1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478659 inlägg · 4078 ämnen

Modo - väsby 2020-11-11

« · 2098510 · » Till forumet


Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Oj vad gulligt att timjåååiterna tycker att dom och löven ska flyttas upp nu direkt om säsongen avbryts.

Citat från en av timjåååiterna

"ja 1 och 2 flyttas upp till shl som således utökas med två lag. Som jag ser det så är vi bäst och skulle slå ut löven i en final utan problem men flytta upp även löven för att slippa grin."

Mm det känns troligt att lag 1 och 2 flyttas upp efter inte ens 20 omgångar när det inte skedde efter att serien var slutspelad förra säsongen. Den sista idioten är inte född än!
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Tarasov: Oj vad många tekningar han vann
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Monno:
Jag kan nöjt konstatera att det verkar vara ok med Hepo som center 😀
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Monno: Jag har faktiskt inte skällt, bara hoppats att han får förstående kamrater, vilket han har nu.

Kangasniemi förra året hade också behövt en omgivning som förstod hans spelintelligens
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Costanza: varit en back på ingång ett par veckor men ingen synlig än hoppas centern inte dröjer allt för länge, tycker dock att vi är i större behov av förstärkning i de bakre leden
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Gäsp: Till 100 % säkert .
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Andersson: vi är ju som du vet inte bortskämda med segrar i år så låt oss glädjas när de kommer utan negativa kommentarer
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
puffe: Hepo har 9p på 11 matcher.
Han förtjänar nog ett och annat snällt ord också lillpajken efter all skäll han fått.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
puffe: Vi ska ju in med en ny tokjävla bra center snart också som får lyfta en valfri kedja.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Andersson: Det gäller nog er också så ropa inte hej än. Det värsta hindret är nog covid 19 om du har missat det!?
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
J F K: Kan väl bli så på sikt, men har inga problem med första-linen idag.

Vi hade knappast vunnit utan vår förstakedja idag,
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Andersson: haha, dra något gammalt över dig, är du så liten på jorden att du måste förta oss lyckan över att vi faktislt lyckas ta lite poäng mot jumbon?

Jag har verkligen noll förväntningar mer än att se lagen gå i konkurs denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Monno: Precis, spelglädje i den kedjan. På sikt måste man nog få fler formationer att vara hot, men Karla fick nog den start o omgivning han behövde. Är nog inte lätt för en ödmjuk grabb att vara sponsrad av supportrar. Han sover nog gott i natt
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
puffe: Hade vi satt Karla med Svenningsson hade vi haft två bra kedjor, utan att oftra den första. Då hade Svenningsson varit ett vapen.
Nu väljer man att döda hand kreativitet.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Gäsp: Jag hade nog väntat med Champagnen . Finns svårare matcher
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
puffe: googlade "icing-ove modo" och constanza dök upp.

Halleluja!
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Andersson: Ja? Har det förändrats!?
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Hakning-Henrik: Ove har ju försvunnit???

Näst största skrällen idag, Sylwander gör mål fri med målvakten.

Största skrällen, Sylwander nätar när det är tom bur.

Nu har vi äntligen plus-statistik på Vilda Väsby
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Hakning-Henrik: Ah! Det är ju klart att det är jag .... VooDoo-Ove! På väg till Karlstad nästa höst....
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Hakning-Henrik: Vill minnas att Hardy satte honom bredvid Nylander som aldrig lämnade ifrån sig pucken. Hjärnsläpp...
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Gäsp: Ni trodde ju på Glader ....
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Andersson: Spelar det någon roll vilket lag man vinner över?
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
puffe: Kaut är ju jävlar björnstark också. Man kan inte tro att han är 21år bara. Han trycker undan motståndarna som ingenting.
Tydligt att han är längre fram i utvecklingen än många andra unga NHL lån.
Som sagt, Radulov känsla över honom.

Sen kan jag köpa att man låter Karla spela med dom bästa. Han kommer från 9 matcher utan en enda poäng. Att "dopa" en kedja för att boosta hans självförtroende är nog inte dumt.

Heppo ser ju ut att tycka hockey är roligt helt plötsligt nu när han fått spela med kompetenta spelare.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Costanza: Ove!!!! Jag fick ju googla dig för att fatta att det är du!
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
wolper: mot nykomlingarna . Ja grattis då
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Rytter: Hahaha ja dom är vana med att ta ut segern i förskott och när knubben säger att dom ska gå upp så köper dom det till 200% men det är väl så fans fungerar.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Costanza: Ja, det var äkta glädje, tror nog Kaut stannar hela säsongen, speciellt om Bartosak ansluter vid jul, som vanligt.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Costanza: Han är nog glad över att äntligen ha någon att leka med
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Costanza: coronakram .....
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
J F K:Tycker tvärtom, helt rätt att spetsa en kedja nu, gärna nån/några matcher till.

Älskar att dom fick så mycket speltid.

Hade Karla behövt gnugga med Jellvert o nån mer, hade han nog blivit melankonisk. Nu fick han direkt visa att han har spetsen kvar.

Sprider vi ut guldkornen har vi kanske 4 kedjor som inte skapar

Kaut är ju hur bra som helst, längst fram när vi anfaller o före backarna hemåt
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
wolper: Jag gillar att Kaut vill kramas lite extra med Karla efter målet. Kautkram med Karla...
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Costanza: yeeeeejjjj😀😀 3 pointssssss
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Vilken nostalgidiskussion, Foppa var en gud på att göra sämre spelare skitbra. Minns ni Mange med skottet 09. Han såg ju ut att gå emot en förstaplats i skytteligan med Foppa bredvid sig.

Upplevde ofta att Foppa gjorde sig bättre ihop med mer straight forward spelare. Vet inte om jag har rätt, men det kändes så. När det blev för mycket smartness i kedjan så hände det inget.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Rytter: allt rätt frånsett stora delar av tredje, ett pp i slutet gav oss tre pinnar !
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Rytter: Själv kom jag nyss hem och slog på tvn. Två sekunder senare blev det 3-2.
VooDoon var riktigt stark ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Styf är fortfarande obesegrad.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
J F K:

Timråiterna är för söta, gottar sig att det går dåligt för oss och planerar sitt shl-lag vilka som stannar, vilka dom ska värva och alla återvändande de ska ta hem.

Har de missat att dom ska gå igenom ett par tuffa rundor först och sedan avsluta med och sedan slå löven som dom knappt vunnit mot, om inte Corona tar stopp på säsongen innan förstås.

Undra vilka som har hybris?
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Rytter: Roligt att Sylvander fick göra 2 baljor! Viktigt att dansken fick hänga ett igen. Och Slutligen att Karla fick starta direkt med 1+1!!

Resten av matchen kan vi glömma omgående.
Känns som att vi måste få in en kvalitetsback till?
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Gäsp: Andra raka segern för Styf och Omark och det är positivt trots att spelet fortfarande hackar.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Rytter: VooDoo-vinst!
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
erathoo: 21/22 kanske, bara invänta den definitiva nedstängningen av denna säsong och alla kontrakt som kommer rinna ut i sanden, igen. så jävla tråkigt!
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Gäsp:

I framtiden kan ni ju fråga mig om det är nått ni vill veta eller undrar över:

"Tror faktiskt vi tar detta. Rost i benen efter att varit lediga i 1v igen. Kommer växa i andra och tredje och få upp fart och timing. Tror vi tar detta med 5-2. Förstakedjan kommer måla minst en gång i PP."
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Gusse: Vi tog poäng förra veckan, igen fara!
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
erathoo: Hoppas verkligen att vi splitrar den.
Ja, den är sjukt bra.
Men, vi skulle vara ett mycket bättre lag om vi delade den och fick igång fler kedjor.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
erathoo: Tror vi får hoppas mer på att säsongen fortsätter än det du nämner i första hand tyvärr.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
J F K: 9-1 till SSK. Vi måste upp några klasser om vi ska ta poäng där nere på fredag..
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
hk: snyggt o påpassligt, eran förstakedja är ju guld värd. Hoppas de får fart på resten av gänget så vi kan få några sköna derbyn framöver.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Monno: Nja. Foppa fick ändå oftast möta motståndarnas bästa defensiva kedja. Så var det alltid mot Detroit och Dallas.
Därför fick nog sakic bättre statistik än han kanske förtjänade.
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
hk: går inte vara lugn trots två mål upp, hua
Kommentera

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Rytter: Handleder av guld sylwander
Kommentera

« · 2098510 · »