1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482739 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Oskarshamn 161229

« · 1786498 Till forumet


Modo - Oskarshamn 161229
Mkt viktigt match att vinna om Modo skall uppåt i tabellen. Dels för att inte få två raka nollpoängare, dels för att visa att förra matchen bara var ett hack i skivan efter den positiva trend som ändå började efter Moramatchen. Leman är tillbaka i truppen, även Lukas Wernblom får chansen igen förslagsvis med Skröder/Ritchie. Karlqvist följer med. Petas DP på bekostnad av AE? Och sist men inte minst FROZA!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Kämpa!!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229 Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Hoppas verkligen att dom vill uppåt i tabellen
Måste bli 3 poäng, annars blir det svårt om man ser på fortsättningen
Efter förra matchen debakel bör dom väl samlat nya krafter och komma igen och spela som ett lag
Sist var det sämre än dåligt
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Modo40:
Tror inte de vill uppåt i tabellen jag;) skulle vara sensationellt isf
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Men man kan ju hoppas ?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov:
Monno:
DP fortfarande petad, trots förra matchens debacle. Eidstedt/Hedman skall tydligen spela ihop, de paret gör en lite nervös! Wernblom går in med Tobbe och Krille, blir kul att se vad han kan göra av det.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: DP går för 41, 49 och 7, alla dagar i veckan.
Det är inte klokt! Så länge han är kvar låt han spela, för vi har ingen bättre back. SJUKT!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Robin Ztorken L:
På 41/49 så kan jag inte annat än ge dig rätt, förhoppningsvis knuffar Leman ut dem
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Krille... Det är inte lätt å klura ut vem som har vilket smeknamn hos dig inte. :-P
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Monno: Kristian Jakobsson,någon som vet vad som har hänt med Karlkvist?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
modomille: Jo jag förstod det ;-)
Men Ivandrago är duktig på hitta annorlunda smeknamn på grabbarna! Lex Rundis eller vad det var.
Mig veterligen går väl Jakobsson under smeknamnet Jacke vanligtvis? :-)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Monno:
Bor långt ifrån epicentrum så har dålig koll på smeknamnen, bättre när man bodde i Ö-vik. Dessutom finns en del mörka moln på vägen som hindrar ljuset ;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Är ju svart som i en kol källare, så man kan inte se ljuset i tunneln än
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
IK Oskarshamn - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Hahahaha men herregud
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Eidstedt.....
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Webmaster: Grattis AJ. En av Hvs bästa backar var det. Ett stort djävla skämt och ett riktigt dåligt sådant.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Webmaster:
Så oväntat att Axel E tappar balansen...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
IK Oskarshamn - MODO Hockey 1-0
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Webmaster: Sellgren är så otroligt bra.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
greykarn: leman ser ut som en rejäl uppgradering mot eidstedt också. Andra halvan tycker jag att vi tar över och borde nog haft minst oavgjort.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K:
Ja visst är det så, är utomlands så har väldigt dålig bild. Men visst har han lyckats stänga sargen några ggr, så att vi kunnat vända?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Skicka hem honom till Småland och låt DP spela!!!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Robin Ztorken L: Jag kan ta med honom när jag åker ner igen...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Robin Ztorken L: igen. Man kommer inte låta DP spela,.för då kan man inte bli av med hans höga kostnad. Man vill istället ha in en center.
Får vi även tillbaka Enström behövs verkligen inte DP, så därför tycker jag att det är ett mycket bättre alternativ.

Det hindrar väl inte dig från att upprepa samma mantra tre-fyra gånger per match, men...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Vem faan vill ha en spelare som sitter iskall på bänken?
En som inte ens platsar i ett bottenlag i HA vill nog ingen ha!
Bättre att han får spela då och visa upp sig och dessutom är han bättre än många dom som spelar kväll efter kväll
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Ja personligen skiter jag i om DP spelar eller inte som det är just nu. Så länge vi inte spelar Eidstedt!
Nu vet jag ju inte Hedman och Enströms löner. Men att våra två förmodat dyraste backar floppat något så jävulskt är ju inte riktigt bra.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Robin Ztorken L: Du har alltså inte förstått fortfarande?
DPs värde är rätt högt, men med den lön han har idag vill ingen ha honom. Den enda chansen är om DP är villig att gå ned i lön. Det kommer han givetvis aldrig göra med frekvent istid i Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Monno: Skröder är rejält grinig idag. Gillart!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
IK Oskarshamn - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Som sagt om ingen vill ha honom för den höga lönen och han inte går ner, då är det väl fan bättre han spelar!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Robin Ztorken L: Jag tror att man förhandlar... Klart att DP kan sänka sina krav om han blir less..

Det var då ingen spark. Helt omöjligt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Webmaster: ingen soarkrörelse där inte, måste vara mål
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Robin Ztorken L: Haha di förstod inte hur JFK menade tror jag.

Brejcak målkungen!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
IK Oskarshamn - MODO Hockey 1-2
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Webmaster: en hittills riktigt ok match. Bra tempo och framförallt här i andra har de svårt att skapa chanser, medan vi får långa anfall ibland.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Känner mig ju inte som en äkta modo supporter när jag säger detta. Men vi kommer undan med en hel del måste jag säga. Vi får spela väl aggressivt med klubban kan jag tycka. Iofs bra för oss kanske men inget vidare för själva sporten.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Monno: Jo, det är tyvärr så det sett ut flera matcher. Den förra ännu värre. Brejcak krånglar till det för sig. Han ska inte åka med puck, utan spela ifrån sig den snabbare.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Ja de snurrar på fint och passningskvalitén är bra, men IKO lyckas oftast hålla dem på utsidan. Framförallt ser Modo ut att vilja och våga spela hockey idag!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
IK Oskarshamn - MODO Hockey 1-3
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Webmaster:
Blytung vinst:)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Webmaster: Härligt 3 poäng
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Med lite tur på slutet så blir det en (enligt mig) rättvis seger för er.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Säga vad man vill. Men sista 10 så var det 100% i vår zon. Men så länge det var 5mot5 var Oskarshamn aldrig nära att komma i på mål. Riktigt stabilt.
Sen blir det såklart lite mer skitnödigt med 6 mot 4. Men konstigt vore ju annat.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Monno: Tre riktigt sköna poäng och en riktig kämpaseger. Leman kändes stabil och spelade som oftast enkelt och nu när han är tillbaka så bör väl Eidstedt få mindre istid!?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Monno: En bra bortamatch helt enkelt ;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Gäsp: Idag hade vi lite flyt. Men vi har haft vår skopa olfyt tidigare. så att e.

Onödiga utvisningar av Brejcak och Björklund. Hajar med raka stillastående ben. Åk skridskor för h-vete.

Firar den underbara bortasegern med min små-muppiga gimmick. Bild på den återigen suveräna bortaklacken.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Gäsp: # 49 noll istid i Modo någonsin
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
13 poäng upp till andraplats med 21 matcher kvar.. Det här klarar dom!!!😃
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Robin Ztorken L: In med Paris och en center nu då ...
Kommentera

« · 1786498