1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474549 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Troja 2022-01-19

2278825 · » Till forumet


Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Gillar inte smällen OP fick igår av Kevin. Var det en juvsmäll eller olyckshändelse? OP hade ju lämnat iväg pucken , så den kollisionen kändes väldigt onödig. Hoppas han mår bra i alla fall
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
J F K: Ja, han kanske går och väntar på att Malmö ska trilla ner.. ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
apropå covid så har trojas tränare det nu och ligger isolerad. vi får väl se om vi tar en sväng till med det, finns ju trots allt några stackare som inte fick det senast :)
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
J F K: Han ska tydligen vara väldigt rotad i just Västervik också.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
M Horava: Tveksamt. Västerviks-Öhman är lite för bekväm. Han hade kunnat spela i SHL, men föredrar att spela på den där nivån där han dominerar. Har svårt att se att vi vill ha en spelare med den ambitionsnivån, även om han är oerhört skicklig.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Silly: Är det inte dags att Karlin lockar hit VästerviksÖhman? det har ju faktiskt gått liiiiiite liiiiite knackigare för honom sedan Karlin slutade vara hans tränare. (..och nu borde väl Karlin få värva favoriter därifrån?)
Kommentera


Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
KB65: Varifrån har du fått summan 1 miljon? Räknar du med bonus eller liknande? Jonas Svensson på Expressen skriver
"Jag hör att kostnaden för HV att köpa loss Powell från Västervik landar på runt 400.000 kronor". www.expressen.se/sport/hockey/shl/sista-ordet-inte-sagt-i-infekterade-affaren/
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Ogie Ogilthorpe: det här är nåt jag tycker man ska ha med sig, kommer såklart inte bara drabba modo men modo hade ett stort utbrott och det är klart att det sitter i ett tag, modo vill spela med hög fart och orkar man inte det så blir det mindre bra

jag tror att man kan förklara gårdagsmatchen på tre sätt, jag tror alla spelar roll så detta är ingen ranking

1) trötthet, alltså att vissa spelare lider av försämrad kapacitet pga covid

2) lättja, några spelare såg ut att inte ta det på för stort allvar, tänker på näsen, bernhardt, ingman med flera som gjorde riktigt enkla misstag

3) troja passar modo dåligt, tre av tre matcher nu, dom förtjänar lite kredd för det och modo behöver hitta ett sätt att motarbeta det

gissar att 2 inte kommer finnas mot hv och jag tror hv passar modo bättre än troja på nåt konstigt sätt :)
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
jonsson: Dels har vi vaccinerat oss numera och dels är det med största sannolikhet omikron som är mildare och framförallt inte sätter sig lika djupt ned i lungorna.
Det är väl som med en rejäl förkylning/influensa att vissa kan ha lite problem med orken. Max spelade exempelvis inte särskilt mycket sist då han led av sviterna.

Jag tror inte att vi åker på samma problem som Löven. Nu tror jag Löven mest var tacksamma att få någonting att skylla på när man blivit pulveriserade av Timrå ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Ogie Ogilthorpe:

Ja det vore förödande, blir som löven ifjol att orken tryter.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
J F K: Vi får ju fundera på hur mycket Covid har påverkat den fysiska statusen. Vi kan väl konstatera att vi fick en svacka efter Covidinfektionen i gruppen förra året, och nu verkar samma ske här också eventuellt?

Personligen tog det mig 2,5 månad efter min Covid innan konditionen var på samma nivå som innan.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Modohockey2121: Det var en intervju med både Karlin och Roger i slutet av sändningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Tarasov:

Jag har kollat men det är ju ingen intervju med någon, den tar ju slut direkt efter signalen
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Modohockey2121:
Kolla om matchen ligger kvar på Cmore och scrolla till slutsignalen.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Nucky:
Intervjuen med vem och vart kan man se den? :)
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Nucky:
Härligt tvär
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Nucky: Jo, men det här gav man bort. Inget ont om Troja, men MoDo hade gjort processen kort om man bara tagit jobbet. Då hade vi sluppit analyser om att köpa spelare, att vi inte kan dyrka upp sådana försvar och det ena med det tredje.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
puffe: Såg intervjun nu, JEFVLAR vad förbannad han var😆
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
M Horava: ..men detta måste väl vara liraren vi ges möjlighet att gå upp till SHL med?
www.eliteprospects.com/player/237068/martin-kaut
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
KB65: Denna snubbe har gjort lika många poäng i KHL på 21 matcher som han gjorde på sju i ett luften ur MoDo förra säsongen..
www.eliteprospects.com/player/155382/valentin-zykov
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Saleva: "Vi pissar bort ett powerplay i fem minuter med pensionärstempo. VI förtjänade inte mer"
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Tarasov: Ser att HV71 köper loss Myles Powell för en miljon. Dags för Widebro att stänga myntfacket och dra fram sedlarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
jonsson:
Han blev intervjuad av Adam på cmore. Aldrig sett honom så sur, tror fan modochannel inte ville/tordes störa.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Tarasov: ÄNTLIGEN!!
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Tarasov: dagens understatement :)

Men positivt dock, om inte Troja gör en fantastisk vår så slipper vi dom i slutspelet. Värre för HV som riskerar att slås ut av Kristianstad. Trodde det skulle ske i kvarten, men som snapphanarna agerar nu så kanske HV överlever en omgång o slås ut i semin. MoDO-Kristianstad slåss om en SHL-biljett, vem hade tippat det?
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
KB65:
Nu MÅSTE vi KÖPA
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Foppatofflan:

Såg oxå det, vill höra Karlin
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Gavelo: jag har precis samma tankar önskade de kunde spela lite smart emellanåt o inte rusa på i alla lägen man sitter bara o väntar på spelvändningar från motståndarna t.o.m i pp är man orolig för det, möjligt vi har bra försvarsspelare men gäller att ha ett smart o bra försvarsspel också.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Gavelo: Varför ska vi dra stora växlar av att vi presterar dåligt mot det sämsta laget i serien? Det säger väl sig själv att det huvudsakligen är en inställningsfråga.
Löven har för övrigt torskat båda matcherna mot dem, 3-9 i målskillnad. BIK har förlorat en och vunnit en.

Vi har full kontroll på matchen nere i Kristianstad fram till att de snor åt sig en dålig passning. Sen får de såklart vittring där och då efter 2-3 pucken. Slarv.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
KB65:
Vi får också komma ihåg att vi ”stulit” en hel del matcher.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
KB65: Jag håller med. Alla analyser borde handla om inställning och arbetsmoral. Hade vi åkt ordentligt med skridskor skulle detta aldrig blivit en match. Då hade ingen suttit och funderat på varför Troja kunde stänga ned oss, för då hade de aldrig klarat det.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
puffe: Tror på : Väntar på fredagens match
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
KB65: Det är väl just därför vi drar stora växlar, varför är vi så dåliga mot ett så dåligt motstånd gång på gång?!

Sen vill jag inte kalla det ”råka slarva bort”, vi slarvar bort poäng för att vi inte gör jobbet rätt och vi saknar en idé om hur vi skall spela av en match.
Modos problem är att vi alltid är offensiva, jag har sagt detta 100 ggr att Modo måste sluta anfalla hela tiden, man vinner inga matcher genom att anfalla så fort man får pucken, man vinner matcher genom att spela smartare än motståndaren, att ta burskydd bör man göra minst 10ggr per period för att sätta upp sitt spel, inte spela utifrån hur motståndarna placerar sig, som vi ofta gör och när vi då inte anfaller ”rätt” så slår vi dåliga passningar och tappar puckar i ödesdigra situationer.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Smurfen: Kommentatorn sa att det var runt 1000 men att det fanns kapacitet för 2000. Hade man inte hunnit förbereda för 2000 kapacitet, eller väntar folk tills fredagens match?
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Gavelo: Dålig tröst men vi hade i alla fall kvällens bästa publiksiffra
😂😂
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Gavelo: När vi ändå önskar. Vill få in en stabil, defensiv back som hjälper målvakten och spelar enkelt. En försvarsgeneral som hatar indianare
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Gavelo: Tycker folk drar på tok för stora växlar av den här matchen. Det har varit samma usla matchbild samtliga gånger mot Troja. Även andra topplag har haft svårt för dem och tappat poäng. De spelar tight och det är en inställningsfråga.

Vi kommer från två bra bortamatcher där vi råkade slarva bort poäng i slutminuterna mot KIK.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
M Horava: Markanden är usel tydligen, men vi måste ha in en center av hög hög klass, ska vi sen försöka konkurrera i ett kval så måste vi ha in 2 forwards av hög klass där med.
Hinken får börja jobba med sina kontakter i NHL
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Silly: Ja, varje intervju jag har sett med Hinken så upplever jag att han inte är nöjd med spelet, men att resultaten har varit bra. När det nu går tyngre blir det intressant om Hinken tar fram storplånkan som han sluppit ta fram tidigare. Hinkens första riktiga prövning?
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
M Horava: Modo har varit på nedgång ett tag så jag räknar med några förluster nu kommande vecka och ett litet ras i tabellen.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
M Horava: någon som tittade på eftersnack i Modo-Channel? Två intervjuer. Ingen intervju med tränare. Bedrövligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Heyerdal: Det tuffa schemat kanske kan väcka MoDo? Jag hoppas att grabbarna taggar till nu och fattar att nu är det dags att steppa upp.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
M Horava: Gradin talar alltid om vikten av att tävla hela tiden?
Det har börjat timmats på det när vi såg att vi vann matcherna ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Hakning-Henrik: Jag tippade MoDo etta och HåVe tvåa så jag är bitter och besviken mest hela tiden. ;-)
Jag vill att MoDo vinner. Det handlar om att vinna. Har man inte fattat det då ska man inte tro att man ska upp i SHL. Lata vinnare säger att "det gäller att vinna sista matchen" HV har lag för att säga det. Resten av lagen inklusive MoDo måste upp till bevis VARJE match. Sån skillnad är det på HV och resten av lagen. Vill man vinna hela skiten så får man fanimej på sin egen hemmaplan köra över ett bottenlag. Det ska inte finnas något annat.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Heyerdal: Känslan är att raset varit på gång i 6-7 omgångar nu, vi har kryssat nästan alla omgångar och spelet har blivit sämre och sämre med några få undantag, idag gör vi en så dålig match att det inte ens går att göra en vettig analys och åter igen kastar bort poäng sista minutrarna.

Noterade dessutom att Modo är det lag som släpper till flest skott från slottet och bakåt i hela As, precis det jag påpekat om att Modo är usla på att sätta press på motståndarna i egen zon.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Tarasov: Vi har idag större och bättre back besättning än HV och Löven.
Bästa målvakten.
Det är på forwardssidan det bör komma in 1 center och en forward
Så blir det inte så kännbart med skador/Sjukdom eller avstängningar.
Det kommer bli ett jävulskt tufft slutspel med flera utmanare och utmaningar med covid med i bilden.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Silly: Så sant det är därför Hv Löven lär mötas i finalen.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Hakning-Henrik: Troja saknade flera spelare, två lån från från Teg sen har de också haft covid, visst såg väldigt blekt ut jämfört med Tingsrydmatchen
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2022-01-19
Bad_Brett: Det är ju rätt så negativt i de fall det skulle visa sig vara sanning. Men jag böjer mig för att hålla med sett till hur matchen såg ut. Tyvärr är vi inte i det läget att vi kan "Lojja" oss igenom matcher utan snarare så behöver vi ta en 5-8 trepoängare i rad snart för att verkligen ha en chans att utmana om SHL-platsen
Kommentera

2278825 · »