1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479929 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Leksand 30/9 -2017

1839082 · » Till forumet


Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Robin Ztorken L: Om man skulle göra en omröstning där alla i hela värden fick rösta så skulle J,O Waldner ligga högt upp på listan.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Ogie Ogilthorpe: Tycker det är litegrann som att utse en cricketspelare till världens störste, alla kategorier.
Jordan är en amerikan som är tokhaussad av amerikaner..

Fotboll bör vara den svåraste sporten att slå sig fram till i den absoluta toppen, med tanke på den ENORMA konkurrensen från hela världen.
Håller med om ditt andraval.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Ogie Ogilthorpe: Sumobrottaren Yarbrough 350kg är väl den störste idrottsmannen alla kategorier ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
J F K: ja det var jippo, 1973-79 var han inte i NHL utan tog en sväng till WHA och avslutade 1980 i NHL.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Tarasov: Samma här, nostalgi. Fan vad man saknar dessa år, suck.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Eller: Nope, men det var väl i princip som 52-åring han lade av. 1980 var ju bara ett jippo.
Jag försäkrade mig emot honom genom att skriva modern tid.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
J F K: du glömmer väl inte bort Gordie Howe, 1946 till 1980 i NHL och 1997 i IHL 69 år gammal !!
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Största idrottsman genom tiderna är med lätthet Michael Jordan.

Möjligtvis kan Pele konkurrera.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Tarasov: Chelios höll väl på rätt länge i modern tid.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Monno:
Har en känsla av Peter Forsberg kunnat hålla på rätt länge om inte skadorna stoppat honom. Härliga tider när han höll på, stiga upp, slå på text-tv för att kolla hur många poäng han hade gjort. Ett av mina största glädjeämnen på den tiden.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Robin Ztorken L: Lite utanför ämnet, men tennisens topp känns för tunn numera för att jag ska uppskatta Federer riktigt. Nadal har liksom också vunnit väldigt mycket (och har 23-14 i inbördes möten). Lägg till Djokovic, Murray och Wawrinka får du i princip de enda som vinner grand slams.

Nej, toppen är alldeles för tunn i tennis för att JAG ska ranka Federer där uppe.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
modomille: Därför att det finns en man vid Roger Federer...
Han är och förblir den störste.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
J F K: Klart att hans största drivkraft är att han nog tycker det är jävligt roligt.
Men här svårt å tro att rekordet inte finns i bakhuvudet.

Kan ju va pengar också iofs, han är ju känd för å kunna bränna dom.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
J F K: Fattar inte varför Jagr inte ses som den kanske största idrottsmannen genom tiderna,han är fan 45 och spelar i NHL.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Monno: Ärligt talat har jag svårt att se att han skulle ja motivationen bara för att slå ett rekord. För honom tror jag inte det skulle räcka. Lite bidragande kanske, men som sagt inte den största anledningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Nucky: Ren gissning, men kan det inte vara så att han gärna vill ha match rekordet?
Han är ju redan odödlig. Men efter denna säsong har han mest troligt spelat flesta matcher av alla någonsin i NHL. Svårt å bli mer legendarisk än så.
Det sjuka är att han tar det än fast han var i NHL och fjantade på ett tag.
Kommentera


Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Monno: Dom lägger inte många kronor på HAs sändningar. dom flesta matcherna sitter kommentatorn förmodligen i Stockholm, och referera efter vad dom ser på TVn. Sen så är streamingen dålig för både SHLs och HAs matcher.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Tarasov: På tal om något helt annat såg jag att Jagr är klar för Florida Panthers.
Det är imponerande att han fortfarande platsar, men förfan.. det räcker nu.
Varva ner i Tjeckien eller nåt, känns bara förbannat mossigt med en 45-åring i världens bästa liga.
Med den spelstil han har, och pga hur skicklig han är att täcka pucken så behöver han ingen speed, så han lär fortsätta tills han är 50..
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Monno:
Carnestad/Molin i veckans lag enligt oraklet Helber
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo: Nja handlar nog om kameran man använder. SHL har nog mer fancy grejer. Är ju sämre bild även i FC än det var förut. Och den arenan kan man inte säga inte är anpassad efter dagens teknik.
Ang. ljudet är det så olika hur man micat i arenorna. FC t.ex. brukar vara ganska tyct medans Hovet "där det är så jävla drag" får man ju lov att sänka för att TVn håller på hoppa ner från väggen när det skjuts ett skott i sargen.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo: De måste ju distansera HA intresset från SHL. Nu när det snart är dags att pröjda storkovan till SHL så kan man ju inte visa upp att det är fler som tittar på HA matcherna. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
S-vikaren: Men bara i allsvenska drabbningar, när det spelas shl så är ljudet perfekt, tycker mig även att bildkvalitén är bättre på shl sändningarna, men det kan ha å bero på att många allsvenska hockeylador har dålig belysning etc?!
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
modomille: Cmore tystar ner arenaljudet.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
dempa: Pinsamt att inte lumberjacks hade något tifo men hela arenan slöt upp och var riktigt livat vid hyllningen, han fick några blommor å så men inget mer. Var där live och såg sedan tv sändningen men där fick dom inte alls med "trycket" i arenan.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
dempa: Jag tycker den var ganska tam, dock får man 0 känsla genom allsvenskan tv sändningar så det är möjligt att stämningen och känslan var mycket bättre live
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo: hur var hyllningen till Skröder? har han en fana eller tröja i taket nu?
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
modomille: Modo ägde första halvan av första perioden, sen är Leksand vassare i anfallen och långa stunder fick Modo bara kasta iväg pucken och byta, tredje perioden är jämn men Leksand bevakar ledningen mer och mer och Modo släpps upp i banan och tar slutligen över taktpinnen, 3-3 känns ganska rättvist i slutändan.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo: Tycker vi ägde första perioden tills dom gjorde målet,vi borde vara ett lag som stressar högt upp i banan då vi har en del skridsko starka och ettriga spelare.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo:
Åslins spelidé är tydlig, bete sig som en idiot!
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Tarasov: Hedman gör faktiskt en riktigt bra match, spelet med pucken var han en gigant och så offensiv som han var igår var det länge sedan man såg, nog någon gång innan han gick till Frölunda.
Minus för honom är att han är inne på 3 kassar, dock är både 1 & 3 inte så mycket att göra åt, dock är det mindre bra hemjobb på 2an av Hedman som resulterar i skottlägt och målet men i övrigt gör Hedman en bra match, riktigt bra match.


Övrigt tycker jag det syntes direkt vilken som var Leksands spelidé, precis som i kvalet senast så checkar å stressar man högt vilket ofta i de 2 första perioderna resulterade i att backarna spelade fast sig, tappade puck eller tvingades flippa ut och låta Leksand äga mycket puck, skillnaden i 3:e tycker var att Modo började checka högt och man spelade Leksands egna spel mot dom vilket blev en fördel för Modo då Modos defensiv är bättre än Leksands över 3 backpar.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
På dom två senaste omgångarna i SHL så hade en Arena mer publik än vad vi hade i FC i kväll !! Heja SHL
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Eller:
Hedman är rätt skön. I intervjun på Modo Channel säger reportern ”grattis matchens gigant”, Hedman tittar lite oförstående på honom och svarar typ ”ehh matchens gigant?!?! Jag var inne på 3 bakåt då vet kag inte om man kan kallas gigant”:)
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
modomille: Carnestad och Hedman var inne på alla 3 målen varav det tredje var i boxplay. Båda hade var sitt gyllene läge att göra mål också.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Tarasov: Carnestad gjorde en del missar idag,tror han var inne på dom första två målen.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo:
Inte att förakta, men idag var det nog mest Ivans anda som gav dem råg i ryggen! ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
J F K:
Skall bli intressant att se hur mkt killarna i 4 kan utvecklas över säsongen. De redde ut spelet i egen zon, fick tom ta nåt byte mot Leksands första. 3 linan kommer nog kunna bli riktigt bra framåt våren då jag gissar att Wernblom kommer ta några kliv framåt. PP spelet lämnar en del i övrigt att önska men det kommer iaf lite skott och lägen men uppbyggnaden hackar.

Backarna ser bra ut, vi har 5 backar som kan logga en hel del istid ovh kompletterar varann, gillar Aronsson(utan att ogilla någon av de andra). Någon favorit måste man få ha!

Dagens Karlqvist.... nån back sköt ett skott, Karlqvist hoppar över pucken den studsar i sargen, Karlqvist byter sida sprättar upp den mot mål men tyvärr går den inte in.

Marklund kommer går mkt nytta, hårdhet, spelförståelse, förmåga att producera.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
kulltorp:
Tack bror ❤️❤️❤️
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Hakning-Henrik:
Känns riktigt skönt att se gubbarna lyckas hitta tillbaka efter en dålig andra period. Mer karaktär och krigaranda känns det som.
Var bra tryck på läktaren i tredje kan jag säga. Känns lite bra efter att Leksand supportrarna hånade hemmapubliken för "sämsta sittplats i Sverige".

Imponerad av Modos boxplay spel. De täcker bra och gör det svårt för motståndarna att få bra skott läge.

Bara sikta på vinst mot löven nu på onsdag!
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
J F K: Verkligen över förväntan. På något sätt bra att första "tuffa" matchen vinner vi på övertid där vi vänder i tredje. Tycker att vi så ofta vikit ner oss i sista perioden senaste säsongerna eller "nästan" kommit ikapp. Det här laget känns lovande.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Gavelo: klart att Leksand var klart bätte in andra, men första knappt till oss och en bättre tredjeperiod gör resultatet oavgjort efter full tid väldigt rättvist skulle jag säga.

Grym vinst i alla fall. Leksand måste gjort sin klart bästa match och tempot i första var riktigt bra. Sedan var vi för passiva och dåliga i andra, men skitsamma. Två poäng idag och 11 på fyra matcher var klart bättre än väntat innan säsongen...
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
MorganaLefaey: Förra hemmamatchen vid ställningen 0-1 fick jag fara på utryckning, idag vid ställningen 1-3 fick jag fara igen på utryckning, jag vill inte påstå något men jag känner nog lite ändå att jag tar på mg en del av äran för segrarna ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
modomille: skönt med en emotionell bergochdalbane match.
Nu fick nästan hela registret sig något.
Leksand hade några formationer som va bra, men vi nöter på och ger aldrig upp.
Vi kanske inte är så dåliga ändå. ;)
Kommer sova gött i natt.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
modomille: Grattis till segern.
Tycker Leksand var lite bättre totalt sett men en jämn och bra hockeymatch. Starkt av er att komma tillbaka i tredje.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo: I tredje perioden när vi kom ikapp så såg det nästan ut som att Åkerblom skulle börja gråta,har varit inne på att Åkerblom har varit ett dåligt tränar val från Leksand och tycker man ser det idag. Han verkar som en som snarare absorberar lagets känslor än att pusha på grabbarna. Leksand har bästa laget i HA men har ändå brutit ihop i två av fyra matcher. Medans vi har kommit ikapp i matcherna.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Kvällens lärdom. Jag jämförde Emil Molin med Foppa.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
NuMo: Roligt att höra Marklund efter matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
MODO Hockey - Leksands IF 4-3
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
hk: Håller med. Det verkar finnas en otrolig potential i laget. Samtidigt så kanske det är bra att man får se att man måste kämpa för varenda jävla poäng. Helt klart är man inte så bra att man kan jogga sig igenom serien. När det väl gäller i ett kval så måste man vara härdade att vinna matcherna med svett och blod. Mycket blod.
Kommentera

Sv: MoDo - Leksand 30/9 -2017
Domsjö: YES! (synd på en poäng..)
Kommentera

1839082 · »