stabilt och ge oss själva chansen, tror tyvärr inte på vinst idag och alla poäng blir en bonus.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tarasov: stämmer Wernblom var uppsatt ändrades sen men stod med nu på tv-sändningen, Wernblom alltså ska nog vara Almba
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Heyerdal: Sådär ja Karlqvist 👍
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Heyerdal:

Underbart. Ekarv ut till Jakobsson som håller i och server Ksrlkvist som stänker dit den. Bra start.

Noterbart är att fjärdekedjan inte varit inne än, matchar man laget hårt med tanke på att det är 1v till nästa match?
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Heyerdal: karla stänker in 0-1, fin start av modo
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: Fyfan Hansens är ibland helt omöjlig.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
hk:

Oj vad dom spelade ut oss där till två riktigt bra chanser. Tur vi har Hanses.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: vilket mål! Och jävlar va hansen gjorde sköna räddningar
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
hk: hoppas det är en sån kväll
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: efter 1-0 så har vi knappt lånat pucken.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: tycker vi spelar smart ändå och där satt 2:an, ojoj
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey:

Fy fan vad vackert! Vi har en till kedja som kan producera!
Kommentera


Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey:

Detta kan aldrig stämma:

4:06 0-1 (EQ) MODO 89. Karlkvist, Patrik (6)
67. Ericsson, Tobias

Var väl Ekarv som bar upp den i mitten spelade ut till höger till Jakobsson som spelade över centrallinjen till vänsterkanten där Karlkvist avslutade.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Modo ser starka ut och har bra kontroll på matchen just nu
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Ja det stämmer inte alls, du har rätt Jakobsson och ekarv ska ha assistpoängen
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: sen rucola, hoppas på fint pp
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
hk:


Tycker Ericsson har spelat upp sig på slutet, detta i samband med att han fått spela mycket PP. Kanske han är en sådan som är väldigt beroende av förtroende.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Med tanke på hur många spelare som saknas. måste jag säga att detta var en kanonperiod!
En som är på humör är #89, riktigt bra i kväll.

Känns som vi växer mer och mer...
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Ändå roligt att se att modo fått tillbaka stabiliteten och effektiviteten.....hoppas det håller i sig.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Håller med. Har kritiserat honom tidigare men gör en riktigt bra period ikväll. Bara hålla i nu!

Tycker för övrigt vi spelar "exemplariskt" Leksand är extremt skickliga. Vi kan inte räkna med att spela ut dom. Utan spela en stabil defensiv och ta tillvara på de lägen vi får.

Förväntat mig en bra matchreportering ikväll då jag ska iväg på festligheter nu.

Froza MoDo!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö:

Skulle gärna se att vi satsar på Anton Karlström. Inte den junis med högst potential men han jobbar hårt och river och sliter, känns som en sådan spelare som vi kan ha nytta av länge jämfört med de bästa juniorerna. Sedan är det ju inget minus att han är från närområdet heller.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: stämmer väl till viss del. Tycker Ericsson spelat fast oss i egen zon 2-3ggr i dag.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: var det inte misstänkt offside vid målet där
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey:

Där blir Aronsson rundad som en kon sedan har vi 1-2.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: sen undrar jag vad Eriksson's uttryck betyder efter 2-1 målet
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Leksands IF - MODO Hockey 1-2
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Aronsson har då inget flyt och där satt 2-2
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: Suck var passiva vi är, dags för Molin att skina..
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: måste erkänna att jag bara tittade på vår söndagseglare och Johan E's uttryck.

Nu 2-2 och nu blir det nog svårt.
Bäst att gå i radioskugga så man inte blir oförskämd
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Leksands IF - MODO Hockey 2-2
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: Modo väldigt oroliga och ber nästan om ursäkt att de ledde med 2-0. Nej upp i ringarna igen!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: Alltså jag är fasiken beredd att hålla med Boorken att det inte finns något värre än att leda med 2- eller 3-0. Främst tidigt i matchen. Vi tappar ALLTID!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: och till den som snackade om offside vid målet. Du tänkte vid den tänkta interferencen? Jag hinner inte se
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: 4 min i pp nu, kom igen nu pöjka
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ritola först ut 2min för kneeing och sen 2+2 hög klubba. Börjar tro att han vill skada Modospelarna.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: men så kopiöst dåligt pp, skärpning
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MorganaLefaey: Det här var bland de sämre pp:n man sett. Fortsättningsvis väldigt oroliga och dålig aggressivitet.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: fortsätter det på detta vis blir det svårt med poäng
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: Modo visar hur man absolut inte ska göra i PP. Men nu när jag ska iväg så lär Modo styra upp allt igen
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Hur kan man sjunka så lågt som modo gjorde i 2:a perioden?
Leksand kunde gjort 5 mål med chanserna dom fick.
Man ska vara glada att Leksand inte stänger matchen i 2:a perioden
Kommentera

« · 1850115