Rytter: Kan naturligtvis vara så! Och visst jag kanske underskattar AJ, vet dock vilket tryck ledare och spelare sätts under i den här stan. Och var det så att det var Svarten som stoppade Skröder så tycker jag att han gjorde rätt! Jag tyckte det var rätt innan säsongen, och jag tycker det var rätt när jag sett hur han presterat. Nu hoppas jag att vi fixar fler poäng än 1 i den här matchen, Skröder får gärna avgöra
Kanske var det Svartvadet som satt stopp? Lönekrav från Skröder som sänktes senare under säsongen när han inte fick nått annat kontrakt? Läge att bredda truppen och få in rutin? Kan inte svara på exakt varför och vad som ändrades.
Men jag kan garantera dig till 100% att det inte beror på att AJ kände sig tvingad pga supportrarna. Tror att du underskattar AJ:S integritet och överskattar supportrarnas förmåga att tvinga fram ett sådant typ av beslut.
Confusius: För att det var Svartvadet som var sportchef då? Eller för att han gav upp på att hitta något bättre? Tror aldrig AJ värvade Skröder p.g.a. supporter tryck. Det som kan skett isf är att styrelse lagt sig i. Men jag tror/hoppas han spelar som en strunt summa mest för att vara en mentor åt alla unga spelare.
För övrigt så hade jag aldrig trott att det skulle kännas som att möta Skellefteå när man mötte Pantern. Dom har betydligt bättre tempo (dock bara sett 2a perioden) men som tur är skillnaden mot Skellefteå att Pantern inte är lika duktiga på sätta sina lägen.
Rytter: Varför tackade han då nej till Skröder flera gånger först, och inte tog in honom tidigare du som har koll? Varför spelade inte Skröder från start?
Gavelo: konstigt. under alla år jag följt hockey har det givit mer poäng att ha mer mål än motståndarna jämfört med om man spelar bra eller inte. Just nu är vi - tro det eller ej - mycket närmare kval uppåt.
Gavelo: Dom enda som orkar hänga med är vår fjärdeline och backsidan är en katastrof på många händer. Nu är det nog lite för sent att få rätsida på det problemet
Domsjö: Skröder var slut redan för 2 säsonger sedan! Det är endast supportrarnas sentimentalitet som tillslut tvingat AJ att plocka in honom. Sedan kanske han bidrar väldigt mycket i omklädningsrummet och båset det har jag ingen aning om Tror att både klubben och supportrarna skulle tjäna på att sluta leva i det förgågna och börja leva i nuet, hockey är en färskvara.
Tarasov: Ja Modo får nog ta och ställa in sig på att enbart försöka klara negativt kval, det är väl ungefär vad man har material för nu, att värva amerikaner i slutskedet löser inga problem öht.
Gavelo:I början gjorde vi många mål på Karlkvist-Björklund-special, där Karlkvist i vänsterposition drog in en hård ispuck till Björklund framför mål som han styrde in. Den där läste ju motståndarna ganska snabbt och sedan dess har det sett ytterst mediokert ut
Confusius: Kan hålla med om att ibland ser det stirrig ut bland junisarna men det hör som till. Däremot kan man ju undra vad en sån som Skröder bidrar med?
Confusius: Vad har hänt med Modos PP?!, man trodde ju faktiskt i början av säsongen att PP't äntligen skulle vara ett vapen i vinter, men nu är det lika uselt som de senaste 5 säsongerna
Rytter: Ja vi var definitivt inte värde det! Jösses vad många katstrofala defensiva beslut vi tar. Visst man får räkna med det med juniorer, men vi kan inte spela med så många juniorer i backuppsättningen. Vill ha in två rutinerade backar om vi ska minska misstagen
Confusius: vilket av målen tycker du att deras målvakt skulle tagit? Friläge och öppet mål efter missad markering är då verkligen inte deras målvakts fel.
Efter ett värdelöst PP så slutar vi spela och står still, fan vi får inte släppa in ett mål så sent, stor skillnad ifall vi hade kunnat gå in med en 2-0 ledning till andra jämfört med att låta Panterna reducera och få energi av det.
Och var det så att det var Svarten som stoppade Skröder så tycker jag att han gjorde rätt! Jag tyckte det var rätt innan säsongen, och jag tycker det var rätt när jag sett hur han presterat.
Nu hoppas jag att vi fixar fler poäng än 1 i den här matchen, Skröder får gärna avgöra