1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480744 inlägg · 4078 ämnen

MODO - Mora 20070302

845829 · » Till forumet


Sv: MODO - Mora 20070302
Bad_Brett:

Ja, jag liksom kände att den kom från någon.

Brett får kredden! (:
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
hellge:

Den där har du snott från min lika som bär, fast det är Kim Martin som liknar R2D2.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Jag ser en Gusse, en Hellge.. och jag tror jag ser Berka också. Eller möjligtvis hans dubbelgångare.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Gidde: Japp å rakt nedanför mig står helge..
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
hellge: Tack för berömmet. Dokumentärfotografer brukar säga att det enda sättet att "överleva" de tragedier de fotograferar är att uppleva rubbet genom kameran, det blir ett sorts filter mot verkligheten. Detta märkte jag igår, jag led inte av den dåliga underhållningen på samma sätt som de ~7000 andra på plats igår. :)

NU ÄR DET SLUTSPEL! Fram med skägget!
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Gidde: Det här måste väl vara en bild från inspelningen av Let´s Icedance... eller något sånt. Svarten försöker förtvivlat att komma ihåg hur de där fräcka hiphop-poserna skulle se ut, medan Moraspelaren gett upp och leker Lule sover.

Timander myste i solskenet där han vandrade runt bland publiken i backtävlingen för snöskoter i Bjästabacken idag
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
hellge:

Fasen, ser inte dig på bilderna...
Däremot ser jag Gusse mitt i smeten :)
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
shinzawai:

Det verkar som man måste gå mediaskola nu. Hur ska man röra sig? Vilka miner bör man undvika? Bilderna på ståplats är nästan så intima att man kan se pormaskarna, det skulle synas om man kliade sig på pu**en.

Påminner han inte rätt mycket om R2D2 vår lille Zacke. Är det ett medvetet ett Zacke-tema på denna rulle Shinz? 82.182.235.213/Modo-Mora_IK/images/IMG_0074.jpg

Åter igen snygga och levande bilder. Man liksom ser hur spelarna rör sig, trots att det är stillbilder. Dock fanns det ingen av dessa som knäcker sekvensen med Morrisonstraffen i rullen från Timråmatchen.

Bra saker roterar snabbt förbi i ställen som detta. Här är bilderna igen.

82.182.235.213/Modo-Mora_IK/index.htm
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Martin S: Anrell som är Värmlänning håller på Färjestad i hockey.
Sen håller han på Hammarby också.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Gidde: Vi brukar inte skriva om klackens alla fel och brister.
Det blir så mycket skrivet då. :-)

Apropå det så var det mycket "basigare" toner från klacken igår. Dessutom sjöng dom ramsorna långsammare inbillade jag mig.

Har det nåt samband månne? Typ spela en LP på 45 varv så blir det "pipigare" och en EP på 33 varv så "basar" det till sig.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Salle: Varför tror alla att Anrell har dif-hjärta? Han är så mycket Hammarbyare som det kan bli. Jag minns själv en gång i Kempehallen för några år sedan då han stod och pratade med Tony nere vid pressrummet. När han fick reda på att det var den Tony Skopac som spelat i Hammarby så slängde han sig på sin mobil och ringde upp sonen och berättade att han stod brevid en legend. Att anklaga Anrell för att vara Djurgårdare är ju som att kalla mig Man United supporter.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Poffa:

Kom just på att klackens ramsa riktad till Mora, där dom nder andra perioden (?) sjöng något om att VI SKA SPELA SLUTSPEL, OCH DET SKA INTE NI i slutändan inte riktigt stämde...

Men detta har ni säkert redan skrivit något om här?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Frisco: Exakt. Rödtoppar håller ihop.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Salle: DIF-hjärta? ?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Huge: Nog för att Anrell mest vill sälja lösnummer och visa sitt DIF-hjärta men ibland är han bara så...

"Tränarna ska, iklädda sina lagtröjor, åka in på isen på skridskor – en del av dem är knappt skridskokunniga – och försöka undvika att falla pladask. Lasse Brandeby kommer att framstå som en Nurejev vid en jämförelse. Jag lovar."
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Metal Guru: 100%
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
AM: Nej. Jag trodde du menade att en kille som ex. hade ont i näsan skulle bli frisk om han somnade läsandes ÖA.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
shinzawai:
"Det var då själva fan att ett (ursäkta) skitlag som Mora ska få spela i finrummet även nästa säsong trots att de inte pratar svenska i laget och att inte ens Moraborna är intresserade av att se dem. Nåväl."

En stillsam fråga:
Hur många procent av befolkningen i en ort tycker du är rimligt att pallrar sig iväg till ishallen för att gå på elitseriehockey?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Frisco: Du menar som att vila i stället för att spela en för oss betydelselös match...
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
AM: Pratar du om ett helt nytt revolutionerande sätt att bota en skada?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Salle: Bah. OM nu Hållberg är klar så är det väl Pierres chans till att få karriären back on track? De var ju inget pjåkigt radarpar. Kan man förresten kalla backar för radarpar?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
AM: Tack men Nej. Han var inte sur/avis över läckan. Utan över att Hållberg kommer att peta Pierra som då tvingas till Löven/SAIK eller nån annan av de sopstationer som tar emot vårt överblivna spelarmaterial.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Salle: ...hade läkt ut i tidningarna.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
AM: Eller så var han sur/avis över att ryktena om Hållbergs hemflytt.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
shinzawai: Tror att han hjälpte Bengt med att städa toaletterna.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
shinzawai: Det får du väl fråga Pirre om?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Salle: Vaddå privata skäl?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Poffa: I dagens Allehanda så säger ju Harald att de spelarna som var borta igår INTE kunnat spela ens OM det hade varit slutspelsmatch. Undantaget Pirre som var borta för "privata skäl".
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Bonuz: Inte lika uppvilat som VF:s spelare kommer att vara till uppstarten av nästa säsong. ;)
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Hur är läget i Örnsköldsvikanersig idag, uppvilat värre eller? :-)
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Paddan: Ja, vem orkar egentligen bry sig om en gammal nöjesreporters svammel?
Först riktade han in sig på HV och exemplifierade sina teorier med deras förlust mot Frölunda hemma. Bara för att ett topplag som redan var klart för slutspel förlorade mot ett på papperet varande bottenlag, så drar han sina kategoriska slutsatser.
Lückner har ju helt rätt i att Anrell och andra ska skita i ur lagen sköter sina uppladdningar. Media får gärna granska och ifrågasätta dom tveksamheter som föreligger, men hur i helvete ska man kunna bevisa att ngt förekommit som skulle ha brutit mot reglerna?
Anrell vill ju bara få uppmärksamhet och höja temperaturen inför slutspelet, inget annat.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Paddan: Att han orkar bry sig? Var samma sak i OS.

"Sverige i läggmatch mot Slovakien", Buuuu!

"Sverige tar OS-guld, smart taktik av Bengan", Tjohooo!
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
NuMo: Anrell fick ju inte förbundet med sig på sin sida, så då får han nöja sig med att knyta näven i fickan och bittert sammanfatta sina tankar såhär: "Förbundet kommer inte att straffa någon och de kommer inte ens att ta reda på om Modo brutit mot några regler trots att alla vet att de gjort det."

Fast nu blev det väl också sämsta möjliga situation för Djurgården, inga intäkter från vare sig kvalserie eller slutspel, så där borde väl Anrell kunna klämma dit MoDo på något sätt också.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Dream Team: Haha, där har man för att inte läsa igenom sina inlägg innan man skickar de. Givetvis är det idag som lottningen äger rum.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Dream Team: Paddan är dagvill, han är kvar i gårdagen o dess rus!
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Paddan: Det är väl ikväll lördag som "lottningen" äger rum?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
shinzawai: de betyder att alla lag vi slagit är ennu mera skit lag så då måste vi spela i en riktig skit serie
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Paddan: Heeja Harald! Slå han på Käften klapp klapp.......slå han på käften klapp........!
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
NuMo: Äh, Kanal 5 är väl så listiga så när det är dags för slutspelslottningen imorgon så kommer Anrell ut på isen vinglande på ett par skridskor och ska göra upp med Harald.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
shinzawai: Nej jag e int bitter?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Det var då själva fan att ett (ursäkta) skitlag som Mora ska få spela i finrummet även nästa säsong trots att de inte pratar svenska i laget och att inte ens Moraborna är intresserade av att se dem. Nåväl.

Då bjuder vi på bilderna, i oordning. Observera hellge i publikbilderna, vilken rösthjälte.

82.182.235.213/Modo-Mora_IK/index.htm
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
knaskamilla: Kanske dags att kontakta Anrell och fråga om han inte skall ta och fullfölja missonen mot Modos osporsliga fusk. Han kan ju inte bara sluta mitt i. Det skulle ju utdelas hårda straff eller något i den stilen.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Paddan:

Ja, jag förstår inte. Vi hade Zacke i mål och förlorade med 1-3, ändå får vi fortsätta spela i ES?
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Paddan: Det är något som säger mig det, om det blir fyra raka får vi se.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
horcoff: Fast då vinner vi i fyra raka, det tycker jag vi tummar på...
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Paddan: Vi syns i semin !
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
knaskamilla: Vafaan, jag måste säga att jag är lite besviken. Här hade man väntat sig stora svarta domedagsrubriker där Anrell förkunnade att MoDo borde livstidsförvisas från den högsta serien i ishockey. Fast, det är klart, Stockholmslaget slapp ju kvala så det var väl ingen akut kris längre.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
hellge:

Ja, klacken var bra idag. Men den där moringen som var här igår, han ljög! De hade VISST en trumma som trummades i otakt. Blä.
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
Bitvis var det märkligt bra tryck på läktaren, speciellt där i 2:a med den där 10-minuterssången. Dessutom var det dryga 7000 på läktaren i en betydelselös match mot Mora. Nog fan är det nya tider alltid.

Andemeningen av detta?

Mer fredags- och lördagsmatcher!
Kommentera

Sv: MODO - Mora 20070302
El Maco:

""Ska du använda så avancerade ord som vokabulär får du använda rätt genus. ""

Sen kan man ju undra om det är rätt att prata om genus och stake i samma andetag. (:
Kommentera

845829 · »