1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474702 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00

1713688 · » Till forumet


Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
S-vikaren: Anders Forsberg i sig ställde inte mycket till krav på Ritola och dessvärre lyckades han inte sälja in idén att jobba hårt. En del spelare mognar efter tid, medan andra kan behöva krav på sig.
Sedan hjälper det att ha en tränare som inte bara säger saker till spelare, utan också visar det med handling. Gör du inte jobbet som AJ förväntar sig så kan du vara rätt säker på att speltiden minskar.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
atomragnar: Mycket snack vad man kan göra för spelaren för att denne ska utvecklas så mycket det går. Vad kan man begära spelaren i fråga? Hårt jobb 24/7? Gick ju bra för Rödin nu när han mognade upp lite, började ta ansvar över sig och andra. Som ett exempel.
Ritola var inte alltid på jobbet hos Modo, så säga..
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
atomragnar: För mig handlar det mer om att våra senaste tränare inte hållit måttet. Det känns konstigt att i samma mening säga att sportchefen tagit in fel spelare samt att just spelarna egentligen varit väldigt bra men att man inte får ut det från dem.
Det är ju bara att titta på pp efter att AJ kommit in. Det är långt ifrån bara dåliga/felvärvade spelare uppenbarligen då vi gått från uselt pp till ett av de bättre bara på ett tränarbyte. Hade AJ sålt inte stenhårt jobb till ritola så hade han nog presterat mycket mer. Nu var han istället bekväm och hade undanflykter, någonting som saik tog bort omedelbart.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Monno:

Undra om det snarare är att vi är jävligt dåliga på att bygga ihop ett LAG än att få ut max av spelare.

Har hänt för många gånger för och det är inte någon "förbannelse" över modo som inte får ut max av spelarna.

Ett grundproblem är stor modoprofil/exspelare/dylikt =/= bra sportchef.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Monno:
I Ritolas fall upplevede jag att han led av att inte ha en center som kunde leverera till honom...
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
På 6matcher har Ritola alltså 7p. +8 varpå han inte varit inne på något mål bakåt ännu.
Nu har ju SAIK en bra trend som såklart påverkar.
Men vi är förjävla dåliga på få ut max ur spelare alltså.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
J F K: hade vi tagit 3p mot HV, Malmö och Färjestad så hade vi varit på plats 10 nu. Vilket inte hade varit omöjligt om AJ tränat oss från start.

Så man ska inte ge upp än.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Matrix: Det är långt upp, men visst. Tar vi tre poäng av Luleå samt sex av Malmö exempelvis så ska vi ge lagen oavenflmör en match. Djurgården, Örebro och FBK är inte omöjliga. Luleå har ett bra lag, men mindre bra tränare. Ja, jag hoppas att vi kan ge lagen ovanför en rejäl match i alla fall.

Egentligen känns bara Växjö, Frölunda och Skellefteå som en klass för själva.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Tarasov: Färjestad ha gått dålig, kan vi rå oss på dom?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Tarasov: "– Jag kan göra allt på isen utom att hallå i en klubba. Nu vill jag bara ner på arenan och snacka ihop mig om hur jag ska arbeta mot comeback, säger Torp."

Hålla i en klubba och spela enkelt, han glömde att nämna det sista i sin intervju med allehanda.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
J F K: Det är väl tänkt så i alla fall. Tycker dock Wilson visat väl så mycket kyla i just målsituationer som Butler, Olofsson är ju ännu så ung så man kan ju inte kräva samma jämnhet i poängplockandet, sedan har väl båda spelat svagt i egen zon (osynliga). Det var väl därför han plockade bort Olovsson i sista matchen ock Butlers speltid gått ner. Man måste ju ändå säga att mycket med AJ hockey tänk
är mycket lättare att förstå än både Huras o Forsberg! Tror vi kan ha roligare år framför oss.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
J F K: Ja det krävs att dom jobbar väldigt hårt,senaste matchen mot KHK så jobbade Butler väldigt hårt och då fick han mycket speltid.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
locken: Butler är väl tillsammans med Olofsson de två naturliga målskyttar vi har i laget. Jag tror att AJ inte köper att man bara dyker upp som gubben i lådan, utan även om man är en målskytt så ska man jobba hårt. En sådan som brendl hade aldrig någonsin fått en minuts speltid i AJs lag antar jag...
Då återstår för de bägge herrarna att visa det också...
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Gäsp:Butler saknar väl en riktig playmaker, Kyle Wilsons styrkor känns väl än så länge som en avslutare av rang, får väl hoppas att det blir bättre med Byron tillbaka som spelfördelare. Hade väl kanske passat med Emil men det vore ju synd att splittra det vi har som funkar bäst.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Monno:
Delar Monnos synpunkt, känns ojust att skriva men tror att det faktiskt gynnar oss.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
S-vikaren: Inte vet jag väl om jag gråter blod över det riktigt....
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Torp borta 6-8 veckor. Skadad hand.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Monno: Ja exakt! Han är inte så där dominant som jag hade förhoppningar på men förhoppningsvis så kommer han igång på riktigt snart! Det är väl första gången han är ute i Europa och spelar och det brukar ju ta ett tag för amerikanare/kanadensare att acklimatisera sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Tarasov:
Skrämmande hur dåliga vi har varit på borta is ;P.
Hemmastatistiken ser dock väldigt bra ut!
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Gäsp: Ändå leder han interna poängligan... Säger väl lite om hans kapacitet. För nog känns det som att man borde kunna få ut mer ut honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge:
I länken nedan kan man kolla formen
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Dundee: nej Dwyer är ingen direkt flopp. I mina ögon är Butler en flopp! Han är långt i från den offensiva kraften han förväntades bli tyvärr! Visst han petar in en och annan balja men jag, observerar att jag anser att inte Butler lever upp till förväntningarna på den offensiva kraften han skulle bli när han värvades.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge:
Bra initiativ!
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Dundee: Jo visst hoppades/hoppas ja på mer men tycker inte de är rätt att kalla han en flopp.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Matrix: Dwyer må ha varit en brunkare i NHL men nog förväntar sig Modo han ska göra poäng när han har en så pass bra roll i en topp 2 kedja. Annars hade du lika gärna kunna spelat Öberg i den kedjan om du vill ha en brunkare.

Det var ju samma sak med Samme när han vände hem eller Sundström dom var väl inge poängsprutor. Men dom förväntades leverera poäng.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Tarasov: 33%? Det är otroligt bra.

Förresten, vi borde ha en statistiktråd där all statistik kunde samlas
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Tarasov: Okej så bra tro inte ens jag vågar hoppas på i fortsättningen men ändå en lite fingervisning vars vi ligger efter Johansson satt sitt pp-spel. Om man räknar bort Huras tid så tro jag på 25%
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Matrix:
4 mål på 12 pp alltså kring 33%
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
snowden: Har du koll på % dom senaste 5 typ?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Matrix:
Vi har nu dubbelt så bra PP % jämfört med ifjol! Kan vi hålla 18-19 % är jag nöjd
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
McFire: Jo men nu skrev ja om Dwyer dom som säger att han är en flopp. Ni som tycker att han är en flopp kan inte vara urmodoiter för vi vet vad en flopp är....
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Matrix: Bobby Butler hör dock inte till den kategorin, han är här för att bidra offensivt med poäng, framförallt mål. När han är osynlig är det inget bra tecken, när Torp är osynlig är det däremot ett fantastiskt bra tecken. Det är en enorm skillnad.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Dundee: Tycker det är bra att spelare är osynliga ibland, Dwyer är ingen poängspruta men gör inga misstag heller.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Monno:
Bobby fick 8 min idag, näste kille att petas?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Tarasov: DP till Björklöven för iaf en match.
Igångmatchning?
Är han i närheten av innan skadan är han en riktigt bra förstärkning för Löven. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Upplevde matchen som en match där det bättre laget vinner utan att förta sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Hakning-Henrik: Det är B2B mot Malmö också. Så fyra viktiga matcher framöver.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Hakning-Henrik: Sser att det är en B2B mot Luleå. Vågar man drömma om vinst på bortais på fredag och psykologiskt övertag till hemmamatchen på lördag. Det vore ju 6 poäng som vi kan ta in på ett lag som ligger över oss. KAnske inte ska jinxa men känns fullt möjligt med den attityd och det spel vi bjuder upp med nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
spud: Det hör känns ju dock ganska bra inför framtiden. Jag tror definitivt att vi har chans på en slutspelsplats ifall vi fortsätter i nuvarande stil. Defensiven ser ju riktigt stabil ut. Tror det kommer bli bättre också. Hur många matcher har AJ och FO? 8? Vi kunde uppenbarligen utmana Växjö på bortais om poäng, tänk när spelet sätter sig ytterliggare och vi börjar råna några pinnar mot lag på övre halvan. Då kan vi säkerligen avancera ganska snabbt. 11 poäng till Djurgården. Inte alls omöjligt på kvarvarande 32 matcher. Jag är försiktigt hoppfull. Vad är poängsnitt med AJ?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
spud: Det verkar som kommentatorn står dig väldigt nära, eftersom du går upp i falsett och tar upp den här diskussionen på en nivå som du inte bör föra en lördagskväll som denna. Har du hälsat på Yoda Marklund och tittat för djupt ner i hans rödvinsdunk?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Monno: Precis. Förstår att rbk har svårt att göra mål om huvudsaken är att man skjuter men inte bryr sig i att ta sig in på kassen.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
spud: Ja hur många chanser hade Rögle i 3dje egentligen? Knappt några ens med PP.
Dom hade fullt sjå att komma igenom mittzon i 3dje.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Monno: Jag blev faktiskt besviken på eldebrink, tycker han är en rätt smart ledare annars.
Men att han inte såg att Modo lyckades bra i att stänga möjligheterna för rbk.

Att stå och prata om att man är spelfördelande laget när det andra laget backar hem är ju lite pinsamt.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Sven Tuta: för att du är en jävla gnällkärring som efter en behaglig seger går och gnäller på kommentatorn..
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Sven Tuta:

Jag håller faktiskt med om att det var en kontrollerad seger. Att vi sen inte lyckades kontrollera så bra som vi önskade är en annan sak.

Byta målvakter med varandra? Det har man ju önskat massor med gånger den här säsongen, men inte den här matchen. Bjurö var stabil, men han stod inte på öronen och han vann inte matchen åt oss. Det gjorde det sammanlagda försvaret.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
spud: spud: Förtsår fortfarande inte varför du går loss som du gör, fick du nåt dåligt i glaset?

Försvarsspelet är bra jmf mot tidigare. Bjurö har lyft sig. Men att säga att det var en stabil seger är nog att ta i. Hade vi bytt målisar med varandra så hade det varit ombytt resultat. Men för en gångs skull så studsar det rätt. Härligt att se Lappe ta för sig. Lundgren ett fint kapital för framtiden, så länge han nu är kvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Nucky: "Vi dominerade matchen, Modo var riktigt jävla dåliga. Tyvärr var Dansk kass idag så han ser till att vårt lag inte kan vinna. Vi är mycket bättre än Modo men gör 3 mål färre. Synd. Då vi var bra och Modo riktigt dåliga."
Ungefär så kanske?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
visst brukar Modo Channel lägga ut presskonferensen efter matchen?
Skulle vara väldigt intressant att höra Eldebrink förklara sig lite mer :)
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Sven Tuta: går jag bananas när jag kallar dig samma sak som du kallade kommentatorn? Tomte.

Modo hade bra kontroll på rbk och var giftiga i omställningarna. Vi höll rent framför kassen och var rörliga i anfallet.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Bra genomförd match inte den bästa vi spelat men vi är helt klart på g. Bjurö stabil i målet försvarsspelet var bra långa stunder förutom att vi kastade lite för mycket puckar in i banan men samma där vilken förbättring mot tidigare. Framåt tog vi vara på det som behövdes.

Kan vi fortsätta så här kommer det bli mer poäng och segrar. Enda som många nämner är om man inte bör plocka in Olofsson istället för osynliga dwyer.
Kommentera

1713688 · »