1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530319 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Robin Ztorken L: Självklart, men ingen rolig sådan! Men känslan är ändå att vi rycker upp oss från förra matchen och vinner ikväll. Lång serie och även om vi får stryk ikväll så har vi kvar hemmafördelen. Det här fixar vi!

S-vikaren: Markus N bröt väl sitt kontrakt och samtidigt sa nej tack till x miljoner

Sven Tuta: Näslund tackade nej till 3 miljoner dollar. Om Enström flyttar hem, tackar han nej till 11,5 miljoner dollar. Men samtidigt har han tjänat ihop över 31 miljoner dollar. Det talar för att ryktet kan stämma.

www.nhl.com/news/new-york-rangers-forward-markus-naslund-announces-retirement/c-421444

S-vikaren:

Hur vet vi att kontraktet inte var front-load:at? Kan det inte vara så att han redan har tjänat in det mesta på kontraktet? Eftersom han har en cap hit på $5,750,000, är det rätt troligt Winnipeg skulle vara beredda att släppa honom.

Säg att det i realiteten är kvar 2 miljoner dollar på kontraktet, dvs 1 miljon per säsong. Inte troligt, men ändå. Får han 400 000 kr i månaden i MoDo, inser vi att de ekonomiska smällen för Enström inte är i närheten av så stor som det spontant framstår som.

För övrigt tror jag inte att det är omöjligt att Sedinarnas kontrakt är upplagt så också, dvs att de tjänar bäst de första åren. Visserligen skärpte de väl reglerna något, men jag har för mig att det fortfarande är möjligt att lägga upp kontrakten på det där viset.

Däremot känner mig jag mig rätt tveksam till att någon av dessa herrar är intresserade av att flytta hem i dagsläget.

Knappt fem timmar kvar till match.

Vet inte vad ni andra känner men jag är duktigt nervös.
Nästan så att jag inte vågar tänka tanken på vad som kan hända om vi
inte vinner i kväll.

------------------------------------------
Alfredshems IK till MODO HOCKEY
Har uppdaterat min sida med lite nya bilder.
Titta gärna in, alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Uppladdat:

500x0-hejamodoenkel_7.jpg

Bad_Brett: Det är väldigt enkelt att kolla upp, så jag gjorde det.
Varken Enström eller Sedins har det upplägget du tänker på, inte ens en gnutta faktiskt.

Enström har 5,750,000 både i lön och cap hit kommande två säsonger.
Sedins har sina 7,000,000 både i lön och cap hit kommande två säsonger.

Det skulle vara en vansinnig bomb om någon av dessa spelar i Modo kommande säsong, oavsett. Jag ger det 0.00001% chans.

McFire:

Bra hittat! Visste inte att man kunde se upplägget. Ja, då är det ganska osannolikt.

Å andra sidan, jag som inte sitter på någon dunderlön, skulle definitivt vara beredd att gå ner 10 000 kr per månad för att få kortare resvägar, närmare till familj och vänner, mindre stress etc. Sedinarna kan leva i flärd och lyx i resten av livet utan att behöva jobba, så om de verkligen vill hem, tvivlar jag på att de kommer bry sig speciellt mycket pengarna.

Bad_Brett:

Ja de står ju inte och faller med dom där miljonerna i alla fall, det kan vi ju konstatera.
Vänder man på det och ser rent hockeymässigt så kan man ju fråga sig varför man skulle lämna Vancouver Canucks eller Winnipeg Jets för att spela i Modo Hockey? Det är en hel del "onormala" beslut som skall tas för att någon av dessa herrar spelar i Modo hockey kommande säsong.

Bad_Brett:

Jag tror tyvärr att Danne och Henke blir kvar därborta. Efter säsongen meddelar dom att dom avslutar sina karriärer och att dom blir kvar i Vancouver. Sommarstugor har dom väl redan bägge två i Övik?

bisterfinnen: husen är större än en traditionell sommarstuga och jag tror att bege två är för familjekära för att bo kvar i Kanada. Däremot tror jag att de stannar där borta kontraktstiden ut, om nu inte Vancouver tappar än mer i slagstyrka och ambition.

{5647}: Victor Öhman öser in mål för sitt Västervik i kvalet till allsvenskan. Är det en kille som på sikt kan vara intressant att ta hem igen eller? Hockeyettan håller väl inte superklass, men han har verkligen klivit fram i kvalet och är inte lastgammal direkt.

{5647}:
Gillade det lilla jag såg av Victor förra året, men tror att den du tänker på spelar i Oskarshamn

Tarasov: ahh, Jens släkting spelar alltså inte för Mattias kallins Västervik...

Den där jävla gossas dömmer ikväll igen😡

hockey_21: Som de allsvenska domarna dömt så har det helt klart gynnat de allsvenska lagen. Man släpper fasthållning, hakningar och slashing, men plockar för andra saker där helt enkelt en kille varit starkare i en ren duell. Det finns helt enkelt anledningar till att dessa domare inte platsat i shl.

Nu ska det inte spela någon roll, för är vi på tå är vi så mycket bättre än Leksand. Jagar vi skiten ur deras backar orkar de inte hela matchen, speciellt inte med de skador de har.

{5647}:
Hans grabb tom... Undrar om han försökte tackla sin farbror när de möttes:)

{5647}:
Då är det dags igen då, tur det finns alkohol att lugna nerverna med

Om Modo klarar detta sneglar jag mot min laphroig-75:a, stått många år i skåpet nu

Ben Perrault: sneglade på biran och det är en fuller's London pride som inleder matchen.

Inga djävla ursäkter nu. Full fart från nedsläpp och vi är i en riktigt bra position. Ger vi Leksands backar tid att spela pucken, samt är så extremt bekväma som i sista matchen blir det onödigt spännande.

Ben Perrault: blir en Ron Zacapa 23 här om vi vinner.

dempa: Bra smak har du😍
Testa även en QRM inte fel heller
För min del ska jag sitta nykter, varje gång jag har tagit fram en whiskey av bättre sort har det gått käpprätt år h.......

Sven Tuta: Börjar bra -_-

Sven Tuta: Helvete vad vi är passiva. Inget tempo.

Sven Tuta: helvete vad Djuse är dålig defensivt. Ny får man inte tappa pucken sådär, men han han får ju för fan titta upp och ta sin kille!!!

Sven Tuta:
Åh herregud vilken katastrofstart, ojojoj

{5647}:

Först pucktapp sen markeringsmiss under en period av 5 sek, starkt jobbat Djuse...

{5647}: pajasdomare. Hur fan kan man tillsätta domare som hade varit tveksamma i p16?

inte nog med att världens vidrigaste kommentator kommenterar, vi ligger även under...

Ben Perrault: Haha Leksand cashar in sin domarfördel direkt.

Hakning-Henrik: Håll käften. Det är professionella domare som gör sitt jobb.

Hakning-Henrik:

Så, det här kvalet blev ju en enkel resa.

Leksand lirar 1-3-1, på gränsen till 1-4 och Modos coacher har inte ens fattat det.
Man måste vända mycket snabbare innan dom hinner ställa upp, hinner dom ställa upp måste man köra V-spel.

Patrik Källstr: Blir 1-1 snart
Har tagit fram min woododocka,he he

Sven Tuta: Tofsarna är bättre så långt båttre chanser och Modo 0 än så länge!

Patrik Källstr: Det är professionella domare som gör ett jobb de inte är kvalificerade till.

{5647}: Precis börjat titta men antar att modo är överlägsen som vanligt😉😉😉

{5647}:

Verkar vara tillåtet att hålla fast det man vill i Leksands försvarszon.

Rytter: Det är fullständigt sinnessjukt vad man släppet fasthållningar. Ser man frögren greppa modospelare som en riktig friidrottare helt utan åtgärd och Rantakari åker ut för att killen ramlar på sig själv.

{5647}: Helt löjligt. Nu åker vi på en korrekt utvisning men LIF har fan hängt som ryggsäckar i 5 minuter...

Hakning-Henrik: domarna vill kvitta en utvisning för båda lagen. Borde man inte kunna reglerna innan man kliver in på isen???

{5647}: Ett mål på fyra perrar mot allsvenst motstånd???

HUR GICK DET MED SHERIFFEN?!?!?!?

Seriöst Åke Unger, kan inte du bara gå och dö?

Patrik Källstr: Det blev bättre i andra halvan av perioden, men det är jobbigt att skapa chanser med domare som skiter fullständigt i den nivå Mam hållit shl på spelförstörande moment. Olofsson hackades sjukt mycket och det är så mycket fasthållningar i hörnen och framför mål att det känns som om clutch and grab-eran är tillbaka. Ge oss riktiga domare som premierar att ta bort spelförande moment.

{5647}:
Ush detta är en pärs...

Tarasov: Ja,än så länge. Om vi gör ett mål så kommer spelarna att slappna av och börja lira.

Patrik Källstr:

Modo har puck men spelar alldeles för krångligt, Leksand spelar med "trap" i mittzon och får mycket snabbare vändningar.

Jag gissar att Leksand är galet nöjd med hur matcherna utvecklats taktiskt.
Tycker att Modo borde utnyttja backskott och släpp på en trea/fyra mer då Leksand krymper in hårt för att säkra genomspel i slottet.

{5647}:

Mest talande är när Frögren med bägge armarna står och håller fast Skröder framför mål, svårt att kunna få träff på pucken när man har två armar runt sig. Domarna står 5 meter ifrån och kollar på och Unger tycker det är fantastiskt försvarsspel av Frögren.

Nej man blir fan illamående av denna match, kommer nog vara utjämnat till 2-2 efter idag. Enda som talar för oss är att vi inte borde kunna vara sämre än så här.

Tarasov:
Instämmer.

Om vi lägger in en högre växel i resten av matchen så borde vi vända.

--------------------------------
Alfredshems IK till MODO HOCKEY
Har uppdaterat min sida med lite nya bilder.
Titta gärna in, alfredshemstillmodo.wordpress.com/

9_TNT: Ett mål som sagt på 4 perrar mot allsvenst motstånd. Det säger allt hur uruselt det är

Robin Ztorken L:

Och innan det gjorde vi 9 mål på 6 perioder, det kan svänga snabbt.

Rytter: Det är glömt nu! Nuet gäller

Rytter:
Hoppas på lite folk i räven på måndag. Då kanske Modo har en chans
Welch, varför får han mycket istid?

« · 1738595 · »