1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480545 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta

2566017 · » Till forumet


Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Matchen igår var väl godkänd!

Modo var inte sämre än saik. Det som saknades för att ta fler poäng var spets framåt. Lite kladdiga när lägen gavs/skapades.

Målvaktsspelet var 5 stjärnor
Tycker alla spelare behärskade nivån okej.
Näsen var faktiskt bra. Skicklig passare men behöver använda kroppen :D

Kan MoDo spela på denna nivå kommer vi klara oss från kval. Får vi tillbaka Sampo + en till forward så har vi okej offensiv.

Trevlig helg MoDoiter!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Silly: Tackar
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Brander:
Abfis hyllar
klacken jobb under hfla mstchen.
Hur MoDo kom ut i matchen.
Rubins fältherre.
Våran målvakt.
Bernardt tillbaka i SHL
Rundblad tillbaka i SHL
Oskar Lindberg var den stora vonnaren i alla fall.
Låst ämne


Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
mikenomad: Tvek på den i just detta fall
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
MoDoNörden: Tack för svar.
Ja jag förstår tanken men jag hade inte sagt något om Modo styrt upp en extra träningsmatch mot Övik för att bränna en extra match på avstängningen som jag tycker är i hårdaste laget.
Dock får man ge Modo cred igen på det ärliga sätt man för klubben framåt.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gavelo: Karlin fick frågan om träningsmatcher för att kringgå avstängningen på Ranta under en intervju häromdan men han tyckte inte det var ok.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Chamez: Är väl det där satans CHL som ställer till det
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
mikenomad: Fint med poäng första matchen💪 men det är som du säger oerhört konstigt med en veckas uppehåll. Sen blir det dock tätare matcher om två veckor.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Tarasov: Grattis till en välförtjänt poäng. Men hur orimligt är det inte att ni nu får vänta till nästa torsdag på nästa match?
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
MoDoNörden:
Härligt med KRIGARPOÄNG!!!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gavelo: Någon ställde samma fråga till Mattias Persson på ÖA. Då berättade han att visst går det att lägga in extra träningsmatcher, men det blir bara löjligt. En avstängning ska straffas.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
En fundering:
Nu när avstängningar i träningsmatcher även gäller i seriespel, Bore inte Modo kunnat ordna en eller ett par träningsmatcher mot Örnsköldsvik hockey och på så sätt avverkat Rantas avstängning?!

Jag misstänker väl att det inte riktigt är så enkelt men det var som sagt en tanke.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: måste varit jäkla bra känsla för dig 😁🥳

Första guldet var jag inte ens född och andra hade jag bara sporadiskt tv-kanalerna därmed mestadels radiokanalerna i yngre dagar. (Radio var mycket bättre förr, nu kan man ju knappt få in en match på radio längre). Men vet att jag såg någon match på tv senaste guldåret. Man är nästan lite bortskämd numer😁 därav min bästa känsla iom senaste slutspelet. Minns Foppa affischerna man hade som ”liten”, en ikon. Har iallafall en Aftonbladet från när Modo tog smguld^^
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gäsp: att vi kammade hem en poäng fungera som kam 😀
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Va fan Tarasov har du införskaffat extra starkt lusschampo? Bra jobbat eller så beror det på att vi inte förlorade så stort som lössen trodde.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Greenwolper: Livsminnen(missade tyvärr detta) , men ett av stora mina är detta,
och då ska man ha klart för sej att Arenan var elektrisk långt innan match.

Svårt att förklara det elektriska för de om inte är på plats, men så var det.

Har upplevt 2 guld på plats, men tror detta är häftigast
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: Jag har väl ingen agenda...

...Såvida du inte syftar på att jag vill placera varenda socialdemokrat i skampåle ovanför en nyöppnad burk surströmming...?
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Smurfen: ja 7:e avgörande matchen kommer jag aldrig glömma😍 var en jäkla känsla å va där live. Full sång från alla i arenan hela matchen! Kunde inte riktigt förstå slutsignalen bra länge jag! Var ett riktigt nice rött hav då!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Smurfen: Ni som inte har sett och hört Viljans Vackra namn på ett tag , Gå in på Youtube å se från sista April matchen !!

Gåshud delux !!!

Kanske skall ligga på " Apropå ingenting " istället, ingen aning hur man flyttar denna dit som.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Smurfen: Jag tänkte se några minuter av sjunde matchen mot Djurgården igår, som uppladdning inför Kvällens premiär.

satte mej vid ett-tiden(planerad att se snabbspolat 20 minuter) men kom på mej att gråta vid 16tiden, bara njöt. Kunde aldrig snabbspola, bara älskade det, så nu gör vi nåt bra av detta denna säsong också
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Greenwolper: Gåshud !!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Smurfen: fan vad kul det skulle vara om vi åstadkom det! Hoppas på mycket folk å gött drag! En riktigt nice hemmapremiär😁
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Bad_Brett: Ville bara lyfta ditt Ego, så ingen orsak. Du har din agenda , medans jag håller på MoDo. Inga problem där va
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: Snällaste någon någonsin har sagt till mig.

Tack Puffe! Du är en sann patriot. <3
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Greenwolper: Rött Hav i hela Arenan skall det vara !!🤪
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Smurfen: Ja, har glömt det, hyllat vissa spelare, men klacken höll ett jävla liv och var den enda som hördes långa stunder under matchen. FANTASTISKT!!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Bad_Brett: Du ser inga andra problem vid 1-1-målet??? Långt efter tekning, Du är MoDos Trump minsann
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Smurfen: längtar till torsdag😍
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Kul när motståndar fansen hyllar våran klack !!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gäsp: Starkt att hämta en poäng i Skellefteå!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gäsp: Såg det, inga problem. du får en kanondryck till då som plåster på såren
Uppladdat:

450x300-zingo_2.jpgzingo_2.jpg

Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Confusius: Då har vi olika uppfattning. Han var direkt usel i tekningscirkeln, vilket bland annat ledde fram till 1-1-målet. Borde gjort åtminstone ett mål med tanke på de dunderchanser han fick.

Inget snack om att han "syns" mer än Big Dick, men likväl tycker jag att Big Dick var klasser bättre.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: 5 plats är delad men jag köper din, skål farbror!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Confusius:

Jag ser gärna Niederbach i 3:e med Big-Sam och Södergran.
Walle som 13:e om vi får in 2 st spets rightare?
Aagaard ner i 4:e ( Han kommer vara lika farlig där)
Vi måste ha hans Grit och målfarlighet!
Den som får stryka på foten mest är E.J.K ( Tycker han inte kommer in i det riktigt)
Woods är jag beredd att ge 15 matcher till i 2:a sedan kan man kanske börja prova honom på en annan plats.
Varför inte göra en rockard kanske på honom och Niederbach då?

Men jag tror att Gradin kommer bara plocka in en spets nu.
Sedan kanske en längre fram vid jul typ?
När han har sett vilka som håller eller inte?
Fast säsongen är lång och det kommer garanterat komma skador och avstängningar!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Gäsp: Trots att dina topp 5 innehöll 6 namn, så är det bara en sjunde jag vill lägga till. Niederbach gör också en väldigt bra match,

Här är ditt pris, ganska ospetsad, Skål tamej fan
Uppladdat:

450x300-oboy_8.jpgoboy_8.jpg

Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Jag tycker att vi gör en bra bortamatch!
Mina topp 5:
Rubins 🍻🍻🍻🍻🍻
Lassi 🍻🍻🍻🍻
Vignault 🍻🍻🍻
Brickley 🍻🍻
Seb ohlsson/Folin 🍻
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Bad_Brett: Vet du vilket nummer Sam hade? Isåfall bör du ha koll på hans agerande idag. Bakläxa BB, lite mer klass än MM
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
J F K: Håller med!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Bad_Brett: ??? Big Sam var kanske bästa forward idag!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Confusius: Töntar, inte supportrar. Har funnits några i Övik t.o.m. Importerade 08:or
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
JoJo2613: Jo det tror jag med, men nu ville han/hon ha två nya right-snipers, en till 1:a och en till 2:a!

Och med tanke på att han beskrev 3:e som grym, så antog jag att Nieder hamnar i 4:e i hans uppställning
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
J F K: Jo, jag gjorde detsamma senast MoDo var i SHL. Jag tycte det var roligare att se allsvenskan, kanske mycket beroende på jag ogillade lagen Vi mötte i SHL.

Följde Skellefteå o Rögle lite extra i kvalen uppåt.

Men som alltid, MoDos matcher är ett måste och i mån av tid kan man strötitta , då är allsvenskan en kul serie.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Confusius: Som jag ser det med en ny sniper och Ranta tillbaka. Skulle jag ha Niederbach och Aagaard i andra. Woods i tredje.
OP som trettonde och Walli utanför laget.

Sedan förstår jag att man vill få igång Walli och att han förhoppningsvis kan mycket bättre, men han har varit klart sämsta forward på försäsongen av det jag sett.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
J F K: Ja man kan se allsvenskan med andra ögon nu självklart ser jag Frölunda-Leksand på lördag när Modo är lediga och hoppas Leksand torskar såklart, inte för att jag har några hatkänslor kvar längre mot dom nu, var så länge sen men mer för att ett lag bör få en dålig start och en krisstämpel på sig, kan gärna få bli något annat lag istället, bryr mig inte vilket.
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
modomille: Nu ville han ha två nya snipers, rightare, en till 1:a och en till 2:a! Men visst han kanske tyckte att vi skulle ha två rightar-yttrar i en kedja!?
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
BobbyG: Om man räknar Wallis och Södergrans lyft mot mål från mittzon som "skott" så visst.

Tycker ändå Södergran visar klass, men är inte alls lika övertygad angående Big Sam och Walli.

Bäst i MoDo var:

Lehtinen
Rubins
Rundblad
Näsén
Aagaard
Big Dick
Ohlsson
AP
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
dempa: Linköping har alltid haft stökiga supportrar!!

Det där verkar vara ett scenario som går igen i hyffsat stora industristäder, Västerås har alltid haft stökiga supportrar även dom!
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
puffe: Jag kommer se många fler allsvenska matcher än matcher i SHL där inte MoDo är med. givetvis skulle det blivit så för att MoDo spelar samtidigt som de flesta andra SHL-matcher, men även procentuellt av de matcher jag kan se. Har svårt att tänka mig se SHL öht även om MoDo är spellediga.

Dvs, jag ser mycket hellre Löven-Brynäs-DiF osv i toppmatcher än jag ser motsvarande i SHL, även om Skellefteå, Timrå och Luleå spelar
Låst ämne

Sv: MoDo - Skellefteå AIK 230914 Borta
Confusius: Med den kommande snipern så tror jag Niederbach kommer hamna i 2a och Woods ner i 3e med Big Sam. Sen antingen Södergran eller Walli ner i 4e. Och EJK blir 13e och OP 14e/utlånad.
Något sådant skulle jag vilja tro.
Låst ämne

2566017 · »