1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474590 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Pantern

« · 1915118 · » Till forumet


Sv: Modo - Pantern
Hakning-Henrik: Om man ska klarar av att kvalificera sig för kval uppåt så får man inte ha för många ”skitmatcher”
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Rogersson: Vi är inge shl lag, kommer vi till playoff ska vi vara jävligt nöjda. Måste se hur det sätt ut tidigare säsonger. Förstår inte att man har så jävla höga förväntningar.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Gurkan: herregud. Vi har varit i offensiv zon 10 minuter längre än pantern. Det här är bara skitmatcher som händer.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Rogersson: Vore kanon om sundlöv kunde ordna fram en bra målvakt nu
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Toby skulle ha skrivit på ett nytt kontrakt med Winnipeg, istället för att slösa bort sin tid i Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Vi hann känna på hur det var att ligga 1a i år igen iaf. Nä fy, nu börjas det..
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Webmaster: Inte oväntat
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
MODO Hockey - IK Pantern 1-2
Kommentera


Sv: Modo - Pantern
MODO Hockey - IK Pantern 1-1
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Gavelo: lugn nu, matchen är inte slut.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
hk: Jag har aldrig varit orolig....
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Fortsätt så!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Hakning-Henrik: JAAAAAAAAAAA!!!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Gavelo: Lätt!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Nucky: word. Lite dålig medstuds just nu. Samtidigt läcker vi inte som ett såll bakåt. Vi har ett extremt övertag i puckkobtroll och oftast speglar 11 pp ett övertag i spel för ett lag.

25 - 14 i skott säger också en del. Rent objektivt är det en fråga om tid och allt annat än en kvittering är stöld.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Kom igen nu Modo jag har bettat en 1:a!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
hk: Jag håller tummarna tro mig :)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
hk: det är nog bara en 2 min kvar och ja det verkar ju vara vägen att vinna ikväll. Att spela pp dvs.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Robin Ztorken L: Fan börja peppa istället för att skriva massa som inte kommer betyda något efter vi har vunnit ;)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Nucky: Folk har för höga förväntningar på laget, Som jag sagt tidigare så är det inte i år vi ska satsa på nå shl utan låt Björn bygga upp detta lag nu och ge han tid. Om 2-3 säsonger så är vi garanterat i racet om en shl plats. Men nu handlar det om att stabilisera sig som ett lag på den övre halvan. Det blir alltid lite upp och ner under en säsong och det är bara acceptera.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Gavelo: Övermäktig?
Vi börjar tredje med 4 min PP..
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Gavelo: Vi får vänta tills tredje perioden är över men torsk i afton så kan det vara så...
Spelet är så oinspirerat att det finns tydliga tecken på det, tyvärr.

Det ska till en rejäl uppryckning nu...
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
atomragnar: Var samma förra säsongen, startade urstarkt för att sedan följa upp med en hel hög förluster.
Nu är det 20 kvar men det känns nästan som en övermäktig prestation att vända detta
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
atomragnar: Tro fan det inte kommer folk på matcherna när Modo uppenbarligen har Sveriges gnälligaste fans..
Vad förväntar ni er? En maskin som maler ner ALLT motstånd från första match till den sista? Ett lag färdigt för SHL-avancemang fr.o.m första matchen i September?
Modo har startat säsongen starkare än någonsin, men inte ens det verkar räcka för vissa.. en rad PP som inte resulterar i mål.. skandal! Avgå Alla!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Gavelo: Ja med hästen matchen i bakhuvudet så känns som de är något åt de hållet vi bevittnar.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Robin Ztorken L: Med 11 powerplay så bör man gjort iaf 3 mål, är det det sedvanliga raset vi ser komma?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Robin Ztorken L: Vi dominerar spelet rätt bra tycker jag. Dock saknar vi det där sista "flowet". Målen sitter inte där, passningarna är väl tänkta bra med utförs inte alltid som tänkt. En del pass på skridskor etc.
Pantern stänger ned bra. Vi får kämpa för lägena.

Sen är jag på matchen, en stor anledning nog att inte gå är att man fan inte visar repris på en enda grej förutom målchanser...
Vilket gör att man ibland sitter som ett frågetecken i arenan. Det är inte ok.
Eller jo man visade faktiskt Aronsson smäll! Men alldeles för dåligt ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Blev dubbelt
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Så omständigt och slarvigt, jag blir frustrerad och får panik här i soffan.....
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
modomille: Håller ej med kan aldrig vara en nackdel att vara en spelare mer än motståndaren. Att skotten är 10-7 säger lite om hur bra Modo är. Plottrigt som fasen, dåliga passningar därav får de till så oerhört få avslut iaf vettiga där de kan träffa mål. Fokus känns långt borta och mentaliteten känns loj eller så är det så här bra vi är. Oron inför om avsaknad av ex. Topp center kanske ändå var berättigad.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
atomragnar: Som det ser ut på isen så tar man inte detta på allvar.
Det är så oinspirerat därute att man häpnar.

Trodde revanschlustan efter Hästenmatchen skulle var mer explosiv än så här.

Bedrövligt, med tanke på att vi spelat 5-4 halva matchen
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
atomragnar: Är inte alltid till en fördel att ha haft många powerplay då matchen har blivit så ryckig. Bara att fortsätta att pressa så blir det mål tillslut. Kom igen nu fan!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
modomille: vi har i princip varit en man mer hela matchen. Tycker de är under all kritik att de inte lyckats göra mål.. och förvånansvärt få klara chanser med tanke på att de konstant är 4 man
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
modomille: hade vi dominerat skulle vi ledat och åtminstone gjort ett mål nu. Hockey handlar om att göra fler mål än motståndarlaget. Mål intresserar då mig mer. En perre kvar, kom igen nu
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Rogersson: Vi dominerar ju mot dom? dom får tacka deras målvakt.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
hk: oj vilken dålig utveckling... Tro hur bra trupp vi kan få nästa år. SHL känns väääldigt avlägset.

Och A. heier gjorde sitt första mål och poäng för denna säsong mot Modo så klart.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
hk: Under all kritik.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
hk: Fredag och allt
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Gavelo: 3174 i publik
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
modomille: Där kom första i arslet, då väntar vi in 0-2 så kan vi börja lira sen
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Webmaster: Snart trillar den in :)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
MODO Hockey - IK Pantern 0-1
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Robin Ztorken L: Det bör man definitivt göra. Torsk igen? Känns så, den årliga dippen som varar resten av säsongen?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Nucky: Jo men vi var ju en man mer på isen halva perioden, så då bör man väl skapa nåt mer än vi gjorde???
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Robin Ztorken L: Skojaru, det var riktigt nära 2-3 ggr iaf.
Tycker dom spelar riktigt bra.
Full kontroll bakåt, åker inte på en enda kontring samtidigt som man biter sig fast i offensiv zon mest hela perioden.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Robin Ztorken L: Lyckades inte skapa ett enda farligt läge? vi hade ett friläge om du minns det, och flera bra skott lägen och någon lös retur. En bra period av Modo skulle jag säga, dock så behöver man skärpa till skotten lite.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Nucky: Första perioden var , ungefär , lika intressant som en avslagen lättöl.
Vi spelar med en man mer ca halva och lyckas inte skapa ett enda farligt läge.
Känns sådär.....
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Nucky: Håller med.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern
Gavelo: Pigg start på matchen. Betydligt mer fokus i defensiven idag
Kommentera

« · 1915118 · »