1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530144 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Tingsryd 22-10-12!

Sv: MoDo - Tingsryd 22-10-12!
modomille:

Kaut till första, Aagaard till andra, Marenis till tredje, Mannberg till fjärde.

Där har vi lösningen.

Tack till hästen också för 3p mot Löven!

Rytter: lite perspektiv när björklöven som så många är avis på nu är sex poäng efter vårat kära modo och det är sex poäng bara för att de vann mot oss, nio poäng annars... :)

{9233}: Hästen vann!

#braomgång

Heyerdal: Tycker Östersund kan få ta över Norrland i HA nästa säsong. Modo i SHL och Löven i Div 1.

Confusius: ja vi kan bara bryta ihop å komma igen efter ännu en mellanmjölksmatch, skönt att vi vann iaf!

Confusius:

Vi kanske inte kommer upp i nivå idag, men det hade kunnat vara värre.

Vi hade kunnat förlora med 2-0 borta mot Vita Hästen och haft samma poäng som Västervik efter 7 spelade matcher.

{9233}: synd bara att KIK förlorade i matchen innan de möter oss..

Keriksson: Nygren har tre vinster full pott men känns inte tryggt släpper många returer, men grattis till Marcus!

{9315}: Hade vi vunnit mot dem så skulle skillnaden varit 12 poäng. Löven spelar fortsatt ganska svagt. De tar kopiöst många avslut från kassa lägen, där främst nordamerikanerna känns ganska egoistiska.

{9315}: räknas inte deras vinst mot oss?. Isåfall borde det väl skilja 11-12 poäng

{5647}:

Var detta med fyra forwards och en back när man jagade framåt i tredje? Var det bara under en kort period.

Ändå rätt konstigt och vilka signaler det skickar till de backar som inte får spela. Man kan ju ha gjort en bra match men blir ändå bänkad. Då hade det varit mer logiskt att gå ner på fyra backar och tre kedjor, där de två hetaste kedjorna får fler byten.

Rytter: Skona passar bra nu ! Då är det bara att gå på som vanligt. 😊

Rytter: Jo, det var tydligt för att komma ikapp. Visst kan jag förstå att man chansar en del när man ligger under I tredje, men med tanke på allt beröm av deras många fantastiska backar när det också ifrågasatts ordentligt hur lite speltid deras backar får. De har väl gått på åtta backar stundtals. Inte ens Lindgren får spela mycket.
Jag tror att det kan bli rejält jobbig stämning i laget om man dessutom inte presterar bra.

Rytter: Alternativ om Zykov söker asyl i Övik efter protester mot Putin.

Zykov till tredje o Marenis till Lettland

puffe2:

Varför vill man skicka Marenis? En spelare som gjort 1p/match utan att vara i en kedja som har kemi. En spelare som kämpar och är jobbig att möta vid sargen och har en lite elak sida.

Varför skulle man skicka iväg en sådan spelare? Nej jag ser det istället som vi har ett rejält sparkapital som kan ge mer utväxling, trots att han redan idag snittar 1p/match.

Låter vansinne att skeppa Marenis tycker jag.

Rytter: Med Kaut o Zukov i ett hypotetiskt lag skulle han få tillbringa tid längre ner i hierarkin, i tredje som du skrev. Tror han är för dyr och obekväm att ha i en tredje-lina, han behöver nog vara i topp2-linorna

puffe2: Håller honom högre än Aagaard och Svenningsson. Skulle lätt ha honom i andra med Zykov I sådana fall.

{5647}: Håller jag med om, men att ha honom i en tredje, vore slöseri med pengar och talang

Rytter: Vi skickar EJK, han bidrar med noll.
Måste finnas juniorer dom kan göra det bättre.

Rytter: vad hade Woods vid den här tiden förra säsongen? Kanske skulle ha skeppat honom med då

Robin Ztorken L:
Nej det finns det nog inte

Blake:
3 p efter 7 matche
6p efter 10 matcher

puffe2:
Lönestruktur i allsvenskan är rätt jämn, kring 50 i månaden. Skulle tro att det inte skiljer så mkt jämfört med exv Mannberg.

{5647}: Sveningsson är årets besvikelse. Svårt att förstå hur han har fått ihop 5 poäng.

En annan stor besvikelse är Bernhardt. Magstark kommentar efter 8 poäng på 7 matcher för en back, men jösses vad nonchalant han är stundtals. Inne på flest baklängesmål av alla. Inte okej för "Allsvenskans bäste back".

Marenis var kass första matcherna, men nu är jag inte orolig längre. Han kommer bli bättre och bättre.

Mest positivt såhär långt måste än då vara firma Berg/Ingman. Båda snittar nästan en poäng per match och har bäst +/- i laget. Imponerande!

Bad_Brett: En sak jag inte riktigt kan greppa är vart våra kära löven vänner är en kväll som denna, tyckte dom sade efter förra omgången att dom minsann alltid är här och hälsar på oavsett resultat i matcherna… jag undrar jag!?.!

Bad_Brett: För att komprimera matchen, 3-1 var skitsnyggt,

Berg o Dickinson har bäst +/-, Ingman är 'bara' trea
Även Marenis o Woods är med på topp 5.

Detta gäller alltså alla lag i allsvenskan, topp 5 är vårt där

Sedan är det kanske tidigt att utse årets besvikelse efter 7 matcher, Sveningsson lär leverera

Rytter: Å han ville du flytta ner till tredje?

puffe2: varför ska zykov söka asyl i ö-vik? Vet du nånting om gränskontroll? Dessutom får inga ryssar asyl i Sverige pga ukrainakriget.

puffe2:
Jag har faktiskt inget emot Marenis i 3, men tycker vår andra nu fungerar bra så han kan få stanna där. Skulle bygga en spännande 3 med AP som center.

Bössa68: Detta är ett område för drömmar, förhoppningar. Allt för MoDo, givetvis hoppas jag att Zykov vill spela för MoDo igen, liksom jag hoppas Kaut vill det, även Heponiemi, kanske Bartosak. Drömmar är väl fortfarande en rättighet?

puffe2: Beror nog på var du kollar. Enligt swehockey har Ingman 13-3 och Big Dick 12-2, vilket placerar Ingman före på fler gjorda mål framåt.
Uppladdat:

500x0-plusminus.png

Bad_Brett: Swehockey styrs ju av SIF-pampar så litar inte på deras uppgifter någonsin :) Men enligt Hockeyallsvenskan.se är Ingman en poäng efter. Får granska detta lite då, källkritik ska man aldrig underskatta. Men vackert att MoDo är topp 5 åtminstone

Tarasov: Skulle vara sjukt intressant att se AP bredvid vassare kedjekamrater.
Han har f.ö ännu inte varit inne på ett mål bakåt.

puffe2:

Ja för att jag trornhan skulle fortsätta göra poäng där och få igång södergran och AP offensivt och bidra mer än mannberg. Visst hans poängsnitt skulle nog droppa men han skulle fortfarande göra poäng.

Att skicka väg honom som du föreslog tycker jag är vansinne. En av de få som fyller profilen med lite elakhet och skills.

Rytter: Det var mer skämtsamt eftersom jag har svårt att tro att vi fyller på med Kaut o Zykov(tyvärr). Men känns som slöseri med stora pengar(antar jag) och talang, att låta Marenis spela i annat än de 2 första kedjorna. Han har talang nog att förgylla en kedja med mycket speltid. Kanske han som avgör vår sista match i vår

puffe2:

Det var ett roligt skämt att skicka en av de bättre forwards vi har.

Ska vi vinna en final krävs det att vi har kvalitet rakt igenom i alla kedjor. Kolla på hv förra året.

Vi vinner tyvärr ingen final med nordin, styf och theo i fjärde.

Marenis skulle vara en perfekt spelare i tredje i ett topplag ifall vi fyller på med en ny forward av hög klass

Rytter: Får vi en viktig straff i avgörande match, så är Nordin hjälten.

Sedan ser jag Marenis som såpass bra att han ska spela mycket, vara en ledande spelare. Blir svårt i en tredjefemma, men det får Karlin fundera på då.

Bad_Brett:

Det är uppenbart att Bernhardt inte trivs på jobbet, jag sågade honom flera gånger efter jul under förra säsongen. Han är tillräckligt bra fortfarande fastän det stundtals ser ut som om att allting annat är roligare än att ge järnet för MoDo.

Jag tror inte Bernhardt spelar i MoDo efter när transferdatumet har passerat, han försökte i våras men lyckades inte, det är dock uppenbart att han behöver en ny miljö att andas i

Synd…..

KRB: Vilket skitsnack. Han har såklart brister som gör att han fortfarande spelar på den här nivån, som många andra toppspelare i ligan. Sen har han haft en nonchalant spelstil som är på gränsen tillsammans med en väldigt lågmäld personlighet sen dag 1 i MoDo. Det är inget nytt.

Rytter: Vi har en trupp för just topp sex men SHL ,aldrig
Vi behöver stärka rejält om vi verkligen har ambitionen att gå upp.
Vi har ju knappt en spelare som varit på den nivån.
Ska man upp så behövs det spelare som varit där, det har vi inte nu.
Satsa hårt det behöver vi, se HV, som inte håller i SHL, med förstärkt överlägset allsvenskan lag.

Robin Ztorken L:
Tror faktiskt HV klarar sig utan kval

KB: Absolut. Samtidigt hoppades man ju någonstans att de uteblivna erbjudandena skulle bli en väckarklocka och att han skulle inse att det är inställning och arbetsinsats som gör att han är lirar i Hockeyallsvenskan istället för NHL. För det är ju inget snack om att han kan nå dit ifall han är villig att göra jobbet.

Men som du säger är det väl just det som är kruxet med att lira i HA. Vi kan satsa på lovande talanger som sticker efter första säsongen, trotjänare utan potential eller oslipade diamanter med en enorm spetskompetens kombinerat med en akilleshäl. Och i ärlighetens namn är väl det sista alternativet det sexigaste. Hellre några Bartosaks och Zykovar än ett gäng KB65-lirare.

Tarasov: Tveksamt men vilka skulle hamna bakom???

Robin Ztorken L: Håller med om att vi behöver fylla på, men konstigt att trycka på bristande SHL-rutin om man går igenom vårt lag. Hela backsidan förutom Folin och Styf har ju lirat mer än en säsong i SHL.
Adam Pettersson har vad, sju SM-slutspel under bältet? Mannberg har i princip hela sin karriär där.
Ohlsson, Södergran, EJK har säsonger där också.

Tycker dock vi har saknat folk med rutin av just slutspel. Därför är jag glad över Adam Pettersson.

Robin Ztorken L:
Oskarshamn ligger i riskzonen, kanske även Linköping.

Tarasov: LHC ser ut att hamna i mitten/toppen och Oskarshamn har Karla, aldrig någor av dom lagen 🙂

Robin Ztorken L: Malmö, Brynäs, Timrå. Det kan fortfarande gå dåligt för lag som börjat ok

KB:

Skitsnack eller inte,
Jag tror att han letar efter ett ny plats att spela hockey på, trivs man inte så utvecklas man inte

Woods är raka motsatsen!

« · 2388572 · »