1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482739 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Pantern 161216

1784945 · » Till forumet


Sv: Modo - Pantern 161216
Sven Tuta: Visst var det härligt med 3 poäng även om det såg darrigt ut i slutet.
Dock lyckades dom hålla det, och det stärker dom säkert inför kommande matcher
Får hoppas dom går upp i tabellen nu, och vandringen uppåt kan börja
En parantes är att på detta forum gillas man ej om man kritiserar MoDo som förening och vilka värvningar man gör
Då får man en motfråga om var man hört det, men vissa kan kasta ur sig vad som helst utan att bevisa var dom hört det
Tror det bör vara högt i tak, håller med Pelle Bäckman om att man kan inte ta in alla gamla NHL spelare som tidigare representerat MoDo i föreningen när dom kommer hem
Men nu gläds vi över 3 viktiga poäng
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Robin Ztorken L:
Ja verkligen särskilt trist då han kämpat i Div/HA genom åren, till sist får han lira i sin moderklubb. Hade verkligen unnat honom att få göra mål på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Rytter: - Hur såg den nya slovaken ut igår?

Jag tycker att han såg lite slarvig ut och är väl inte den bäste på rören. Hoppas att han blir bättre när han får fler matcher i benen.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
J F K: Ja är han blind på.ena ögat är det ju kört. Men kan han se konturer borde det väl funka. Likt Söderberg och Weinis. Fast han kan ske har bra mkt sämre än dom. För jag antar att man måste kunna upptäcka spelare med det ögat iaf för att inte bli knockad i första bytet.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
J F K: Trist!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Robin Ztorken L: Den här säsongen är det uteslutet och sannolikt blir det samma öde som Peter Öberg tyvärr. Hockeyinvalid...
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
J F K: Mer spel uteslutet, eller?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Robin Ztorken L: Edblom får vi vara glada om han återfår någon syn alls. Tyvärr är det riktigt illa:(
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Tarasov: Finns det några nya prognoser angående Per Edblom?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Tarasov:
Han verkar riktigt klok, såg precis intervjun på modos hemsida och han har sunda och bra värderingar, jag hoppas dem behåller honom även när FO är frisk. Vad tycker ni ska han vara kvar i staben?

Här är intervjun ifall någon inte har sett den:
www.modohockey.se/artikel/rs3caiwsb-4ij6i1/
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Rytter: Bra skrivet, håller med om att AJ är mer ärlig och rak i sina svar. Han finns till och med tillgänglig för omvärlden och inget jävla skitsnack, jämfört med företrädaren(Svarten). Tror att DP är ute ur leken, försvinner nog till juluppehållet. Är han inte med i nästa match så är han nog definitivt rökt. Modo spelar förbannat bra när det kuggar i, men sen kommer de där dalgångarna när de faller tillbaka i gammal synd. Men, totalt sett så ser det mkt bättre ut jmf mot för några matcher sedan. Som sagt 9p av 12 är fan inte kattskit. Känns bra för stunden. Någon som ska se AIK-matchen live? Jag kommer att vara där och ge mitt stöd.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Rytter:
Styf kör månaden ut vill jag minnas att det sagts.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Tycker att AJ har börjat bra med kommunikationen i rollen som kombinerad sportchef/coach.

Svarar ärligt på frågorna han får och inga undanflykter. Lyssna på hans snack kring Paris i allehanda så förstår man hur klubben tänker. Han är bra defensivt men har betalt för att vara får go to guy som ska leverera framåt och bidra med poäng och därför är klubben inte nöjda och Paris är inte heller nöjd, så i dagsläget har vi 6 backar som man hellre ger chansen.

Sedan säger han rakt ut att man letar centrar och att Finland är ett aktuellt spår där avsågade lag snart gör sig av med spelare (och då brukar dom släppa sina bättre spelare), och att han vill se/träffa spelaren innan dom bestämmer sig.

-Hur såg nya slovaken ut igår?
-Någon som vet hur det är med FO och hur länge Styf ska vara med?


Tycker vi ska vara positiva, vi har ändå en bra trend på slutet. Ifall någon hade sagt att vi kommer ta 9p av 12 möjliga mot Mora (B), Timrå (B), Västerås(B) och Pantern(H) så hade jag tagit det alla dagar i veckan. Nu gäller det att fortsätta på detta spår mot Almtuna och sedan försöka lugga AIK på poäng i sista matchen, gör vi det så har vi nog lagt oss i en bra position inför fortsättningen.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Robin Ztorken L:
Totalt lamslaget tycker jag en rejäl överdrift. Tyckte det såg ut som mot Västervik fast tvärtom. Vi hade rätt många avslut från "slottet" och pantern hade avsluten utanför. Det var inte öppen gata in mot mål som det var sist vi mötte pantern. Nu kommer två viktiga matcher om vi skall blicka uppåt i tabellen ist för neråt. Bakåt är det 5p ner och en match till godo, uppåt likaså bara att välja:)

I övrigt så har varken Lindgren/Sellgren någon av sina bästa dagar men det får man ha ibland, lite trist med ett jobb där några tusen kan se att man har en sämre dag. Tyvärr så verka det vara ledigt vid bortre stolpen några ggr idag, hoppas det inte blir en vana.

Får ge mig ang Skröder, tycker laget som helhet blev bättre. Visst passar Skröder/ Ritchie bättre in en 3:e än i en första, vi får helt plötsligt 3 kedjor som kan göra nåt framåt ist för två. Vår 6 poängbästa FW är väl KJ som gjort 7p, vore bra om vore bra om vår 9:a låg där nånstans.

Angående DP så verkar det som att man tycker han är bra i defensiven men inte levererar framåt, att 6 backar är bättre än honom köper jag inte riktigt. Hoppas han får en chans till, det finns kvalité i honom.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
locken: Vilket skitsnack?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
locken: Vad gör den gode Björklund på deras andra mål? Snacka om att hamna på fel sida.

Molins andra mål var ju bara så underbart. Så ska man spelar om man vill gå upp.

Viktig match mot Almtuna nu på måndag. Vi måste se till att fylla arenan nu. Både Växjö och Skellefteå har 500 pers bättre publiksnitt. Så kan vi ju inte ha det!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
locken: Låt oss få må bra en stund.
3 poäng, god whisky. Får nog ta en god rom som grädde på moset. Jag tänker fortfarande njuta av denna fredagsafton, för det är vi inte bortskämda med.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
locken: Krampmodo :-)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Robin Ztorken L: lägg ner skitsnacket efter 3 poäng!!!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Tarasov: Lite onödiga mål tycker jag då jag inte tycker pantern var speciellt mkt bättre än tidigare perioder.
Känns som vi backar hem lite och hamnar i knä på Hanses vilket ger att katterna kan göra två likadana mål där det skymms av allt och alla framför mål.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Sven Tuta: Ett totalt lamslaget Modo lyckas!!!
Kvalserien here we come!
Nerver utanpå...
Nu blir det inte ÖHK . utan vilka ??
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Sven Tuta:
Puh.... luft till botten
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Gavelo: Vilken pärs, så viktigt med vinst
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Sven Tuta:

Nä, det gick vägen.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
NuMo: Säg inte att vi ska ge bort en match till!!!??
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
NuMo: vad är oddset på 3-3?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
MODO Hockey - IK Pantern 3-2
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Jaha. Nu slarvar vi in Pantern i matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
MODO Hockey - IK Pantern 3-1
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Monno: MEEEN!

Vilken bonnröta.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
NuMo: Ja helt ok. Hamnar under press ibland men Hanses är ju en del av laget också så. :-)

Tycker Skröder kedjan har lite problem med att hamna under press.
Känns som att Skröder inte riktigt har koll på vart han ska befinna sig än. Förhoppningsvis är det något han lär sig med mer tid.
Farten är väl som vanligt. Tolka det hur ni vill.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
NuMo: Missade två första hur ser det ut för Skröder? Förutom farten?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Matchtråd.

3-0. Vi spelar ju ganska bra.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Cmore visar en repris av Västerås - MODO på cmore hockey, vafan är det som pågår med det här företaget?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
MODO Hockey - IK Pantern 3-0
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
NuMo: Vår #11 är bäst, match efter match.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
MODO Hockey - IK Pantern 2-0
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Bra drag i dragskottet av Molin. Nu har vi marginalerna med oss.

Jakobsson spelar ju riktigt bra, men nu har vi marginalerna mot oss. Vi har för många kott i stolparna. Nu av
Byron.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Farley nätar igen, tror det lossnat för killen sen han lämnade modo
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
NuMo: Det är åldern, jag har samma problem.. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
Skröder igen. Här hänger man inte med i svängarna längre.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
MODO Hockey - IK Pantern 1-0
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 161216
MODO Hockey - IK Pantern 0-0
Kommentera

Modo - Pantern 161216
Dags för Pantern, revansch för 7-4 förlusten senast?
Kommentera

1784945 · »