1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480596 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Linköping 2013-10-10

« · 1592468 Till forumet


MoDo - Linköping 2013-10-10

Tar vi säsongen andra seger ikväll, jag hoppas det för jag börjar bli trött på förluster.

Dags att kempe,samme,jeff,skröder tar och visar att det är dom som ska leda laget till seger 

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Backar på backplats och forwards i kedjan.

Krigaren Torp lite utanför och Dima med som XP. Han och Adrian får ta ev straffar.

Goalies  
30. Ullmark, Linus
48. Forsberg, Anton

1st Line  
15. Cumiskey, Kyle
50. Lööv, Viktor
 
10. Skröder, Per-Åge
26. Påhlsson, Samuel
33. Possler, Gustav

2nd Line  
14. Hägg, Robert
49. Regehr, Richie
 
27. Öberg, Peter
28. Forsberg, Kristian
11. Önerud, Simon

3rd Line  
29. Salmela, Anssi
41. Hedman, Oscar
 
12. Spina, Dave
7. Tambellini, Jeff
36. Kempe, Adrian

4th Line  
38. Torp, Nichlas
   
44. Hedberg, Edwin
34. Bengtsson, Christopher
70. Kempe, Mario

Extra Players
23. Timashov, Dmytro  (RD)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Salle:

Detta ser faktiskt inget vidare ut. Blir en slant på LHC ikväll.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Bad_Brett: Jämfört med senaste 2 laguppställningarna ser det ju hur bra ut som helst.

Men slanten på LHC känns korrekt. Hoppas du förlorar den dock. :-) Jag lämnade denna matchen utanför kupongen då jag ogillar att tippa finskt.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Salle:

Tycker jag verkligen inte. Ritola var med senast och Spina saknades. Den sistnämnde är ju kapabel att förstöra en hel kedja på egen hand.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Bad_Brett: Är det bara jag som tycker att simon förtjänar vassare kedja?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Förtjänar och passar i, är två olika saker...
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Bad_Brett: Cumiskey är väl en liten uppgradering mot Sullivan iaf?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
J F K:  Förtjänar som sagt
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Vamanos vamanos!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Bra tryck i den bössan hedberg
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Härligt att Hedberg fick spräcka nollan. Snyggt mål!
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
NuMo: Äntligen får vi första målet en match och slipper jaga direkt
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Gusse: Hedberg utv. huh, såg nån varför?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Fattar inte domarnivån. Ibland får man hålla i hur som helst.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

NuMo: Jo den är väldigt varierande, men man får inte trippa målvakten tydligen iaf ;-)

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

NuMo:

Vad i helvete?!?! Rycka av hjälmen är ju två minuter direkt. Hur kan man släppa det? Helt jävla ofattbart.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Bad_Brett:  ÄNTLIGEN ett bra PP

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Berka:

Riktigt bra. Förstod dock inte riktigt vad Linköpings box höll på med. Otroligt passiva.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: snyggt desutom. Men undra om inte pp tiden hann gå ut?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Bad_Brett: Ullmark går ofta långt ut från målet. Inte första gången han blir bortspelad
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Gusse: Ja den kanske han göra det, vi skapade många bra lägen iaf.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Gusse: Stirra puck, stirra puck tjalla lalalal
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Gusse:

Knappast hans fel, va? Var ju mestadels Cumiskey som såg ut som en yr höna, vilket knappast kommer som någon överraskning med tanke på hur det såg ut förra säsongen.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Bad_Brett: Vårat klart störts bekymmer är vårat eget slarv i egen zon,  det är inte första gången det straffar oss direkt.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Bad_Brett: Ett steg tillbaka från förra matchen spelmässigt, vi har öppet hus i mittzon och drar ner tempot så vi spelar fast oss själva djupt i egen zon.

Lhc är det bättre laget, men det har vi oxå varit fast vi förlorat i tidigare matcher så det är väl inte mer än rätt ändå att vi iaf leder. 

Visst kommer ulla långt ut på målet, men det är helt cumiskeys mål, först rensar han backhand upp i slottet sen tar han inte hjalmarsson som kan stå fri och styra in puckskrället.

Jag är försiktigt optimistisk inför fortsättningen

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: INGEN stannade ju framför mål. Det går inte bara att skylla på Cumiskey, även om han var en av syndarna. Lööv släpper honom lite för lätt också..
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
J F K: Skärp dig nu jfk
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

J F K:

Visst var det fler som syndade, men Cumiskey hade ju hur mycket tid som helst att ta markeringen i andraläget, men står mest och tittar på.

Men som sagt, det kommer ju inte som någon nyhet att han har brister i spelet framför mål. Det såg ju likadant ut hela förra säsongen.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Tycker du att exempelvis Lööv ska släppa förbi sin kille (Hjalmarsson?) så enkelt? Alla tre forwards drar ju också som avlöningen. Visst, Cuniskey får inte agera sådär, men jag menar att det var många som var tama.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

J F K:

Vi kan väl i alla fall enas om att Ullmark inte kan lastas för målet?

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

J F K: Sjögren var det!

Vad ska lööv göra tycker du?, dra ner han, haka han?, har du aldrig tänkt på att sjögren var bättre än lööv i det momentet?

lööv gör det han kan och det går inte att kräva mer, anledningen till att det blir tomt är för att alla på isen tror att pucken ska åka ner i sarghörnet, men den tar på cumiskey och han lägger en backhand i panik upp i slottet och resten vet vi.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Nu har Modo helt tappat matchen, linköping slår ett pass från egen zon och kan sen komma på avslut gång på gång på gång.  Dags att lugna ner och samla ihop trupperna för annars ringer det snart

kämpa Modo

Å när jag skrev det så ville skröder och possler annat =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: fortsätt Och skjut mycket Andersson ser inte så stabil ut
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Våra målvakter tar knappt en straff. Vi borde ha någon gammal stöt på bänken som man kan sätta in när det blir straffar. Vi måste fan ha släppt in 80% av straffarna hittills.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Gusse: straff, ja det var givmilt av domarna, 
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
NuMo: I en straffläggning spelar det ingen roll för vi sätter inga straffar ändå ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka:Inget fel på straffen när man ser reprisen. Men att det blir kontringar med fria spelare hela tiden, det är en brist i försvarsspelet.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Dessvärre. Ändå har vi ligans bästa straffskytt i laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
NuMo: Dock borde ullmark ha läst den straffen eftersom Ahlbrant har slagit exakt samma straff i 3 års tid, men som du säger en finfin straff iaf
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: lite för många utvisningar nu! Linköping missar nog inte mycket mer
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Det är jämnfördelade utvisningar nu, är det våran röda färg som retar domaren?
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Tamberlini åker bara skridskor i offensiv zon. Jobbar inte hem alss
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Gusse: Jag blir mer och mer imponerad av Hedberg. Där finns en potential som de andra inte kan matcha. Härlig teknik, fysik, och hårdhet. En svensk Ovechkin på gång.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Gusse: Oj vad vi ska vara glada att vi leder..

Nästan så jag skämms faktiskt, LHC är väldigt mycket bättre än oss

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

Arlbrandt har gumminäsa.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10

NuMo:

Kan bara instämma. Inför säsongen var jag övertygad om att Bengtsson skulle bli det stora utropstecknet, men Hedberg och Possler har tagit enorma kliv framåt.

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Berka: Nu har jag ingen kompis som är målvaktstränare, men annars skulle jag som back tagit lite större djup när man möter en snabbare spelare. Det kanske är helt ok att bli rundad och man ska snarare bli förvånad om man faktiskt stoppar den anfallande forwarden.
Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
Bad_Brett: Gällande Hedberg. Var han verkligen så här lång för ett år sedan. Eller blandar jag ihop honom med en back vi har/hade i juniorleden? Har för mig att han var back faktiskt.
Kommentera


Sv: MoDo - Linköping 2013-10-10
J F K: Detta bekom sig av en typisk spelvändning i mittzonen som jag surrat om här under namnet "öppet hus" lööv fick tvärvända medans sjögren redan hade  farten uppe så det var som inte så mycket att göra, sen faller lööv på sjögren och ramlar ner bakom mål och pucken som har spelats in på mål hamnar hos cumiskey, direkt sticker adrian kempe och någon till för dom tror att cumiskey ska spela pucken ut mot passningsfickan vid sargen eller liknande men ist så slår han en backhand rensning upp i slottet som (jag tror det är ahlbrant) som kan ta emot pucken och skottfinta och slå pass på hjalmarsson som omarkerad kan styra pucken.
Kommentera

« · 1592468