1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 2020-02-12

« · 2033465 Till forumet


Modo - Timrå 2020-02-12
Matchdags igen då! Sista matchen mot timrå i grundserien nu. Nu tar vi tre poäng, spelar ett jäkla nice spel och visar en jäkla vilja så att vi kan ha avstånd till nedre platserna. Goooo Modo!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
wolper: Vinst, 3p och en jävla massa ryss-kyssar från Belov tack!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
wolper:

Kör bara Kör
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
KB65: raka vägen upp i krysset med sådan fart att dahlen tappar snuttefilten. Goooo Modo!!!
Kommentera


Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
jonsson: Ett derby med Timrå är helt enkelt inte alls lika hett som Löven. Dessutom är det besvärligare att ta sig från Sundsvall/Timrå än från Umeå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: Snacka om klirr i kassan en finalserie Löven-Modo skulle ge för bägge klubbar. 3-5 fullsatta hallar där lagen kan åka buss till matcherna. Annars är ju flygbiljetter för hela laget ruskigt dyrt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
wolper: Belov kommer att undra vad det är för fjun han har på axelkåpan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Costanza: Hörde på radion att det väntas troligtvis en orkan ifrån södra Västernorrland (medelpad ) .
Står du pall för en sådan ?
.....kanske det bara en liten bris , och sedan ligger vi där vi ligger i allafall ..
Spännande blir det ikväll som vanligt .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Clay.2: Japp. Spännande blir det. Köp nu extra mycket öl så att vi kan betala Kalix för JP.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
kulltorp: Inte första gången det sker. Vi har idag färdigfrankerade lådor som skickas vidare till Ritola i Leksand. PostNord säger i alla fall att de har underskrift varje gång och paketen tas emot vid dörr.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Costanza: Hahahahaha...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: Ni är bara så jävla nervösa att ni inte vågar gå dit. Inga bortförklaringar!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Smokey: Har vi någonsin vunnit en match där en spelare/ledare avtackas?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Ja, ikväll är ett derby? som jag ställer mig neutral till. Min förhoppning är att båda lagen spelar i SHL.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Clay.2: Hette orkanen Lööke?

Han chockade MODO ordentligt senast det begav sig. Vi tar en favorit i repris ikväll.

www.hockeyallsvenskan.se/play/video/33825?provider=staylive&autoplay=1
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Costanza:

2h kvar nu innan det drar igång. Hur det går är helt omöjligt att gissa. Hoppas dock på en fartfylld match med kamp i massor, senare ikväll har vi svaret.

Det enda jag vet är att oavsett resultat ligger vi tvåa i tabellen även efter dagens omgång.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: jaha alla Modo vänner nu är det upp till bevis. Vilka har dom bästa vinnarskallarna, vilka är bäst när det gäller och vilka viker ner sig när det går emot. I kväll får vi svaret för visst är det väl skarpt läge nu.
Jag säjer som jag brukar...Heja Timrå och Modo (men inte i kväll )

Hoppas Statsministern, Emil Forsberg och Foppa är på plats då brukar det bli bra matcher
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: Jag hoppas vi kan spela med samma tålamod som mot Löven och inte spela en huvudlöst offensiv som vi ofta gör mot Timrå. Håller vi ihop laget tycker jag att vi borde vinna ganska bekvämt, men är det Hawaii-hockey kommer vi tappa folk över hela banan och torska.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Veteranolle: Ja tyvärr så blir det inte riktigt så enkelt!
Modo är som sagt inne i en svacka poängmässigt och en djup svacka spelmässigt, dessutom har man hemmamatch vilket aldrig har varit en fördel då det få segrar vi har mot Timrå har flertalet tillkommit på bortaplan.
Timrå är inne i en formtopp så på förhand om du ser på all statistik förutom att Modo har 6p mer så är Timrå favoriter i mina ögon.

Men varje dag är en ny chans och en ny förutsättning!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: tror ni löven lägger sig mot Timrå om det skulle innebära att de slipper möta oss i finalen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: bara sex backar ikväll ja förutom Karlström då, undrar varför Wallinder eller Styf inte är med, nån skada kanske
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Kunglouie: Nej det tror jag inte, jag tror nog inget lag skulle lägga sig, däremot skulle man kunna vila viktiga kuggar och spela lite försiktigare för att undvika skador, men ren läggmatch tror jag definitivt inte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Kunglouie: se lär vara klara seriesegrare då så förmodligen vilar de folk vilket talar för Timråseger där
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Heyerdal:

När börjar hyllningen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
jonsson: 18,40 har jag för mig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Kunglouie: Inte ren läggmatch, men räcker med att de bara går på 95% så blir det torsk. Vi ska inte räkna med nån hjälp därifrån, och det hoppas jag inte vi behöver heller.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Gavelo: Jag tycker att det såg bätte ut sist och frågan är om det verkligen varit så mycket att man är ur form eller om man helt enkelt inte varit fokuserade och jobbat tillräckligt. Jag tror att man stoppar upp ikväll och vinner.

Förstår inte varför inte finnen spelar med Rosdahl och Olofsson. Oerhört märkligt då de behöver speeden och någon att spela med. Johan Forsberg är väldigt nyttig, men saknar spel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: Det var en aning bättre senast, absolut.
Jag kan leva med en torsk ikväll, bara vi inte ser ut som trötta trasor och verkligen ger järnet!
Är TIK bättre, så får vi leva med det men vi är på lite halvdekis och TIK seriens mest formstarka på senaste tiden.
Blir en jobbig match...kan vi nog slå fast.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Robin Ztorken L: vi vinner
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K:

Ja verkligen märkligt, han ska spela i en andrakedja.

Men kan det vara så att man vill ha en tyngre andrakedja idag, så man kan satsa på tyngd i andra och fjärde? Att man räknar med att fysiken kommer behövas rejält idag.

Dessutom får iikka speed i form av from samt vår hårdast jobbande center, så iikka har någon som täcker upp för honom.

Antar att iikka kommer lira i pp med Freddy och Rosdahl.

Fattar att inte resonemanget från spelarna i Timrå och fans, vadå ingen press ikväll? Förlorar dom är dom ju körda i topp 2 kriget. Eller är det så att dom är nöjd med att bli 3a eller 4a så deras ambition är inte topp 2 och därför anser dom att dom inte har någon press på sig?

Skulle vi vara i Timrås kläder så skulle jag ju tycka det var en kniven mot strupen match.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Men helvete vad segdraget. Vem fan är Sture ?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: From har verkligen inte världens bästa spelsinne så jag förstår inte tanken med att ha Iikka med honom. From är förvisso sjukt snabb, men hur ska man få till ett riktigt passningsspel där?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Smetovish: vilka är det som stör på arenan??
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Smetovish: Han spelade i Modo från ungdomen till han lade av. Vann SM-guld och fick spela OS, så han varit riktigt bra på den tiden.
Sedan var han ungdomstränare och har lotsat fram många spelare genom åren där samt givetvis vunnit pojk-sm guld. Efter det gick han över till damhockeyn där han också vunnit SM-guld som tränare.

58 år i samma förening. Inte många kan slå det...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K: Drar ut lite på tiden bara.....................................
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
AddMan:

Timråfansen som håller igång under hyllningstalet. Bra känsla från dem.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Smetovish: Vilka spån hjärnor (Timråiter) som inte hålla käften under en hyllning.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K:
Med tanke på val av tränarkarriär så framstår det som en osjälvisk person, trevligt att de också får hyllningar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Från Hörnefors: Dom har inte lärt sig hyfs
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: vidrigt att man inte kan visa respekt...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Från Hörnefors: Otippat att de inte kan bete sig. Riktigt jävla trist.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
AddMan:

Ja man väljer ju hur man vill uppfattas, och dom har gjort sitt val.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: ändå skönt att Sture pikar Timråfansen och tackar för applåderna :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: Sätt igång ceremonin 18.45. Respektlöst åt oss som har tider att passa i Tv soffan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Tarasov: Hans farsa Karl-Henry "Pirre" bodde ganska nära och där var man ibland för att tigga klubbor.

Jag känner faktiskt Sture och jäklar vad många timmar han lagt på hockeyn. Tror han vann tv-pucken också som tränare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Från Hörnefors: Respektlöst ja, dock undrar man vilka SPÅNHJÄRNOR som planerat detta?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Men ärligt talat, hur tänker man när man lägger denna hyllningen mot Timrå? Respektlöst mot rivaliteten skulle jag säga.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Starta matchen för fan!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Lolol: Haha kolla hur många manuskort han håller i. Kan ta tid detta :D
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Lolol: varför tackat Sture halva hockeysverige från 70 talet ?det var väl Sture som skulle tackas 🤔😬
Kommentera

« · 2033465