1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478830 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tingsryd 2021-03-12

2165645 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Lyssnade på Hemlin i inför dagens match på tv 4, man blir jättefrustrerad när man ser hur mycket energi dom lägger ner på att rädda säsongen.
Den aktiviteten såg man inte för ett år sen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Gavelo: Kan hålla med, men nu har man ju ändå ett års kunskap mer. Var nog inte så lätt att låta allt rulla på, när nästan hela Världen blev tagna på sängen. Kan ha viss förståelse för (eventuellt) förhastade beslut.

Tycker däremot att SHL skulle öppnat famnen och bjudit in Löven o MoDo till denna säsong. Men då lipar Timrå, Karlskoga med flera. Det kan vi leva med.
Dessutom hade det varit önskvärt att AIK flyttats ner på grund av urusla resultat
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Gavelo: Enig om det, hoppas på sikt att ekonomiska skillnaderna mellan SHL och HA minskar, men tvivlar dessvärre...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Lub: Jag håller med, det blir inte mer ”rätt” för att man gör 2 fel, ungefär som en kompensationsutvisning!

Denna säsong måste spelas klart, men det känns ju extra surt för oss hur vi låg till förra säsongen och vart vi är nu.
Man önskar ju att dom kunnat föra mer dialog med klubbar och myndigheter innan man bara strök säsongen och sparkade undan benen för oss lag som kämpade för en uppflyttning, att man sedan inte gjorde någonting för att kompensera det allsvensk lagen är ju inte heller bra.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Gavelo: Jag håller med om den förbluffande panik som rådde kring fjolårets nedstängning. Tror de vill undvika samma sak igen eftersom det skulle skapa en enorm förtroendekris om de hamnade i samma sak igen, trots att de vetat om läget när denna säsong började. HA och SDHL har ju lyckats genomföra säsongen i stort enligt plan. SHL däremot är en annan historia...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
wolper: Man läser idag att Allsvenskans sportchef Erik Ryman meddelar att man kommer göra allt för att kunna spela klart slutspelet även om det kan innebära att man måste korta ned serierna.

Förra säsongen var det inte en käft som kämpade för att spela klart slutspelet men denna säsong skall man minsann gå emot alla odds och tidigare uttalanden och till varje pris spela klart.

Hur man än försöker så kan man inte riktigt släppa känslan av den orättvisa som drabbat oss.

Nya tag nästa säsong!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Kunglouie: Ser ut som han nyss stulit godis från ett barn och är jättestolt🤣🤣🤣🤣
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Kunglouie: Ser ut som han har tagit nån plusmeny för mycket där nere i leksand😂
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Rytter: Så här gör han nere i Leksand nuförtiden. Kolla psykopat-blicken.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Heyerdal:
Tycker det var bra. Roligare att möta lag som har nåt att spela för i det här läget, då kan vi förstöra för dem.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Silly: 🤣🤣🤣

Tyvärr så ställdes resan in så det blev ingen körning med brudarna , tur i oturen samtidigt blev ju förlust med 1-7 om jag minns rätt !
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Smurfen: Va fan.. säger du???

Blev du erbjuden att köra alla spelarfruarna?

Då hade blivit modos svar på Ryan Giggs 😉
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
AddMan: Hoppas du får rätt !!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
KB65: Ja ok då. 7,26 i snitt sen 1992.

Åren från 2014-15 har färgat en lite... (9,6 i snitt)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Costanza: Fan man kanske skulle ha fortsatt med Bussyrket man höll på med på glada 90 talet , då kanske man hade stått i Modos bås och kört dom !

Närmast man kom å köra Modo var att man blev erbjuden att köra spelafruarna ner till Malmö -94 finalen 🤣🤣🤣
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Smurfen:
Tror Karlvist fullföljer sitt kontrakt!
Nog viktigt för honom att hjälpa klubben tillbaka.

Nästa år blir vi livsfarliga
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Monno:

Mycket snack om att sunken står för en tråkig hockey, jag tycker iaf det är roligt att vinna.

Nu är han inte mitt förstaval och drömnamn kanske, men han är ju ljusår bättre än ville och Styf. Inte enkelt att rädda ett sjunkande skepp där självförtroendet är i botten heller, där har han lyckats.

Uppskattar ändå att vi spelar med större säkerhets marginaler, samt att vi spelar rakare och snabbare, vi får ju betydligt mer spelvändningar med oss nu än tidigare.

Kan vi släppa snacket om dåligt tränade nu, de senaste tiden har vi ju varit som bäst i slutet av matcherna, så även idag där vi ett tag i tredje åkte sönder taif och de fick slå icing på icing och vi drev spelet.

Klart spelarna blir helt slut av att spela ett helt idiotiskt försvasspel med sådan press samt galen forecheck, tror snarare det + det mentala och avsaknad av självförtroende var det som gjorde att vi såg loja ut.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Kollade tabellen, vi har ju chans på 11e-platsen! Behöver bara +7 mot Vita hästen, så om vi vinner med typ 4-1 mot Karlskoga så får ju Södertälje fixa minst 4-0 ändå. Minsta man kan kräva
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Monno: Historiskt sett så är vi väl ett mittenlag (möjligt på nedre halvan)?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
KB65: Skulle tro att det är bra mycket roligare med hockey i detta lag nu än innan Löven matcherna.
Var nog en otrolig press.

Var väl en del det Björn försökte jobba med också här. Att få spelarna att växa av pressen avsatt spela i Modo snarare än att duka under.

Vi är ju rent historisk ett bottenlag. Men vi dels väldigt hängivna fans och har av nån anledning alltid kravet att vi ska vara ett bra lag.
Hur många säsonger sen 1990 har Modo varit slutspelslag oavsett serie? 50% 40%?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Costanza: Kan vi få låna honom ’bussis ’ för det känns som vi behöver han i förstakedjan, andra kedjan , tredjekedjan och i båset .
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
12-poängsvecka för 100-åringen! Kunde ha varit värre...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
hk: Svär jag i kyrkan om jag tycker att Jellvert gjort sitt i Modo?
Här lååångt ifrån levt upp till mina förväntningar denna säsong.
Borde finnas någon till samma peng dom kan bidra mer.
Kanske har fel men det är min känsla
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
AddMan: verkligen banans kung!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
KB65: Dahlen poänglös i dag med?
Jaaa.. jag vet att han inte spelade i dag
Men han har ju förmågan att kunna tjata till sig assistpoäng i alla fall?
Det var väl några som pratade om att han skulle krossa rekordet?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Heyerdal: Mikkelson bara växer och växer!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
KB65: Jag är Tommys största fan, men att Ytterell kom in och att Frank kom tillbaka är den stora skillnaden för mig.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
KB65: Tror bara det här bevisar att gruppen har kommit samman, och bättre att behålla något som funkar än riskera att förstöra det man har.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Heyerdal: Inga problem, vi har ju topp sex att kämpa för.
Vinner vi lätt👍🏾
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
modogurra: Fast är det Sundquist eller är det den totala avsaknaden av press som gör att vi vinner matcherna? Vi har ju fått in ett gäng med spelare ungefär samtidigt som han anslöt också, som i sig har gjort skillnad.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Sven Tuta: synd Bik förlorade i sudden nu har de andraplatsen att jobba för mot oss
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Om vi vinner i likartad stil mot Karlskoga så får vi ju köra på Sundqvist, nåt rätt har han ju gjort ändå!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Robin Ztorken L: Hoppas ni tog rygg på mitt spel, 5 raka vinster. Just nu har är det 4 raka, fan vi är bra. Blötlöven och laget vid södra dyngdiket hade förmodligen inte valt Sveriges mest populära lag som motståndare i en kvart. Trevlig helg från den enögde supporten i syd.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Silly: tycker vi dominerade tredje helt !
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
wolper: Hade der varit i mitten av säsongen så har det där sista stolpträffen gått i mål, Vi har haft mer tur nu på slutet när vi har spelat bättre! Gammal klysha " Tur får man inte bara, Utan det förtjäna man"
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Sven Tuta: 12 poäng av 12 för busschauffören Arne Lundgren. Vilken ledare i båset! Allehanda har nu uppgifter om att han är klar för nästa säsong. Kontrakt skrivet på 1+1+1+1+1.....Borde väl snart dyka upp på Eliteprospect...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Sven Tuta: Faan också, åt ur fel burk.
Nästa säsong ska märka upp dom tydligare💊💊💊, dessutom är det dom dyraste🥵
Skit också men nu går kostnaden ner till noll, till september
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Modo gör en riktigt bra sista period! 4 raka vinster kommer lite försent med starkt av spelarna att prestera trots att säsongen är över
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
ToddW: spelade Mikkelsen nonstop tyckte han var inne jämt
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Vm guld vm guld shalalala🥳🥳🥳
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
ToddW: Förvånad?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Haha typiskt att vi fixar formen när vi har 0 att spela för..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Robin Ztorken L: Haha, humormannen nr 1, ge fan i de gröna pillrena😉
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Heyerdal: Visst är det väl så att vi har hugg på top sex nu?
Bara att ösa på mot BIK nu 😄😄😄
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Gavelo:

Vilken träff

4-3
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Mikkelsooooooon!!! Vilken jävla rökare!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Heyerdal: Den kontringen kom, men det ska inte vara mål.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Gavelo: ja bra spel o tryck nu, se upp m kontring bara
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Griffin: 10 kvar nu, vore fint att avsluta med en seger på hemmais för säsongen.
Modo har tagit över helt i 3:e och nu hänger ett mål i luften
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Gavelo: Försvarspelet har mer att önska helt klart men jag tycker att vi haft väldigt många fina spelvändningar idag och skapar en hel del framåt.
Kommentera

2165645 · »