1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527927 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Timrå 19/1

Sv: Modo - Timrå 19/1
{5647}: Hahaha patetiskt jävla kärring snack gav ALLT O LITE till ( tror nog modo skulle behöva en sådan krigare ) För mycke dam hockey nu som straffa er

Modano: Den mest begränsade spelaren som tog sig längst var Hasse Jonsson imo. Han hade inte mycket talang, men tränade mest, var mest seriös och gav precis allt.
Inte fan var han helt snäll heller, men trots allt inte vårdslös.

{8384}: Nä verkligen inte !!!
Trodde med denna trupp att vi skulle/borde ligga femma och uppåt i alla fall .
Sjukt tråkigt att vi har slarvat bort många matcher tack vare en inställnings fråga !!

Modano: Jag hade väldigt gärna haft en back som Sanny. Jag tycker att han spelade sjukt vårdslöst, men jag hade gärna haft honom ändå.

Magnus Wernblom filmade och gick rejält över gränsen ibland, men vi älskade honom ändå.

Confusius:
Av det lilla jag sett av Oscar P så är hag rätt övertygad om att han går före OSL, frågan är om han inte går för Wernblom med. Bra utvkurva på killen nobbad till hockeygym men jobbat sig in igen

{8384}: Sjukt också att bara denna säsong så har vi tagit noll poäng !!! på sex derbymatcher .

Måste vara en svår slagen bedrift bara det !!

Smurfen: fråga Djurgården fotboll...

Smurfen: vi är uppe i 10 raka, medräknat även förra däsongen

{5647}: Nu är jag inte så värst intresserad av fotbollen och framförallt Djurgården så där har jag noll koll.

Robin Ztorken L: Sjukt !!

Robin Ztorken L: tror de är uppe i 18 raka utan vinst... Då suger ändå Hammarby mot de andra lagen.

{5647}: ÖFK 🖤❤️🖤❤️🖤

Nucky: 17-17 i målskillnad och avgjordes i game 7 SD!!! Det kan man kalla Jämt! Ni var ju 3a i tabellen, så där och då blev man såklart lite arg osv men samtidigt så tyckte jag att ni var helt klart mer värdiga vinsten.

Hade vi tagit det så hade vi troligen rykt mot HV!
Vi har alltså förlorat alla slutspel mot HV!

T.om gången vi hade fucking 3-1 i matcher så lyckas de vända och vi tappar det.

Nää fyfan, HV var mardrömmen för oss.

Bragd-Birger: Den jävla matchen alltså, lika ställning, 3 perioden, andra halvan... först drar Timrå en jävel i ribban, sen drar skröder en i stolpen, sen avgörs det i sudden vilket ofta är lite som att spela tärning!
Kunde det ha blivit mer jämt?!, tror nog det var den jämnaste och känslomässigt bästa kvartsfinalserie som spelats i es/shl i modern tid.

Robin Ztorken L:
Det är alltså bara jag som tror att gårdagens match blir ”se vad vi kan uppnå om vi gör det vi skall”;) dessutom är Karlqvist på is, när han kommer in blir det en kvalitetshöjning.

Tarasov: Hoppas du har rätt för de måste vakna till nu :) igår gjorde de faktiskt en bra match med tålamod hela matchen förutom oturen att de tabba sig och gjorde ett självmål och inte kunde få in pucken. Men det var disiplinerat spel och mycket bättre i försvarszon men skall de ha minsta lilla chans på topp 8a måste de visa det spelet nästa match med och vinna för annars blir det risk för kval neråt och där vettefan hur de klarar sig.

Trots en bra match från Modos sida så känns det som luften gick ur laget, dom orkade inte hela matchen, matchen varar ju i 60 min.

Tarasov: Om vi gör det vi ska och ändå förlorar är ju inte mycket vunnit.
Det är väl det som är det stora bekymret, vi MÅSTE börja vinna hockeymatcher.

Man måste förstå att vi är väldigt nära en plats under det sista strecket nu.
Poängen måste börja trilla in nu, det är hög tid!!!

« · 1864684