1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

Modo-SSK 170103

« · 1787536 Till forumet


Modo-SSK 170103
Revansch för senaste matchen? Förra hemma mötet var ca 3800 på plats, förhoppningsvis kan segrarna den senaste tiden smitta av sig på närvaroantalet. Karlqvist tillbaka, Eidstedts axel hoppa ut led senaste matchen så han kanske vilar. Dags för Skröder att producera lite poäng. Kanske Wernblom får hoppa in med Skröder/Ritchie?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Kanske Drew igen?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L:
AJ öppnade för det i nån intervju
Kommentera


Sv: Modo-SSK 170103
hanzon: Känns som att vill man klättra uppåt i tabellen, så måste det bli 3 poäng ikväll
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Hoppas ! :) någon som vet än ?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
jeensen: nja, det har ju gått rätt bra utan DP. Men, just för att det gått bra några matcher känns det som stor risk för ny plattmatch, och om han verkligen vill något så kanskedet är rätt match att ta in honom igen.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Biljaletdinov:
Västervik hemma är nästa plattis :)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Kan bli så med tanke på Tingsryd matchen ??
Men vi måste tänka positivt och tro på att det inte händer igen..eller hur ?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Modo40:
Vet inte, skämtade ;)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Då förstår jag.......vi hoppas på 3 poäng nu
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov:

Tycker Leman ser riktigt bra ut med tanke på att han inte spelat på flera månader. Spelar väldigt enkelt och med bra avvägningar.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Rytter:
Hur ser matchen ut? Hoppas jag hinner hem till 3:e
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov:

Jämn, SSK kanske haft de bästa chanserna i sina omställningar. Modo har mer puck i anfallszon och chanserna för SSK kommer när vi slarvar vid linjerna och då är dom farliga, Hanses svarade för en jätteräddning i en 2 mot 1, när vi när noga vid linjerna kommer vi ner djupt och få tryck.

Lite för slarvigt i första för min smak, och vi får nu ett andra PP mot oss.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: och nu spelar linjedomaren Allan. Der där var verkligen inte för många på isen. Inte ens nära. Ta den där djuriskt tydliga Icing istället.

Ser reprisen och det är ännu tydligare att man inte är.för många.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Rytter: Ännu en plattmatch under uppsegling!
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: ännu en match där Ztorken gnäller i två och en halv timme alltså.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Ska alltså behöva en bra målvakt för att klara sig mot Södertälje. Om någon sa det till mig för ett år sen hade jag garvat!
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Rytter:
Tack!
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Krap Nek: förutom de två pp man haft och när stenqvist stöter helt utan täckning har det varit jämt.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
1-0 modo
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov:

Där slaggade stor-janne in 1-0.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Brejcak! Läste här medans han gjorde mål...
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Steken84: en Rembrandt. Tack för den. Skönt att det blir utdelning när man spelar enkelt och tar skott.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Rytter:
Stor-Janne blir det framöver;)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: måste ju vara utvisning när han greppar pucken med handen i egen målgård. Fegt att ta modospelaren också.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: sicket värdelöst powerplay
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
atomragnar: Jo, man är nästan bättre på att ta in pucken i fem mot fem. Sedan när man väl hade pucken skulle alla ta emot den, kladda och sedan passa. Mam måste upp i tempo och man måste ta skott.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Och du är som vanligt nöjd med skitspelet!
Det är ju så dåligt att man mår illa.
Vakna upp någon gång och fatta hur kass vi är, SSK skall bara avpoliteras utan tjafs och vi lyckas vara sämre än ligans absoluta bottengäng.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: kollar swehockey och försöker förstå hur Frölunda kunde göra sitt tredje mål shorthanded.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Jag är inte nöjd med hur Modo spelar. Lite för krångligt och man släpper till för många chanser. Lite för passivt när man backar hem så de kan enkelt bara åka in och skjuta, samt några pucktapp när vi inte haft tillräckligt många med hem.

SSK har trots allt tre raka segrar och dessutom rätt klara segrar. Serien är så jämn att ingen match är lätt, på samma sätt som ingen match alls är omöjlig.

Dock ser jag inte poängen att bara såga oss jämt med fotknölarna gång på gång på gång.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L:Bättre att ta 3 fula och grisiga poäng än inga alls. Bättre att spela bortlagsspel för med det vet vi att vi kan vinna med 😁
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L:
Oavsett var man ligger i tabellen så är det ganska ovanligt att lag "avpolletteras enkelt", även när bland de sämre lagen i SHL var vi relativt ofta med i matcherna till den sista perioden.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov:
Iofs.....Huras:)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
1-1 ssk
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Ärligt talat. Varför åker Hedman rakt ut på backen? Forwarden borde tagit den och självklart skulle Hedman plockat upp Holm. Hur Fan kan man agera så djävla illa?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Mest troligt för att Hedman är en jävligt dålig hockeyspelare
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Men SSK ska väl inte dominera i Fjällräven va?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Hur går det till när cmore väljer kommentator? Väljer man helt enkelt första bästa från supporterbussen? I cirka 90% av alla situationer berömmer han sskspelaren.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: förutom Hedmans hjärnsläpp tycker jag att vi håller rätt bra framför mål. De snurrar runt rätt mycket, men Hanses ser nästan alla skott.

Rätt nära där när stål kårens kom fri.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Och vad tror du det beror på?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Mellanmjölk idag. Det är ju i såna här matcher de äldre ska kliva fram, annars kan de kliva av ;-)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: med tanke på att jag skrev att killen verkar vara en ssk-supporter trodde jag att du skulle kunna räkna ut det.
Tydligen måste jag vara tydligare.

Killen kommenterar nästan bara ssks prestationer och verkar inte kunna namnen på modospelare. När modospelare hakas säger han inget, men vid det omvända pratar han om utvisning. Visst ssk har varit något bättre, men der föranleder verkligen inte kommentatorn enorma sskfokusering.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Domsjö: Förrutom Brejacks mål , som inte ens var en chans har vi inte skapat mer är två, hemma mot SSK.
Pinsamt som vanligt.
Hanses räddar oss gång på gång på gång
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Nja, lyrenäs helt fri. Karlkvist frispel på bortre fick två chanser. Ritchie helt fri i pp. Lindgren passade till en fri rundqvist(?) i en två mot etta. Det fanns fler hyggliga chanser också, men visst hoppas jag på mycket bättre i tredje.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Ja, eftersom SSK tillåts dominera kan man ju inte önska annat.
Räddade av Hanses gång på gång
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Alla dumma utvisningar, det håller inte i längden.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Såg denna och kom att tänka på dig. :-P

land.se/halsa/ny-forskning-gnall-kan-skada-din-hjarna/


Håller dock med om att jag kan tycka vi ska kunna prestera bättre. Dock har vi ju faktiskt haft nog så många chanser i andra som SSK kan jag tycka. Men skulle nog säga att SSK vann perioden både i mål och på poäng.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
2-1 modo
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Monno: efter ett rent uruselt byte kommer Björklund in och drar till ett sjukt skott. Snacka om att ta revansch.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: rolig kommentator. Domaren tar ut tekningen för att pucken gick rakt ut, men han vidhåller att Hansen gjorde en bra block.
Kommentera

« · 1787536