1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481619 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Timrå 2020-02-12

« · 2034240 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Eller: Jag har inte talat om enskilda händelser. Sen kanske du tycker du är sanningssägaren när det gäller det generella målvaktsspelet. Jag kan inte avgöra det heller.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Monno:
Det kanske är så att våra vinster inte är vinster utan ett resultat av att motståndarna inte kämpat tillräckligt hårt? Så egentligen är vi rätt så dåliga😉. Skojar bara lite men min poäng är det finns flera faktorer som påverkar ett resultat i en enskild match. En av det skulle kunna vara att motståndarna faktiskt gör en bra insats och får med sig mål i rätt lägen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Toppa formen med hjälp av periodiserad träning är något som är aktuellt i allra högsta grad inom hockeyn. Vi gör det nu, samma system som IKO hade ifjol.

www.vk.se/2020-02-11/sa-tanker-bjorkloven-kring-formtoppningen
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
NuMo: Men... hur många gånger ska jag behöva säga det?
Det är inte våra målvakters fel att vi förlorar. Tror ni är blinda som inte ser att försvarsspelet fungerar uruselt för ofta. Ta första Tik-målet till exempel två går bort sig bakom mål och lämnar Madsen med öppet mål i en för målvakten svår förflyttning. Det hände fler gånger under matchen att försvaret gick bort sig i sin iver att stressa motståndaren.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: Att träna ner spelare och lag i ishockey är korkat, man kan inte spela 1-1,5 månad på halvfart för att försöka satsa på slutet, då är men efter och går in i slutspel med taskigt självförtroende och sämre möjligheter.
Att spela 52-55 matcher på en säsong skall varenda någorlunda vältränad idrottsman klara, snarare att man tränar mindre för att inte överträna psyke och muskler, är det inte roligt så är man heller igen bra hockeyspelare, det är där någonstans jag tror Modo är idag.
Björn lyckas inte få ut mer ur laget och hans spelsätt är totalt förödande när laget inte spelar på sin Max nivå.

Jag tror att Modo dåliga form som varit till och från hela säsongen är att Modo har ett uselt försvarsupplägg, offensivt har vi räddat många poäng men försvaret är våran solklara akilleshäl och när vi får skador på den linje vi har så blir vi väldigt många procent sämre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
modomille: Det återstår att se. Ilkka har spelsinne men oj vad vek stackarn är. Bartosak vet jag är bra men hinner han komma i form? Jag tror tyvärr inte missarna i försvarsspelet hade varit mindre med nordlinder eller valfri skadad back. Jag vet att vi är bra när det klickar men är vi bra när det väl gäller?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
modomille: kangas va grym idag och lyfte From! Men From är ju tyvärr ingen sniper.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gäsp:

Det är jag helt övertygad om. Han hade knappast skrivit nytt 3års kontrakt om han inte haft bra samarbete med glader och fått vara med och styra.

Det är så långsökt att ens tro att glader värvar utan att björn är helt delaktig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gäsp: Inte nyförvärvens fel att vi förlorade idag. Dom var tvärtom bättre än dom flesta idag. Hanses hade varit förstamålvakt i ett svagt Extraliga lag (tjeckiska ligan) , men han hade inte varit den bästa målvakten i ligan som Bartosak var. Går inte att jämföra Kangasniemi och Pettersson. Kangasniemi är på en annan nivå.

Dags att höja nivån på inläggen här inne.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: tycker också man kan förvänta sig mycket mer av Björka och Forsberg!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Ville Björn ens ha dessa värvningar?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: Björn sa i nån intervju att han inte tränade ned några spelare då det ställt till det tidigare.

Tror helt enkelt vi inte tar i för fullt. Lättja kort och gott. Vad det beror på? Ja det är det Björn behöver lista ut.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Foppatofflan:

Är ganska övertygad att det är Olofsson kedjan han menar. Totalt osynliga idag.

Han berömde första i intervjun och gav mer istid till jellvert kedjan så antar han var nöjda med dem och halvnöjd med fjärde som ändå skapade lite.

Olofsson ser inte ut som samma spelare vi värvade och i början på säsongen, han är långt från shl form om man säger som så. Men förvånar mig inte om han har ett kontrakt redan efter sin fina start.

Vi måste få igång en andra som producerar eller så får jellvert kedjan ta över, dom satt upp bra lägen idag och borde få fortsätta och ta istid från Olofsson kedjan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Det tror jag nog. Kanske inte i samma utsträckning som förut, men nog lär man köra något hårdare en period för att sedan kunna släppa på det. I individuell idrott gör man det definitivt inför mästerskap, så varför skulle hockey vara ett undantag om man kan. Spelar man kring strecken lär man inte vilja riskera att man är kommer ur form.

IKO verkar i viss utsträckning gjort det ifjol. Man tappade många poäng i slutet av serien och gav i princip bort chansen till förstaplatsen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: Finns det fortfarande tränare som tränar ned lag, jag trodde man slutade med den idiotin på 90 talet?!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo:

Ja vi tar tillbaka freddan eller AJ eller säcken.

Nej vi har rätt tränare och med kontinuitet samt spel som utvecklar spelare så ser jag ingen anledning att byta.

Tycker utveckling på jj, jellvert, Berglund, Hedberg talar sitt tydliga språk.

Missar vi finalen eller shl kval är det inte pga björn iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Foppatofflan: Det är hans jobb att se till att alla är taggade och spelar på Max!
Att han är besviken ger jag inte ett rött öre för
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Är laget nedtränat som IKO förklarar det väldigt mycket. Är inte alls säker på det, men det förklarar l sådana fall varför vi saknar bett i åknkngen. Det förklarar också varför vi aldrig toppade den här matchen. Fyra kedjor nästan hela tredje när Timrå toppade tidigt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: enligt Björn var han besviken på att 2.5 formationer inte presterade. Antar att det är 2:a, 4:e och Jonsson/Tambellini han syftade på...vad tror ni?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Lite märklig coachning där i slutminuterna i alla fall
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Dagis: Ställ Björn mot väggen, han har inte tillfört mycket till detta lag!
Ett av ligans dyraste trupper och mängder med unga talanger, ändå är det bekvämt och riktigt uselt spel långa perioder.
Det enda riktigt bra han har implementerat i detta lag är en identitet, men spelidén är vansklig och svår, dessutom har han öht ingen plan B eller ens ett alternativ.
Björn må vara bra på mycket men en mer enkelspårig coach får man leta efter.

Sen har ju tex Freddan en glöd och ett jävla engagemang för Timrå.
Björn verkar mest bara dryg och besviken
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K:

Ja, ska ge han chans att komma in i spelet mera. absolut var det turliga mål.
Det är väl det övriga försvaret som ska ha mest kritik.
Är lite orolig för hans aggressiv spelstil mot skytten att det straffar sig om inte backarna rensar ordentligt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: Nja, vi har ingen aning om status på Nordlinder. Helt klart kommer man vänta lite extra den här gången. Det kan vara så att han spelar nästa vecka.

Misstänker att vi inte värvar mer. Vi har väldigt bra backsida även utan Nordlinder, men då måste spelarna vara friska också. Jag misstänker att flera tvingades spela halvskadade.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo:

Ja tyvärr verkar det inte bättre. Bakslag i träningen och tränar inte ens nu så han är nog långt från spel.

Men vi har inga pengar till klass, så mr kalix är kanske det vi kan hoppas på som bäst.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Kuriosa: Kvällens jubilar, Sture, har han en mycket trevlig dotter som jag haft som kollega.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: Norlinder är nog bara att räkna bort denna säsong!
Modo måste agera.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Tugga i dig vännen. Nu leder fortfarande med 3+ målskillnad poäng..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
NuMo:

Vi har gått hårt på försvarare och tror som någon skrev här att många är halvskadade. Vi skulle verkligen behöva Norlinder, Wallinder och enström tillbaka så vi kan rotera mer.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: Timrå har ett mentalt övertag på modo. De har flytet. Det har inte vi. Se bara på deras skitmål. Sen tycker jag att Timrås supportrar borde skämmas som inte kan hålla käft under en hyllning till en modoikon, tragiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
jonsson: Bartosak må vara en jäkla bra målvakt, men risken är att han inte hinner komma i form, lära sig spelet, försvaret och att försvaret inte hinner vänja sig vid honom, innan det är försent. Det var en väldigt sen värvning när det gäller målvakter i min mening.

Men såklart får vi hoppas att det blir bra. Då kan det bli tungan på vågen vad det lider.

Det verkar som att vårt största dilemma just nu är att vi inte har tillräckligt många backar som lever upp till sin förmåga. Chansen att de skall kompensera för "bristerna i målvaktspelet" blir mindre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
jonsson: Så Bartosak är dålig trots tre insläppta varav två riktigt turliga. Vi har kritiserat försvarsspelet rejält och ändå är det alltså dåligt av Bartosak?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
jonsson:

Fast han tycker jag inte man kan såga efter ikväll. Han tar många svåra lägen, läser sönder lööke och räddar friläge. Hartmans och Lundins mål är ju slumpmål som är svåra att klaga på och säga att han ska ta. Hartman är helt slut och ska gå på byte och åker bakom mål mot båset och vips dyker pucken upp så han slänger en backhand mot mål, Lundins är ju flipperspel.

Så såga gärna andra delar i spelet och inte bartosak, tycker han känns betydligt bättre än våra andra två målvakter.

Obs timråiter, ni behöver inte kommentera, säger inte att det var oförtjänt seger utan kommenterar bara målen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
jonsson: Ja men tror ej någon annan målvakt gjort det så mycket bättre, vi har inget försvarsspel och det är inte lätt att vara målvakt i Modo när man slarvar som man gör.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
KB65: vi var värdelösa idag! Så uppåtgående form är tveksamt. Vad tillför nyförvärvärven? Nej Hanses hade lätt varit 1:a målis i Tjeckien och Pettersson är han verkligen sämre än Iikka ?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
KB65: Uppåtgående form... ja det är tveksamt!
Uruselt försvarspel, och totalt förlamad offensiv.
4 skott på 20 minuter när man jagar säsongens hittills viktigaste reducering vet jag inte om jag vill kalla uppåtgående form faktiskt.

Nä detta Modo är som vanligt ett så jävla oskolat lag.
Jag skrev det redan igår, Timrå spelar med hjärnan, det gör inte Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Trots förlust idag så måste man väl säga att vi är på uppåtgående form? Bättre spel och driv än mot Karlskrona, och Södertälje-matchen behöver inte ens nämnas.

Det hade kunnat slutat annorlunda men Timrå var snäppet vassare idag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Dundee:

Är ju inte direkt imponerad av Bartosak
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
atomragnar: Timrå kommer slå AIK, vi tar 2 mot Vik, sen förlorar vi borta mot Almtuna och Timrå slår Vik så om precis en vecka så har vi tappat 2:a platsen.
Jag sätter 100kr
Swish
Någon som sätter emot?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Dundee: Jag skulle nog vara tjurig efter en sån här kväll om jag vore i dina skor. Men du vill påstå som att ni knappt bryr er..Så jovisst är du tjurig.

Men GG, en bra och jämn match in i det sista, ha de fint :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Axle San: Jo men man hade ju räknat med Mora seger där..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
hockeyärnice: ”Finns inga lätta matcher..bara att kolla på Kristianstad som spöar ett formstarkt Mora med 9-2..”

Väldigt dåligt exempel du tog då det var en lätt match för Kristianstad. 😂😂
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Dundee: Tycker nog det var en rätt jämn match ändå.
Hade vi inte fått in 2-1 pucken där den kom vete sjutton hur det gått. Men, som vanligt , sista tiden, så känns vi starka i andra delen av matcherna. Och inställngen hos en handfull av våra gubbs avgjorde.
Spännande framöver nu grabbar....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Tarasov: Hoppet är det sista som överger en, det kommer garanterat bli en fajt in i det sista. Men jag är redan stolt över grabbarna för dom har infriat mina förhoppningar mer en vad jag kunde önska.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Tarasov: Fast Modo kommer inte sluta 2:a. På fredag står nog lagen på samma poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Tarasov: Vi ska ta oss till slutspel också, med denna inställning så tar vi oss inte dit, laget måste upp 3 snäpp
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Monno: Johnsson är sjukt långsam. Han spelar också oerhört svårt. Precis som Dahlén tycker jag att han får mycket mer poäng än han förtjänar då han ofta får billiga assist som ikväll.

Kangas var riktigt bra igen (förra matchen med Tambo räknas inte) och tvärtemot vad jag trodde så fick han fart på From. Sedan spelar vi naivt. Timrå slår, interfererar och håller fast mycket mer, men när vi ska ge igen blir det idiotgrejor. De gör det på gränsen och klarar sig, men vi saknar känslan. Framförallt var det väldigt många screening/interference.

Känner inget flås. Känner en oro att vi inte vill tillräckligt, men inte för att Timrå ska kunna komma ikapp om vi inte bjuder dem.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Känner ni flåset i nacken nu då MoDo-gubbz?
Vi kommer att fortsätta jaga er resterande omgångar ända in i kaklet.
Det blir 7 mycket spännande omgångar.
Last man standing, är ni med på tåget?
Nu kör vi!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
NuMo:
Ja förstår inte riktigt varför man skall ge upp på ett lag har 94p och är med i topp-2 snacket. Surt att förlora, och dåligt att inte förvalta en 2-0 ledning men allt det där glömt när slutspelet börjar...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Börjar kännas som en klassisk MoDo-kollaps. Seger mot Löven och 12 poängs marginal ned till tredjeplatsen. Hyllningar i media och snack om att det är klart med final. ”De kan aldrig tappa det här...”

Det går fort i hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
kulltorp: JAG skrev ja, jag är inte inne hos er så därför vill jag inte läsa dryga kommentarer här.
Om någon från oss drygar sig hos er efter en Timrå förlust så ta det med den personen, du kan inte straffa ett helt forum för att några inte kan uppföra sig.
Skriv Dm eller bara lägg ner!
Kommentera

« · 2034240 · »