1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482579 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta

« · 2565867 · » Till forumet


Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
dempa: Hockeykultur lär aldrig komma söder om Vita Hästen
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gavelo: Jag såg Skellefteå-MoDo idag, en rysare om man inser att MoDo som nykomlingar krigade på bra mot ett i förhand topptippat lag. Kunde avvaktat nån vecka(om vi inte gått upp) och sett MoDo mot Tingsryd i allsvenskan i stället, men kittlande att gå uppåt i systemet, oavsett att även jag tycker allsvenskan är en kul serie. Men , för mej personligen, är MoDo s matcher de jag följer, inte Tingsryd/Växjö, utan just MoDo. Så för mej är alla MoDos matcher rysare, oavsett serie. Resten bryr mej inte så värst
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Confusius: Kliver ner till andra kedjan när snipern kommer.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Silly: Så Niederbach till 4:e då antar jag?

Och Mannberg är redan skickad, för ett bra tag sedan!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
dempa: En annan fördel med SHL, mediebevakningen. Hur lätt var det att hitta en presskonferens efter en match mot Tingsryd borta?
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: Folin säljer sportkläder på vintern och har Fiskrensning på sommaren
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gavelo: en trist sak jag la märkte till under SHL-sammandraget från HV-LHC är bortafansen från Linköping. Alla iklädda marinblått, inget märke eller annat (förstår man iofs när deras logo ser ut som nåt en 10-åring ritat) men i piké och hoodies och mest såg ut att vilja vara ultras o leva rövare. Typisk hockeykultur? Mm. Pffh
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Hoppas inte Hellkvist har hunnit få dojjan innan vi möter dom.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
J F K: Världen blir mer o mer märklig efter ditt inlägg

"Jag sörjer fortfarande att vi gick upp, även om jag såklart ändå är nöjd med att spela i högsta serien...
Känner mig väldigt kluven"

Gavelo skrev nåt liknande.

Nån måste förklara, har hört folk som tycker division 1 är ännu roligare än allsvenskan, mer mål, mindre struktur. Men hur kan man vara kluven till att vara i högsta serien och teroretiskt kunna vinna något, typ SM-guld
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
J F K: kanske första gången vi är överens om något 🎉
Det finns givetvis urtrista matcher i As, förenat med svaga kommentatorer och allmänt dålig ljud och bilduppladdning blir det magsår, men i det flesta fall är det en så mycket mer spännande liga, öppen, naiv men så rolig.

Såg Oskarshamn- Luleå, och med 15 kvar var det glasklart att det skulle bli förlängning, det är som du säger så uppstyrt, sarg ut och allmänt tråkigt att titta på, visst finns det mer skicklighet men varenda sekund känns livsviktig och därför vågar ingen göra något oväntat eller spännande med perioden kvar.

I allsvenskan kan 5 placeringar i tabellen byta plats med 2 minuter kvar av matcherna.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: Tycker OP gjorde en bra match. Tycker han gör det han ska! In och kör, inte egentligen med syfte att skapa något utan mest bringa kaos.

LHC blir spännande, riktigt grym målvakt idag. Hoppas dom ställer Myrenberg på torsdag. :-D
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: Niederbach bra också. Sen glömde jag såklart Lehtinen - ruggigt bra där bak.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
lite kuriosa från matchen

modo sköt 21 skott på mål
sams kedja sköt 10 av dom, rubins-rundblad sköt 4 till
7 skott för övriga laget
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
KRB: nej inte så mycket dräll med pucken men man ser ändå vilka som är lite mer orutinerade. Men dom lär sig
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gavelo: Så länge det inte är Västervik-Tingsryd eller motsvarande tycker jag HA är överlägset mycket roligare. Alldeles för tråkigt och låst i SHL. Jag sörjer fortfarande att vi gick upp, även om jag såklart ändå är nöjd med att spela i högsta serien...
Känner mig väldigt kluven
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: När man ser dessa Shl matcher så kan jag inte annat än konstatera att Allsvenskan är fan så mycket mer underhållande iaf.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
KB65: Bara du inte kör bil samtidigt som du skriver, men bra samling du nämner. Vill lägga till Niederbach. Han är redo för SHL.

Lite extra kul att Brickley o Big Sam gör det så bra
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Silly: Folin rensar fisk på fritiden, omöjlig att släppa av sympatiska skäl

O.P stod i klacken när vi åkte ur, han ska spela ner Leksand till allsvenskan, omöjlig att släppa av moraliska skäl
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
JonathanF

Jo jag ändrade mig ..
Det var Wahlberg jag tänkte på..
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: På väg hem från Skellefteå. Överlag nöjd över insatsen måste jag säga. Fortsätt så här så klarar vi oss kvar utan tvekan. Bra drag från tillresta bortaklacken dessutom.

Rubins, Big Sam, Brickley sticker ut rejält i positiv bemärkelse för mig. Sebbe också.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
hompa90: Precis , finns det nån domarkunnig härinne som kan förklara? om man kastar den mot motståndaren kan jag förstå, men om man tappar den känns det ganska märkligt
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Zource: Han är väl avstängd nästa match mot Linköping men sen är han tillbaka.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Silly: De borde ha kvar Folin. Han gör jobbet.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Trilske:

Vilken jävla 3: e lina vi har... i 300 Kg kedjan.
Gradin kan söka efter 2 spets rightare.
1 till 1:a och 1 till 2: a linan .
Och sedan en till stark defensiv pjäs.
Skicka Berg och Wahlberg och Mannberg.
Låna ut O.P till Mora.
Sedan ser det här riktigt bra ut...?
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Saik-Småland:
Tackar! Jo hoppas vi kan fortsätta så här
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
En av dom sjukare utvisningarna under matchen var då en modo spelare tappat klubban i offensiv zon, Walterholm? Så åkte sedan Saik spelaren på klubban som ligger på isen och snubblade, då inte ens Walle var i närheten.

Vad är det för jäkla utvisning av domaren?
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gavelo: Om vi backar 20 minuter tidigare.....skrev du detta

"Skellefteå är ett väldigt mycket bättre hockeylag än Modo, det var stora kvalitetsskillnader lagen emellan, att vi klarar 1-1 är en liten bragd men samtidigt har inte Skellefteå nära på sitt bästa lag så vi hade väl tur att få möta dom just nu.

Övrigt starkt att faktiskt kunna bjuda upp till någon form av dans iaf och poängen är viktigast."

Personligen är jag glad över att vi gjorde en bra prestation idag, långt över förväntan efter försäsongsmatcherna, och ber inte om ursäkt för poängen(som kunde varit fler)
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gavelo: Man får väl ha i åtanke att vi spelade på bortaplan, blir intressant att se om det blir en annan approach på hemmaplan mot, på papperet, sämre lag.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gavelo: kan inte idag ses som ett statement? modo spelar jämt på bortaplan mot ett av seriens på förhand bästa lag. ett statement att modo inte är i shl för att bli överkörda utan det ska vara jobbigt att vinna.

sen får vi se om det faktiskt blir så, jag har lite svårt att göra något med en match
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Salle: En gång i tiden, ja. :) Kommer ändå inte ihåg att tre ugglor var det högsta. Det kan ha varit fyra. :) Får väl fråga Johnny Dalgren. han kanske satte någon uggla.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: görgott att vi kunde sno en poäng av Skellefteå 💪😎
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe:

Givetvis kommer han ha ett och annat farligt pucktapp, high risk high reward vilket ger oss puckinnehav.

Hade dock otur när han tappade balansen vid ett tillfälle, annars bär han pucken med en otrolig pondus.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: Jag förstår din tanke men jag skulle önska att vi inte var så jäkla ursäktande!
Absolut att alla andra lag är bättre än oss men vi ska verkligen inte be om ursäkt, jag vill att Modo ska vara ett lag som kommer med ett statement.

Vi förlorat idag och finns inget positivt med just den delen även om resultatet såklart är snyggt, men åk hem och träna hårdare för att ha som mål att köra över dom nästa möte.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Saik-Småland: tack för en bra och spännande match!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
BobbyG: Ren fakta, men en ganska snygg förlust dock. Bara vi inte blir vana med det
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Rödluvan: Que? har du nån länk, verkar helt sjukt, men det är ju tyvärr TV4 så man förvånas inte
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
aftonbladet kör vinkeln

"Första SHL-matchen på sju år.

Då blev det förlust för Modo i premiären borta mot Skellefteå."

kul tidning det där
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Fan vilket tönteri TV4 kör. Först kraschar all sändningar förutom våran (vad jag märkte) och sen kommer det fram i SÄNDNING att man får böter som programledare om man tar av sig kavajen. Vad är det frågan om
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Tarasov: Grattis Mo-do ni gör en bra bortamatch! Men framför allt ni bevisa för alla sk experter att det kommer att går bra.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Tarasov: Deja vu?
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Zource: en match avstängning till va?

Tyckte Ruohima(troligen felstavat, men han med nr 13 då) påminde om Kulusevski i EM-kvalmatchen mot Österrike i fotboll senast, 'jag dribblar tills jag tappar pucken/bollen i helt fel läge'
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Zource: Ranta är avstängd en match till sen är han tillbaka.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
NuMo: Var du en sån som hade Nya Norrland? ?
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
HejaKuusela : Frys tabellen, kör igång Play-in!!

AVGÅ ALLA!!!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
NuMo: blev faktiskt lite förvånad att skellefteå var så svaga, hade trott på ett större övertag med tanke på kvaliten på laget och hemmapremiär
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Zource: Mot timrå
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gavelo:

Ja, de skall vara bättre , men ikväll tycker jag inte de var så mycket bättre. De skall vara glada att det inte gled över till oss enligt mig.

Vi har sparkapital. Och vi kommer att bli bättre, så känns det i alla fall.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Chamez:

Och inte mycket egentligen av HA puckdräll av MoDo, Karlin är på rätt väg!!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Chamez: När är Ranta Runt i Ringen tillbaka?
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Vikingen: Och Frölunda 😃😃
Låst ämne

« · 2565867 · »