1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480547 inlägg · 4078 ämnen

Modo-SSK 170103

1787781 · » Till forumet


Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Försvaret har blivit bättre, men det är under stundom väldigt dåligt
Som igår mot SSK när dom gjorde 3 - 2, blev panik och man klarade ej att få pucken ur egen zon
Man sköt efter ringen och SSK tog hand om den
Igår hade vi tur, men vi har kanske förtjänat turen nu ?
Sedan spelar man inte upp pucken, man åker upp med den
Då går det sakta, och det är lättare för motståndaren att stoppa anfallen
dock tog vi 3 poäng och det ska man inte förakta
Ser rätt så bra ut nu, bättre än på länge
Hoppas allt håller i sig
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Bad_Brett:
Jag köper ditt resonemang, men jag håller inte med. Det är inte så att spelarna bländade oss med sitt stenhårda jobb igår. Det var inte så att man blivit imponerad mot Tingsryd och flera andra matcher heller. kort sagt. Det är inte så att inställningen plötsligt blivit flera klasser bättre. Det har den inte vad jag kan se.

Det som blivit flera klasser bättre är försvarsspelet. Med den inställningen vi hade igår skulle vi inte vunnit om vi inte hade sorterat in spelarna i slotet, istället som innan december där vi skulle jagat oss blå i egen zon och släppt till massor av fantastiska skottlägen mitt framför mål.

Man kan bevisa det mesta utifrån statistik och jag tycker att ditt resonemang gör just det. Jag tror att spelarna trivs i och med att det är kallare ute. Därför kan man lätt peka på att det är vädret som gjort att vi lyft. Det är precis lika statistiskt säkerställt som att Svartvadets uppsägning påverkat.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Bad_Brett: Ja nog tror jag entledigandet av Svartvadet haft större betydelse än man tror.
Dels för att AJ ger ett tydligare intryck än Svartvadet då han ofta är tillgänglig och ger svar på tal. Styf har också hjälpt till, och naturligtvis Hanses intåg.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Bad_Brett:
Nu är det ganska kort tid efter Svartvadets uppsägning, däremot var Svartvadet GM under en lång tid.

Flera faktorer kan ha påverkat, bla annat Svartvadets uppsägning. Jag tror att spelarna fick en känsla av "nystart", man kunde lägga bort bördan av den lite tyngre inledningen.

Man har inte en laguppställning där OH/DP/AE har bärande roller. Numer är bara två av dem med i uppställningen, och endast en av dem spelar mer än 20 per match. Kan ha fel men kan inte påminna mig om att AE lirat mer än 20 nån match. Stor-Janne har kommit istället vilket är en uppgradering. Sellgren men även Lindgren har lyft sig, förhoppningsvis kan även Stenqvist lyfta sig.

Man har justerat "pressen", jagar inte bort sig på samma sätt.

Även Skröders intåg, som gör att vi har 3 kedjor som kan komma in i offensiv zon ist för två.

Finns säkert fler faktorer, och vi får inte heller utesluta möjligheten att mina slutsatser är felaktiga:);)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K:

Oavsett hur professionell man är, kommer man såklart till en punkt där man kollektivt börjar bry sig någon procent mindre. Tror inte du ska underskatta vilken effekt ledarnas beteende har på moralen. Det kan räcka med att en chef åker på en till synes onödig tjänsteresa för att det ska bli missnöje bland personalen.

Även om det är svårt att se varför en sparkning av sportchefen mitt under säsongen skulle påverka laget direkt, är jag ändå övertygad om att så är fallet. Småsaker som att AJ kan ha fått förnyat självförtroende när klubben visar att de inte går den konventionella vägen och sparkar tränaren eller materialaren börjar vissla i korridorerna. Det var trots allt ett statement att MoDo gjorde sig av med en av de största eldsjälarna i modern tid. Jag tror det påverkar en hel del.

Sedan har Styf gjort det jättebra såklart.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K:
Sen tror jag att det spelar in lite att dom har lyckats vinna några nära matcher också sen Svartvadet fått gå, självförtroendet i spelarna har kommit igång lite.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Bad_Brett: Jag tycker att det var rätt stt säga upp svartvadet, men exakt hur mycket har förbättrats så avsevärt tycker du? Det där tycker jag handlar mycket mer om att olausson blivit sjuk och Styf krävt ett passivare försvarsspel. Att det har med bytet av sportchef att göra är faktiskt mest tillfälligheter.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Domsjö:

Dags att uppdatera min statistik en aning. Diskussioner är överflödiga. Nöjer mig med att konstatera att rätt beslut fattades...
Uppladdat:

450x300-svarten.pngsvarten.png

Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Amitiel: Man gör det i större utsträckning nu för man har betydligt bättre kontroll och struktur på sitt eget spel. I dagens match är det rätt tydligt att man ändå har en viss kontroll på matchen trots ett inte alltför imponerande spel. I mina ögon är det helt klart Hanses intåg som möjliggjort detta.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Amitiel: Det blir nog bra det här tillslut.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Känns som skillnaden nu mot tidigare är att dom lyckas hitta sätt att vinna även om det inte är bästa matchen, tidigare var det mer att dom lyckades hitta sätt att förlora även om det är en bra genomförd match.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Monno:

Självklart är det så, men hur långt ska man dra det. Någonstans finns en gräns och den tycker jag är passerad vid att ringa för att kolla klockan och dra tillbaka den. Blir ju en extra timeout för lagen.

När går gränsen för att kolla klockan? Vid 1 sek kvar? Vid 5 sek kvar? Vid 10 sek kvar? Vid 5 min kvar? Sekunden är ju lika viktig vart den än tappas bort.

Vad är nästa steg? Ringa för att granska utvisningarna?

Kanske det vore bättre, kan ju vara mer avgörande. Tänker på den spökutvisning som Nord hittade på Torp och Leksand gjorde mål på, där kan vi prata avgörande.

Det finns alltid en viss del slump i sport och det kommer inte att gå att jämna ut allt, då kommer en match ta 6 timmar och behövas spelas om för att man hittat något i efterhand som alla granskningar missade.

Det lag som åker ur gör det för att dom varit sämst under 52 omgångar och själva satt sig i den situationen, sedan i ett kval kan vad som helst hända och slumpen är en del i detta.

Vill man skydda klubbarna och personernas jobb primärt får man hitta andra vägar än att eliminera slumpen, stäng serien då eller se till att fördela pengarna mer lika mellan ligorna.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Rytter: Ja fast den där sekunden var ju t.ex. skillnaden året DIF fick kvala och då åkte ur.
Så den kan betyda rätt mkt.

(Tänker på Lethovouris segermål mot dom 59.59 på uret. Iofs inte fast situation men du fattar.)
Det handlar om såna summor idag. Det är liksom inte bara att du kanske får vara grinig ett par dagar utan kan vara skillnaden på x antal personers jobb t.ex.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K:
Tänkte oxå på det, ingen sedvanlig panik.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K:

Men vart fan är hockeyn på väg, ringa för att kolla klockan? Nu får man väl ge sig, visst att det kan vara viktiga sekunder men det är ju som att ge ett lag en extra timeout. Nej det där ska domarna kunna sköta utan att ringa.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Vi har hållit uppe spelet i tredje trots att vi var i ledning. Visst blev vi lite pressade, men vid utvisning och när de tar ut målvakten är det rätt naturligt också.

Rätt bra tredje, men vi glömmer de övriga två. En viss styrka i alla fall att vi vann. Före december hade vi helt klart förlorat en sådan här match.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Rytter: Det har trots allt varit jättelugnt i tredje fram till utvisningen. Det har sett bättre ut helt klart.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Rytter:
Visst har man ändrat lite i kedjorna?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Tycker du kan sluta titta igen. ;-)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Steken84: Ssk har betydligt bättre kvalitet i passningarna i pp än Modo.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K:

Intressant att se ifall vi har lärt oss att våga vinna eller ifall vi fortfarande kommer ge bort poäng i slutet.

Lite surt för efter 3-1 hade inte SSK nått alls.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Hedman inne igen.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Lite svagt där av Hanses, men han har varit bra och ska inte klandras. Synd då de inte haft ett enda bra läge på tio minuter.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Ssk 3-2. Varför måste det bli spännande?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K:
Känner att jag börjar titta i ett bra läge:)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Krap Nek: är vi inte sämre än såhär när vi är vördelösa kan jag köpa det.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Såja! Fina grabbar!
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Steken84: 3-1! Molin stekhet!
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: som jag skrev vid brejcaks mål. Bra saker händer om man skjuter ofta och gärna snabbt...
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: rolig kommentator. Domaren tar ut tekningen för att pucken gick rakt ut, men han vidhåller att Hansen gjorde en bra block.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Monno: efter ett rent uruselt byte kommer Björklund in och drar till ett sjukt skott. Snacka om att ta revansch.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
2-1 modo
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Såg denna och kom att tänka på dig. :-P

land.se/halsa/ny-forskning-gnall-kan-skada-din-hjarna/


Håller dock med om att jag kan tycka vi ska kunna prestera bättre. Dock har vi ju faktiskt haft nog så många chanser i andra som SSK kan jag tycka. Men skulle nog säga att SSK vann perioden både i mål och på poäng.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Alla dumma utvisningar, det håller inte i längden.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Ja, eftersom SSK tillåts dominera kan man ju inte önska annat.
Räddade av Hanses gång på gång
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Nja, lyrenäs helt fri. Karlkvist frispel på bortre fick två chanser. Ritchie helt fri i pp. Lindgren passade till en fri rundqvist(?) i en två mot etta. Det fanns fler hyggliga chanser också, men visst hoppas jag på mycket bättre i tredje.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Domsjö: Förrutom Brejacks mål , som inte ens var en chans har vi inte skapat mer är två, hemma mot SSK.
Pinsamt som vanligt.
Hanses räddar oss gång på gång på gång
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: med tanke på att jag skrev att killen verkar vara en ssk-supporter trodde jag att du skulle kunna räkna ut det.
Tydligen måste jag vara tydligare.

Killen kommenterar nästan bara ssks prestationer och verkar inte kunna namnen på modospelare. När modospelare hakas säger han inget, men vid det omvända pratar han om utvisning. Visst ssk har varit något bättre, men der föranleder verkligen inte kommentatorn enorma sskfokusering.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Mellanmjölk idag. Det är ju i såna här matcher de äldre ska kliva fram, annars kan de kliva av ;-)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Och vad tror du det beror på?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: förutom Hedmans hjärnsläpp tycker jag att vi håller rätt bra framför mål. De snurrar runt rätt mycket, men Hanses ser nästan alla skott.

Rätt nära där när stål kårens kom fri.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Hur går det till när cmore väljer kommentator? Väljer man helt enkelt första bästa från supporterbussen? I cirka 90% av alla situationer berömmer han sskspelaren.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Men SSK ska väl inte dominera i Fjällräven va?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
J F K: Mest troligt för att Hedman är en jävligt dålig hockeyspelare
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov: Ärligt talat. Varför åker Hedman rakt ut på backen? Forwarden borde tagit den och självklart skulle Hedman plockat upp Holm. Hur Fan kan man agera så djävla illa?
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
1-1 ssk
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Tarasov:
Iofs.....Huras:)
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L:
Oavsett var man ligger i tabellen så är det ganska ovanligt att lag "avpolletteras enkelt", även när bland de sämre lagen i SHL var vi relativt ofta med i matcherna till den sista perioden.
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L:Bättre att ta 3 fula och grisiga poäng än inga alls. Bättre att spela bortlagsspel för med det vet vi att vi kan vinna med 😁
Kommentera

Sv: Modo-SSK 170103
Robin Ztorken L: Jag är inte nöjd med hur Modo spelar. Lite för krångligt och man släpper till för många chanser. Lite för passivt när man backar hem så de kan enkelt bara åka in och skjuta, samt några pucktapp när vi inte haft tillräckligt många med hem.

SSK har trots allt tre raka segrar och dessutom rätt klara segrar. Serien är så jämn att ingen match är lätt, på samma sätt som ingen match alls är omöjlig.

Dock ser jag inte poängen att bara såga oss jämt med fotknölarna gång på gång på gång.
Kommentera

1787781 · »