1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480547 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Södertälje 8/10 2005

591071 · » Till forumet


Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Salle: Usch vad trött jag är. Felstavningar som får Knas att hoppa i stolen antar jag. Det är jobbigt att flytta åt andra.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005

Frisco & Salle:

Jaha, då såg jag fel. Måste ha varit något ögongodis som fick mig att se galet.

Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Poffa: Milo var sopren i sista perioden i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Poffa: Det var Milo som försökte dra Stana lite extra och sedan sköt rätt på den honom. Hade han nypit till Salles crosspassning hade han knappt kunnat missa det toköpnna nätet.

Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005

Martin S:

Milo? Det var väl Svarten som blev sopren fram mål i PP?

Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
knaskamilla: Milo borde ha gjort ytterliggare ett mål förresten. Fri med Stana så drog han bort han men Stana lyckades ändå rädda på något sätt.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
knaskamilla: Bra tryck på läktaren emellanåt faktiskt. I sista perioden styrde en viss Sollefteåbo upp aktiviterna på läktaren och fick till och med sittplats att sjunga. Det var en match som man var mer än nöjd åt när man vandrade Mästerskapsgatan fram efteråt.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Frisco:

Kollade just på matchbilderna på aftonbladet.se. Synd bara att de inte är tydligare, det enda jag kunde konstatera var att Damgaard inte var direkt nära målet när han sköt.

Publiken? Stämningen i Kempis får beröm på åffisjella, såg jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
knaskamilla: Damgaards mål var vackert. En perfekt 50-metersfösning som endast en Dansk kan göra. I övrigt tycker jag bra om matchen. Kamp, kamp och åter kamp och en domare som inte blåste sönder matchen men men, dessa hakningar och fasthållningar. Spelkvaliteten kan man nog diskutera men det kvittar helt. Kul att Timmy skottade.

I övrigt. TA BORT PUCKÖVERSARGGREGELN.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005

knaskamilla:

Ja.

Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Oj, bara sju utvisningar på hela matchen. Såg nästan fattigt ut i protokollet. I övrigt håller jag med Hawerchuk - typiskt att Damgaard gjorde mål när jag funderade på att byta in honom i poängjakten men lät bli.

Hur var matchen annars då, någon som var där?
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Martin S: Jag har ju gissat att Södertälje kommer att vara det första laget som sparkar sin tränare. Det kan ju bli fel. Pirro kan ju bli först i någo igen, den här gången i negativ bemärkelse.

Jag är spänd på vad det är för spelare som Modo kommer att komplettera med.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Frisco: På tal om sparka så är mitt tips att Leska lessnar(blev bänkad idag bla) på Uffe T innan oktober månad är slut. Om Leska löses från sitt kontrakt så tycker jag att Bengt ska slå en signal ner till 08-land direkt.

Undra förresten varför Hallin fortsätter att värva offensiva spelare då en viss tränare inte är känd för att älska sådana typer av spelare?
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Hawerchuk: [Sparka Damgaard]

Härligt med lite Dansk Dynamit när man har DANMARK-tröjan på sig i Kempis. Köp fler!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Tyvärr så kan vi inte avancera någon placering i tabellen idag, men det skapas i alla fall ett glapp. Nu hoppas jag att Färjestad vinner så vi har ett par riktiga loosergäng denna säsong. Vi är beroende av andra loosers, känns det som. Fast samtidigt. Försvarsmässigt är vi ju helgjutna. Detta kanske endast för att vi skiter i att gå över i steg två, dvs. spelvändning.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
NuMo: Skit. 3-4. Jag skall aldrig heja på Hyndorna mer. Ner med dem någon division!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
NuMo: Jaha. 2-2, nu får det bli slutmålat. Eller så får Färjestad göra högst två mål till.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Hawerchuk: Nu hoppas jag bara att Frölunda vinner med 4-2 och att Färjestad gör ett mål, det får absolut gärna bli 2-2 där. Ja, det var mest ett ekonomiskt spörsmål.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Seger, sushi och Krizan. Nu hoppas vi på en dubbel ikv iom Kroatien vs Mattias Jonsson.

Heja Timrå!
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Varför kunde inte Sicak eller Enström gjort mål? Värdelöst. Sparka Damgaard.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Hawerchuk: Kul att se att HS Modomedlemmar är så engagerade i omröstningarna.


Nu gjorde vi dansk dynamit förresten. 3-0 Damgaard.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
NuMo: Modo har väl alltid varit ett kontringslag, därav problemet. Lägg alla tekningar i Modos zon i PP så kanske det löser sig.

Leska petad, Taavola fortsätter att imponera.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Hawerchuk: Mycket konstigt. Modo är av hävd värdelös i powerplay, trots att man emellanåt har fantastiska spelare. Vad är det som gör det så konstigt svårt? Om man inte kan göra mål i PP så är det väl lika bra att man spelar 5 mot 4 i stället och skiter i att försöka etablera spel för att slå minst tio passningar i rad. Rakt på mål bara och en som följer upp, och en som följer upp. Ingetr försök öht. att försöka vara kreativ. Endast försöka göra mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
NuMo: Min förväntningar på PP är att spela 0-0, no less, no more.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Hawerchuk: Powerplay nu. Chansen att det skall bli mål för oss nu, rent statistiskt. Är 0%.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
skurknnn: Jaha. Timmy gjorde 2-0. Fantastiskt viktigt. Nu blir det svårt att förlora.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Timander? Pardavy?
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
NuMo: Tänkte mer på att SSK ej kommer tillbaks i matchen... :)
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
skurknnn: Ingen har ju tippat på det idag, än. Inte ens jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
NuMo: Absolut ;)
Ja en vinst vore riktigt bra, får hoppas på ditt tips .. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
skurknnn: Nä, det var tur det. Nu är det oss som är här det hänger på. Tydligen så leder vi solklart med 1-0. Knappt men överlägset. Tvivlar på att SSK kommer till avslut fler gånger den här matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
skurknnn: Jo, det är han.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
NuMo: du är inte ensam :P
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Salle: Jaha. Jag är mer eller mindre ensam som är här. Men ändå. Hurra! Hurra! Hurra! Modo och Horava gjorde 1-0 till oss. Hurra! Hurra! Hurra!.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Dags för nya nivåer. Utbytesdomare i eftermiddag.

MODO Hockey-Södertälje SK
HD: Timo Favorin, Finland
LM: Per Sondell
LM: Janne Sandström

Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Frisco: Man verkar vara i en svacka för närvarande. 1-3 är inte bra. Man är svagare på backsidan i år, och backskador då, gör det hela inte lättare precis.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Frisco: Såg det. Ids inte bry mig då budskapet kommer fram lallefall.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005
Salle: Bra initiativ. Men dina fyrtiosjutton länkar fungerar dåligt.

Snart till Kempis för uppvärmningsmatch. MoDo J20 tar emot honhundarnas dito kl 19.
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 8/10 2005

MODO Hockey - Södertälje

Kempehallen
2005-10-08, kl 15:00


Kommentar

Efter två raka bortamatcher är det dags för match hemma i Kempehallen igen för MODO Hockey när Södertälje SK står för motståndet.
Veckoturnén med matcher mot HV71 och Linköping gav tre poäng. Ett facit som tränaren Harald Lückner kommenterar på följande sätt:
- Det ska vi vara jätteglada över med tanke på hur det såg ut spelmässigt. Vi mötte två riktigt bra lag, två lag som ligger i toppen och säkert kommer att göra så hela säsongen. Det kändes helt klart skönt att få med sig tre poäng.

Nu är fem omgångar avverkade. Vad har varit positivt under de här omgångarna?
- Att vi bara släppt in nio mål, det är ett snitt på mindre än två mål/match. Det måste man se som ett godkänt facit. Jag är också nöjd med målvaktsspelet. "Zacke" gjorde två bra matcher innan skadan, och Karol har sedan klivit in och agerat stabilt.

Om vi vänder på det hela, vad är du inte tillfreds med?
- Vårt spel i power play har inte varit bra. Fem matcher utan mål är underkänt. Är inte heller nöjd med antalet skott vi skjutit under matcherna. Vi måste få till fler avslut, säger Lückner och fortsätter:
- Tycker inte heller att vårt försvarsspel varit bra i de senaste matcherna. Vi har hamnat för mycket på rygg på motståndarna och därigenom dragit på oss för många utvisningar. Det håller inte i längden. Samtidigt finns det förklaringar till varför det sett ut som det gjort så här långt. Vi fick inte full trupp förrän samma dag som serien drog igång. Tiden talar för oss.

Nu väntar hemmamatch mot Södertälje. Dina tankar inför den uppgiften?
- Bakom lag som Färjestad, Frölunda, HV71 och Linköping är det oerhört jämnt. Det är lite som skiljer lagen åt. Vi vet att det kommer att bli en tuff match mot Södertälje. Gäller att vi minimerar våra egna misstag. Hemmaplan talar till vår fördel, och jag kan lova att vi kommer att sälja oss dyrt.

Hur är läget i laget?
- Vi tvingas avvara "Zacke" och Hasse Jonsson, och det är inte bra. Men tyvärr hör skador till det här spelet.

Kommentera


591071 · »