1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527964 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Skellefteå 2006-10-07

Sv: MoDo - Skellefteå 2006-10-07
shinzawai: Såg precis inslaget när du skrev det, klockren. Dock så var den ramsan bara nr 2 på min lista...

Cyklob:

Fick samma rapport av den kära fadern som jag skickade idag, eftersom jag fick den stora äran att vara lagledare för äldsta dotterns innebandylag.

Naturligtvis var matcherna på så fyndiga tidpunkter som 12.30, 14.30 och 16.00

Kul det också, men jag måste erkänna att Swedbank lockade rätt mycket idag!!!

wap.hockeysnack.com
Ville bara bumpa upp er. Vem vill inte slänga ner en "krona" i knas sparbössa. Eich bein ein Kramforsbo... Uooo

scim: Ursäkta språket, men vilken jävla IDIOT Bengt Hedin är. Han kan räkna med ett elakr mail så fort jag nyktrat till. Nu ska jag försöka hitta till sängen, vilket i nuvarande tillstånd är sbårt. Gratis sprit i mängder är gott. Jättegott.

wap.hockeysnack.com
Poffa: Du vill vara snäll men du måste förstå... Knas bössa är ingenting man satsar i ;-//

65selander: Du är ju fullare än jag. Stackars sate...

65selander:

Du, tillsammans med alla andra bössor blev det typ 14 700:-.

Poffa:

Smart. Det där med tillnyktrandet först.

Poffa: Vilken härlig match det var idag. Fullsatt i Arenan och ett MoDo taggade något fruktansvärt härligt. Men vad gjorde städtanten uppe på 401? Nästa match kanske fluortanten kommer dit?

Frisco:

Har vi en fluortant också?

Frisco: Jag tycker det är hemskt med alla såna där alkoholiker i sportbarerna. Vi som är kaffedrickare har ju ingen möjlighet att få vårt kaffe i periodpauserna utan att trängas med en massa ohyfsade människor som knuffas och bär omkring på plastglas med sån där alkohol i. Usch... nä, tacka vet jag en kopp koffeinfritt kaffe och en riskaka.

Paddan: Kaffe med riskaka, enligt rykten var det just vad som såldes på Hans Scheikes café utanför Koppparberg.

Frisco: Efter gårdagen har jag också lärt mig att om en kypare på indisk restaurang frågar: "Är du verkligen säker att du vill beställa den där rätten, den är väldigt väldigt stark?" så kanske man bör fundera en gång till. Fast jag blev kvitt mina små förkylningssymptom i varje fall.

Paddan:

Chicken Masala antar jag? Så speciellt stark tyckte inte jag att den var...

scim: Nepp, Biff Vindaloo blev det. Riktigt gott och väldigt kryddstarkt.

Paddan:

Hmm, då var det kanske det jag åt också, och brorsan som åt kycklingen. Hursomhelst så stod det i menyn att det var väldigt starkt och jag blev ytterligare varnad när jag beställde.

scim: Indiskt är skitgott. När jag var i london så lyssnade inte jag tillräckligt på kyparen när jag beställde utan sa yes, yes...

Det enda som gick och äta var riset och brödet. Det andra vars så jädrans starkt så jag tror att gaffeln smälte ;-)

65selander: Jag tror det var så här.

Kyparen: -HOT?
65selander: YES

65selander: Äh, veklingar. Hela bunten. Lite stark mat ska en riktig karl tåla.

Poffa: En riktig karl skriver du. Men hallå där. Du åt ju babymat igår på rastaurang.

« · 763277