1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530238 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Robin Ztorken L: Jag håller med dig fullt ut att inget är vunnet och att det kommer fortsätta vara ett krig det här. Jag håller även med dig om att många seglar iväg för tidigt och tar ut saker i förskott det gillar inte jag heller utan man måste spela om det först. Men sedan är det väl kanske inte så mycket mer som vi delar lika 😊

Nu är det bara nollställa sig totalt och fokusera på onsdagens match som kommer bli otroligt tuff. Vi måste rätta till en hel del saker från idag med. Sedan måste vi fortsätta med skridskoåkningen hela tiden så fort vi släpper den så hugger Leksand direkt. Sedan kan vi ej förvänta oss att Leksand bjuder på dom 2 första målen.

Resultatet spelar inte mer roll en att vi vann en match och leder med 3-2 nu i matcher.

Sven Tuta: Tat lugnt, nget vunnet ännu!

Rytter: riktigt bra match av Modo, mentalt starkt att lyfta sig i denna sinnesjuka press.
Syns så jävla tydligt hur mycket bättre Modo är när pressen minskar.
Filppula är verkligen en grym värvning, och det är inte bara hans mackor som påminner starkt om Sundström utan även kroppshållning när han åker.. Spikrak rygg och lite långsam på grillerna ;)
Jo, Grundström drar i tröjan efter målet. Helt rätt!
1 match kvar.

Hakning-Henrik: Nu väntar vi på Löven Zorken ska komma in gnälla på hur jäkla dåliga Modo var som inte vann med tvåsiffrigt. Han håller sig borta när Modo spelar bra och de spelare som verkligen behövde få göra mål, gör det.
Jäklars vad skönt, detta släpper vi inte.

Bad_Brett:

Nej men det är som i match 3 och 4. Enda skillnaden nu är att de inte kommer i lägen så att Leksand kan behålla momentum och vi tappar vårat.

Men nu fokuserar vi inte på domaren, Andreas sa efter förra matchen att dom skulle sluta med det så jag följer i dessa fotspår också.

Tarasov: Skön seger, nu ligger pressen helt på knätofsarna. 60 minuter ödmjukhet till så är vi i hamn...

Rytter:

14-6 i utvisningsminuter. Tycker ni att det speglade matchbilden? Helt otroligt hur Leksand kan komma undan med sin ryggsäckshockey.

Rytter:
Svårt och greppa tyget med hockeyhandskar:)

Sawchuk:

Du har många rätt nu =)

Först snacket om hur Modo ska spela mot Lekasand, helt klockrent. Blir jobbigt för Leksand att köra bisvärm framför mål när vi bombar från blå och spelar högt i slottet. Bra analys av dig där.

Sedan att Filppula skulle bli segerorganisatör, han ligger ju bakom flera mål förutom drömmålet han gör. Riktigt jävla bra värvning och grymt att han har kontrakt nästa säsong, den som spelar med honom kommer få lägen att göra många mål. Hoppas Thomas lockas av att stanna och spela med honom.

Hoppas nu bara du har rätt i att Leksand får det jobbigt när dom måste vinna på hemmaplan och att vi kan stänga detta.

Mycket bra anfall helt rätt timat.

Nu tror även jag att vi klarar av den här matchen. ;)

Nu kan vi spela utan press nästa match. den här matchen var helt avgörande.

Rytter:

Håller helt med. Men jag tycker att ganska många spelare gör det bra idag. I de två första perioderna Skröders formation t.ex. Våra finnar har en bra kväll.

Nu nämnde de Janos Hari några gånger. Trodde inte han var med idag.

Ben Perrault: Absolut 👍 Inte mig emot. Ju fler mål desto mer energitapp för lif. Tänk om modo avgör i nästa match och vinner med en 4-0 där possler får sätta 3. Vore kul för honom då han alltid sliter och kämpar trots att han är inne i en tung period. När det verkar vara klart att han lämnar så vore det ett fint avsked för bägge parter.

Monno:

Nej var inte så tydligt tycker jag. Tog tag och drog en gång men var inte så tydligt ifall han menade något med det. Det var inte så att han greppade tag och tydligt visade eller klappade på det flera gånger.

Skröder - Byron - Grundström gör det bra, skulle kunna tänka mig denna nästa år också, alla gillar hårt rakt spel.

NuMo:

Riktigt kul att se Jakobsson idag, bra fart och riktigt fina lösningar. Bra prestation när han satt possler i läge nyss som tyvärr passade bort det.

Rytter: Såg aldrig själv men enligt någon på twitter så drog han då i klubbmärket och firade? Menar du att han inte gjorde det helt lr vadå?

{7633}:
Klart vi ska vara ödmjuka nu men nog vore det trevligt att sätta dit några till så inte lif får med sig nåt positivt

Monno:

Vad gjorde Grundström efter sitt mål?

När han firade sitt mål så såg det ut som att han ville klappa eller dra i klubbmärket, någon som la märke till detta?

Kom han på sig och tänkte "å fan kan inte klappa klubbmärket när jag signat med annan klubb" =)

Varsågod att analysera =)

Rytter: Du har så rätt Rytter☺ När folk pratar om "ALLA" pessimistkonsulter så tycker jag att man överdriver. Det är väl ändå inte så ini helvete många som är odelat pessimistiska. Att folk blir förbaskad och knorrar beror ju på att man inte gör jobbet fullt ut och går in med vetskapen "vi är bättre". Problemet med det är ju att ska bevisa det också vilket man inte gjorde i match 3 och 4. Tänker man då också att det är väldigt mycket som står på spel så förstår jag att folk reagerar. Finns inte ödmjukheten där när det betyder så mycket så kan det ju nästan upplevas som om man är lite "förmer" vilket sällan uppskattas av det svenska kynnet.

Dundee: Inte dig jag tänker på. Mer de som verkar tro att modo är urusla och förtjänar att spela i allsvenskan när modo uppenbarligen i deras sämsta matcher varit spelförande och förlorat med uddamålet ;)

Hakning-Henrik: Jag skriver mycket negativt tycker inte vi gör en super match idag heller egentligen. Utan skillnaden idag är att deras målvakt bjuder ju på dom 2 första målen. Visst är vi bättre en Leksand spelmässigt men tro att detta är klart är bara glömma vi måste vinna 1 match till. Och det kommer bli en helt annan match på onsdag.

pjåtor:

Jo det är skönt med detta resultat, men det spelar ingen roll ifall vi inte klarar att vinna en till match efter denna.

Rytter: skön överkörning ! Grattis

Hakning-Henrik:

Lugn nu, behålla ödmjukheten gäller både spelare och fans. Vi ska ta denna och sedan ska vi ta en match till.

NuMo: Undrar var alla pessimistkonsulter blev av. Det är uppenbart att Modo är överlägsna och är överlägsna. Vad står det totalt? 17-5? Ganska talande. Torskarna i 3-4 är helt klart pga slarv och att LIF hade en målvakt som lyckades stå på huvudet två matcher och ett Leksand som lyckades få utdelning på allt.

NuMo: Nog för att det är sämre motstånd. Men varför har inte Rantakari visat det här spelet tidigare?
Kan ju vara tillfälligt iofs.

Patrik Källstr:

Jäkligt bra forechecking som Emil avslutar riktigt skönt.

6-1.

Man borde känna sig lugn, men jag vägrar ta något för givet. Rätt vare är så står det 6-5. (Fast det borde vara omöjligt.

Monno:

Tror att Jakobsson kan bli en bra ersättare till Possler, kanske inte direkt nästa säsong men året därpå, ifall vi är kvar i SHL vill säga.

Modo får sluta göra så många mål när min katt försöker sova på mitt bröst. Varför blir Skröder utvisad där förresten?

NuMo: reideborn tränar på Hasekräddningar bakom mål

NuMo: Asså kedjan med Thomas-Filppula-Olofsson skulle lätt kunna vara en av SHLs bästa nästa år.
Så just surt att vi tappar Victor där.
Och känner man Svarten rätt så tappar vi väl Thomas också. Till typ SAIK.
Men skönt att vi har Filppula på kontrakt iaf.
Ja om vi nu spelar SHL d.v.s.

NuMo:

Jävligt bra för självförtroendet inför kommande match/er

Ingen vattenskalle nu bara.

NuMo:

Härligt. Vi utnyttjar målvaktsbytet direkt. Bill Thomas. Kallt av Olofsson.

{7633}: Skulle man aldrig skrivit😅😅😅😅

NuMo:
Det går för bra nu

{7633}:

Vi har flyt men det är ett mycket bra byte. Hoppas att vi kan hålla det här nu så man slipper känna av hjärtat.

dempa: Personligen tycker jag Thomas ingår i en vass kedja där han bidrar med hårt jobb. Han är däremot totalt ofarlig i avslutslägen.

Sawchuk: den där ungraren är också livsfarlig..

Mycket bra första period. Vågar spela ut och fina mål av finnarna, speciellt Filppulas!

snowden:

Jag tycker Modo platsväxlar bättre i dag vilket gör att Leksands rätt stappliga backar (läs Frögren) får det mycket jobbigare att boxa ut. Vi utnyttjar också höga slottet bättre, en bra nyckel mot igelkottförsvar.

Det viktigaste av allt är att Haukelands förtrollning är bryten och att Frögren ser ut att behöva rullator.

Oskar Lang och pojken från Apple River är farliga för Leksand.

Ruggigt skönt med en så här bra start!! Hoppas vi kommit in i psyket på haukeland eftersom han släppt 3 redan!

Bad_Brett: Tänkte just det. Filppula verkar vilja vara kvar i Modo och nyttja sitt kontrakt nästa säsong som han spelar nu.

Sawchuk:

Svartens överlägset bästa värvning såhär långt. Vore typiskt om vi hamnar i Allsvenskan nu när vi äntligen har en sevärd center.

Ben Perrault:
Filthy Filppula!

NuMo:
Åh herregud
Årets luring av fiilpula

NuMo: Vilket jäkla mål av Flipper!
Kameramannen hängde inte ens med.
Är tyvärr inte på plats...

NuMo:

Filppula gör årets mål. Han måste Modo hålla hårt i. En s.k franchise player.
Blir lättare att värva spelare runt honom.

{7633}:

Å ANDRA SIDAN. DEN HÄR MATCHEN VERKAR VÅRA SPELARE VÅGA GÖRA DET DÄR LILLA EXTRA.

{7633}:

Ja herregud! Låt oss vinna den här serien så fort som möjligt så vi får bygga om igen, för det här gänget är rena rama gungflyn.

dempa: Men kära modo ska vara så svårt att hålla fokus åtminstone i 5 minuter😕😕😕😕😕

« · 1739309 · »