shinzawai: Idag gör vi första målet och kvitterar ut en säker seger. Blir kul att se werner på isen den här gången istället för i båset. Många tror att vi får se werna i MODO båset nästa säsong men det tror inte jag
Det är match på måndan, MoDo spelar illa, inget funkar, powerplayet suget, stämningen är usel, Krizan vacklar, Susse gnäller, Salle är skadad...
Det går en dag och vi gnäller, fast något mindre…
Det går två dagar, gnället upphör, abstinensen efter mer hockey börja komma åter…
Det går tre dagar, förlusten är helt bortglömd, man kollar klockan, man checkar laguppställningen, kollar sålda biljetter, man diskuterar matchen, man tittar på klockan, man kollar antal sålda, matchvibbarna börjar infinna sig, allt det gamla är glömt…
Det är något fel på mig. Jag tänker "jaha...hoppas de spelar aningen bättre än de gjort på sistone så det inte blir förlust i alla fall". Och "fan, jag måste hinna hem och äta innan matchen".
Berka: Varför bänkar han Hedman då jag tycker både Hedin och Jonsson och kanske även AA gjorde minst lika dåliga insatser förra matchen? Har Hedin gjort någon bra match sedan han kom hit? Har Jonsson varit bra i någon match de senaste 10?
knaskamilla: Verkar helt klart som om så är fallet. Men varför gör han på detta vis? Nog måste Harald vara medveten om att jag är överlägsen när det gäller att ta ut lag.
MorganaLefaey: ser du inte matchen? =) jo öberg gick runt å la in den vid bortre stolpen..där svarten stod å ja nästan nästan nuddade pucken.. faktiskt svårt att säga om han nuddade pucken när man ser reprisen.. =)
Berka: Tyvärr så sitter jag och jobbar och låter mitt årskort bli outnyttjat för kvällen. Man skämms, man skämms. Och där missade man att mål av Horava. Ack.
Jaha, nyss hemkommen från tv-soffan. Stabil insats av Modo.
Roligt att se lite mer av Blatny. Han kommer bli en tillgång, det ser man redan nu. Verkar fungera bra med Steen och Pettersson. Han blev lite matt på slutet men det är ju förståeligt. Roligast av allt var förstås att se Öberg med Svarten igen, de klickar alltid. Och Döme verkar gilla att få lite mer offensivt utrymme istället för att behöva täcka upp för en vilt flängande Horava. Som förresten gjorde en bra match idag när han, som Lückner så klockrent nämnde, tänkte mindre och bara körde på.
Harald har en angenämt problem att försöka lösa när Salle är tillbaka.
Jag glömde nästan Timanders rumpvärmare. När Öberg har haffat roligast får bullkungen nöja sig med kuligast.
Hawerchuk: Tycker faktiskt att alla dom spelare som varit kritiserade under säsongen gjorde en mycket bra match idag. Var väll egentligen inte någon som fall ur ramen. Sedan Per-Åge Skröder och Justin Morisson vad säger man, förläng kontrakten bums Ecke.
Blir kul att se werner på isen den här gången istället för i båset.
Många tror att vi får se werna i MODO båset nästa säsong men det tror inte jag