1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532851 inlägg · 4126 ämnen

Modo - Ove Molin

Modo - Ove Molin
Så då var det dags då för årets sista match. Spännande match ikväll, Brynäs måste va på g efter stjärnsmällen senast. Likaså Modo med en skön kämpaseger, såna bruka hänga med några matcher till. Blir säkert målsnålt igen.

3-1

Någon som vet om det blir mycket folk ikväll?

Sv: Modo - Ove Molin
MartinS: Jag hörde att Hedin,Wennerberg och Högardh eventuellt inte kunde spela (Hedin axeln dom andra vet jag inte vad det skulle vara för fel på) och då kan det bli svårt, hoppas ryktet är felaktigt

Kylan stoppar väl en del så 4 000 skulle väl vara helt ok

Logan: Enligt laguppställningen som just kom på swehockey.se spelar alla tre.

Det kommer nog bli stenjämnt precis som förra gången.

Wewillwintoday: Hmm ser ej bra ut. 1-2.
Nu åkte Lehtinen ut på 5+20...

Kom igen nu...

Wewillwintoday: 1-4.

Kört. Onödiga utvisningar...

Intressant matchrapport i Expressen:
"I Örnsköldsvik såg en hockeykunnig publik ett pånyttfött lag spela instruktionsbokshockey inledningsvis. Brynäs, som var utdömda av allt och alla för en månad sedan, vann med 3-4. Matchen såg avgjord ut i den andra perioden när Roger Kyrö sköt både 2-1, efter 8.58, och 4-1, efter 18.21, men Modo arbetade sig tillbaka i matchen i den tredje. Mattias Wennerberg reducerade till 2-4 och Tommy Pettersson fixade 3-4 med 40 sekunder kvar att spela, men närmare kom aldrig Modo."

Såg ni förresten att Anger förlorade tre tänder? När hann han med att göra det?

knaskamilla: Skriver Hasse i Expressen också?

El Maco:

Nej, inte vad jag vet. Däremot skulle jag önska att han inte skrev någonstans alls, med tanke på att han är en usel journalist som inte ens har några kunskaper i det svenska språket.

knaskamilla: Måste väl ha varit när Lehtinen ville visa Anger sin fina nya klubba som han fått i julklapp och Anger halkade på isen av förvåning vid åsynen av denna dyrgrip. Anger blev sedan tvungen att slita av sig hjälmen och kasta den ifrån sig för att få åt sig andan efter denna upphetsande syn med det mindre lyckade resultatet att hakremmen trasslade in sig i tänderna....

knaskamilla: Han har i alla fall berikat svenskan med en variant på s ä r s k r i v n i n g när han betonar viktiga ord med spacetangentorgier. Det var så jag upptäckte att han numer skriver referat i AB, tänker aldrig på skribentens namn men när det dök upp en massa m e l l a n r u m så visste jag att Elvis hade ankommit till byggnaden.

Det var lite Hassigt att i ett ministycke klämma in en rad om den särskilt hockeykunniga Ö-vikspubliken. Inte för att inte publiken skulle kunna vara kunnig men du fattar säkert vad jag menar.

Paddan:

Jo, men jag menar...först klämde han fram tre droppar blod (det var någon annan än jag som räknade), sedan åkte han ut från planen för att visa Lehtinen var utgången var, och efter det var han direkt på isen igen. Det är fint läkkött i BIFarna, uppenbarligen, men NÄR hann han med att tappa hela tre tänder? Åkte han bara ut för att lägga dem i sin samlarburk?

El Maco:

Jag tyckte faktiskt inte att det var ett dugg Hassigt - fast jag fattar inte vitsen med just den meningen.

Hasse och lulingdavidj är ungefär lika bra på att skriva ihop ord som skall skrivas ihop.

knaskamilla: När jag var hemma i julas hittade jag en ask med några av mina mjölktänder i. De blir rätt äckliga sådär 25 år senare, de liksom torkar ihop. Jag rekommenderar Anger att inte spara sina gaddar en samlarburk.

knaskamilla: Tappat tänder har väl även du gjort?

knaskamilla: Jepp, på något sätt måste han ju få vara med i Tre (Tand) Kronor...

Paddan: Humor på extremt hög nivå (Förtydligande: Humor på extremt låg nivå).

« · 181298