1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530289 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
Tarasov: Ja AJ är lite het och impulsiv.

modomille: Har tyckt att han har varit medelmåttig men ikväll var han rätt bra.

{5647}:

Eftersom du frågar JFK

Angående mina coacherfarenheter så har jag varit coach i över femton år på elitnivå.
både nationellt och internationellt.

Vad jag gör just nu kan jag tyvärr inte gå in på mer än att jag jobbar åt ett av världens ledande företag inom individuell spelarutveckling både som coach, scout, mentor och framför allt instruktör både på och utanför is. Vi jobbar framför allt med spelare från U16 landslag till NHL.

De senaste åren har jag också jobbat som instruktör åt svenska hockeyförbundet.

Sawchuk: Du verkar ha ett bra CV då det gäller hockey, och det kommer förhoppningsvis bli ett antal lediga tjänster efter säsongen. Kan inte du lova att söka VD- tjänsten och försöka reda upp oredan i klubben🙏

Sawchuk:
Nu blev man faktiskt lite sugen på att vara sarkastisk men avstår......

Sen är en statistik nörd som jag väldigt nyfiken att höra från nån Modoit som sett alla/eller dom flesta matcherna, vad som är problemet med NHL veteraner som Bobby Butler och Patrick Dwyer, är dom 2 ett levande bevis på att 4:e kedje spelare från NHL är långtifrån garanterad 1:a lina i SHL ? De jag endå sett med er i år så tycker ja inte dom brinner lixom, lätt att säga rätt saker men en annan att verkligen utföra dom, finns inge värre än utländska hockey horor som egentligen inte bryr sig utan bara samlar checkar, äckligt.

{3678}:

Jag är rätt nöjd med Dwyer faktiskt. Skulle inte ha någonting emot att förlänga med honom.

Butler är ett mysterium. Han var lite av en publikfavorit i början av säsongen, men det dalade snabbt. Tror han helt enkelt har ett rejält stukad självförtroende.

{3678}: Inte blir de mindre frustrerande när ordförande christer ericsson och Thomas Johansson springer in och ut på handelsbanken i Timrå och skriker Pöööyräläää & Tenkrattiiii blankooolååån, körde allt i botten och sålde kåkarna snabbare än odens rännsketa, så jävla viktigt vilka man anställer och som syns för klubben och talar utåt för klubben, jävla muppar ska inte få komma in och sabba allt som måååånga supportrar endå varit med så jävla länge och byggt upp, för utan fansens intresse finns det inga 30 miljoners tv avtal, sen kan Växjö gärna få göra ren mion bajsbrygga på tisdag morgon innan jag far på jobbet, jävla dansk pack dra upp tunga ur halsen innan du försök etablera dialoger yo

Bad_Brett: Ja Dwyer kan ju så klart hålla en hög klass på det han gör absolut, ja jag har som sagt sett modo en del i år iaf och Butler har jag väntat på men ja som du säger så är det nog självförtroendet, å tror man inte på de man själv gör hur ska någon annan kunna tro, jävla mkt sånt där mer än man tror asså

Possler försöker verkligen o jobbbar hårt men han är ansvarig för en hel del turnovers i anfallszon i matchen. Den kedjan med pettersson var inte något speciellt i dagens match enligt mig.

Teif Alsadi: Pettersson har helt försvunnit i kvalet vilket är uppseendeväckande. Jag menar han är ju inte färgad av dåligt självförtroende som Possler utan har ju varit het hela säsongen. Butler måste ni ju bara bryta med, det är oundvikligt.

{7225}: Tycker att de kör för mycket enmansrace. De skulle kunna bli hur bra som helst om dom passade oftare.

Legoknektar, hockeyhoror etc.. Man kan inte påstå att spelarna är här bara för att tjäna pengar utan ansträngning. Alla spelare jobbar hårt, annars hade AJ bänkat dom. Nu är det annat som spelar in. Man har inte fått ihop det. Mycket sitter kvar i spelarna sen Huras tid i Modo.

Kvalet blev inte alls vad jag hade väntat mig. Jag blev lite kaxig efter dom två inledande matcherna. Leksand var inte alls något vidare efter dom två. Man blev lugn. Kanske spelarna också.
Det är inte Skellefteå eller Frölunda vi möter, men Leksand har spelat upp sig. Man får inte samma snurr i anfallszonen och svårare att komma in på mål. Modo skapar ändå mängder med chanser. Det var nära igår att resultatet hade blivit omvänt.
Det gör mig hoppfull inför framtiden. Man ska vinna matcherna. Man är bättre. Det gäller bara att få till det. Göra mål. Fler än 1 eller 2 stycken.

Nu är det bäst av tre matcher.

S-vikaren: Det syns att Modo är mentalt botten.
Två mål på sex perrar mot allsvenst motstånd säger allt.

Detta går aldrg, Dom har flyt och Modo ser förvrrade ut.

Httar som alltd en väg att förlora, det är Modos sgnum.
Alltd en väg att förlora!!!

S-vikaren: Riktigt läskigt läge för Modo nu med enorm anspänning. Modo har ju dessutom valt helt fel strategi med snack om 10000kr och om att ni är så mycket bättre än Leksand. Främst AJ som kört detta men även Skröder och fler spelare och nu tynger detta förstås. AJ hade helt bytt strategi på presskonferensen igår men skadan är ju redan skedd.

Spelmässigt så har framförallt Leksand spottat upp sig och skapar en god del chanser i kontringsspelet. Modo kommer inte riktigt in på mål trots monsterlånga anfall och när de väl kommer in på mål så är ju ineffektiviteten enorm (som under hela säsongen).
Special Teams där är Leksand helt klart vassare liksom på målvaktssidan och i coachingen. Leksand spelar otroligt försiktigt med puck och spelar aldrig pucken in mot mitten i speluppbyggnaden och undviker på så sätt turn-overs. I de första matcherna drällde dessutom Leksand ofta på offensiv blå men nu spelar de djupt istället, de lär sig match för match.
Den stora frågan är förstås om Leksand orkar, de saknar ju dessutom tre viktiga pjäser i laget. Jag säger fortfarande att Modo klarar detta men någon walk-in-the park blev det inte.

Robin Ztorken L:

Har varit ganska lugn fram tills nu. Vi är ett bättre lag, vi för spelet men lyckas inte göra mål samtidigt som vi bjuder på mål, 1-0 igår var ju bra exempel på ett jävla slarv.

Sett till kunnande så ska vi ta detta.

Men som serien utvecklat sig är jag fan inte förvånad om Leksand vinner. Vi har det jobbigt mentalt, Leksands keeper står på huvudet och laget som inte kunde spela försvarsspel gör det nu med bravur. Vore lite typiskt för Leksands säsong om dom går upp, har varit uträknade och lyckats tagit bakvägen till direktkvalet.

Helt avgörande blir matchen imorgon, fy fan vad hemskt redan illamående inför den matchen.

Rytter: Du måste förstå att det nu nte är hur bra eller dålga någon är.
Det är rent mentalt, och den matchen förlorar v med 10-0. Dom rder på detta nu och släpper det aldrg

Som du säger, dom har en målvat, det har nte Modo

Robin Ztorken L:

Konstigt resonemang, det är ju inte pga Adam vi förlorat två matcher. Släpper man in ett mål på tre perioder på hemmaplan ska man vinna, sitter i vår offensiv och inte i vårt målvaktsspel.

Rytter: Nej det är sant, allt stter huvudet på spelarna oförmögna att näta.
Därför går det åt h-vete.

Släppt tre baljor på två matcher, efter full td, och ändå förlorat det säger en hel del.
Modo är nog borta nu, det förefaller så alla fall.
an nte se hur det mentala sa gå att räta tll nu

{7225}: Det är inte första gången somineffektiviteten är den som igår. Men det hårda trycket som Modo haft samt att det manglades en hel del igår måste bara ta på LIF krafter. Tror också att Modo har nytta av träningen under det långa uppehållet. Men fy fasiken vilken rysare det blir, snacka om metamorfos i matchserie. Frögrens status?

Robin Ztorken L: Vad jag har hört så har väl Modo en mental coach som ska hjälpa laget.

Robin Ztorken L: Du är som en brunskjorta, när Modo gör något bra, då syns du inte här, men när det går tungt för laget då jäklars har du lätt att vara här och spy din galla. Försök att se något positivt för en gångs skull.

Robin Ztorken L:

Men snälla läs vad jag skrev! Var ju du som antydde att vårt målvaktsspel är det som gjort att vi förlorat två raka matcher.

Sven Tuta: Frögren skulle de aldrig klara sig utan, vilken gigant han är på den här nivån. De saknar ju redan Jakobsson som normalt är deres bäste försvarare.
Ni får nog försöka mala på med fler spelare och högt tempo, det är medicinen och då kommer målen tillslut.

Flera här som menar att Leksand är helt slutkört. Är det inte i så fall väldigt väldigt oroande att ni inte vinner matcherna i så fall.

Tror Leksands spelare mentalt är redo att ta ett ordentligt skitjobb de sista matcherna, oavsett fysisk status.

Usch usch för att vara i era skor nu.

Sven Tuta: Vad för bra har dom gjort denna säsong?
Berätta vad jag mssat.

{7225}: fan vad du njuter nu! ;)
Tror dock inte AJ's vadslagning eller vad spelarna sagt i intervjuer gör någon som helst skillnad.
Finns 2 sätt att förhålla sig till det som sägs, antingen som Foppa vara i det närmaste självutplånande i intervjuer och hylla alla andra, eller som Zlatan alltid gå in i matcher med vetskapen om att du är bäst.
Självförtroendet hos dom båda tror jag är detsamma, den ena är bara aningen mer ödmjuk.. ;)
Nu har såklart inte Skröder Zlatans självförtroende, men tycker inte det behöver vara negativt att han står upp och säger att man tror på sitt lag, och tycker att man är bättre.

Din analys i övrigt tycker jag stämmer bra.
Tror Modo's chans nu är att spela likvärdigt, ställa upp en köttmur och sticka på kontringar när tillfälle ges.
Det är detta spel som givit vinster mot Frölunda t.ex.
Man är för dålig för att äga spelet helt enkelt, effektiviteten är skrämmande låg.

Nucky: Jag njuter av kvalet, både KHK-AIK och Modo-Leksand, skönt att se kval utan att ha sitt favoritlag på banan.
Jag vill inte se Gnaget i SHL på grund av alla våldsamma derbyn som vi kommer att få se, sen har ju KHK min favorit Honken i mål 😍
Modo vore ju märkligt att inte se i SHL och det är ju våra gratispoäng så man ser er gärna i SHL. Skulle ni åka ur så kan man ju trösta sig med att det blir Gävle-Dala derbyn.
Visst vore det kul att se stackars JFK lida efter allt han gjort men övriga modofans önskar jag ingen olycka.

Robin Ztorken L: Jag kan räkna upp en massa saker med glimten i ögat, men förmodligen skulle du inte förstå med din negativa dimma. Modo har gjort en massa misstag inledningsvis av säsongen och det är det vi betalar för nu, om du inte har fattat det än. Men att gå ut och bara kräkas över laget i denna situation istället att stå upp och försöka att se positiva saker bevisar än en gång vilken typ av supporter du är. Nä, ta regga tillbaka din löven logga iställe, för det är där du hör hemma, för en äkta Modosupporter det är du inte.

Sven Tuta: Jag är en nedstämd supporter som har svårt att htta det bra du uppenbarlgen har gjort.
Modo har lycats dölja allt det bra för mna ögon det man gjort bra är att losa .

Ständgt htta vägar att losa, det har man gjort bra,väldgt bra!

{7225}: Frögren fick en riktig pärla i bröstet/ revbenstrakten samt ett skott på handen. Speciellt den första kan hämma honom, för ont fick han. Håller med fortsätt mala på med det fysiska,
Det ger utdelning

Man håller ju med kommentatorerna om att det är första målet som kommer avgöra matcherna framöver, om inte modo lyckas trötta ut leksand som faktiskt har spelat en hel del fler matcher på senare tid än modo som jag hoppas ska börja märkas i de sista matcherna. Köttmuren var för stabil igår o jag ser inga tendenser på att den ska luckras upp lättare i nästa match. Gör vi första målet så tvingar vi leksand att byta taktik o öppna upp sig, precis som i första 2 matcherna. Målet för nästa match måste ändå vara att dra på sig 0 utvisningar. De utvisningar vi åker ut på är inte pga att vi chansar o sätter press extra hårt utan t ex när kwiatkowski delar ut en onödig knuff då matchen faktiskt kan stå o luta till vår fördel. Det kostar energi men framförallt kan det skifta matchbilden i en period. Dom jag är mest stolt över i denna match var skröder o ritchie, äldst i laget men gav verkligen allt. Jag tror att vi måste sätta ihop dom med en bra tredje länk så kan de nog vara vår bästa kedja nästa match.

Robin Ztorken L: Jag är heller ingen "glad" supporter med tanke på hur saker o ting har utvecklas. Men att gå omkring och vara en surgubbe det tänker jag inte göra, och jag är inte heller en sådan typ av person. Jag försöker att se saker och ting med en positiv syn och gärna skoja om det, det har du kanske förstått om du läst mina inlägg. Det skrivs tillräckligt med skit om Modo i dagspress utan att man ska få höra det av supporters här inne. Ja synpunkter och frustation efter en dålig match är ok, men att läsa bara negativa saker från samma person gång efter gång, då är något fel.
Nu har jag gett min på dina kommentarer, end of story.

Nu känner jag mig lika illa till mods för den här matchen som den 8/4-11.
Jag hoppas verkligen att spelare som butler Pettersson och grundström ska tända till och visa hjärta. Om dom vill lämna laget och bryr sig inte om dom åker ur kan dom väl spela för alla 50 tusen invånare i kommunen

hockey_21: Nästan en overklig känsla just nu. Man har senaste åren haft känslan i bakhuvudet att det kommer ordna sig, och att det inte är så allvarligt.
Men inte nu längre. Sköljer över mig ibland hur jävla nära vi faktiskt är att trilla ur, och skulle nästan säga att det nu är fördel Leksand.
Hemmaplansfördel mot slutet av serien är nästan en belastning, och Modo's spel de senaste 2 matcherna visar inget som tyder på en vändning. Skrämmande att man inte var bättre än vad man var igår. Var helt övertygad om att Modo skulle släppa på alla bromsar och köra över dom, men istället blev det bara mer krampaktigt.
FY FAN vad Peter Öberg hade varit viktig nu..

Nucky: Så sant som det är sagt. Öberg har jag saknat nåt enormt.

{7633}: Går det åt hvete är det Campoli och Moras fel!

bj21:
Funkar det och bubbla för någon här än?

Nucky:
Håller med dig, men ser faktiskt hellre att vi har två hemmamatcher än att LIF har det.

Tarasov: Sitter och begrundar det faktum att trots den historik och kultur som finns i modo så är vi bara 2 matcher ifrån att lira i allsvenskan.....nästan obegripligt. Att vi blivit passerade av lhc, lakers är inte bara svårt att smälta utan gör en nästan gråtfärdig. Om vi åker ur undrar man hur eländet slutar.

{7633}: Vi kommer garanterat hamna i botten av allsvenskan. Det blir lite Timrå över det hela. Vi kommer först och främst enbart ha juniorer eventuellt Skröder kvar på kontrakt då som lite av lagkapten. Så kommer det se ut.

Jag är så förbannad och less på Svartvadet hur man som sportchef står och snackar nästa säsong och shl osv mitt under brinnande kval. När jag såg den där intervjun då kände jag bara suck det här kommer gå åt pip svängen. Man ska aldrig öppna käften och ta ut något i förskott hur bra det en må se ut. Man måste göra klart hela jobbet innan man kan sammanfatta.

Han ska absolut svara på frågan men vem som helst annan skulle svarat att vi jobbar med 2 budgetar en för shl och en för allsvenskan. Det retar mig så fruktansvärt att man tar ut segern i förskott.

{7633}: Trst och nästa säsong heter motståndarna Hästen Tmrå m.m.
Bottenlag.

Det värsta är att v ommer bl utslagna av ett lag som var mttenlag allsvensan.

Allsvensan har aldrg vart sämre, som någon sa!!!

Robin Ztorken L: Det enda positiva fortfarande är ju att vi har chansen att rädda säsongen. Det ser riktigt riktigt illa ut och jag tror personligen tyvärr ej våra grabbar klarar av pressen som är nu. Men man måste spela om det först.

Robin Ztorken L: SHL har nog aldrig heller varit sämre, glöm inte det...

Dundee: Ja inte fan äre konstigt vi förlorade viktiga matcher när alla verkar tycka att vi är körda på förhand. Loser kultur. I föreningen ändå ut till supportrarna.

Värvningen av Jesper O verkar körd än vilken division vi är i iaf. :-)
3-0 till KHK nu men 10min kvar.

Och där blev Karlskrona SHL-klara med 3-0 mot AIK just nu.
Aningens bitterljuvt att det sämst placerade laget i SHL mötte det bäst (möjliga) placerade laget i HA och tar hem det på 4 matcher, vi Modoiter får kämpa på i två matcher till där jag tror det avgörs i 6:e matchen.

MODOJohan: Mjo men 5 matcher är det väl ändå? :-)

Monno: Jag vet inte om jag tycker att det är så många som tycker vi är körda på förhand. Nån enstaka tycker det men det har väl att göra med modos prestationer. Dom har bevisat i de 2 senaste matcherna att dom har svårt att vinna. De är ju lika illa och sitta och döma ut lif för att vi är bättre men lik förbannat står det 2-2. Och just det att det står 2-2 i matcher är ett faktum oavsett om man är pessimist eller optimist.

MODOJohan:
Bara och gratulera. Jag vet att P. Hånberg var en väldigt uppskattad tränare i Almtuna, han lyckades infria målet denna säsong, skall väl tilläggas att förväntningar var låga men ändock infriades det.

Monno: Loser kultur vet jag inte. Men tyvärr är det flera i klubben som har storhets vansinne som jag varit inne på tidigare. Titta på Khk tex inte fan går man ut i media och snackar om nästa säsong i Shl eller säger vi är klasser bättre en AIK. Det är liksom sådana saker jag ogillar med klubben. Och det är tyvärr i mina ögon sådant som oftast straffar sig i längden.

Man måste spela om det först och det handlar inte hur mycket du har puck en match eller hur många skott som man skjuter det handlar om att göra mål. Och Leksand är i det här läget inte sämre en vad vi är.

« · 1738885 · »