1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Oskarshamn 19/9

1762309 · » Till forumet


Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: kan vi få en matchtråd plz!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Rytter: tror det blir strax över 3000, ca 2700 sålda till kl14. Men vinner man inte nu så kommer snart vara kring 1500.. Får se det från ljusa sidan, det blir kortare köer o lättare hitta parkeringsplats!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Rytter: kl 12.00= 2704

Huras har tydligen hittat ett nytt jobb , blir vi av med hans lönekostnad nu tro ??
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Blir tufft att orka upp över 3000 idag, över 3000 får ses som bra med tanke på hur det ligger till nu.

22/9 08:00: 2552

Vet någon vilket snitt man budgeterat med? Brukar klubbarna gå ut med detta?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Nucky: självklart har dom som kommit hem bidragit men nu i detta läget är det synd att det inte är några som närmar sig slutet på karriären men kan tänka sig nån säsong för och komma snabbare upp till finrummet 😂
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Errik forsell : finns väl få om ens någon klubb där spelarna ställt upp för sin svenska klubb som de Modo fostrat?
Förstår inte riktigt var du vill komma.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Carl Lejonkräk: menar väl att det behövs fler som kom hem innan dom blir för gamla men det är väl roligare med 15000 på läktaren i NHL och mer pengar på banken
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Rytter: 3000 vore klart godkänt, skulle däremot Modo vara ett vinnande lag så skulle man nog kunna räkna in en 500-1000 personer till, folk i stort vill gå och se vinster oavsett vilket lag dom möter även om en vinst mot ett topplag såklart kittlar lite bättre
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Verkar inte bli lika bra med publik imorgon jämfört med i Lördags.

21/9 12:00: 2492

Får hoppas att man orkar över 3000 och upp mot 3500, det vore väl en helt ok siffra för en veckomatch mot Tingsryd.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Carl Lejonkräk: tror att Thomas Gradin aldrig kom tillbaka till Modo. Han var nog född i Sollefteå men började i unga år i Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Errik forsell : Allt är ju historia som varit, men vilka NHL spelare har Modo haft som inte blivit hemvändare?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
WarEvryPractice: Jag tycker mig se en tendens i årets Modo, det saknas vinnarskallar återigen, uddamåls förluster osv. Ni som sett dem spela so far, hur har det sett ut? Hönsgård eller struktur? Hur har junisarna skött sig, verkar de matcha motståndarlagen?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
eltifoso: Men under Loobs sista mästerskap, OS 94, var det ju iofs en öviks-pojk man satt och väntade på. Tronskifte :)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Monno: Loobs coolaste rekord slog han iofs innan NHL-karriären, men jag är med på vad du menar.

Karln blev ju folkkär iom att han kom hem när han fortfarande var bra och kunde verkligen leverera när han spelade i landslaget. Ett par VM och två OS. Man satt ju bara och väntade på att han skulle komma in på isen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Monno: Nu satte ju iofs Looben poängrekordet innan han åkte till NHL , men visst var det bonus att han kom hem när hans son skulle börja skolan

I övrigt är det inte många FBKare som slagit stort i NHL , särskilt inte på senare år.
Senaste som tagit bra plats är väl
Jonas Brodin, Klefbom och Marcus Johansson.. I övrigt tunnsått

Tror som JFK att tar man plats så stannar man om förutom få undantag , detta oavsett om laget i SHL går till final eller inte
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Monno: Jo, Looben glömde jag. Han är någonting så unikt som en FBKspelare som lyckats ordentligt i NHL...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Carl Lejonkräk: men det är ju historia nu
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
J F K: Även Looben åkte ju hem tidigt en gång i tiden trots att man väl får anse att han platsade i NHL...
Men då fick han ju ett poängrekord också. =)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
J F K: tror du missförstod mig, jag menar de återvänder hem om de får bra lön och om klubben är framgångsrik
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: Har kopiöst svårt att se att en NHL-spelare skulle vända hem till klubblaget för att de har bra chans att nå semifinal.
Jag skulle gissa att det aldrig har hänt och aldrig kommer att hända. Har man möjlighet att spela i NHL så det i princip alla spelares mål.
Ett undantag är väl Jörgen Jönsson som platsade i en tredjekedja, men ändå åkte hem pga vantrivsel (hos frun?).
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Monno: Kanske beror på att de som vänder tillbaka till FBK har något att komma tillbaka till, de har ju i stort sett alltid nått Sm final eller semi, helt otroligt, därmed inte att jag håller på dem..
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Errik forsell : Fast Modo har ju haft grymt många hemvändare likt Foppa, Macke, Susse och Svarten för att nämna några.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Monno: ja det är det många glömmer som håller på modo 😁 att över tid måste du ha hem dom gamla rävarna för och få lite rutin och nåt och bygga runt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Errik forsell : Tror jag förstår vad du vill komma fram till...
Men en sak att det är just så är ju nog för att när 73orna for över och lyckades så bra. Och Modo som förening alltid stöttat "sina" spelare att få en NHL karriär gör att ingen har haft mentaliteten att ge upp. Att alla ger sig fan på att det ska gå att lyckas.

Jämför med FBK som har ett gäng spelare som haft talangen men så fort det gått emot valt att vända hem...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Carl Lejonkräk: 🍻skål!! Just det att modo fått fram så många bra spelare som faktiskt lyckats utomlands har gjort att det inte blivit intressant och komma hem.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Errik forsell : Skål👍🏼👍
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: något som man kan se är ju att modo väl egentligen ingen hemvändare från NHL sen påhlsson alla blir på nåt sätt kvar i NHL el Ahl när andra lag har hemvändare el dom varit i andra shl lag men sen kommer tillbaka.så dom har någon stomme.det är riktigt synd tar ju tid för ett lag och bli samspelta ännu längre tid om man inte spelat ihop under någon el några säsonger
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Carl Lejonkräk: Motivation slår alltid klass heter det. Känns inte som om han är motiverad, för då borde han redan spela i laget. Tar då hellre en junis som har motivationen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Nucky: Man kan ju inte riktigt veta men han var ju hyffsad i SHL förra säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: Det har varit en ständig diskussion kring Skröders vara eller icke vara i Modo.
jag tror fortfarande inte han skulle tillföra något nämnvärt, och jag vet att det finns fler på forumet som håller med mig.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
EArk: Ok, tack så mycket allihop, C-More blir det nog inget med då ungarna ska ha sin Netflix osv. Tidigare vil jag minnas man kunde se allsvenskan på svt24 och tv10. Nu får det väl bli live vid mellandagarna. I SHL kommer jag hålla på gamla Brynte, trodde aldrig det efter finalen 99 men nu känns som inget annat lag där är intressant.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Monno: Här läggs alla webbsändningar från hockeyettan upp.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: ÖSK och andra DIV 1 matcher ska gå att se på nätet. Vet tyvärr inte exakt vart man hittar dom men det ska sändas. Ibland iaf. Typ Live Arena stuk.
Du får väl googla. =)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: Cmore sänder alla matcher på nätet, Allsvenskan alltså och då ingår även SHL i paketet.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Gavelo: Ja det har du nog rätt i. Jag har inte kunnat följa matcherna annat än via radion, nån som vet om man sänder dessa via nätet? Samma med ÖSK matcherna
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: Svårt för mig att svara på då jag bara varit medlem på detta forum några dagar :)
Men jag kan tänka mig att i shl sammanhang så har folk tyckt att han varit på gränsen med tanke på den spelare han varit, men som vi ser i allsvenskan så är tempot mycket lägre, passningarna är svaga, taktiken är sämre, och det mesta är en och två nivåer lägre än i shl vilket skulle passa skröder kanon.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Gavelo: Jaha, då var han helt plötsligt välkommen :) Om man backar inläggen till innan semestern så är det helt andra åsikter. Vadan detta? Har man insett att dagens spelarmaterial inte riktigt räcker till och att han trots allt inte var så illa ändå?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: Jag är också positiv till Skröder, jag tror att han skulle tillföra mycket.
Sen bör det bli en del spelare tillgängliga på utlån från SHL också och Modo bör ligga bra till där kan jag tänka på grund av de fina träningsfaciliteterna och erfarenheter från SHL som finns inom organisationen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Gavelo: Kunde inte sagt det bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: Jag menar att skröder ändå har ett stort hjärta för klubben och rätt inställning, sen är han urstark, tjurig och kan göra mål även om han inte är en superstar, det finns nog många han lätt skulle kunna ersätta i dagens lag.
Jag tycker inte man skall värva någon ny (än) men skröder är ju i praktiken en modoit och jag ser ingen nackdel att han spelar för Modo denna säsong, dessutom tror jag inte ersättningen är stor heller så för en billig peng så är han enligt mig varmt välkommen igen.
Sen måste han ju vilja själv och känner han sig inte redo så får vi väl acceptera det å gå vidare.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar:
Ritchie har stått ut på ett positivt sätt, iaf enligt mig
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Gavelo: Jag har alltid varit för att Skröder`n ska ansluta, visst han var bra i kvalserien men då spelade Modo med kniven på strupen. Har han ändå inte gjort ganska bra med poäng även Modo låg i botten?

Sen funderar jag hur pass bra har Richie varit hittills? Jag har inte sett någon match ännu så jag kan inte uttala mig.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Sven Tuta: Skröder har nog gjort sitt på shl-nivå men i allsvenskan tror jag han skulle kunna vara bidragande, det tycker jag man såg i matchserien mot Leksand där skröder nog var en av dom mest hårt jobbande forwards vi hade, samt att han iaf stod för 3 mål.
Skröder är även fenomenal i Box samt powerplay.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
J F K: Om han nu ska spela för Modo så borde han ha anslutit nu. Men, Skröder kanske är den här spelaren vi ska värva efter jul för att förstärka. Med Svarten så vet man aldrig, konstigare saker har väl hänt i den här föreningen. Skröder har väl kultstatus hos många av er, men jag tycker nog att han gjort sitt i laget.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Tarasov: Just PP leder vi statistiskt i hela ligan så att vi är usla en match behöver inte betyda så mycket.

När det gäller Skröder tror jag de flesta är ironiska. Jag tycker verkligen inte att vi ska ta in honom och jag tror att de flesta resonerar precis som jag.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
atomragnar: Är det så illa? Björken o Kallekvisten då?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Mydar: Då får han nog söka upp en ny klubbadress. För någon som slår bra passningar existerar inte i den här modolaget.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Gäsp: Lustigt vad alla nu heltvärt börja hylla Skröder`n, i våras vill jag mminnas alla gav en på moppe så fort det blev tal om Skröder`n och sa han var så långsam. Samma sak med Per Edblom.

Jag tycker man ska kasta om i formationerna - testa Persson spela med Björklund o Karlkvist en match, tror att Persson beöver nån som kan slå honom bra passningar, bara en tanke.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
Sawchuk:
Ja den dagen vi har en spelare som hoppar och samtidigt styr in ett mål i PP lär man mysa;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 19/9
J F K: Ha tålamod nu kära Modoiter, det vänder säkert. Serien är sjukt lång och alla lag kommer slå alla. Ingen panik!
Kommentera

1762309 · »