1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480549 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Oskarshamn 161229

1787409 · » Till forumet


Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Ibland är det ju roligt att man slipper det tok defensiva tänkandet SHL har. Men ibland är nivån faktiskt irriterande låg.
När man ser en halv match där inga passningar suttit på bladet så blir man ju inte jätte underhållen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Carl Lejonkräk: Håller helt med dig, allsvenskan imponerar ej på mig
Såg MoDo - Västerås vid andra mötet, gick så sakta att man kunde koka kaffe innan dom kom upp till anfalls zon...stor gäspning
Grattis till 3 poäng för er igår mot Luleå
Såg att du var på plats, och du njöt väl i fulla drag
Gott Nytt År
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Är helt ok att kritisera och tycka saker
Sammanfattningsvis, så tror jag att MoDo kommer att räcka till playoff
Väl där kan allt hända
Tror dock ej att dom kan göra vad Leksand gjorde, men allt kan hända
MoDo bjöd på allt i den sista matchen, och Rantakari eller hur det nu stavas, han glömmer man aldrig
Det klantigast som gjorts på is på mycket länge, speciellt i en avgörande match
Det ser ljusare ut, och tar man Södertälje hemma . finns det stora förhoppningar
Vi får leva på hoppet
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Carl Lejonkräk: Det är en subjektiv åsikt helt enkelt. På samma sätt kan man argumentera för junior VM. Självklart är det generellt sämre spelare än i shl, men många uppskattat jvm mycket mer än shl av samma orsaker jag gillar allsvenskan. Mindre styrning samt mer Tuta och kör.

Gott nytt år alla!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Nä Allsvenskan är inte roligare att titta på än SHL, inte en chans.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: När LIF ramlade ner i Allsvenskan så följde jag knappt SHL. När dom gick upp i SHL så ligger mitt intresse fortfarande kvar i allsv (förutom LIFs matcher). Tycker överlag det är roligare att följa denna serie.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Lite mer "Hej Baberiba" hockey.
Vad blir det i glaset ikväll?
Gott nytt på dig :-) .
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Sven Tuta: roligare att titta på måste jag medge. Sämre hockey, men ofta frejdigare med fler roliga/spännande situationer.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Gavelo: Att allsvenskan är bättre än SHL i vissa stunder, det vet väl Modo
Gott nytt på er.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Lite fantastiskt att ni hittar så mycket saker att diskutera, ja mena Drew Paris har väl diskuterats i 3 veckor snart osv osv.

För övrigt är det ganska lustigt vad allsvenskan anses helt ointressant i media, man visar knappt highlite's på sporten, man sänder nästan aldrig några webbsändningar radio och man åsidosätter matchreferat i radiosporten till förmån för dam handboll och hockey, sporter som drar 250 åskådare per match.

Tex när Modo drog på sig de rosa stället å academin cyklade in pengar till cancerforskning så var det inte en spalt i rikstäckande media öht vad jag kunde se, men när en onödigt rik Jakob porser och luleåsupportern skänker en halv mille då jävlar står det överallt.
Vad vi sett senaste åren så har många allsvenska lag slagit ut shl lag så uppenbarligen håller allsvenskan i sina bästa stunder bättre kvalité än den högsta ligan i sina sämre stunder, ändå är det som natt och dag i ekonomisk fördelning och medial uppmärksamhet.

Men Modo går iaf som tåget just nu så gott nytt år på er pojkar å flickor
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Modo40: min kritik rörde att du inte verkade läsa alla inlägg innan du kastar dig in. Lite som att diskutera med någon som lämnar rummet då och då.

Jag tycker som sagt att den största förbättringen kommit för att man slutat jaga så förbaskat och istället koncentrerat sig mer på att räkna in framför eget mål i första hand innan man sätter press.

Sedan ska man inte glömma att Enström varit borta oerhört länge. Han var riktigt bra innan skadan.

Dessutom kom Leman in sist och imponerade oerhört. Han har alltså inte spelat på hela hösten och är sådär bra i sin första riktiga match för säsongen??? Hitta en center och ta ned Eriksson på backen så får vi plötsligt en mycket bättre backbesättning... Om det räcker för playoff återstår att se, men det ser i alla fall ljusare ut.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Klart du får tycka vad du vill, bara du låter andra tycka också
Backspelet är bättre än förut, men fortfarande inte bra ( min åsikt )
Finns inget rätt eller fel på ett fritt forum, vi har alla olika åsikter vilket skapar intresse för hockeysnack ?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
5.2an: Håller helt med dig
Tack för detta inlägg
Sanningen suger, men det är som du säger
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Ändå bra att du har nån att diskutera med ?
Eftersom alla andra enligt dig, gillar dina inlägg och håller med dig
Glad för din skull
Klart jag läser, annars kunde jag väl inte skriva ett svar till dig om jag inte läst ditt inlägg ? Du tycker jag är omöjlig att diskutera med, vilket du har helt rätt att tycka
Dessutom skiter jag i vad andra klubbar, dom får sälja hela laget om dom vill
Jag bryr mig om MoDo, vilket innebär att man inte behöver göra som andra gör
Man ska bara hålla med, då blir man omtyckt, tack då vet jag
Får önska dig Gott Nytt År....
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Modo40: Foppa måste börja spela igen.. Då behöver inte Modo nått försvar.. Scoutingen i Modo den verkar vara kompisar till avdankade stjärnor..
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: det är ju snart 8 år sedan han spela i Modo. Så mest spännande sen dess :-)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
greykarn: Hedman var väl rätt ok, men det var ett tag sedan:)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: håller med. Sellgren är väl den mest spännande ungdomsbacken vi fått upp på riktigt länge?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Modo40: och bara för att jag inte anser att det mest tränade laget vinner serien, innebär det inte att jag tror att fysiken är irrelevant.

Modos backspel har blivit bättre. Mycket för att vi spelar mindre aggressivt nu och går inte bort oss lika ofta.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Modo40: Du svarar här utan att läsa vad andra skriver. Helt omöjligt att diskutera med dig. Här inne tror vi att DP platsar, men att han sitter på bänken för att gå ned i lön...

För övrigt är Modo långt ifrån enda laget som gör sig av med spelare...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Kan säkert vara så
Dock kvarstår i mina ögon att allsvenskan har ett tempo som inte är högt alls
Är under viss stunder som tempot höjs
Att vi tycker olika är dock bra, för annars har vi inget att diskutera om
Då spelar det ingen roll att Paris har dålig fysik..eller hur ?
Att han kom otränad som du sa......vad gör det om fysiken inte spelar in
Den som orkar vinner i längden

Vet ej hur han ska användas, det var en Tingsryd supporter som tyckte så
Backarna har nog en del att lära, åker och byter i PP mot Tingsryd
Finns ingen där, Tingsryd tar pucken och gör mål
Vid ett annat mål undviker MoDo backen att tackla, tappar sedan pucken till den som borde blivit tacklad..han passar..pang, mål för Tingsryd
Backarna är ett stort problem i MoDo
Märkligt att man värvar en back som inte platsar
Har MoDo världens sämsta souting eller ?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K:
Jesper L är mkt bättre på point i PP än DP, inte bättre skott däremot bättre flyt i passningsspelet, tidigt in på säsongen var det så. Som lök på laxen så har Jesper x 2 klättrat högst upp i hierarkin på de offensiva platserna i backbesättningen, tuffare för DP helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Modo40: Det har nog aldrig varit så att laget med bäst fysik vinner. Inte ens i allsvenskan.

Hur ska DP användas då? Just nu tar jag hellre Lindgren, Eriksson och sellgren som backar i pp. DP har varit för långsam och hinner inte ta skott. Då är det helt oväsentligt hur han bör användas.

Nog hade Tingsryds igelkottsförsvar säkert passat DP mycket bättre defensivt, för när Modo spelar mer aggressivt ställer det högre krav på rörligheten hos backarna. Där handlar det mer om spelsätt än hur DP används att göra.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Har hela tiden tyckt att det varit illa med orken hos vissa.
Dock får man då svar från dom som tycks veta bättre..att fysiken är på topp
Vad ska man då tro ?
I min värld så är det så, att allsvenskan är inte bättre än att de lag som har bäst fysik vinner serien.....
Alla slår alla hur som helst
Fast han får väl ändå den avtalade lönen, är det då bättre att han inte spelar ?
Talade med en Tingsryd supporter efter förra matchen, han ansåg att han används ej på rätt sätt i MoDo
Därav hans dåliga resultat ?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K:
Sellgren har utvecklats till en riktigt motor, typ killen man slänger pucken till så reder han ut det hela. Lyckandes tom stoppa Tom Linder igår.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Ogie Ogilthorpe: Som jag sa...Tingsryd
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Tror många stirrar blint på dom 13 målen och 26 poäng Drew gjorde förra säsongen. Många kritiserade faktiskt honom för hans dåliga skridskoåkning redan förra säsongen,och vissa tyckte inte heller om att Modo värvade han. Just för att han var dålig på rören och inte så positionssäker. Många kan stå stilla i powerplay och skjuta...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Hedman...jag undrar om det inte är lite soffliggande på försäsongen som gjort att inledningen varit sådär.

För övrigt intressant med Sellgren....Sellgren och Enström är våra bästa backar under säsongen. Och väldigt lika i spelstil. Varför det är så vågar jag inte säga, men jag tror inte att det är en slump.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Modo40: Som det skrivits många gånger här. DP kom riktigt uselt förberedd. Han var helt enkelt otränad och hade testvärden som en soffliggare. Därför orkade han inte mycket speltid och var mycket långsammare än vanligt på rören. Nu har han dock tränat ikapp en hel del och var bättre på slutet.

Att han inte får spela nu känns - som jag skrivit många gånger - som ett sätt att tvinga honom att sänka löneanspråken för att gå till en annan klubb. Någon annan anledning kan jag inte se då han trots allt är väsentligt bättre än Eidstedt.

Hedman har faktiskt spelat upp sig på slutet.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
hanzon: Han kom från tyska ligan innan. Alltså, tingsryd värvade honom från tyskland har jag för mig.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
modomille: Jag är lite kluven inför Brejcak. Han är ingen raket på rören, även om han ser klart rappare ut än Eidstedt för att ta ett exempel. Han är heller ingen som ska ha mycket puck, utan helst spela den ifrån sig så fort han kan.

Han tillför dock en fysisk dimension som varken DP, Hedman eller Eidstedt stått för. Igår drog han in en rejäl tackling vid blålinjen och han spelar hela tiden på gränsen. Det är näst intill nödvändigt att vi får in en sherif som motståndarna vet att det kommer att göra ont att möta. Det SKA kosta att ta sig in framför vårt mål, men det är inte särskilt svårt att göra det om vi bara ska ha backar som Lindren och Sellgren.

För övrigt är det jäkligt svårt att inte bli smått förälskad i Sellgren. Igår stod han ut mer än vanligt när han också transporterade upp pucken, men killen har så skön och smidig skridskoåkning och så bra spelsinne att man blir glad. Han löser många situationer på ett så smidigt sätt tack vare sin rörlighet och intelligens, men kanske han inte alltid får credit för dem. (Lite som en målvakt som alltid är rätt placerad och inte behöver göra tv-räddningar).
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
hanzon: Och i Tingsryd var han bra, gjorde många poäng
Varför gör han inte det i år, han kanske ogillar ledningen
Inte ens fel att två träter ?
Nu blev det tre poäng, så allt känns bättre nu
Tar vi Södertälje av bara farten så börjar det se intressant ut
Det finns hopp igen, hoppet finns kav i alla fall till nästa match
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Ogie Ogilthorpe: Han kom från Tingsryd
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Finns det ingen möjlighet att dumpa Drew utomlands? Han kom väl från tyska ligan, inte sant?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
modomille: är du vaken? :)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Monno: Japp
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
modomille: Han är ju klar för resten av säsongen?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Smurfen: Om Brejcak stannar beror helt på vad han vill,Det var Brejcak som ville till Modo och såklart så ville AJ ha han också. Sen så kan han välja KHL för pengarna men det verkar inte vara det som intresserar han just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K:
Håller med. Det jag gläds mest över är att vi snabbt kan ta en seger igen, på bortaplan mot ett lag i bra form. Vi har dessutom en svår avslutning med BP, som reds ut. Var lite rädd för den sedvanliga paniken när de gjorde 1-0, men var nåt farligt läge sedan blev det bättre.

Märktes att Axel var borta idag, förhoppningsvis är han reserv nästa. Synd att Alba inte lyckas med sin lobb fö. SSK nästa anhalt!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
J F K: Har själv sett Brejcak för lite för att göra en bedömning på han !

Kommentar om att han blir kvar JFK
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Jag tycker att det var en riktigt bra match. Oskarshamns tränare tyckte att laget hade bra fart i benen och jag tycker att försvarsspelet blir allt bättre.

För en halv månad sedan tänkte man riktigt hemska tankar, men nu ser man i alla fall en liten ljusning.

Eriksson är grym på backen i pp. Kan bli fantastisk om vi hittar en bra center.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Målskytten kvar resten av säsongen !

www.modohockey.se/artikel/034uaixay-4ij6i1/
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Tarasov: Viktiga poäng i alla fall, men i övrigt....
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Robin Ztorken L:

Visst var det en av säsongens bättre matcher?;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Robin Ztorken L: In med Paris och en center nu då ...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
13 poäng upp till andraplats med 21 matcher kvar.. Det här klarar dom!!!😃
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Gäsp: # 49 noll istid i Modo någonsin
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Gäsp: Idag hade vi lite flyt. Men vi har haft vår skopa olfyt tidigare. så att e.

Onödiga utvisningar av Brejcak och Björklund. Hajar med raka stillastående ben. Åk skridskor för h-vete.

Firar den underbara bortasegern med min små-muppiga gimmick. Bild på den återigen suveräna bortaklacken.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Monno: En bra bortamatch helt enkelt ;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 161229
Monno: Tre riktigt sköna poäng och en riktig kämpaseger. Leman kändes stabil och spelade som oftast enkelt och nu när han är tillbaka så bör väl Eidstedt få mindre istid!?
Kommentera

1787409 · »