Tarasov: Välkomna till min hemort. Nu är dax att hålla i hatten för det kommer att gå fort ;). Det ni behöver göra är att få ner farten och inte växla chanser med varandra! Lite som Modo var förr med tät defensiv! Tar ni poäng så gör ni det bra i den formen som Mora befinner sig i.
Tarasov: Kanske Paris ska få en offensivare roll med Hedman? Kan inte bli sämre iallefall. Vi måste få igång målskyttet nu om vi ska ha några poäng. Håller inte att göra max två mål per match.
{5647}: Den här gången var det stenqvist som var fullständigt ute och cyklade i markeringen. Hade han tagit sin kille skulle det varit lugnt, men man sorterar aldrig. Det är gång på gång spelare som stirrar på puck istället för att markera. Det är massor av gången båda backarna sticker mot puckhållare för att sätta press samtidigt som det blir frilägen bakom. Det är konstant vi försöker spela oss ur skitsvåra situationer där en sarg ut vore det bästa.
Jag ser ingen väg ut ur det här om ingen får AJ att sänka ambitionen. Spela enklare för i hela helvetet.
Sven Tuta: enkelt uttryckt så måste Modo skapa sina chanser själva, medan Mora många gånger bara behöver hålla i pucken så bjuds de på chanser. Det ser ut precis som vanligt egentligen, men vi har haft väl så bra chanser som Mora. Ett par frilägen och en retur i ribban utan chans för engstrand.
{5647}: Jag är en enkel soffcoach, men som jag ser det är att vi är mer aggresivare i anfallszonen, däremot i försvarszonen är det som vanligt, virrigt
{5647}: domaren kunde väl tagit tio utvisningar och plockar en som är väldigt tveksam, men nu har vi hållit i väldigt mycket så det är knappast orättvist.
Nucky: Jo, jag har också tänkt på det. Karlkvist är som en pansarkryssare och trycker sig fram med bra teknik. Jakobsson får då utrymme för sin fantastiska skridskoåkning.