1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474677 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 20/10

« · 1844445 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 20/10
kulltorp: Ni har ju matat dom med kraftfoder och anabola tror jag. Fasiken fullvuxna allihop.
Wernblom stackarn är en tvärhand hög...

Nä vi gör en ganska bra match tycker jag men några riktiga hjärndöda misstag ställer till det och då tappar vi självfötroendet också. Sen tycker jag vi är för trubbiga i offensiven återigen.

Ivandrago: Han fick chansen att spela några byten efter. Tycker han visat lite för ofta att han skulle kunna spela några matcher i J20. Vi har andra vi kan ge chansen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
kulltorp: ni har dock inte lika många som modo i spel, men ja hållander och Olofsson håller bättre klass än modos juniorer, i modo tror man att bara för man vinner j20 och j18 kan man spela med massa juniorer i laget.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Själv undrar jag vart Walfridsson tog vägen? Tyckte han har sett stabilast ut defensivt av honom, Berglund, och Aronsson.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
hockey_21: Inte division 1 bara!!

Jag våra backjunisar håller inte behöver in 2-3 st. Scouta väl till nästa år!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Dundee:

Våra juniorer är inte på samma nivå som Hållander och Olofsson, dessa dominerar och driver sin kedja just nu. Ingen av våra kommer i närheten av samma kapacitet och spets.

Den enda unga vi har som håller hög nivå är Sellgren.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
kulltorp: Båda lagen har väldigt bra juniorer, men ikväll var era mer effektiva förhoppningsvis så kan våra vara bättre i nästa derby :).
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Confusius:
Det tror jag om man jobbar på, men frågan är om vi inte har 2-3 juniore för mkt på plan. Vi ligger på 6-7 per match. Räknar man förstaårsseniorer plus juniorer så är vi kring 7-9 nästan halva laget. Då skall man ha ett talangsfullt lag....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Djuunaz: Du har helt rätt! Det är ju allt som oftast juniorer som begår misstag, det hör liksom juniortiden till. Så ju fler unga spelare man har ju fler misstag blir det ju.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Dundee: Skillnaden är väl att vi har bra juniorer. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: Tror knappast dom kommer att ge upp. Däremot sätter det sig mentalt, och idrott är 80% psykologi och 20% kunnande. Risken är ju att man aldrig hämtar sig mentalt, såsom det sett ut dom senaste 7-8 säsongerna.

Frågan man KAN ställa sig dock är hur våra juniorer skolas mentalt, för spela hockey kan man ju!? Men så fort det brinner till så viker vi ner oss eller begår hårresande misstag. Och såhär har det varit dom senaste 10 åren, det är det som verkar sitta i väggarna, inte hockeykunnandet!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov:

Inte direkt första matchen han slarvar i, jag tycker han visat att han skulle må bra av J20 ett tag.

Men vi måste göra något nu med Oscarsson borta samt Enström osäker ifall han kan spela och när. Största misstaget var att skriva nytt med Enström, här skulle man varit kylig och hittat någon annan etablerad istället.

Center + back som en tidig julklapp.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Djuunaz: Vi har inte ekonomi för att hålla på värva spelare längre. Det är spara som gäller nu och då är det juniorer som gäller för större delen. Timrå spelar ju många yngre spelare dom med. Skillnaden är väl att många av deras yngre har varit med nån säsong nu med och fått rutin men dom har gjort samma resa.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Monno: har sagt det länge, det håller inte att spela med en massa juniorer på den här nivån även om modo har en grym juniorverksamhet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Monno:
Hade jag varit ledare har jag nog gett honom 1-2 matcher direkt efter, för att se hur han tar det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Snipan: Nu ska jag vara lite negativ iallafall. Vafan är det med Björklunds balans ? Ramlar ju utan större ansträngning titt som tätt. Alkolås på klubban ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Confusius:
Så länge inte spelarna ger upp så.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Monno:

Ja jag vet att han är ung, men man kan inte ha dispens att spela så mjukt och med huvudet under armen bara för att man är ung, iaf inte om man vill vinna matcher.

Vi måste spela våra unga spelare vid skador, men jag kan inte fatta att Aronsson går före Walfridsson.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Fokus på det positiva. Aronsson kan iallafall hitta blad.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Nu är Aronsson bara 18år. Men det är tyvärr två misstag men inte ens får göra som 18åring. Och nu är han helt under isen stackarn.

Jag kan satsa en del på att Aronsson inte spelar nästa match...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Heja Modo
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Robin Ztorken L: Så idag kom den usla perioden i matchen i tredje. Varför kan man inte vara bra en hel match? Man är bättre än motståndarna i två perioder, bara för att den tredje vara så usla att man förlorar matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Robin Ztorken L:

Ja om man gör som dig och följer matcherna på swehockey så är det som vanligt. Ser man matchen så ser man att detta inte alls är som tidigare matcher, vi spelar stundtals riktigt bra, men går ju inte mål och sedan får vi jobbiga mål mot oss.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Robin Ztorken L: Ja nu blir det tränarbyte o jumboplatsen kring jul
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Webmaster: Man kan inte klaga på Modos stabilitet i alla fall.
Lika dåliga som vanligt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Suck, Aronsson igen. Han håller verkligen inte på denna nivå. Varför spelar inte Walfridsson istället?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Domsjö: Bjudningsfest idag tydligen...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
MODO Hockey - Timrå IK 1-4
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Domsjö: Precis detta jag menar, hänger med spelmässigt för göra monumentala misstag i emellanåt. Det är ju rena bjudmål idag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Det känns verkligen inte som om Timrå är så bra som man fått för sig. Så mycket tryck och så många chanser som vi skapade under den perioden har vi inte gjort mot något annat lag tidigare. De är absolut bra, men de är verkligen inget nytt Mora hittills.
(Men båda lagen har så många unga spelare att båda kan utvecklas under vintern).
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter:

Kul att man får hindra någon på blå i kontring. 3-1 och riddå ner.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Dundee:

Visst det är resultaten som räknas, men jag har dock större tro på detta lag och våra tränare jämfört med förra säsongen, och är övertygat på en bättre placering och misnt topp-8.

Ifall vi kan fortsätta att spela som i denna match kommer segrarna och vi kommer klättra. Dock får laget inte börja tycka synd om sig själva utan det är bara att nollställa sig inför varje match och ut och köra oavsett resultat i denna match.

Ser ändå ut som vi börjar få fart i fler kedjor, Björklund/VÖ/Karlkvist kommer mer och mer, några fler matcher tillsammans måste dom få. Fjärde börjar skapa mer och mer och får nu tryck och skapar lägen, det har dom inte gjort innan.

Enda kedjan som inte kommit igång är ju Hägga kedjan men dom får sikta in sig på att jobba hårt istället.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Confusius: Jag tror att vi vänder detta. Förutom deras juniorkedja så känns vi klart bättre. Vi skapar fler chanser, får längre byten i anfallszon.
Rimligen får vi också lite utdelning från domaren och vårt PP är riktigt bra.

Samtidigt är det inte lätt att göra mål i vinter. Vi har många riktigt bra lägen, men Eriksson träffar stolpen, Brörklund kommer inte till skott och Karlkvist träffar för ofta mitt på målvakten. Jag tror vi måste spela desperatare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
atomragnar: Har inte pratat om oflyt, att däremot som en del hävdar att man är chanslös är lite överdrivet i mitt tycke. Modo har givetvis inte spelat på topp i förlustmatcherna dock tkr jag det mer handlar om slarv mer än att man inte hänger med. Ifjol som jämförelse var man både slarvig och dessutom utspelade många ggr.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Confusius: Hoppet är det sista som överger en, men det är väl ganska klart att många blir deppade över senaste tidens resultat och tidigare säsonger med. Men återigen måste man ge detta lag lite tid att växa. Det är unga grabbar det kommer ta tid.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
atomragnar: Haha vet inte om det är roande eller tragiskt att dom flesta härinne gett upp den här matchen redan. Men jag klandrar ingen, känner samma själv. Det är såhär det varit i flera säsonger nu, även när vi spelar bra och faktiskt förtjänar något så torskar vi. Men det är ju naturligtvis inte bara otur, det är ett symptom på förlorarskallar :(
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Domsjö: Fortfarande 5 raka talar sitt språk inte oflyt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Du kan ha rätt, men sparkade den gjorde han definitivt inte!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Domsjö: Tycker man visar upp en helt annan intensitet och vilja i denna match än tidigare. Fortsätt såhär så kommer poängen trilla in, var så säker.
Det är en bra match. Rolig att se
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
fantasilos: de målvakter jag känner vet var gränsen går. Det var medvetet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Det jag menar är att det är så här nästintill varje match vi spelar. Vi har nog haft med oss en hel del fel av domaren med men då är det väldigt lite kommentarer. Men jag kan tycka att man absolut bör kunna införa ett 2 domarsystem i denna serie för det går väldigt fort därute och domaren har det ganska tufft. Men i slutändan handlar det alltid om att förvalta sina egna chanser och det är där största problemet ligger tyvärr.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Vi har gjort nån riktig skitmatch men vi har trots förluster spelat så pass "bra" i dessa matcher så med lite flyt hade vi kunnat fått poäng med oss. Ibland går det emot det är bara så, vidhåller fortfarande att vi presterar bra mkt bättre än vad vi gjorde ifjol. Jobbar man hårt så får man med sig marginalerna och vinsterna tillslut.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Sparkar bort målburen? Han lutade sig endast mot den som målvakter alltid gör.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Eran period flyt som leder
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Förutom domarna, domarna och domarna. Så hade vi förmodligen domarna gjort domarna och lett domarna domarna alternativt domarna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Dundee: jo, men vi skulle haft fem mot tre när Haukeland helt ostörd sparkar bort målburen. Sedan missar domaren när de inte bara är en spelare för mycket på isen med väldigt bred marginal. Domaren tar en korrekt på oss och de gör mål.

Ja, hockey går ut på att göra fler mål än motståndarna. Hockey har också domare vars uppgift är att skipa rättvisa, för annars kan ett lag få stora fördelar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Dundee: Mycket sant, modo förvaltar inte sina chanser och gör misstag. Det duger inte att spela ok behöver poäng, 5 raka förluster huh..

Tappat tron, slår på en film istället.. sist jag gjorde det var efter 2 perioder mot leksand.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K:

Det går verkligen emot nu, jag tycker vi efter 40 minuter gör en riktigt bra match, inga större dippar och skapar mycket nu i andra och dominerar och första var jämn.

Hoppas vi orkar fortsätta lika i sista perioden, då måste vi få utdelning. Sedan borde vi få något PP med oss i sista.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Vilket gnäll det är, så fort vi släpper in mål eller förlorar är det domarens fel?. Sedan är det tur Timrå leder?. Hockey går ut på att göra mål och den som gör mest vinner. Svårare en så är det inte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Zource: säsongens klaraste avsiktlig offside.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Zource: säg det inte så högt , då får du Modano på dig.
Kommentera

« · 1844445 · »