1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474680 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Linköping 111208

1448653 · » Till forumet


Sv: MoDo - Linköping 111208

Wayne Gresky:Dessutom har J20 viktiga matcher som kommer nu. Luleå, SAIK och båda lagen från huvudstaden.

Kanske kan detta vara en liten faktor i beslutet och vill inte uffe sätta Janos i tredje så gör han mer nytta för J20 än att harva i en checking line.  En roll som jag personligen tycker Westin gör bättre än han.

Förmodligen inte någon big deal från någon annan än möjligtvis vi som ser detta utifrån, jag tror precis som dig att han köpt uffes resonemang.

Rätt eller fel? Ja, själv tycker jag att han borde få en roll i MODOs 3:e-lina.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Jag ger fem plus istället:

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
henkelainen: Kunde bara trycka ett plus på ditt inlägg.

Janos twitters om vad folk här och i media kallar petningen tolkade jag som dock positiv från hans sida.

"Lite pp tid imorgn då:)) det var längesen!"
"Luleå borta imorgn! Extremt taggad!!"


Att vi sedan alla, även tränarstaben, inser att han inte passar in 4:e linan är givet. Men det är ändå ett låångt skridskoskär ifrån att ta en ordinarie plats bredvid Schremp i en 2:a/3:e lina trots att han gjort det bra i några matcher.
Jag säger skynda långsamt. Nu får Westin chansen igen istället.



Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Ambroo: Icke sund inställning? Men snälla nån! Bra han reagerar tycker jag, synd bara att det sticker i ögonen på resten av Öviksborna när en ung kille vågar öppna käften och säga vad han egentligen tycker. 

Att ha Hari i fjärdekedjan är som att ha K-Fop i andra. 

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Wayne Gresky: janos har ju varit hetar än hela 3:e kedjan (madsen,räk,andersson) känns som att han har en enorm kapacitet, hoppas verkligen inte modo försummar den killen!

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Wayne Gresky: Gaaah! Jag förstår inte hur Ulf tänker. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt detta: Spela Hari tillsammans med Schremp i tredje och skicka ner Madsen eller Andersson till fjärde.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

MorganaLefaey: Det låter som att Janos fått den förklaringen av Uffe och köpt den. Det är typisk NHL-coachning av talanger där man hellre skickar ned dem i farmarlaget än sätter dem i fjärdekedjan om de är på gränsen.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Ambroo: Kan tolkas på flera vis. Jag vill inte bröka och stöka för att spela med A-laget och lära mig spela med seniorer.

Eller

Jag lär mig mer av en roll jag kommer spela om jag får mycket speltid och hålla i puck. J20 ger MODO och mig mer i långa loppet.

Men tycker inte man skall analysera det där för mycket. Men jag reagerade på det också. Har dock inte bestämt mig ännu vad jag tycker om det. Eller om jag ens borde bry mig.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

NikkiNine: "Besviken?
- Nej det är lungt, Ska jag spela i fjärde kan jag lika gärna spela i j20 o få spela, säger Janos"

Icke sund inställning, men det är vad jag tycker. Kanske en utlåning till överskottslaget Sundsvall vore bättre?

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Berka: 35
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Berka:vem ersätter?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
NikkiNine:
Kommentera


Sv: MoDo - Linköping 111208
NikkiNine: Bra att de ändrar lite i fjärdekedjan.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Enligt Modokollen så spelar Hari med J20 imorgon. Fantastiskt.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Bad_Brett:

Jag tycker Madsen och Schremp funkade bra när Possler/Olofsson fick spela där några matcher. Fick Hari också chansen då? Kommer inte ihåg.

Madsen började säsongen rätt risigt men har spottat upp sig tycker jag. Dessutom tycker jag inte man ska såga Schremps defensiva arbete i tusen bitar, han är inte _helt_ värdelös.

Min poäng är att Madsen har potential att göra upp emot 30 poäng (blir väl 20-25 denna säsong) men det kommer han aldrig att göra med Forsberg och Hedman. Andersson kommer väl att göra ca 10 poäng detta året om han inte skulle träffa världens formkurva (potential för säg 20? ett bra år) och då kan han lika gärna spela med Hedman och Forsberg och biffa upp den kedjan lite.

Faktum är att jag är lite besviken på Andersson, jag hade nog förväntat mig mer än 5 poäng och -3 efter halva säsongen. Kanske hade jag för stora förväntningar på honom.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

NikkiNine:

Jag förstår dina resonemang och kan hålla med om att det är dumt att spräcka förstalinan så länge den spelar så pass bra som den gör. Däremot tror jag fortfarande att kemin i det långa loppet skulle bli bättre av Axelsson på Danielssons plats. Nåväl, det är ett ganska angenämt problem.

Det finns väl egentligen en punkt jag inte håller med dig på och det är Anderssons offensiva potential. Han är utrustad med ett riktigt bra skott som han använder alldeles för sällan. Dessutom behöver Schremp och Hari någon som städer efter dem och Madsen har varit katastrofal i defensiven i år, förmodligen sämst i laget tillsammans med Hedman och HS.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Bad_Brett:

Skröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Ritola-Svensson
Hari-Schremp-Madsen
Hedman-Andersson-Westin/Forsberg

Jag tycker inte man ska pilla för mycket i dagsläget. Förstakedjan är hetare än Scarlett Johansson, andrakedjan producerar varje match. Det enda som stör mig är att Hari får spela i fjärdelinan och inte med killar som kan göra någonting offensivt.

Fjärdekedjan är den kedjan som får spela mest i försvarszon, så sätt in Andersson som är duktigt defensivt men tämligen osynlig offensivt för att stödja upp. Väljer man dessutom att spela Westin istället för Forsberg får man in mer fart och ett rakare spel när man får pucken, vilket kan leda till tekningar i anfallszon när man lämnar över till nästa kedja.

Jag väljer Madsen i tredjekedjan för jag är helt övertygad om att hans offensiva potential kvävs helt i en omgivning med Hedman och Forsberg. Andersson kommer aldrig att producera särskilt mycket och vi tappar således inte lika mycket produktion.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

lawless:

Nej, Ritola och Axelsson skall båda ha mycket puck. Det är perfekt med en grovjobbare där, även om jag hellre hade sett någon med med lite bättre målsinne och fysik.

Skulle jag få formera fritt skulle det se ut såhär:

Skröder - Sundström - Axelsson

Svensson - Ritola - Danielsson

Andersson - Schremp -  Hari

Madsen - K-Fop - Hedman


Nu lär det ju aldrig hända att man särar på förstakedjan, men jag är övertygad om att Axelsson skulle kunna uträtta underverk där i och med de extra ytor han skulle få. Danielsson är lite mer "tuta-och-kör" och skulle säkerligen producera bra med Ritola också.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Funderar lite på om det inte är dags att låta antingen Schremp eller Hari ta Svenssons plats i andra linan?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
zigge: Ser man reprisen så var utvisningen på Mange Johansson klar. Det enda man kan argumentera är att domarna släppte så många klara utvisningar så man visste inte var nivån var.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Frisco:Felaktig? På vilket vis? Han knäar ju/drar omkull Dicken, var inte det en 2:a?

BB , senap o ketchup på dojorna?? :-)

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Petey21:Jepp, poängen det allra viktigaste, i en mindre bra match.

Vad gjorde eg Jämtin i ot för att få en 10:a? Säkert välförtjänt, men jag såg ingen repris, skrek han nåt åt de randiga?

Tellan allt bättre, som sagt, han förtjänar en nolla snart.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Salle: Riktigt dåliga domare. Till slut avgjorde de matchen med att ta en felaktig utvisning på "jag gick hem tidigare" Johansson.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

supertr?tt: coolt, jag har tänkt på just detta idag oxå!

Min gissning är att det är över!

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Visst var det orättvist sett till spelet, speciellt i andra, men samtidigt känns det ju rättvist att vi äntligen fick ett orättvist resultat med oss, det brukar ju ofta vara tvärtom, att vi dominerat spelet men ändå förlorat. Men det var helt klart Tellans förtjänst, han räddade laget från en stor förlust i framförallt andra perioden.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Salle: Vill inte skriva detta i absoulut ingenting-tråden så det får bli här.

Har någon hört hur det blir med Svartvadet?

Han skulle väl lämna besked för ett par veckor sedan.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Gustafsson: Avgöra i PP är ju inte så lätt när domarna blåvägrade att ta ut motståndare trots att dom härjade, hakade och hade sig igenom hela matchen i princip.
Sen borde vi ha hängt en där i 5mot3 iofs.

Sämsta domarinsatsen (hela kvartetten) på väldigt länge. Och det säger inte lite.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Bad_Brett: håller med, tellan har varit mycket bra överlag på slutet!

Nu måste vi hålla tummarna för att ulf flyttar upp hari med räk  så har vi en vass 3:e kjedja oxå

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

NuMo:

Anledningen till att det inte var några motståndare på returerna berodde i regel på att han nästan inte släppte några returer. De senaste matcherna har han varit otroligt positionssäker och knipit puckar i famnen även då han har varit rejält skymd.

Tellan har aldrig varit någon favorit, men det var länge sedan jag såg honom spela så stabilt.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

NuMo: min spontana tanke är nej!, men jag hoppas ju naturligtvis!

Siar jag i framtiden så tror jag vi tappar en 2-3 matcher nu och återfinns på 11 alt 12:e plats inför nästa helg!

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

J F K:

Håller med fullständigt i din analys, min var densamma efter andra perioden. Tellan var bra, men fick jobba med tacksamma puckar och inga motståndare på returer heller.

Modo spelade ingen toppmatch men skapar skarpare lägen.

Trots allt. Vi får väl vara nöjda med två pinnar ikväll.

Nu är frågan. Kan vi vinna mot Växjö?

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Det var ett tag sedan vi var på rätta sida av båda strecken ..Kan vi stanna där nu tack!

 



Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Bad_Brett: Håller med, växjö är allt och förlora saik har vi allt och vinna.

Kul för tellan att faktiskt vara match vinnare, iaf i mina ögon:-)
Då är frågan, när bryts tellans trends att han aldrig får hålla nollan?;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

NikkiNine:

Ja, sorry. Forsberg mot Skellefteå. Det känns som att det är mindre press på honom i den matchen också.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Berka: Linköping var som Modo för tio omgångar sedan. Man öser massor av skott på mål, men det är nästan alltid fri sikt och väldigt få klara målchanser. Med tur hade det kunnat studsa i LHCs favör, men Tellan behövde inte ens vara grymt bra. De flesta puckar såg han och var positionerad så de sköt mitt i magplattan. Synbart överlägsenhet, men det var inte tillfälligheter att de inte fick in pucken.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Bad_Brett:

Du menar att han ska stå Skellefteå antar jag?

Det slog mig idag vilket äckligt lag Linköping har. Arlbrandt, Holmqvist, Jämtin, Laumann, Norrena. Usch.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Bad_Brett: Sett till hur matchen såg ut skall vi som sagt vara mycket nöjda med 2 poäng, det enda tråkiga är ju bara att vi borde ha avgjort i PP under ordinarie tid.

Vi gick hursomhelst + gentemot samtliga bottenkonkurrenter förutom Timrå och Djurgården.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

NikkiNine:

Jag tycker att han ska stå Växjö borta. Det är den viktigaste matchen. Tar vi poäng mot Skellefteå är det en bonus.

Det finns någonting som känns otroligt positivt och det är att vi lyckas två poäng trots att vi spelar så uselt. Det är sådant som blir avgörande i slutändan.

Mycket beror på det att Tellqvist har gått från en okej målvakt till en riktig matchvinnare. Vore kul att få höra lite kommentarer från Masken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

NuMo: ett väldigt orättvist resultat!

Lhc är det klart bättre laget och hade dom haft liten gnutta självförtroende så hade dom vunnit rätt enkelt, ska tilläggas att tellan är den som håller oss kvar i matchen!

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Bad_Brett:Då var vi på slutspelsplats
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Två är mer än en.

Vi får vara nöjda med två poäng idag, vilken otrolig skitmatch vi gör. Fy fan.

Ett litet dilemma: Tellqvist lär knappast stå båda matcherna i helgen - vilken ska Forsberg få stå? Växjö borta eller Skellefteå hemma?

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

yngwie:

Där satt den! Otroligt skönt!

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Grymt kyligt avgörande.

Vi vinner helt klart två poäng denna match.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Bad_Brett:

Riddarn står förmodligen eftersom Perra vet att ni är chanslösa. Jag hoppas att ni vinner, men likväl tänker jag äta upp min hatt, mina skor och mina strumpor från senaste innabandyträningen om ni lyckas ta poäng ikväll.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Berka:

Så förbaaaaaaaaaaanat skönt!

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
NuMo: JARÅ
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

Gusse: för att hemma är vi rädda för att förlora så vi slarvar och spelar ängsligt!

borta är det mer " äh va fan vi spelar borta ingen förväntar sig att vi vinner" så blir spelet rakare, enklare och man slår lite ur underläge vilket verkar passa modo

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208

NuMo: Jag tycker att vi ser sjukt trött ut. Ingen orkar gå in och göra skitgörat.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 111208
Gusse: Vi har momentum i alla fall.
Kommentera

1448653 · »