1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479935 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Mora 2021-02-03

« · 2138758 Till forumet


Modo - Mora 2021-02-03
Matchdags igen då!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
wolper: Ja, det ska bli kul att se hur vi lyft spelet och utvecklat det sedan i söndags.
Eftersom den insatsen, på något vis, var bland det sämst man sett denna säsong, borde det skett stora förändringar under dessa dagar i spelupplägget.

Om nu spelet ser lika illa och ostrukturerat ut en match till med förlust som följd, kommer det ske något då eller trampas det bara vidare på inslagen bana`?

Någon som tror på mirakelförändringar tills i afton, kommer vi få se ett helt nytt MoDo, med fart , intensitet och ett djävlar anamma?

Känslan är att vi släpper 0-1 efter tre minuter, sen fortsätter uppgraderingen av hönsgård 2.0
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Robin Ztorken L: Hur länge har nu Piva varit här, två veckor? Hur många träningar och matcher har genomförts efter det han kom? Han borde rimligtvis på den tiden ha fått någon som helst effekt på spelet, det är ju inga 12 åringar han ska lära spela hockey utan professionella spelare. Så vart är problemet, pratar han för döva öron, är alla inkompetenta eller vad f.. handlar det om?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Robin Ztorken L: o Wernblom sätter tre, OSL ett...
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Sven Tuta: till Pivas försvar har laget inte haft så många träningar pga det täta spelschemat.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Foppatofflan: Till Pivas försvar så är han bara andretränare. En tydlig signal att han inte har särskilt mycket mandat att göra mer än små justeringar.

Jag tycker som jag skrivit tidigare att spelsystemet är fruktansvärt dåligt. Små justeringar här och där är kommer inte leda till någon gigantisk förbättring. Jag tror att man måste göra mycket större förändringar än så.

Och jag är lite inne på att innerst inne känner många spelare att det här inte fungerar. Visst försöker man, men när en eller två i en femma inte riktigt litar på systemet, utan tar lite för mycket avstånd/gap, då faller väldigt mycket. Man ska komma ihåg att vi egentligen - och här har väl Styf misslyckats sjukt mycket - så ska vi vara väldigt aggresssiva i egen zon. Precis som under Hellkvist ska vi vinna tillbaka pucken inom typ fem sekunder. Är det någon som sett ett mer passivt försvar än Modos idag? Vi står fem man runt målvakten och hoppas att motståndarna ska slå bort pucken. Allt är halvhjärtat, liksom för att man inte riktigt vet hur eller framförallt varför man ska göra som tränarna säger.

Nej, vi måste byta huvudtränare eller offra till hockeygudarna.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Robin Ztorken L: Finns det något annat alternativ än att gå in med en positiv känsla inför varje nedsläpp?

Dum i huvudet, blåögd, blind?
Ja, kanske det.

Men hellre positiv än negativ. Livet blir liksom lite lättare då.
(kan ju såklart bara tala för mig själv)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
AddMan: Jag går alltid in med ett positivt hopp inför varje nedsläpp men oftast dör det redan efter ett byte, ibland ännu kortare, tyvärr.

Men skam den som ger sig, idag kommer vi få se ett Modo vi aldrig tidigare sett, nu vänder det och vi kommer som ett rusande ostoppbart X2000 mot SHL.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Robin Ztorken L: Vi ger oss aldrig!

Men som du säger, går rätt fort att se ifall det blir en bra match eller inte.

Mycket snö nu så hoppas vi kan få upp farten på x2000 idag då.
Vi tar ett stopp vid hållplatsen " Topp 10 " först så tar vi det därifrån.

:)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
AddMan: Jag har slutat gå med en positiv känsla inför match. Det har jag nästan alltid haft förutom under en period i SHL när vi låg i botten. Nu känns det bara som att hoppas att det inte rinner iväg. Derbymöten känns värst då jag många gånger funderat på att avstå, men där har man blivit positivt överaskad..

Och nej. Jag tror inte på att vi får upp någon fart med det här spelsystemet.
För att köra fort i rally måste man ha en kartläsare. Det har inte vi:(
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
AddMan: I dag blir det annat ljud i skällan och inte ens all snö i världen kan stoppa vår rusande ostoppbara X2000 tåg mot SHL
Idag är det full fart i alla riktningar, varenda pass stenhårt på bladet( inte på vader eller bröstkorgar), stenhårt markeringsspel gärna man mot man och ett fungerande PP och box, då vinner vi med minst 10-0
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: Tråkigt...

Men vi finns här för dig ifall du behöver prata ut.

Vi håller ihop
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
AddMan: På ett sätt vill jag inte se ett helt nytt Modo ikväll för då handlar det om inställning och det bevisar ju bara att man inte gick för fullt i förra matchen och då är det illa.
Jag hoppas på förbättring, ett genomgående säkrare spel, mer tanke bakom det man gör, lugna gärna ner spelet och samla laget, bättre byten, låt Mora styra spelet och straffa dom när dom klantar sig, acceptera att vi inte när favoriter och slår ur underläge,

Då tror jag vi vinner ikväll.
5-2
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Robin Ztorken L: Låter fantastiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Gavelo: Håller med 100%
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: känner så jag med, brukar tänka innan nedsläpp, skönt ändå jag behöver inte vara nervös sen ramlar baklängesmålen in o jag hoppas ända att det inte blir för stor förlust, lite uppgiven m.a.o. sen kommer ett par överraskningar (Tik -o Lövenmatcherna) hoppet tänds och man har iaf en gnutta förväntningar på nästa match men de släcks omgående, tillbaka på ruta ett.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Heyerdal: Moranissen kommer till spel ifrån 0-3 borta mot almtuna och en fin skalp 3-0 hemma mot bofors. Statistikt sett en månad tillbaka så studsar vi upp idag och tar en 3a 😁
Det börjar dra ihop sig nu och det känns som att vi tävlar mot almtuna och Tingsryd om en plats i play in. (förbannat sur förlust senast😠)
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Heyerdal: Theo Jacobsson 17 år ny ikväll, tur att vi har gott om juniorer
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Heyerdal: Så blir det när vi har tunn trupp och många skador !

Det går inte å spela med halva laget juniorer !
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Heyerdal: Kanske bättre dom låter hela J 20 laget spela, man verkar ha en tro på dom i alla fall, eller snarare övertro
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Robin Ztorken L: Också sen efter matchen kan man åter igen skylla på " vi var inte där"
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Smurfen: vi har ett bra go nu, tyckte jag läste det på ?inför matchen? Styf tror jag som sa det, ser förmodligen något annat än vi andra
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Smurfen: Den samling oprövade spelare denna trupp innehåll kryddat med en
massa junisar är inte vad laget behöver i den situation vi befinner oss.
Undrar jag om ledningen fortfarande fattat var vi ligger i tabellen, eller gräver dom bara ner huvudet i sanden och blundar?
Helt klart så tar man inte detta på allvar, det är ett som är säkert.

Det är faan skandal, så illa skött det är men vi är kanske kvar i processen??

Kolla nu när 0-1 sitter som ett bacon efter tre minuter och cirkus hönsgården 2.0 uppgraderas till 3.0!

Ska bli svinkul och se denna match och hur mycket vi utvecklats sedan söndagen hjälteinsats mot Tingsryd.
Kan inte bärga mig!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Smurfen: jodå Glader hade lånat in en till junior men sprack, lite svårt förstå vitsen med det lånet då vi har egna
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Heyerdal: Tråkiga är att man som supporter redan innan match har gett upp , man vet hur det slutar som !

Förlust helt enkelt !
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Heyerdal: För att han har bevisat sig vara oduglig och förstår inte bättre uppenbarligen.
Bättre han ägnar sig åt damhockey och helst i en annan förening!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Styf i första backpar?!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
modomille: Mora börjar föga förväntat bättre än oss.
Jösses vad dåliga vi är.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: Lite bättre på slutet. Rörigt som fasen i egen zon, men mer aggressivt i alla fall.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: Ett bra byte av första linan nu iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: Men det syns att vi är näst sämst i PP
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Suck, detta är en parodi!
Man har alltså inte tagit en enda lärdom hur man inte ska spela i egen zon!?!

5 spelare stirrar puck och ingen sätter markering
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
DÅLIGT
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Gavelo: Usla defensiven straffar oss. Nu är tre man högt och bara två backar framför eget mål. Möjligen sorterar Öhman fel, men samtidigt undrar jag hur alla tre forwards jagar högt i banan.

Nu ser man. Det finns inte ordning och reda. Man bara jagar utan tanke omväxlande ramla i knä på egen målvakt.

Vi har vår sämsta tränare i modern tid.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
jonsson: 0-2
Och försvarspelet är klockrent
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
0-2 i arslet direkt suck.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Såja MODO!!!!

0-2
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Timeout?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: Måste det till nån namninsamling eller något för att bli av med Styf? Modo kommer åka ur om inget händer,,
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
jonsson: Happ. Klasskillnad idag också.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
jonsson: Man har ingen bra magkänsla att detta ska vända, tyvärr
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Gusse: Arbetsinsats noll i kväll alltså?
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
jonsson:

Det här är fan det sämsta jag någonsin skådat i hela mitt liv. Vilket jävla haveri. Huvuden ska rulla och det är nu!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
jonsson: Glader sitter väl och myser han jävla tomte. Det händer inget på ledarsidan eller på spelarsidan utan raset bara fortsätter.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
J F K: Piva effekten, nu sätter man bättre press men då försvinner den lilla struktur man hade innan så det har om något blivit sämre?!
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
hanzon:

På 0-2 var Dahlrot alldeles för snäll i sitt försök att vinna puck.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Gavelo: Nu i powerbreaket syns ingen aktivitet i båset från ledarna
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
jonsson: men huuuur kan det vara så lugnt under power breaket?! Ingen samling och en styf eller omark som eldsr igång dem?!? Eller piva?!!??
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
hk: Det är inte det att man inte åker. Det är så att man har ingen djävla aning om hur och när man ska vara aggressiva.

Det är ett coachhaveri deluxe.
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Padrone78: Dax att ringa mysperra, kan inte bli sämre
Kommentera

Sv: Modo - Mora 2021-02-03
Det räcker! Kicka Glader och Styf NU!
Kommentera

« · 2138758