1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479946 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 2021-01-03

« · 2120379 Till forumet


Modo - Timrå 2021-01-03
Matchdags igen då och första delen i dubbelmötet. Vad skall dagens fight visa?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
wolper: Äntligen, kunde inte somna innan du la ut denna. Tror på en komfortabel seger, inte utklassning, men på hemmaplan får inte Timrå styra o ställa. Tidigt hemmamål o disciplin ger en god sömn inför returen i morgon
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: kommer bli sjukt rolig match tror även jag kommer damma på den på datorn hemma
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Krävs nog att vi blir förnedrande i denna match för att Glader ska ta tummen ur röven och agera.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
modomille: Vad vill du dem ska göra? sparka tränare? värva?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Fint att du är positiv.
Jag tror det blir som vanligt!,
Modo kommer slarva väldigt mycket, Timrå gör några enkla mål i PP, jobbar hårt och styr enkelt matchen, Modo är inte riktigt taggade eller påslagna, Modo kommer inte upp i nivå, Timrå vill vinna mycket mer än Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: Jag tror att Modo kommer ut taggade, men släpper in några enkla mål på försvaramisstag.
Seriens bästa offensiv, mot seriens i särklass sämsta defensiv.

Och, själv hoppas jag på en ny tränare omgående. Det enda som kan rädda säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Din åsikt om Horsky , finns det någon substans i det ryktet? Ingen rök utan eld.
Vad finns det annars på marknaden, förutom mysgubben Perra
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
modomille: Vi har blivit förnedrade tre matcher i rad nu och då mot bottenkollegor, inget hände från Toker
Att då bli förnedrade mot seriens bästa lag lär inte förändra ett skit, för det är vad vi kan förvänta oss, allt annat är en skräll
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Sven Tuta: Jag tror att det är lite för tidigt inpå. Tror väl egentligen inte på Horsky redan i år heller om vi väljer att byta tränare.
Ingen aning om vilka som finns tillgängliga. Mysperra räddar säsongen, men jag vill ha en modern tränare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Mysperra har väl blivit räddaren i nöden tränare. Någonting måste hända i närtid.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Sven Tuta: Alla intressanta namn har egentligen kontrakt med andra klubbar just nu. Förutom kanske Ville och Larry då. :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
KB65: om man lämnar walkover så förlorar man med 0-3 right?
Nån som vet om modo överväger det alternativet? Det är ju bättre än 1-10 liksom...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Sven Tuta:

Har inte han återgått till sin tjänst som brandman?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
snowden: Nåja du behöver inte överdiva med siffrorna...
Vem sa att ni kommer göra mål. 😉

Nej men skämt åsido, det kommer nog bli jämnare än vad ni tror. 👍
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
jonsson: Har läst det med. Men, fick han inte tjänstledigt för att rädda upp ngt lag? Var det inte Leksand? Ngn får rätta upp mig som har mer kunskap i ämnet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
snowden: Hur funkar Walk Over? Hur höga böter är det? Riskerar man bli uteslutna vid en ogiltig walk over?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gusse: Att lämna WO finns inte kartan. Modo får då ha skämskudden på sig i all framtid. Bättre att torska och förhoppningsvis så skyndar det på processen att göra ngt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Sven Tuta: är det illa när man har noll feeling inför en derbymatch?^^
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
wolper: Du är inte ensam! Den här säsongen känns bara blaahaa..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Werner: Det värsta är inte att vi förlorar och förlorar med innebandy siffror, det värsta tycker jag är spelmodellen, eller avsaknaden av den!?!

Det kan vara kul att titta på hockey mellan 2 lag som man inte har någon som helst koppling till känslomässigt men som spelar underhållande och spännande hockey!
Att se sitt hjärtelag borde vara det största underhållningsvärdet men Modos underhållningsvärde i sitt spel är så uselt att inte ens jag som Modoit tycker det är speciellt kul att titta på våra matcher längre!

Sen avsaknad av publik, överjävligt ojämna domare och ganska mediokra tv sändningar i As får denna säsongen att kännas ungefär som läget i världen i övrigt, alldeles genomsurt!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Sputnik: Jo ett turmål kan ni väl bjuda på? Vi har ju två slipsar som alternerar i mål. Så ni får vara lite snälla. Frågan är om ni hinner få första vakten utbytt i första perren?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Robin Ztorken L: Ni kanske höjer er när bättre motstånd väntar. Det är nog ingen som förväntar sig en vinst ikväll, tror det kan göra gott för spelarna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: Ja, håller med om det mesta..
Allså domarnivån i denna serie?! Vad händer?! Kom ihåg när vi ramlade ner till H.A att domarnivån gentemot shl var enorm. Nu är det ju lika överallt men allså att inte få visa sina känslor på ett domslut... KOMIGEN!

Förra matchen mot Västervik var nog den första gången jag var hemma och ledig men inte väljer att se matchen.. Tur var väl det.

Idag vill jag se att grabbarna TÄVLAR om 3 poäng
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gusse: Bästa är väl att göra covidsnabbtest precis vid värmning på alla i Modos organisation inklusive deras familjer, barndomsvänner, ungdomskärlekar mfl. och hoppas att man hittar någon med lätta symptom.
#masstestfüralleannarsåkermodopådängikväll
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
M Horava: Tre juniorer på backsidan ikväll

Varken Corrado och Jellvert med !

Timrå verka mönstra sitt ordinarie lag

Allt under 5 måls skillnad är en bragd ikväll !!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Smurfen: Ajdå, det kommer bli svettigt att se på. Vad är det för fel på Lindgren?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
AddMan: ingen aning
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
AddMan:

Säkert nån ljumske som stoppar Corrado, dag för dag enligt Glader.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Ännu sämre backuppsättning då. Haha
Värvades inte Rockwood som center?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
jonsson:

Herregud... Och våran nya center som spelar ytterforward första 3 matcherna? Vad fan är det här
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
jonsson: ok, vi har alltså 5 ordinarie borta ikväll..fan
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Smurfen: surt med de två bästa backarna borta, ja vårt ordinarie försvar är långt ifrån acceptabelt så ser dystert ut
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal: snarare tre borta då med Viklund
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Smurfen: Allt annat än tvåsiffrigt får ses som en skräll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Randy Marsh: Asså vad håller dom på med haha?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal: jag tänkte på Lindren, Corrado, Viklund, Öhman och Jellvert men det spelar ingen roll.

Jag har en klump i magen inför det här...är det ikväll det sker ett mirakel?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
AddMan: Jag ska säga dig vad som hade varit ett mirakel, det hade varit om vi förlorar med tvåsiffrigt och Glader presenterar en ny tränare imorgon.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
M Horava: Att göra en Almtuna så att säga? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Smurfen: Är man rädd om sitt hjärta kan det vara bättre att inte se matchen.
Jag tänker plåga mig igenom den men med skämskudden nära till hands!

Som någon sade, är inte Rockwool tänkt som center, han skulle ju ersätta Gagnon, varför spelar han då inte på den positionen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Robin Ztorken L:
Man ville ge honom lite tid att acklimatisera sig innan man sätter honom på Centern enligt Styf.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Robin Ztorken L: Själv så kommer jag inte lägga nån energi på denna förnedring jag tittar in igen efter 20.00 och ser hur mycket vi torskade med.
Kommentera


Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Tarasov: Risken är att han vet hur man egentligen ska spela försvarsspel. Backchecka som tredjeman. Markera backar som ytterforward. Styra ut motståndarna mot kanterna i deras uppspel och som tredjeman/center följa motståndarnas puckhållare och kunna stötta backens möjligheter att stå upp på blå.

Sådana kunskaper måste vi givetvis först ta ur honom. Hur fan skulle det se ut om man inte spelar som en pojklagsspelare ???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
AddMan: Öhman med det missade jag jisses
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K:
Hahaha alla här inne är på så gott humör!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Robin Ztorken L: Har endast sportkanalen (vägra skaffa Cmore) och för en gång skull visar dom Modo i den kanalen , jag vägrar se skiten och förnedringen !

För att inte förstöra stämningen hemma så här jag inte ens nämnt att Modo spelar ikväll för min andra hälft !
Vi går ut å går istället , livet som Modo it !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Tarasov: känns som all skit ramlar över oss inte nog med att det går tungt även större delen av backarna borta, känner de efter extra o inte vill vara med tro
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Min flickvän försöker tvinga mig till att kolla på modo matchen, jag drog ut kabeln ur tvn och hon får ej tillbaka den. tror inte jag kommer överleva natten om jag ej ger tillbaka henne kabeln

kan hon inte se att jag gör detta för hennes egen skull?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Heyerdal: Ja inte har Modo haft någon flyt med hockeyn senaste året iaf.
Det är faktiskt nästan lite löjligt hur mycket motgångar vi fått stå ut med.
Man undrar ju, när skall det vara Modos tur att ha lite medflyt?!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Steken84:

Nu måste det va nån miss i kommunikation mellan Glader o Styf, vet dom inte vad som värvas?
Kommentera

« · 2120379