1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480203 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Mora 220213

2290709 · » Till forumet


Sv: MoDo - Mora 220213
Trilske: Låter mer som att han är i en pressad situation , samt skadorna dom åkte vart lite jobbigt med
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Skön vinst, kunde typ avgjort matchen efter första perioden. Andra blev sönderryckt av alla utvisningar, annars hade vi nog avgjort matchen tidigare.

Förstår faktiskt inte hur Hedberg kan tycka att Mora var det bättre laget. Gnällde även på någon icke-situation (kampsituation) som föranledde MoDo-mål i förra matchen, inte alls likt honom. Uppfattat honom som rätt sympatisk tidigare.

Kanske bara är något tillfälligt. Pressad att nå topp-6, kanske.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Heyerdal: blev luddigt med ej låst för prenumeranter, öppen för alla så blir det rätt
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Gäsp: rätt livat på klacken efter iaf, finns en video på modochannel ej låst för prenumeranter!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
KB65:

Vem blev intervjuad i 1:a paus?Svenningsson
”Jag hade ju hoppats på några tusen till men man får vara glad för det lilla??🤔
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Heyerdal: Kl 15 match på en söndag har väl aldrig varit något som dragit särskilt mycket folk. Fortfarande mycket förkylningar och annat som går bland folk också.

Men det har ju varit ganska dåligt med folk större delen av säsongen även när vi fick ha publik. Trots att vi är så hemmastark, vilket är lite tråkigt. Hoppas publiken ökar nu när vi går mot slutspelstider.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Heyerdal: Men nog var det dåligt liv på klacken idag åtminstone upplevde man det så framför tv'n.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
puffe: OP har stora krav han tyckte det var för lite publik, nästan 4000 är väl bra en söndag i OS-tider !
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Heyerdal: I och med segern är vi garanterade slutspelsplats då, skönt att ha det fixat med 10 matcher kvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Gavelo: Går vi inte upp kommer man ju onekligen sakna David MacInnis slägga...
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Nooky: jag tyckte det var en bra match, högt tempo och två lag som jobbade för tre poäng, jäkligt spännande med ett grymt skott som gav MoDo trean !
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Nooky: aha läste ditt förra inlägg o tänkte är det Bernhard..
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
hk: håller med, men det är skräp expressen ändå så .. :P
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Nooky: Inte okej när länken förkortas till det här.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Nooky: var väl då OP svängde runt strax innan han nådde pucken som han vispade med sig klubban högt
Kommentera


Sv: MoDo - Mora 220213
Nooky: Oh fan 🤔?
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
jonsson: Lättad att vår svit att inte förlora två matcher i rad håller och nöjd med tre poäng men det finns mycket att förbättra helt klart.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Silly: Troligtvis redan klar för Färjestad nästa säsong
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Steken84:
3 sköna poäng , Men inget mer.

Tycker Gradin skall jobba på Morabacken Axel om vi går upp?
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
hk: Mora är svåra, duktiga defensivt och spelar otroligt disciplinerat,
Johan är irriterad i intervjun, han talar väldigt mycket i affekt när han säger att Mora är det bättre laget, för det kan jag inte alls känna igen.
Mora är nästan helt uddlösa framåt förutom första 15 i andra men i övrigt tycker jag Modo äger det mesta.
Hade vi haft lite bättre avslut så hade denna match varit avgjord i första med en 3-4 puckar.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
jonsson: på 1-1 målet, misstänkt men jag tycker inte se fulla situationen på den

Grattis till segern iaf!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Nöjd med 3 p men spelet önskar mer

Hedberg tyckte det va high stick på 2-1 målet?
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Vackert med 3 poäng men mer var det inte. Hoppas vi nu landar något nyförvärv så truppen blir spetsigare😀
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Gavelo: Blev precis som jag sa, när det är grovt grus i forwardsmadkineriet kliver Bernhard fram.
Jag visste det😀
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Tarasov: Dagen är räddad efter blek OS-insats!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Gavelo: Står man framför mål så är det bara att skydda munnen med ena handsken och bollarna med den andra, herregud vilken träff!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Confusius:
Ja man slarvade inte
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Tarasov: Haha vilket jävla byte, och ett ok avslut!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Tycker generellt att Ohlsson är sjukt bra på att skymma, helt orädd och målvakten ser oftast näst intill ingenting
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Heyerdal: stänkare! Ska vi hoppas vi inte släpper in 2-2 direkt nu
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Bad_Brett: Herregud villat slagskott, bland det värsta jag sett!

Frågan är nu, kommer vi klara hålla ledningen sista minutrarna eller skall vi släppa ledningen igen?!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
bengt88:
Varför gör man inte så här VARJE ANFALL🤣🤣
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Bad_Brett: Kung Bernhard...

Nu får ni sluta missa målet grabbar, pang.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
bengt88: Benhardt skott! Mål!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Gavelo:

Jävlarrrt, Bernhard, såg inte ens pucken🤣
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Gavelo: KUNGEN AV ÖVIK
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Gavelo:
Bernhardt 😅😅
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
PANG
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Bad_Brett: Finns det någon i allsvenskan som tar längre ansats med klubban när han skall skjuta?
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Bad_Brett: Sveningsson måste vara släkt med Kenneth Kennholt med tanke på de patenterade smällarna i kortplanket.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Bad_Brett: Jag gillar inte hur vi spelar nu, Mora håller oss på utsidan och vi är för trubbiga generellt för att komma förbi deras försvar, det få gånger vi gör det så är skotten på tok för usla, alltså pinsamt dåliga avslut tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Foppatofflan: Mora är svårspelade o har ett jäkla driv kan gå hur som helst detta
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Foppatofflan: Juniorkedjan är bäst idag igen
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Foppatofflan: Två hakningar på handsken på Styf. Tillåtet idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
J F K: tycker Sams kedja har mkt svårare än vanligt att få fast pucken i anfallszon. Sam har ju varit mästerlig i att vinna sargdueller och att vinna tillbaka puckarna längs sargerna. Mora har varit sjukt duktiga på att få till snabba uppspel efter återerövring av puck.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Foppatofflan: Speciellt Mora skulle jag säga fast man varit ett bottenlag stora delar av säsongen.

Jämn match över 2 perioder, hoppas nu vi kan steppa upp ordentligt och börja göra mål
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Foppatofflan: Tycker att vi då måste ta fler skott och gå på returer eller i alla fall skymma. Det känns som att flera spelare saknar litegrann i skridskoåkningen så vi slår inte våra motståndare i åkdullerna som vi brukar. Börja då att spela lättare.

Moras utvisning kom efter att Hasas fick bubblan mellan sina ben så han inte kunde åka. Ganska klar tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Gavelo: Mora och Karlskoga tar bort oss väldigt bra när vi spelar i offensiv zon.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 220213
Bad_Brett: ja, tredje matchen i rad nu med olika regelböcker, det börjar bli tröttsamt. säger inte att modo inte ska ha sina utvisningar men döm lika för båda lagen
Kommentera

2290709 · »