När det gäller Cola så måste jag lägga en röst på First Choice, men även budget-colan man kan köpa på ica (har förlagt namnet) är en godbit, fast bara hälften, för den andra hälften har en läskig eftersmak av Dr. Pepper (USCH).
Där ser man. Ja, must är okej övrig tid på året men bara så länge det är must. Så fort det blir julmust eller påskmust så är det stränga regler på när de får användas.
Poffa: Apotekarnes tappar must i flaskor med en etikett som det bara står "Must" på. Tror jag såg några på Rimi för flera år sedan, annars brukar Café UH vara det enda stället i stan som har must året om.
Jag har en pojkvän som spar på påskmust, för den är faktiskt godast lagrad. Tydligen vet man att han tycker om en på allvar om man blir erbjuden en sådan flaska, enligt hans familj. Alltså...must funkar jämt, men är godats lagrad - resten var en parentes.
Poffa: Trocadero är också god men har inte samma klass som en Dr Pepper. Trocadero smakar som kolsyrad Marinella. Klart drickbar men som sagt ingen smakupplevelse.
Nu igen? :-) Nåja, ger väl mig en offentlig hälsostatus iaf när jag inte känner till det - har för mig att jag varit med om två indragningar av Körsbärs-Cocacolan förut.
Körsbärsläskeblask har man testat många gånger, de har en tendens att dras in ungefär en månad efter att de lanserats i Sverige - vämjeligt - och svenska folket verkar hålla med mig.
Zingo choklad är väl något som 60-talister brukar snyfta om att de blev frånplockade mot sin vilja, va?