1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533576 inlägg · 4126 ämnen

Modo - Södertälje 2020-11-04

Sv: Modo - Södertälje 2020-11-04
jonsson: Kommer bli en efteranmälan på Mikkelson enligt domarna. De säger att de tog ett felaktigt beslut på isen (no shit, vad var det hög klubba?!). Tycker dock inte det är något som förtjänar avstängning.

Confusius: Håller med, Sveningsson jobbade extremt hårt idag, även i defensiven!
Matchen är långt ifrån perfekt och åter igen gör vi en sämre 2:a period.
I 3:e kanske SSk bevakar det lite mer vilket gör att jag tycker Modo tog över helt och hållet.
3-3 kändes ändå på något sätt rättvist även om det mycket väl kunnat bli 4-3 redan under ordinarie.
Men kul med vinst, 2 poäng och framförallt kul för Styf som köper sig lite andrum direkt i premiären som huvudcoach.

Gavelo: nästa match seriens två sämsta lag möts, hoppas vi fortsätter att ta positiva steg, en vecka med träning vilket känns viktigt med tanke på det som hänt

Tyler Durden: Gagnon kan vi skicka, håller inte måttet. Otroligt temposvag och inge vidare playmaker heller

KB: får hoppas Glader fixar fram en back snarast börjar bli ont om backar nu

KB:

Suttit och kollat på repriser på händelsen. Det är ingen highstick iaf 😁

Svår situation när han står med huvudet ner sådär, jag köper inte att kraften i tacklingen riktas mot huvudet som det står i anmälan, det mesta går ju mot axeln. Han åker ju nästan förbi hans huvud men axelkåpa eller arm måste toucha huvudet. 2+10 Hade jag kunnat köpa men tycker nog inte det är avstängning på detta.

Hade denna tagit rakt mot huvud hade inte kroppen på ssk spelaren vridit sig och han hade definitivt inte stått upp på benen.

Rytter:
När är datumet för sista dag att ta in nhl lån? Och varför säger glader att det är bara en dom kan ta in finns väl ingaa regler hur många ? Bara rekomendationer

KB:
Ska inte leta till en avstängning tycker jag.

SSK spelare har ett ansvar att inte sätta sig i den situationen. Måste ha upp blicken och vara beredd för tackling.

Messias : Hoppas man starkt överväger att köra Styf/Omark som tränare hela säsongen.
Kan inte se hur Modo skulle gynnas av ett nytt namn med nya rutiner osv.
Håller med Hägglund i ÖA, vad det här laget behöver just nu är lugn och ro.
Dessutom sparar man en lönepost vilket kan vara nog så viktigt dessa tider.

Inget klagomål på domarinsatsen igår? Man trodde man upplevt allt, haha

{8225}: High-sticking på Mikkelson var ju horribelt. Nu tycker jag att inte att tacklingen var speciellt ful, men om skada uppstod så borde det ha varit 5+20 checking to the head (...where the player's head is targeted and/or the principal point of contact..).

Bad_Brett: Det var väl mer en low-stick(klubban var väl vid isen).

Sen tyckte jag tacklingen tog mer åt axeln, men 2 minuter blev nog billigt ändå

{8225}:

Då får du läsa igenom igen och vad vi skrev när man tog 2 min highstick på brendans tackling som tog i huvudet.

« · 2096790